Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wespensteek
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
wespensteek
Zo vanavond weer met Jarah naar de dierenarts geweest, ze was in het Hitlandbos tussen een wespennest geraakt en werd door twee wespen gestoken. Eerst nog een klein rondje verder gelopen en op de terug weg toch maar even langs de dierenarts gelopen want ze kreeg ondertussen een paar bulten ook op plekken waar ze niet gestoken was.
Moest even wachten want er waren eerst nog andere mensen aan de beurt, het was toch maar goed dat we waren gegaan want even later ging Jarah helemaal opzetten. Haar lippen werden ook weer heel dik. Ze heeft een inenting gehad en nu ziet ze er haast weer normaal uit.
Het was wel zielig in het bos nadat ze geprikt was, ze was echt helemaal in paniek, dat is echt helemaal niks voor haar als ze gebeten word of er word een kies getrokken doet haar dat niks maar een wespensteek vind ze schijnbaar heel erg.
Bij de dierenarts ging ze op haar gemak op de behandeltafel liggen alsof ze zei van kom maar op met die prik dan heb ik er dadelijk geen last meer van.
We moesten vanavond eigenlijk naar mijn schoonmoeder maar dat ging dus niet want we moesten Jarah in de gaten houden omdat haar hart heel snel klopte, ze had 200 slagen per minuut.
Ruim een jaar geleden is ze ook gestoken door wespen en toen was ze binnen een half uurtje helemaal opgezet leek wel of ik toen ineens een Sharpei had.
Mijn man is nu gelijk bang dat ze geprikt wordt als we op vakantie zijn in Oostenrijk, de dierenarts zit daar toch een stuk verder, moeten we toch al gauw een uurtje rijden, en stel dat we boven op een berg zitten dan zijn we ook niet snel bij de auto.
Moest even wachten want er waren eerst nog andere mensen aan de beurt, het was toch maar goed dat we waren gegaan want even later ging Jarah helemaal opzetten. Haar lippen werden ook weer heel dik. Ze heeft een inenting gehad en nu ziet ze er haast weer normaal uit.
Het was wel zielig in het bos nadat ze geprikt was, ze was echt helemaal in paniek, dat is echt helemaal niks voor haar als ze gebeten word of er word een kies getrokken doet haar dat niks maar een wespensteek vind ze schijnbaar heel erg.
Bij de dierenarts ging ze op haar gemak op de behandeltafel liggen alsof ze zei van kom maar op met die prik dan heb ik er dadelijk geen last meer van.
We moesten vanavond eigenlijk naar mijn schoonmoeder maar dat ging dus niet want we moesten Jarah in de gaten houden omdat haar hart heel snel klopte, ze had 200 slagen per minuut.
Ruim een jaar geleden is ze ook gestoken door wespen en toen was ze binnen een half uurtje helemaal opgezet leek wel of ik toen ineens een Sharpei had.
Mijn man is nu gelijk bang dat ze geprikt wordt als we op vakantie zijn in Oostenrijk, de dierenarts zit daar toch een stuk verder, moeten we toch al gauw een uurtje rijden, en stel dat we boven op een berg zitten dan zijn we ook niet snel bij de auto.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Re: wespensteek
Ja, dat blijft altijd eng zo'n wespensteek. Ik heb het hier 2 jaar geleden met Max ook gehad. Binnen een kwartier was zijn hele kop drie keer zo dik dan normaal en had hij bulten over zijn hele lijf. De DA zei dat we niet langer hadden moeten wachten omdat hij dan in shock had kunnen raken. Hij reageerde er allergisch op. Ik ben altijd nog wat bang dat het nog een keer gebeurd, hij hapt naar alles wat vliegt nl. Vorig jaar werd hij gestoken door een bij maar behalve een wat dikke lip had hij daar verder geen last van gelukkig !
-
gonnie
- Zeer actief
Jarah had ook bulten over haar hele lijf haar poten zagen er ook niet meer uit.
Mijn man was gelijk alweer in paniek die was al bang dat ze dood zou gaan.
Vond het ook wel eng want toen Jarah net gestoken was en ik die wespen van haar afsloeg ging ze er ook naar happen, dat wilde ik echt niet want ik denk dat als ze in haar bek gestoken word het einde verhaal is als ik zag hoe snel ze nu dikker werd.
Mijn man was gelijk alweer in paniek die was al bang dat ze dood zou gaan.
Vond het ook wel eng want toen Jarah net gestoken was en ik die wespen van haar afsloeg ging ze er ook naar happen, dat wilde ik echt niet want ik denk dat als ze in haar bek gestoken word het einde verhaal is als ik zag hoe snel ze nu dikker werd.
Groetjes Gonnie.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1
als de hond er zo allergie's voor is, kunnen jullie dan niet van de dierenarts die injectie meekrijgen???
zodat je die zelf kan geven???
zodat je die zelf kan geven???

- Tank
- Zeer actief
Ja of als de dierenarts dat niet wil zelf een histamine remmer meenemen in vorm van tabletjes aerius ofzo dat duurt wel een uur voordat het gaat werken maar beter dan niks toch
-
gonnie
- Zeer actief
Dat ga ik maar eens overleggen met de dierenarts, stel dat je boven op een berg zit en ze zwelt helemaal op.
Bedankt jullie voor de tip.
Zolang de keel nog opzet zal het allemaal nog wel meevallen, maar voor hetzelfde geld word ze in haar bek gestoken als ze er naar hapt.
Bedankt jullie voor de tip.
Zolang de keel nog opzet zal het allemaal nog wel meevallen, maar voor hetzelfde geld word ze in haar bek gestoken als ze er naar hapt.
Groetjes Gonnie.
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
mijn hond is ooit toen ze een balletje wilde pakken dat ik had gegooid in een wespennest gesprongen.. wat was dat eng.. honderden van die beesten op en om haar heen.. gelukkig waren we vlak bij water en daar zijn we in gesprongen en zoveel wespen van haar gehaald... en toen als een gek naar de dierenarts.. door haar dikke vacht en dat we gelijk in water waren gegaan met haar.. viel het mee..
-
gonnie
- Zeer actief
Zo als Jarah door zoveel wespen gestoken word dan kan ik het wel schudden denk ik, maar ga hier proberen aan te denken en dan ook het water maar in, al zal ze dat niet echt willen want mijn honden worden niet graag nat. Maar dat is dan jammer voor haar alleen het idee dat ik er dan samen met haar in moet, jakkes houd er niet zo van om het water in te gaan, maar goed als je daar je hond haar leven mee kan redden dan moet het maar.mariabel schreef:mijn hond is ooit toen ze een balletje wilde pakken dat ik had gegooid in een wespennest gesprongen.. wat was dat eng.. honderden van die beesten op en om haar heen.. gelukkig waren we vlak bij water en daar zijn we in gesprongen en zoveel wespen van haar gehaald... en toen als een gek naar de dierenarts.. door haar dikke vacht en dat we gelijk in water waren gegaan met haar.. viel het mee..
Groetjes Gonnie.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Let wel, je hond zal alleen maar heftiger op het wespengif gaan reageren in de toekomst.
-
gonnie
- Zeer actief
Gaat ze heftiger reageren omdat ze nu een enting ertegen heeft gehad?nyckle schreef:Let wel, je hond zal alleen maar heftiger op het wespengif gaan reageren in de toekomst.
Groetjes Gonnie.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
neen , alergie heeft te maken met het afweer systeem. Vaak wordt een allergie alleen maar erger
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki's zus is vanavond ook gestoken door een wesp en daar kon de dierenarts niets aan doen omdat hij een keizersnede bij een koe moest doen.De eigenaren hebben ruim een uur met een doek met azijn om haar snuit gezeten en dat heeft geholpen.
Apis schijnt ook goed te werken.
Apis schijnt ook goed te werken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
gonnie
- Zeer actief
nyckle schreef:neen , alergie heeft te maken met het afweer systeem. Vaak wordt een allergie alleen maar erger
O, gelukkig. Nou ja, niet dat de allergie erger wordt natuurlijk, maar dat die enting er niet debet aan is.
Groetjes Gonnie.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
gonnie schreef:nyckle schreef:neen , alergie heeft te maken met het afweer systeem. Vaak wordt een allergie alleen maar erger
O, gelukkig. Nou ja, niet dat de allergie erger wordt natuurlijk, maar dat die enting er niet debet aan is.
Maar ze is toch niet ge-ent?

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Domme vraag, maar krijgen alle honden bulten? Noah is eens gestoken, moest de wesp uit haar poot trekken. Op een klein bultje na had ze helemaal niets. Was dat gewoon mazzel hebben?
-
gonnie
- Zeer actief
marian* schreef:gonnie schreef:nyckle schreef:neen , alergie heeft te maken met het afweer systeem. Vaak wordt een allergie alleen maar erger
Maar ze is toch niet ge-ent?
Ze heeft nadat ze gestoken was en daar een allergische reactie op kreeg daar een enting voor gekregen zodat de zwellingen weer afnamen.
@duitse herder niet elke hond is allergisch.
Groetjes Gonnie.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja. Dan is het gif (dat in een zakje zit aan de angel) niet ingespoten. Moet je wel oppassen als je de angel verwijderd, dat je niet per ongeluk in het zakje knijpt en het gif alsnog injecteertduitse herder schreef:Domme vraag, maar krijgen alle honden bulten? Noah is eens gestoken, moest de wesp uit haar poot trekken. Op een klein bultje na had ze helemaal niets. Was dat gewoon mazzel hebben?
Dat is dus bij bijen en hommels e.d. het geval.
En als je het steekbeest uit de poot moet trekken is het een bij of hommel geweest. Die hebben weerhaakjes aan de angel. Als die steken is het einde oefening.
Bij wespen (gladde angel, kunnen vaker steken zonder dat met hun leven te bekopen) kan het zo zijn dat hij al te vaak gestoken heeft en het gif dus op is. Er is wat tijd voor nodig om dat weer nieuw aan te maken.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat is geen inenting maar puur medicatie om de reactie te laten afnemen.gonnie schreef:
Ze heeft nadat ze gestoken was en daar een allergische reactie op kreeg daar een enting voor gekregen zodat de zwellingen weer afnamen.

-
gonnie
- Zeer actief
Dat snap ik dat het medicatie is. Maar de dierenarts noemde het zelf ook een inenting hoor, het word er tenslotte ingespoten.marian* schreef:Dat is geen inenting maar puur medicatie om de reactie te laten afnemen.gonnie schreef:
Groetjes Gonnie.