Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb een jack russel van bijna 11 maanden die sinds een aantal weken minder eet. Toen ze echt pup was en blijkbaar meer verbrandde voerde is gewoon op het oog en deed ik 2 dagen met 1 bakje. Nu de laatste weken gooi ik zowat de helft weg echt zonde.
Nu had ik een oplossing verzonnen maar dat vond mijn vriend niet zo'n goed plan ha ha: 2e hondje erbij maar helaas dat gebeurd dus niet. Nu heb ik van die Prins burgers gehaald van 100 gram per stuk, eet ze goed en makkelijk te ontdooien (beter dan Smuldier). Heb ook wel eens Runner gehad (25 grams rondjes) maar die vind ik ook knap aan de prijs. Rodi heb ik ook wel gehad maar die at ze niet graag (wellicht niet wel is wel makkelijk verkrijgbaar aangezien ik de boodschappen haal de de AH en aangezien ik hiervan niets zal verspillen dan niet veel duurder). Deze merken KVV is waar ik hier makkelijk aan kan komen.
Iemand tips bijvoorbeeld om de Smuldier te halveren terwijl het bevroren is of misschien nog een andere KKV voor kleine hondjes?
Gewoon half ontdooien en doorsnijden met een flink stevig en scherp mes.
Dan de helft weer terug in de vriezer leggen.
Dat kan prima en is niet gevaarlijk mbt bacteriën.
Dat denken veel mensen, waardoor ze het niet aandurven.
Ik ontdooi het in de koelkast in een heel goed afsluitbaar bakje en dan doe ik er drie dagen mee.......heb toen Smuldier gebeld of dit kon en je kunt het in een afgesloten bakje ongeveer drie dagen bewaren in de koelkast. Wel een goed afsluitbaar bakje nemen, in mijn koelkast ruik je niets ofzo anders had ik het niet gedaan.
Paulala schreef:Gewoon half ontdooien en doorsnijden met een flink stevig en scherp mes.
Dan de helft weer terug in de vriezer leggen.
Dat kan prima en is niet gevaarlijk mbt bacteriën.
Dat denken veel mensen, waardoor ze het niet aandurven.
Was ik idd ook bang voor ga het gewoon proberen. Scheel een hoop gedoe ook iedere keer al die resten weggooien in plastic omdat anders het hele huis gaat stinken naar afvalbak.
Pool schreef:Ik ontdooi het in de koelkast in een heel goed afsluitbaar bakje en dan doe ik er drie dagen mee.......heb toen Smuldier gebeld of dit kon en je kunt het in een afgesloten bakje ongeveer drie dagen bewaren in de koelkast. Wel een goed afsluitbaar bakje nemen, in mijn koelkast ruik je niets ofzo anders had ik het niet gedaan.
Ok dus drie dagen kan ook. Ik dacht altijd max 2 maar als ze het zelf zeggen dat zal het wel.
Ik heb hier 2 van die plastic bakjes voor in de koelkast die beiden erg goed sluiten. 1 Ervan is om eten lucht en geurdicht te verpakken zelfs (met klemmen aan alle zijden). Alleen ben bang dat ik het met 3 dagen nog niet red want weet niet of de ontdooitijd dan ook meegerekend word. Leg een pakje Smuldier altijd rond 18.00 uur vanuit de vriezer zo in de koelkast. Dan is het de andere ochtend net aan ontdooid aan de buitenkanten en dat schrap ik dan af en geef ik. Ontdooien in de koelkast van zo'n blok duurt erg lang.
Als ik het 2 dagen wil voeren dan ligt het dus de dag voor die 2 dagen al vanaf 18.00 uur in de koelkast dus dan zit ik eigenlijk al op 3 dagen.
Ik heb net een aantal pakjes Smuldier uit de vriezer gehaald en die laat ik op het aanrecht ontdooien. Als het bijna ontdooit is, verdeel ik het over 6 bakjes (2 honden) voor 3 dagen. Dus 3 bakjes per hond voor de komende 3 dagen. Morgen krijgen ze de eerste portie.
Omdat het in verschillende bakjes (per dag) zit, hoef je ook maar één bakje per dag open te maken. Omdat er geen extra lucht bij komt blijft het lang genoeg goed, mits je het in de koelkast bewaard.
Ik gebruik er van die pondsbakjes van salades voor.
Ik bewaar het ook een dag of drie in de koelkast en dat gaat prima Even gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe groot is je jack dan dat hij drie dagen over 400 gram vlees doet? Mijn beide honden zijn 8 kilo en een beetje jack-grootte zeg maar Ze eten allebei een half pakje Smuldier per dag (als ze niet Barfen). Heb ik maar 1 hond thuis en barf ik erbij dan doe ik dus langer met een bakje Smuldier. Misschien is die tweede hond nog wel de leukste oplossing
Flevo Bordertje schreef:Ik bewaar het ook een dag of drie in de koelkast en dat gaat prima Even gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe groot is je jack dan dat hij drie dagen over 400 gram vlees doet? Mijn beide honden zijn 8 kilo en een beetje jack-grootte zeg maar Ze eten allebei een half pakje Smuldier per dag (als ze niet Barfen). Heb ik maar 1 hond thuis en barf ik erbij dan doe ik dus langer met een bakje Smuldier. Misschien is die tweede hond nog wel de leukste oplossing
Mijn hondje weegt 5.3 kilo. Toen ze jonger was at ze een half bakje op een dag. De laatste tijd kon ik de helft weggooien (ze is nu bijna 11 mnd) dus denk dat ze nu aan 100/125 gram per dag genoeg moet hebben. Naast de botjes die ze krijgt, tussendoortje als wij er niet zijn (kipstaaf) en wat brokjes (Orijen).
Smuldier krijgt ze al maanden (sinds dat ze een paar weken bij mij was), de Orijen heb ik vorige week gekocht ipv de Eukaneuba die ze ook al vanaf pup af aan kreeg. Leek mij een betere brok niet dat ze veel brok eet maar goed. De andere merken KVV heb ik geprobeerd, tijdens de loopsheid at ze amper en nu ook al twee weken slecht ivm schijnzwanger. Maar het vaste dieet van haar wil ik uit Smuldier laten bestaan hoop dat ze het straks als ze schijnzwangerschap voorbij is beter eet weer.