Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op straat omkeren als andere honden (aangelijnt) aan komen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Op straat omkeren als andere honden (aangelijnt) aan kom

Ongelezen bericht door renee-uk »

BAILEYSBAASJE schreef: Zoals inmiddels wel bekend zijn Duitse Herders mijn lievelingshonden, maar toch denk ik dat - in ieder geval die paar gevallen die hier rond de parken wonen - toch om de verkeerde redenen zijn aangeschaft, wat natuurlijk doodzonde is voor die specifieke honden maar ook weer een smet werpt op het hele hondenras. Het lijkt mij in ieder geval niet normaal dat een DH op zijn balkon niet eens vogels op het aangrenzende grasveld bezig kan zien zonder al helemaal uit z'n plaat te gaan, toch?
Waarom is dat zo raar?
Een dh is ook maar een hond hoor, die worden echt niet afgericht en opgevoed geboren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Altijd, ook al is het een heel klein hondje. Puur om het niemand moeilijk te maken. Ik steek altijd over. Wat men er van denkt, zal mij verder een worst zijn. Ik heb geen zin in geklooi met die oude knarren van ons.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zag vanmorgen via de tralies van de afrastering waar ik langs liep dat er vlak om de bocht iemand aankwam. Een man waarvan ik weet dat hij een ienieminie wit hondje heeft dat hij altijd los heeft lopen. Ik besloot daarop al rap van de stoep af te gaan om wat meer ruimte te creeëren omdat dit teefje zodra ze die van mij spot grommend richting die van mij af komt. En de meneer had mij overduidelijk nog niet gezien of gehoord. En wederom deed het hondje wat ik ervan gewend ben. Het zijn écht niet altijd de grote honden waar ik een blokje voor omga/ruimte creëer, een poot op dat dier van Bluf kan dat beest al doormidden breken :19: vond het niet fijn weer, dat het weer zo'n klein wit hondje betreft want er sluipt op een gegeven moment bij mij en bij de honden een afwachtende houding in "hoe zal de volgende zich gedragen". En overigens bij deze raakt Bluf wel "opgewonden" Misschien omdat ze los loopt en echt in de circel komt, bij keffende honden die aan een lijn zitten kan het hun/en mij aan de reet roesten hoe ze tekeer gaan. Los vind ik het echt vervelend.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Met Ben altijd gedaan. Apple laat ik gewoon naast lopen, en die bonjouren we er dan langs ( heerlijk )
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Met Daisy loop ik nooit om eigenlijk, ik zorg wel dat ze áltijd buiten bereik blijft van andere aangelijnde honden. Ik vind het ontzettend irritant als mensen hun hondjes even gezellig kennis willen maken tijdens het langslopen, in een losloopgebied mag ze prima spelen hoor, maar niet aan de lijn, gewoon doorlopen. Dát, en Daisy is voor veel honden nou eenmaal een eenhaps snackje en dat risico wil ik gewoon niet lopen.

Ik loop dus wel ruim om andere honden(baasjes) heen, maar echt een straat omlopen of zelfs oversteken zou ik niet zo snel doen, tenzij ik desbetreffende hond en baas ken, eng vind, en er niet op vertrouw dat de hond bij de baas gehouden wordt. Zoals de enge bikerfiguur met zijn levensgevaarlijke mechelse herders :schrik:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Nee doe ik niet, mensen lopen voor mij om :F:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik loop hier om voor een stel met 2 staffords.
Hoe die honden op mijn honden lopen te fixeren zint mij niks. Helemaal niet omdat er bij 1 van die staffords een krakkemikkig oud mens loopt die niet in de gaten heeft wat haar hodn aan het uitspoken is. De lijn heeft ze dan losjes vast en ik ben dus als de doods dat als die hond ineens een spurt neemt zij die lijn zo uit dr handen laat vallen.
Als ik die dus zie draai ik om of sla een zijpad in.

Met Hera ontwijk ik heel veel honden omdat ik niet kan hebben dat mensen in het passeren hun fikkie per ongeluk even laten schieten om gezellig te komen snuffelen.

Met Cash en Woopy ontwijk ik niks. Soms ontwik ik met Cash honden waarvan ik weet dat ze enorm uit gaan vallen naar hem. Cash is nu een prima sociale hond die zonder moeilijk doen honden kan passeren. Ik heb geen zin in dat gekaffer van een andere hond in zijn oren zodat hij misschien die smaak ook te pakken gaat krijgen.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ik ontwijk niks, is niet nodig, heb op de een of andere manier altijd zeeen van ruimte :F:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik pas die ontwijk taktiek ook regelmatig toe! Ik heb gewoon geen zin in gedoe..Max houd niet van vreemde honden en hoewel hij echt niet als een wilde uitvalt loopt hij wel altijd te trekken als een gek en ik heb gewoon geen zin om weer aan hem te moeten gaan lopen sleuren..dus ik kies dan de makkelijkste weg.
Beesteboelmona
Actief
Mijn ras(sen): Podenco x Bardino

Ongelezen bericht door Beesteboelmona »

Ik ga nooit de andere kant op voor een andere hond tenzij het een zeer agresiefe hond is die los loopt of met iemand die hem niet kan houden.
Verder houdt ik de mijne kort en passeer ik of als de andere eigenaren laten merken dat kennis maken geen kwaad kan laat ik ze kennis maken.
En soms als ik iemand vaak tegen kom dan vraag ik het even.
Mijn hond is nog jong en enthausiast en als hij een andere hond leuk vindt gaat hij soms wat springen en blaffen en er zijn hier nogal wat mensen die dat zien als agressie en zijn daarom bang om te passeren. (de meeste mensen in dit dorp kunnen nog net de voor en de achter kant van hun hond onderscheiden)
dancinglady
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising labrador en heidewachtel

Ongelezen bericht door dancinglady »

Bij veel honden hier in de buurt keer ik wel om of loop ik net even een ander straatje in ofzo. Ik merk dat er veel mensen zijn die hun honden totaal niet onder controle hebben en ik heb daar dan gewoon geen zin in. En dat zijn ook altijd de mensen die me het gekst aankijken omdat ik omloop. Meestal zie je al snel hoe mensen met hun hond omgaan en zeker hier in een dorp weet ik precies langs wie ik wel loop en wie niet. Het aantal honden ofzo maakt dus niet uit, maar hoe de eigenaar er mee is.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Update :mrgreen: Ik weet nu waarom de mevrouw met de golden rigoreus omkeert als ze me ziet, zo ook gisterenochtend. Ze liep me tegemoet op echt een heel smal stukje pad met écht geen uitwijkmogelijkheden, links en rechts heg en je kunt amper met twee mensen naast elkaar lopen daar. Ze trok de hond mee terug en ging bij de ingang van klein parkje staan. Toen ik passeerde zei ze "hij is echt zó ontzettend bang voor herders". Ik knikte en reageerde ook met dat het pad ook enorm smal is om met drie honden en twee mensen te passeren. Had ik aan het begin van het pad gelopen had ik ook even teruggelopen om via het fietspad wat naast die struikjes staat te gaan lopen :engel: dit keer was het voor haar dichterbij om een stukje terug te lopen. Alle honden bleven overigens gewoon netjes, niets aan de hand.
Oh en de andere mevrouw keert niet meer om, ik tref haar tegenwoordig ook in de avond en als ze ziet dat ik het ben loopt ze door, hondje passeert nog steeds hevig geiiriteerd maar ze hijst hem nu op en hij loopt op twee pootjes ons voorbij :LOL: Gisteren zwaaide ze zelfs :cheer: (de mevrouw dan hé :o ) Het blijft wel zo dat ik gewoon voldoende afstand houd hoor even in een bochtje zodat je niet recht op elkaar af loopt en dat bij een eventuele uitval doordat de lijn wat te lang is de hondenneuzen elkaar kunnen raken. Gewoon op gepaste afstand passeren even zwaaien, even wat tegen elkaar zeggen of zwaaien :mrgreen: De meneer van de teckel doet dat ook, stilletjes zwaaien in de hoop dat de teckel het niet merkt :mann: vaak merkt die het echter wel :mann:
loeki
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door loeki »

Ik keer heel vaak om en wijk uit, als ik de combinatie van baas hond niet vertrouw maar ook als mijn eigen honden aangeven er liever niet langs te gaan, als ze los zouden lopen dan kunnen ze zelf regelen of ze wel of niet er vlak langs gaan, aan de lijn beslissen wij dat voor ze en als ik maar enige twijfel zie dan wijk ik uit of keer ik om. Waarom al die stress laten ontstaan als het zoveel relaxter kan ?

Ik vind het juist altijd zo jammer dat veel mensen het als een persoonlijke belediging zien als ik dat doe. Ik word er regelmatig op aangesproken en dat vind ik jammer, ik heb niks tegen die bazen en ook niet tegen die honden, maar ik doe het liever anders , niets mis mee toch ?

En voor alle duidelijkheid, ik heb echt geen bange honden daardoor gekregen, ze kunnen het prima met de meeste honden vinden. Ik als baas heb alleen geen zin in dat gedoe als het ook anders kan.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ik ontwijk zelf ook bepaalde mensen en honden . maar meer omdat ik zelf gewoon rustig wil lopen met mijn roedel.
Alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik ook op stukjes loop waar andere niet lopen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik doe het ook bij een paar honden. Of het is de hond die ik niet vertrouw of ik vertrouw de eigenaar niet met de honden, zoals iemand die met 2 Amerikaanse bulldoggen loopt die ze totaal niet onder controle heeft. Dan steek ik wel even over of ga een andere kant uit.

Ik zie het probleem niet zo.
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Senior Wolf is een wat apart geval, die wil ergens wel spelen, wordt dan ook onzeker, gaat verstarren en verstijven. Dan gaat ie steeds rijen, mocht de ander daar een keer een grommetje opgeven ( en terecht ) dan klapt Wolf erop. Het enige wat ik dan kan doen, en niet dat dat goed is.. , is uit elkaar halen. Roepen, weglopen etc, dat ziet ie allemaal niet meer. De eerste jaren liet m gewoon los, maar na een aantal incidenten ( zonder schade overigens ) was t voor mij klaar. Ik heb een aantal sessies met een gedragsdeskundige gehad, daar kwam uiteindelijk uit dat Wolf "op het randje zit".
Omdat ik geen schade aan mijn hond wil, en ook niet aan andere honden, toen besloten dat Wolf altijd aangelijnd blijft, en zoek ik zo wel hele grote kale akkers op waar hij los kan, waar ik goed overzicht heb als er iemand aankomt.
Aangelijnd passeren is verder geen probleem. Los met kleine hondjes en jonge honden ook niet.
Dat is het enige "jammere"aan Wolf, en stiekum ook wel jammer dat ik m pas vanaf zn 2e jaar had.
Nu met Mo-yi ben ik er bewust mee bezig om haar liefst zoveel mogelijk honden te laten ontmoeten. Ben me nu trouwens ook een stuk bewuster van dat ik eerder de tekenen kan zien en kan "corrigeren", voorkomen dat zn state of mind zover komt, dat weet ik nu en wist ik toen niet.
Verder vermijd ik niet, wel als ik dus met Wolf wandelen en er een hond los loopt, in het bos bv. Logisch dat honden daar los lopen.
Met Mo-yi vermijd ik niks. De afgelopen dagen als ik met zowel Wolf en Mo-yi wandel dan zorg ik wel dat ik zo min mogelijk honden tegenkom, want Mo-yi is loops en da's allemaal ff niet zo handig :mrgreen:

Wat ik soms niet begrijp is dat mensen hun hond dus los hebben, dan laat ik Wolf zitten, dan roepen ze vaak; laat maar hoor, die van mij doet niks. Dan zeg ik; da's fijn, maar die van mij wel. Ik denk dat sommigen er niet altijd zo bij stilstaan. Ik zie nu ook die andere kant, als ik met Mo-yi wandel, wat een verademing dat is. Zij reageert heel sociaal en "leest"en begrijpt alle signalen van de andere hond.

Twee jaar terug was hier een mevrouw met een zwarte herder, ook een reu. Ze liet hem altijd los, maar hij luisterde niet, piestte overal tegenaan. ALS ze hem aangelijnd had konden we gewoon passeren, maar mevrouw had vaak geen lijn bij.. Alles wat bewoog daar vloog ie op af, katten heeft ie gebeten, de jacks van mn buurvrouw ( ik heb snachts met haar hondjes bij de d.a gezeten voor te laten hechten ), de koeien hierachter hadden krassen op hun zij..want ook daar vloog ie achteraan. En de boer riep; houdt m toch eens aangelijnd of ga t bos in! haar antwoord; "De lucht is van iedereen" :19:
Ik kwam haar sávonds eens tegen, ik liet Wolf weer zitten en ze zei; ja..nou..deze doet niks hoor.. en liep door. Toen haar hond net gepasseerd was rende die achterop Wolf en ja hoor...knokken..ik stond ze uit elkaar te halen en mevrouw deed niks..zegt ze later; ja..dat doet ze dan zelf ofzo..ze zal t wel uitstralen ( dat was op mij bedoeld )
:piew:

Ik ben niet bang aangelegd, maar vond t zo onterecht. Dat is de reden dat Wolf altijd aangelijnd is, om dit soort acties te voorkomen. Het is toch een kleine moeite even je hond aan te lijnen, te passeren en alles is oke. Maar door die vrouw liep ik ook niet meer lekker buiten..
Maar goed, die hond is weg.
Er zijn gewoon van die mensen..
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik loop wel is terug als ik toch een andere route kan nemen, ik heb gewoon geen zin in gezeik van storm en dan loop ik liever een andere kant op
als ik er echt langs moet en er is weinig plek krijgt ie zijn muilkorf aan zo ook met loslopende honden.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
TE$$
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door TE$$ »

Ik ga wel vaak aan de kant voor de mede hondeneigenaar, Ik ga dan aan de overkant lopen, of op de weg. Waar ik echt weg bij (probeer) te blijven zijn 2 soorten honden. Die flippen zo in de riem en de eigenaren hebben ze totaal niet onder apel. Nou daar heb ik geen zin in en ben bang dat er een keer wat gebeurd. Dus zorg ik als het even kan dat ik weg ben ...
Afbeelding
Mijn handgemaakte halsbanden: http://www.nexzz.nl
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Zelf keer ik zelden om voor een hond.

Met mijn vorige herder ( Duitse ) keerden andere mensen wel vaak om
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier lopen veel mensen, zonder hond, om voor onze Duitser. Maar de meeste met hond kennen Tessa en haar verhaal al. Als ze tekeer gaat krijgen we ook de vraag of ze haar dag niet heeft ;) Langzamerhand beginnen ze hier in de buurt in te zien dat we er alles aan doen om haar op te voeden en dat ze los erg sociaal is. Zijn zelfs mensen die vragen wat voor dag ze heeft en of we willen oefenen met langslopen. :D

Ik keer met Tessa maar voor één hond om, een witte akita waarvan ik zowel de baas als de hond niet vertrouw.
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Wij wonen buitenaf, maar als ik een andere hond zie tijdens de wandeling dan ga ik er absoluut niet heen.

Elvis flipt als een malloot en ik heb geen zin om dat op te zoeken. Nu kom ik eigenlijk nooit iemand tegen dus dat scheelt! Maar goed voor hem dat we buitenaf wonen :F:

Voor de toekomst denk ik dat ik vechtrassen ook zal ontwijken. Puur uit wat voor ervaring ik heb met Elvis. Dat heeft toch wel wat losgemaakt.
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”