Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

last van inenting?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

last van inenting?

Ongelezen bericht door Robin »

Mikai heeft vandaag 2 inentingen gekregen en een anti-vlooien-en wormenpipetje. Toen we thuiskwamen van een avontuur van 3 uur (met ov via cs-overstap naar de da), was ze hartstikke moe, dus legde ik haar op het kussen in de keuken en ging Robin uitlaten. Ze gaf geen piepje, ik dacht die slaapt. Toen ik buiten stond zag ik wel dat ik per ongeluk één van de katten in de keuken had opgesloten, maar ik dacht; die slaapt meestal toch bovenop de kastjes, komt wel goed.

Ik ben zo'n 20 minuten weggeweest. Toen ik terug kwam, lag Mikai voor de keukendeur te slapen, zodra ik opendeed, kwam ze er jankend, piepend en trillend uit :cry: Ik kon wel janken, wat had ik dat beest aangedaan?!

De poes lag gewoon op het kastje te slapen, zoals verwacht. Vanmiddag heb ik gedouched en Mikai alleen in de keuken gezet en dat ging helemaal prima.

Zou het kunnen dat ze last had van de inentingen en zo en daardoor zo reageerde? Ze ging wel al heel snel eten en drinken, heeft toen uren liggen slapen en is nu een beetje aan het rondbanjeren, in de keuken. Naar langslopende katten kijkt ze niet om...

Iemand een idee? :(:
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: last van inenting?

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ja natuurlijk kan dat. Zeker als je ook die pipet er nog bij geeft. 't Zijn geen snoepjes wat je toedient. Beetje doseren zou wel fijn zijn. Maar ja, je DA verkoopt het liever in één keer.

Knuffel voor het kleintje, meestal loopt het wel goed af.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Robin schreef:Mikai heeft vandaag 2 inentingen gekregen en een anti-vlooien-en wormenpipetje. Toen we thuiskwamen van een avontuur van 3 uur (met ov via cs-overstap naar de da), was ze hartstikke moe, dus legde ik haar op het kussen in de keuken en ging Robin uitlaten. Ze gaf geen piepje, ik dacht die slaapt. Toen ik buiten stond zag ik wel dat ik per ongeluk één van de katten in de keuken had opgesloten, maar ik dacht; die slaapt meestal toch bovenop de kastjes, komt wel goed.

Ik ben zo'n 20 minuten weggeweest. Toen ik terug kwam, lag Mikai voor de keukendeur te slapen, zodra ik opendeed, kwam ze er jankend, piepend en trillend uit :cry: Ik kon wel janken, wat had ik dat beest aangedaan?!

De poes lag gewoon op het kastje te slapen, zoals verwacht. Vanmiddag heb ik gedouched en Mikai alleen in de keuken gezet en dat ging helemaal prima.

Zou het kunnen dat ze last had van de inentingen en zo en daardoor zo reageerde? Ze ging wel al heel snel eten en drinken, heeft toen uren liggen slapen en is nu een beetje aan het rondbanjeren, in de keuken. Naar langslopende katten kijkt ze niet om...

Iemand een idee? :(:
Teveel dingen tegelijk ben ik bang :( Waar waren die 2 inentingen voor??
Kijk, van een inenting kunnen ze ziek worden, van vlooienspul kunnen ze ziek worden en van het ontwormingsmiddel ook.
Hou haar maar goed in de gaten...
Groet, Janine
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

"Mikai heeft vandaag 2 inentingen gekregen en een anti-vlooien-en wormenpipetje."
:eek: Nouja zoals Rosita zegt: het zijn geen snoepjes!
Hoezo heeft ze twee entingen tegelijk gehad, welke?
Nouja, in ieder geval beter doseren volgende keer. Ik doe nooit entingen samen met iets tegen vlooien+wormen of andere medicatie.
Robin
Zeer actief

Ach gos, dat wist ik helemaal niet... dan had ik haar natuurlijk NOOIT alleen gelaten :(

Ik weet wel dat het geen snoepjes zijn, maar de katten hebben ook nooit ergens last van, en Robin tot dusver ook niet, dus ik had er niet bij stilgestaan...

Bedankt voor de reacties!!
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Voel je niet schuldig, je dierenarts had dat wel eens aan mogen geven. Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt toen de dierenarts onze hond de cocktail-en rabiësenting gaf en er nog een wormpilletje instopte. Ik laat nu zelfs helemaal niet meer enten na het eerste jaar.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik doe ook nooit inenten en ont-vlooien in de zelfde week.
het is en blijft gif, maar aan je verhaal te horen was het nog behoorlijk mild :wink:
Robin
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Voel je niet schuldig, je dierenarts had dat wel eens aan mogen geven. Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt toen de dierenarts onze hond de cocktail-en rabiësenting gaf en er nog een wormpilletje instopte. Ik laat nu zelfs helemaal niet meer enten na het eerste jaar.
Dankje :)

Voelde me er wel rot over, arme schaapje zo bang..

Na een avond en nacht lekker slapen is Mikaitje weer helemaal de oude :D Ze reageert niet bang op de katten, dus kennelijk is er, wat er ook is gebeurd, geen blijvend trauma.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Bij Kay is het niet eens op dezelfde dag gebeurd, maar wel binnen een lang weekend en die is bijna aan of de enting of toch nog de combinatie doodgegaan. Ik zou hem zeker nog even in de gaten houden. Pups reageren hier toch erg heftig op (hoorde ik ook pas later toen het mij gebeurd was) en tja gelukkig gaat het meestal goed, maar er zou hier eigenlijk wel wat meer aandacht voor mogen komen, want als ja navraagt hoor je het verhaal bij veel mensen terug.... heb ik dus vernomen.
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Bram had nooit ergens last van maar Thijs kan er ook niet tegen.
AfbeeldingAfbeelding
Marie-Josée
Erelid

gyanty schreef:Bij Kay is het niet eens op dezelfde dag gebeurd, maar wel binnen een lang weekend en die is bijna aan of de enting of toch nog de combinatie doodgegaan. Ik zou hem zeker nog even in de gaten houden. Pups reageren hier toch erg heftig op (hoorde ik ook pas later toen het mij gebeurd was) en tja gelukkig gaat het meestal goed, maar er zou hier eigenlijk wel wat meer aandacht voor mogen komen, want als ja navraagt hoor je het verhaal bij veel mensen terug.... heb ik dus vernomen.
Bij Tomas is het ook pas een dag later ernstig fout gegaan.Toch was die al volwassen, waarschijnlijk bouwen honden die allergisch gaan reageren dat op. Ik ent tenminste helemaal niet meer, we dachten echt dat we Tomas kwijt waren :ugh:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Sjon wordt ook altijd doodziek van entingen en pipetjes. Van de laatste keer vlooienpipet is het arme ding een week ziek geweest. Van entingen was hij ook altijd 2 dagen volledig van de kaart. :( Hij krijgt dus ook niks meer, het is echt hartverscheurend. Hij kan er gewoon niet tegen. Je hoort het wel vaker overigens, honden die ziek worden van entingen of vlooienspul. Alles tegelijk is sowieso wel érrug veel, daar had je DA wel even voor mogen waarschuwen voordat hij zijn portemonnee liet vullen. :piew:

Roos heeft nergens last van, haar kun je volgens mij helemaal volpompen met chemicaliën, die hond is van staal.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tuurlijk kunnen ze er ziek van worden, van drie dingen tegelijk.
Maar báng?
Ben ik de enige die denkt dat Mikai gewoon een ram van de kat heeft gehad? En dat 'ie daar overgevoelig op reageerde omdat ie zo moe was?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marie-Josée
Erelid

Miranda schreef:Tuurlijk kunnen ze er ziek van worden, van drie dingen tegelijk.
Maar báng?
Ben ik de enige die denkt dat Mikai gewoon een ram van de kat heeft gehad? En dat 'ie daar overgevoelig op reageerde omdat ie zo moe was?
Een hond trilt ook als hij zich ziek voelt,maar ja, wie weet...?
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Miranda schreef:Tuurlijk kunnen ze er ziek van worden, van drie dingen tegelijk.
Maar báng?
nee hoor ik denk ook dat het met de kat temaken had
Afbeelding
Robin
Zeer actief

Maar báng?
Neehoor, ik denk dat er best een kans is dat ze een akkefietje met de kat heeft gehad, hoewel zij precies hetzelfde lag op dezelfde plaats als toen ik wegging... En Mikai reageert niet anders op de katten dan voorheen, gelukkig. :)

Vandaag overigens weer helemaal de oude :)
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Marie-Josée schreef:
gyanty schreef:Bij Kay is het niet eens op dezelfde dag gebeurd, maar wel binnen een lang weekend en die is bijna aan of de enting of toch nog de combinatie doodgegaan. Ik zou hem zeker nog even in de gaten houden. Pups reageren hier toch erg heftig op (hoorde ik ook pas later toen het mij gebeurd was) en tja gelukkig gaat het meestal goed, maar er zou hier eigenlijk wel wat meer aandacht voor mogen komen, want als ja navraagt hoor je het verhaal bij veel mensen terug.... heb ik dus vernomen.
Bij Tomas is het ook pas een dag later ernstig fout gegaan.Toch was die al volwassen, waarschijnlijk bouwen honden die allergisch gaan reageren dat op. Ik ent tenminste helemaal niet meer, we dachten echt dat we Tomas kwijt waren :ugh:
Daarom heb ik dit jaar ook niet meer geent. Na onze eerste enting, hebben we de tweede puppyenting iets anders gegeven (ander merk) en de laatste keer bij een jaar hebben we zijn immuunsysteem plat gelegd. Bij de laatste keer krijg hij toen nog puppyschurft..... Dus nee ik heb mij entingen dit jaar ook niet op controle. Ik wil laten titeren, maar zit ook met feit dat ik Kay volgend jaar wel graag mee op vakantie naar Denemarken wil nemen :S En ik niet het risico wil lopen dat hij in beslag word genomen bij de grens...
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

gyanty schreef:
Marie-Josée schreef:Bij Tomas is het ook pas een dag later ernstig fout gegaan.Toch was die al volwassen, waarschijnlijk bouwen honden die allergisch gaan reageren dat op. Ik ent tenminste helemaal niet meer, we dachten echt dat we Tomas kwijt waren :ugh:
Daarom heb ik dit jaar ook niet meer geent. Na onze eerste enting, hebben we de tweede puppyenting iets anders gegeven (ander merk) en de laatste keer bij een jaar hebben we zijn immuunsysteem plat gelegd. Bij de laatste keer krijg hij toen nog puppyschurft..... Dus nee ik heb mij entingen dit jaar ook niet op controle. Ik wil laten titeren, maar zit ook met feit dat ik Kay volgend jaar wel graag mee op vakantie naar Denemarken wil nemen :S En ik niet het risico wil lopen dat hij in beslag word genomen bij de grens...
Tja, wat is dan wijsheid? Om naar het buitenland te gaan heb je alleen rabiës nodig. De rest zou ik niet meer doen.
Zeker niet als je het immuunsysteem er voor plat (zou) moet(en) leggen. Dan vráág je om puppyschurft :ugh: .
Een enting vraagt eea van het systeem omdat het systeem afweerstoffen op moet gaan bouwen tegen de entstoffen. Leg je dat systeem (zo goed als) plat, dan kan het systeem de demodexmijten ook niet goed in toom houden, ergo een heel grote kans op puppyschurft :oeps: .

Als de laatste enting van Kay met Nobivac of Vanguard is gebeurt, dan is die sowieso 3 jaar geldig en zou ik zeker niet enten. Maar dan nog, naar mijn weten vragen ze aan de grens alleen naar de rabiës.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 10 jul 2011 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Maar báng?

Er staat nergens dat Mikai báng voor de kat(ten) was, integendeel.
Ze was (per ongeluk) samen met een kat in de keuken opgesloten, zonder toezicht, dat is alles. Dat Mikai nu (nog steeds) niet bang op de katten reageert houdt in dat er toen niks tussen die 2 gebeurt is. Tenminste, zo lees ik het.

Nee hoor, volgens mij ligt het weldegelijk aan de combinatie van entingen en de andere middelen.
En ik snap niet dat er nog steeds dierenartsen zijn, die plompverloren, alles maar tegelijk in zo'n (puppy)lijf douwen :devil: .

Liesbeth
Zeer actief

Robin schreef:
Maar báng?
Neehoor, ik denk dat er best een kans is dat ze een akkefietje met de kat heeft gehad, hoewel zij precies hetzelfde lag op dezelfde plaats als toen ik wegging... En Mikai reageert niet anders op de katten dan voorheen, gelukkig. :)

Vandaag overigens weer helemaal de oude :)

Wat fijn dat ze opgeknapt is :E: .

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”