Machie schreef:Ik zeg al, ik loop nooit tegen problemen aan met mijn reuen omdat hier alles makkelijk geregeld is. Ik vind alleen in deze discussie dat jij je verheven gedraagd. Alsof alles aan de anderen ligt en jij wel weet hoe het allemaal moet en zou moeten gaan. Rekening houden met elkaar. Daar draait het om. En als loopse teefeigenaar moet je er gewoon vanuit gaan dat 80% van de honden niet goed luisterd. Heel vervelend maar zo is het nu eenmaal. Ik baal ook als een stekker als iemand zijn loslopende hond in een aanlijngebied!! op mijn honden laat afstormen. De een vind dit namelijk niet leuk. Ja, heel vervelend, maar wel mijn probleem.
Ik bedoel het dus niet naar richting jou. Alleen het is nu eenmaal zou dat veel honden gewoon niet luisteren. Heb je daar een probleem mee, dan zou ik niet met een loopse teef in een druk losloopgebied gaan lopen.
Ik vind het helemaal niet vervelend.
En ik gedraag me ook niet 'verheven'. Geen idee hoe je daar bij komt.
Ik ben gewoon realistisch.
Als je hond niet luistert, is dat jouw probleem. Niet het mijne.
Dat houdt niet in dat ik geen rekening houd met mensen (ook al weer zo'n aanname die allang weerlegd is in vorige posts van mij).
Ik knikker zo'n reu gewoon weg.
En als 'ie op twee meter afstand rond blijft hangen wacht ik tot het baasje er is.
Maar om nou te stellen dat het mijn verantwoordelijkheid is als een reu niet onder appèl staat, dat vind ik de omgekeerde wereld.
En als ik dan zeg dat mijn honden wel luisteren (ras telt niet mee), dan wil ik graag horen dat 'ik zo'n geweldige hondentrainer ben'.
Nee. Ik ben goed met honden, ja. Maar ik ben geen apart ras oid, andere mensen kunnen net zo goed zijn (en zijn dat ook vaak).
Ik verkloot het ook wel eens.
Let niet op, verpest de timing, leg teveel of juist te weinig druk.
Maar dat is dan
mijn fout.
Niet van de hond, niet van het ras, niet van de hormonen, niet van de andere hondeneigenaren en niet van de konijntjes.
Zo simpel is het in mijn wereld.