Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onverwachtse logé

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Onverwachtse logé

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Een vriendin van mij is twee weken op vakantie. Haar hond, Jesse, een kelpie van bijna twee, zou de eerste week van haar vakantie bij vrienden zijn, de tweede week in een opvang. Ze had mijn adres opgegeven voor in het geval van nood.
En gisteren werd ik gebeld, het ging helemaal niet goed met Jesse... :ugh: Hij was de avond ervoor van de vrienden naar de opvang gegaan en sindsdien was hij angstig. Zo angstig zelfs dat hij zijn urine liet lopen en poepte in huis. Hij wilde niet naar buiten en geen eten en drinken. Heel apart, want hij was vaker in deze opvang geweest en het was altijd goed gegaan. Dus ik heb Jesse opgehaald, nadat hij na een dag nog steeds in een hoekje van de kamer zat. Toen hij mijn stem hoorde vloog hij naar me toe en was weer helemaal in goede doen. Thuis eerst maar eens goed laten eten en later lekker er op uit. En hij is weer helemaal op zijn gemakje. Dus nu heb ik de rest van de week een logé!

Hebben jullie ooit zo iets meegemaakt?

Dit is Jesse trouwens: Klik
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Onverwachtse logé

Ongelezen bericht door _Leonie »

En hoe bevalt een Kelpie? Lijkt me namelijk erg gaaf ras. Ken er maar één redelijk goed en dat was een probleemhond. :mrgreen: Al beviel me die verder echt super.
-Gaby-
Zeer actief

_Leonie schreef:En hoe bevalt een Kelpie? Lijkt me namelijk erg gaaf ras. Ken er maar één redelijk goed en dat was een probleemhond. :mrgreen: Al beviel me die verder echt super.
Ik heb niet veel ervaring met Kelpie's, alleen met Jesse. En Jesse is een ontzettend leuke en makkelijke hond. Hij sociaal naar mensen en kinderen. Hij kan met alle honden overweg. Hij dan ook erg leuk opgevoed. Zoals verwacht is het een actieve hond, waar je veel mee moet doen. Hij is slim en vindt het (ook niet verrassend ;)) leuk om voor je te werken. Jesse is erg gevoelig en hij luistert perfect. Als er één geen probleemhond is, dan is het Jesse wel. ;)
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Mijn Pasha is ook een zeer gevoelig hondje. Toen ik vorig jaar kaakontsteking had en erg veel pijn had en daar ook ziek van was, was ze helemaal van streek. Ook toen Bowie overleed..

En ze is super makkelijk :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
_Leonie
Zeer actief

nathalie schreef:Mijn Pasha is ook een zeer gevoelig hondje. Toen ik vorig jaar kaakontsteking had en erg veel pijn had en daar ook ziek van was, was ze helemaal van streek. Ook toen Bowie overleed..

Even off-topic hoor (sorry): maar zit er nog verschil tussen Working Kelpies en 'gewone' Kelpies?
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik denk dat hij de weg een beetje kwijt was omdat hij nu naar adres nummer 2 moest.
Ook omdat je schrijft dat hij zo gevoelig is. Een opvang is toch anders dan gewoon in een huislijke omgeving. Fijn dat hij zo opgeklaard is bij jullie! Mooie hond ook.
-Gaby-
Zeer actief

nathalie schreef:Mijn Pasha is ook een zeer gevoelig hondje. Toen ik vorig jaar kaakontsteking had en erg veel pijn had en daar ook ziek van was, was ze helemaal van streek. Ook toen Bowie overleed..

Dat klinkt helemaal als Jesse. Is dat een Kelpie-iets?
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

*Esther schreef:Ik denk dat hij de weg een beetje kwijt was omdat hij nu naar adres nummer 2 moest.
Ook omdat je schrijft dat hij zo gevoelig is. Een opvang is toch anders dan gewoon in een huislijke omgeving. Fijn dat hij zo opgeklaard is bij jullie! Mooie hond ook.
Je hebt gelijk, misschien heb ik het verkeerd omschreven. Het was namelijk niet in kennels o.i.d. maar een huiselijke opvang, er waren 7 honden in totaal in een ruim opgezet huis met riante tuin. Hele vriendelijke mensen en er hing een fijne sfeer. Ik ben erg blij dat hij weer op zijn gemak is, ik was een beetje bang dat het niet beter zou worden door wéér een verhuizing. Maar niets is minder waar gelukkig. :)
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

*Esther schreef:Ik denk dat hij de weg een beetje kwijt was omdat hij nu naar adres nummer 2 moest.
Dat was mijn eerste gedachte ook.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Wij hebben dat ooit met een hond thuis gehad, is al heel lang geleden hoor, maar wij moesten terug komen van vakantie omdat ie vreselijke heimwee had ofzo, dat arme dier trok het dus echt niet in de opvang
-Gaby-
Zeer actief

Miranda schreef:
Dat was mijn eerste gedachte ook.
Ja, ik denk het. Ben blij dat het hier wel goed gaat, want hij heeft hier heel lang geleden één keer een nacht gelogeerd. Hij was al veel vaker in de opvang geweest en ook bij die andere vrienden.
Kit schreef:Wij hebben dat ooit met een hond thuis gehad, is al heel lang geleden hoor, maar wij moesten terug komen van vakantie omdat ie vreselijke heimwee had ofzo, dat arme dier trok het dus echt niet in de opvang
Was die hond het ook gewend of niet? Dat is ook balen, als je je vakantie af moet breken..
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

_Leonie schreef:En hoe bevalt een Kelpie? Lijkt me namelijk erg gaaf ras. Ken er maar één redelijk goed en dat was een probleemhond. :mrgreen: Al beviel me die verder echt super.
Ik heb zijn eerste nadeel ontdekt. Hij piste vanochtend gewoon over Mila heen die ook zat te plassen. Vieze smeerpijp. :LOL:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Een echte 'gentleman' dus haha! Of was Mila zo blond om eronder te staan? :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

_Leonie schreef:

Even off-topic hoor (sorry): maar zit er nog verschil tussen Working Kelpies en 'gewone' Kelpies?
Een Australian Kelpie is eigenlijk niks meer of minder dan een hond met stamboom, of eentje waarvan de afstamming bekend is. Een working Kelpie is een werkhond. Uiterlijk is totaal niet van belang met het fokker, prestaties des te meer.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef:

Dat klinkt helemaal als Jesse. Is dat een Kelpie-iets?
Denk het eigenlijk niet. Weet ik niet zeker hoor. Het zijn opzich redelijk zelfstandige honden (of nouja, dat horen ze te zijn :mrgreen: ) en dan is het niet zo handig om zo gevoelig te zijn..
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Noa hebben we ook eerder opgehaald uit de opvang. Het was haar eerste keer en we hadden al een vermoeden dat ze het misschien niet goed zou doen. Ook wij hadden daarom noodopvang geregeld in huiselijke omgeving (zonder andere honden en met tuin) en dat ging veel beter. Dus nooit geen pension voor noa meer.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nou gezellig bonte boel nu bij jullie :D Leuk beesie hoor!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”