ja, ook van jou

Moderator: moderatorteam
Jij had met Relax al 'vet moeilijke' oefeningen volgens SuusInge O schreef:....hebben relax en crunchje ook hun 'eindexamen gehaald' (geen idee met welk examen bij jullie ik het exact zou kunnen vergelijken maar hierna zou ik dus wedstrijden kunnen gaan lopen
Het zit in de genenvolgen, aangelijnd : 15/15 (en ja, tamara, ook hier waren de keurmeesters zwaar onder de indruk - huppelhoevertjes hè![]()
)
Valt me van je tegenzo, dit waren dus mijn laatste brevetjes, als regelrechte examenfobiste houd ik het na tig brevetjes voor bekeken - de zenuwen vooraf zijn me te hoog, het is het me niet meer waard.
Kunnen ze de rest van hun leven maar mooi op terenmaar crunchje en 'laxje hebben hun extra portie knuffeltjes natuurlijk nog even dik verdiend.
Aha, dat is dan ongeveer G&G B (beginners).Inge O schreef:de opdrachten op zich vind ik nog wel meevallen (tenminste, die ken ik zo al jaren, vroeger zat er ook nog de onderbreking bij maar die hebben ze nu naar de wedstrijdgroepen verplaatst) maar de jurering vind ik niet van de poes voor dit niveau én behalve een knuffeltje mag je die hele tijd niet belonenranetje schreef:Dat zijn nog eens fraaie prestaties met twee honden nog wel
Van harte gefeliciteerd![]()
Dat waren pittige opdrachten die je deed met Relax![]()
. bij jullie is het zo geregeld dat elke geleider al zijn oefeningen na elkaar doet (behalve de groepsoefeningen dan) maar wij moeten de hele tijd voor alle oefeningen op onze beurt staan wachten - dat én het feit je na een oefening niet mag belonen met een speeltje of snoepje maakt wel dat de honden gan denken
![]()
![]()
![]()
. niet leuk
.
ik denk dat ik hierna zou beginnen aan wat bij jullie GG1 is (bij ons krijg je dan debutanten, GH1 en GH2).Welk niveau is dat in België?
maar sinds kort is er op onze school ook een recreantengroep voor wie geen interesse heeft in wedstrijden dus daar gaan wij heen natuurlijk.
Dat zou Jan ook niet lukken denk ik, die wordt alleen maar meer hyper en dan kun je op een gegeven moment geen oefening meer fatsoenlijk uitwerken.Inge O schreef:wat je zegtranetje schreef: Steeds voor elke oefening op je beurt wachten lijkt me vreselijk![]()
Kom je er een beetje in, moet je alweer wachten op de volgende oefening
Vreemd..
vooral voor crunch was zoiets heel erg, zij gaat zich dan vervelen en denktwaardoor het enthousiasme helemaal verloren gaat. relaxje kan dat beter aan maar zou ik regelmatig wedstrijden gaan spelen op die manier dan is de kans zeer groot dat ze dan ook denkt
![]()
bekijk het verder maar hoor
.
was ik nog net op tijd dusInge O schreef:ja, ik wilde al bijna van je gaan scheiden hoorrenee-uk schreef:Ik heb het ook gemist,![]()
.
dat maak jij niet meer mee dusInge O schreef: misschien gaan ze hier dus over 100 jaar of zo de oefeningen ook na elkaar mogen doen![]()
da's een pak van mijn hartInge O schreef: ik heb mijn scheidingsaanvraag weer ingetrokken.
Daar heeft ze dan groot gelijk inInge O schreef:wat je zegtranetje schreef: Steeds voor elke oefening op je beurt wachten lijkt me vreselijk![]()
Kom je er een beetje in, moet je alweer wachten op de volgende oefening
Vreemd..
vooral voor crunch was zoiets heel erg, zij gaat zich dan vervelen en denktwaardoor het enthousiasme helemaal verloren gaat. relaxje kan dat beter aan maar zou ik regelmatig wedstrijden gaan spelen op die manier dan is de kans zeer groot dat ze dan ook denkt
![]()
bekijk het verder maar hoor
.
Dat snap ik helemaalInge O schreef:ik dus ookranetje schreef:
Ik zou samen met mijn hond in staking gaan denk ik. voor wedstrijden altijd al om die reden en nu dus ook voor het brevet
.
De meeste belonen vlak na de oefening met snoep, dat is namelijk het beste moment zodat ze niks zien, als je terug vertrekt naar je plaats kijkt er namelijk niemand. Maar inderdaad ideaal is dat allesbehalve. Ik zou ook liever hebben dat je gewoon met snoep en/of speeltje mag belonen.maar voor de hond is het natuurlijk allerminst duidelijk want zijn beloning komt op die manier 'uren' na de aktie.
Dat is dus ook nog het grootste probleem, het aanleren gebeurd zeer vaak niet op positieve manier. Hier in de omstreken heb je zo goed als geen kkush hondenscholen die op de positieve manier werken. In de vorige hondenschool waar ik lid was (en 6 jaar geweest), was ik bijvoorbeeld de enige die in de puppyklas met een gewone halsband trainde, het was eigenlijk niet toegelaten, maar omdat ik er al langer lid was, werd er niets van gezegd. Waar ik nu train, mag je kiezen met wat je traint, maar op de site stond eerst alleen slipketting/touw vermeld, ik heb zelf gevraagd om daar halsband bij te zetten. In theorie mag je kiezen bij ons, maar heb gehoord dat een halsband of half-check absoluut niet word aangeprezen als je met een pup lid word, integendeel. Slipketting is zowat overal nog de standaard.nee, ik vind het een rotsysteem, heb er geen goed woord voor over. je moet mensen wel aanleren om positief te werken met je hond en veel te belonen maar als het dan officiëel moet mag je plots niet meer belonen![]()
Herkenbaar hé?Inge O schreef:ranetje schreef: Hoe ouwer hoe zenuwachtiger lijkt wel.![]()
![]()
ik had zelfs een valeriaantje genomen vooraf - eens ik het veld op ben gaat het wel (behalve dan dat ik me erger omdat ik niet mag belonen, deed ik deze keer in het geniep toch, ohh zo
) maar de uren vooraf
![]()
.
Ik vind brevet makkelijker dan overgangen, maar dat is ook hondenschool afhankelijk. Bij ons ben je op een overgang al snel niet geslaagd en keuren ze alles heel streng, terwijl ze bij brevet meestal wel een paar dingen door de vingers zien. Zo was Dino bij poging nr1 gaan lopen bij het apporteren (zat loopse teef bij in de groep), bij herkansing had de keurder gezegd dat de geleider met de teef zich moest verstoppen, maarja eens geroken blijft hij zoeken, dus herkansing ook niets en toen zei de keurder allé probeert nog eens, omdat de rest zo goed als perfect verlopen was (wat overigens ook niet lukte die nog eens en dus niet geslaagd).buiten het niet-mogen-belonen, is er nog een "groot" verschil tussen slagen voor het brevet en overgangen?
ik heb de indruk dat ze niet bij iedereen even streng zijn bij ons op de HSLinsey schreef:Ik vind brevet makkelijker dan overgangen, maar dat is ook hondenschool afhankelijk. Bij ons ben je op een overgang al snel niet geslaagd en keuren ze alles heel streng, terwijl ze bij brevet meestal wel een paar dingen door de vingers zien. Zo was Dino bij poging nr1 gaan lopen bij het apporteren (zat loopse teef bij in de groep), bij herkansing had de keurder gezegd dat de geleider met de teef zich moest verstoppen, maarja eens geroken blijft hij zoeken, dus herkansing ook niets en toen zei de keurder allé probeert nog eens, omdat de rest zo goed als perfect verlopen was (wat overigens ook niet lukte die nog eens en dus niet geslaagd).buiten het niet-mogen-belonen, is er nog een "groot" verschil tussen slagen voor het brevet en overgangen?
Bij Lotje (zo'n 7-8 jaar geleden): de houdingen wilde ze niet gaan staan, ook bij herkansing niet, de keurder nam mij apart weg van de groep mensen en mocht nog eens proberen zelfs met voet verzetten en hand gebruiken, maar niets en toch waren we geslaagdWaren nu wel beiden keurders die erom bekend staan om alles niet zo strikt te nemen.