Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu of Teef

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brig
geregistreerd lid

Reu of Teef

Ongelezen bericht door Brig »

Hoi, ik had een briard teef en ze was vrij groot en woog 40 kg. Ik ben er nog niet uit welk ras het hier zal worden (briard, does, nizziny of beardie), maar even de situatie schetsen. Buurman kloeg steeds over blaf/huil gedrag van mijn briard (heb ik opgelost). Heeft zelf nu 3 honden waaronder een keffertje. Twee maten en gewichten is heel erg de maatstaf daar!. Bon, 3 reutjes naast ons. Ooit was mijn teefje loops en heb ik de hele nacht hun border collie aan de achterdeur gehad. Nu is er ook een rottweiler (lieve hond).

Mijn huis is 120 vierkante meter groot, tuin is 2 are. Wonen wel in bos/veld rijk gebied, hier kan nog gerend worden achter de konijen op wandelingen :)

Dus, een reu of een teef. Mijn eerste idee was een teefje.

De verstandhouding met de buurman is wel verbeterd de laatste jaren, dus ben ik ook van plan om met een nieuwe pup gewoon langs te gaan om kennis te maken met de buren en de honden. De laatste twee jaren van mijn teefje (bijna 14 geworden) liet ik het schuifraam open achteraan als ik werken was, dan kon ze binnen en buiten. Dit zou ik graag met een nieuwe huisgenoot ook doen tijdens de zomer. Maar met een ongesteriliseerde teef is dit vragen om moeilijkheden waarschijnlijk.
Inc

Re: Reu of Teef

Ongelezen bericht door Inc »

Kan er ook niet veel van maken... :U:

Laat de keus van je hond iig niet afhangen van de buren.
Brig
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Brig »

as ge wil dak dialect goen klappe.... :goeie: :O:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

ik ga ook mijn keus niet laten afhangen van de honden van de buurman :denken:
als je je loopse teef zonder toezicht urenlang in de tuin wil laten, zal je voor enorme schuttingen moeten zorgen, dat wel.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan; ik zou gaan voor een hond die bij mij past en waar mijn voorkeur naar uit gaat, ongeacht wat de buurman in huis heeft... :19:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Brig schreef:Hoi, ik had een briard teef en ze was vrij groot en woog 40 kg. Ik ben er nog niet uit welk ras het hier zal worden (briard, does, nizziny of beardie), maar even de situatie schetsen. Buurman kloeg steeds over blaf/huil gedrag van mijn briard (heb ik opgelost). Heeft zelf nu 3 honden waaronder een keffertje. Twee maten en gewichten is heel erg de maatstaf daar!. Bon, 3 reutjes naast ons. Ooit was mijn teefje loops en heb ik de hele nacht hun border collie aan de achterdeur gehad. Nu is er ook een rottweiler (lieve hond).

Mijn huis is 120 vierkante meter groot, tuin is 2 are. Wonen wel in bos/veld rijk gebied, hier kan nog gerend worden achter de konijen op wandelingen :)

Dus, een reu of een teef. Mijn eerste idee was een teefje.

De verstandhouding met de buurman is wel verbeterd de laatste jaren, dus ben ik ook van plan om met een nieuwe pup gewoon langs te gaan om kennis te maken met de buren en de honden. De laatste twee jaren van mijn teefje (bijna 14 geworden) liet ik het schuifraam open achteraan als ik werken was, dan kon ze binnen en buiten. Dit zou ik graag met een nieuwe huisgenoot ook doen tijdens de zomer. Maar met een ongesteriliseerde teef is dit vragen om moeilijkheden waarschijnlijk.
Ik zou mijn keuze absoluut niet aan de buurman overlaten zeg maar ;-)
Verder; als je een tuin hebt zou ik zorgen dat die deugdelijk omheind is; zodat jouw hond niet kan uitbreken en andere honden niet binnen kunnen komen. Ik vind het geen handig plan om een raam open te laten als je zelf niet thuisbent; het risico van inbreken lijkt me te groot (ondanks hond) en geen enkele maatschappij zal je schade vergoeden. Daarbij vind ik niet dat een hond zonder toezicht in een tuin hoort.

Ik zie dus gewoon niet in wat de honden van de buurman te maken hebben met jouw keuze voor een reu of teef, of het ras?

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”