Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over import pup naar België
Moderator: moderatorteam
- zeta-jones
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 9
- Contacteer:
Vraag over import pup naar België
Ik heb een vraagje. Als je een dier jonger dan 3 maanden vanuit een zogenaamd 'derde land' naar NL wil importeren, dan is dat niet toegestaan.
Weet iemand hoe dat met België dus zit? Of is er een andere omweg?
Ik vraag dit namens een kennis van me.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, zodat ik mijn kennis weer verder kan helpen.
Het gaat dus om een pup van 8 weken en uiteraard heeft het haar voorkeur dat ze ook op die leeftijd naar haar toe komt. Als ze dat via NL doet, dan zal de pup een heel stuk ouder zijn voor ze NL in mag. Vandaar dat ze graag wil weten of het misschien via België (vliegveld Brussel) of D-land (Düsseldorf, Frankfurt) kan.
Weet iemand hoe dat met België dus zit? Of is er een andere omweg?
Ik vraag dit namens een kennis van me.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, zodat ik mijn kennis weer verder kan helpen.
Het gaat dus om een pup van 8 weken en uiteraard heeft het haar voorkeur dat ze ook op die leeftijd naar haar toe komt. Als ze dat via NL doet, dan zal de pup een heel stuk ouder zijn voor ze NL in mag. Vandaar dat ze graag wil weten of het misschien via België (vliegveld Brussel) of D-land (Düsseldorf, Frankfurt) kan.

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Re: Vraag over import pup naar België
Nee, dat gaat niet.
Als je connecties hebt in Amerika en via daar laat komen is er een kleine mogelijkheid. Anders ophalen in Oost Europa waar minder controle is. Er zijn echt geen eenvoudige wegen.
Als je connecties hebt in Amerika en via daar laat komen is er een kleine mogelijkheid. Anders ophalen in Oost Europa waar minder controle is. Er zijn echt geen eenvoudige wegen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Ik heb geen tips voor je.
Maar ik vraag me af wat je bedoelt dat het niet mag om vanuit een derde land een hond vandaan te halen.
Maar ik vraag me af wat je bedoelt dat het niet mag om vanuit een derde land een hond vandaan te halen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
De pup komt dus uit een land ergens en moet naar Nederland.
Maar omdat ze hem met 8 weken al wil hebben zoek je nu een oplossing via een tussenland.??
Waar moet de pup vandaan komen dan.??
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Tulp
- Zeer actief
Ik lees je bericht nog een keer en begrijp dat je er van uit gaat dat het vanuit een `derde` land met 3 maanden kan maar ook dat is niet waar. Vanuit zo´n land kunnen ze op zijn vroegst met 7 maanden NL in.
Vanuit geen enkel land jonger dan 3 maanden (officieel zelfs niet vanuit Belgie of Duitsland) omdat ze de rabiesenting moeten hebben gehad.
Vanuit geen enkel land jonger dan 3 maanden (officieel zelfs niet vanuit Belgie of Duitsland) omdat ze de rabiesenting moeten hebben gehad.
* * *
-
Tulp
- Zeer actief
In Europa kun je met een rabiesenting vrij reizen. Vanuit landen daarbuiten gelden hele andere regels.Judith-Diesel schreef:Ik heb geen tips voor je.
* * *
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Oh ok, dankje wel voor de verduidelijkingTulp schreef:In Europa kun je met een rabiesenting vrij reizen. Vanuit landen daarbuiten gelden hele andere regels.Judith-Diesel schreef:Ik heb geen tips voor je.
Begreep even niet wat er bedoelt werd

- mon65
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Eén van mijn pups gaat naar Denemarken. Daar moet een verklaring worden ingevuld, waarop het chipnummer, paspoortnummer stamboomnaam en gegevens van de fokker (van mij dus) staan. Dat formulier moet worden ingediend bij Binnenlandse Zaken in Denemarken en dan mag de hond gewoon met 8 weken naar Denemarken. Dus zonder rabiesenting. Deze mensen komen de pup wel met de auto ophalen, dat maakt het misschien wel simpeler....
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
volgens mij moet je kunnen aantonen dat de hond niet in aanraking is geweest met andere honden anders dan de eigen roedel?
- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Binnen de EU geldt dat dieren jonger dan 3 maanden gewoon NL in mogen. Vanuit een derde land mag dat niet, dieren jonger dan 3 maanden mogen helemaal niet binnen vanuit die landen en daarna krijg je idd te maken met rabiësvaccinatie etc en zal de hond een maand of 7 zijn. Ik schreef in mijn openingspost al dat de hond dan een stuk ouder zal zijn dan 3 maanden.Tulp schreef:Ik lees je bericht nog een keer en begrijp dat je er van uit gaat dat het vanuit een `derde` land met 3 maanden kan maar ook dat is niet waar. Vanuit zo´n land kunnen ze op zijn vroegst met 7 maanden NL in.
Zoveel was duidelijk. Het gaat mij er nu om of landen als België dezelfde regels hanteren als NL. Zoja, dan zal ze toch moeten wachten tot de hond ouder is.

- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je naar NL importeert vanuit een ander EU-land wel idd. Maar vanuit derde landen mag het helemaal niet met dieren jonger dan 3 maanden.blacky schreef:volgens mij moet je kunnen aantonen dat de hond niet in aanraking is geweest met andere honden anders dan de eigen roedel?

- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben zelf ook al naar Zweden en Finland geëxporteerd (pups waren toen 8 weken oud), maar dat ligt anders...binnen Europa gaat het allemaal wat makkelijker, zijn de regels wat soepeler in veel landen.mon65 schreef:Eén van mijn pups gaat naar Denemarken. Daar moet een verklaring worden ingevuld, waarop het chipnummer, paspoortnummer stamboomnaam en gegevens van de fokker (van mij dus) staan. Dat formulier moet worden ingediend bij Binnenlandse Zaken in Denemarken en dan mag de hond gewoon met 8 weken naar Denemarken. Dus zonder rabiesenting. Deze mensen komen de pup wel met de auto ophalen, dat maakt het misschien wel simpeler....

- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel hoor, vanuit België en D-land en veel andere Europese landen mag het zonder problemen, mits aangetoond kan worden dat de pups rechtstreeks van het adres komt waar hij/zij geboren is en er een verklaring is dat hij/zij niet in aanraking is geweest met dieren die rabiës zouden kunnen hebben.Tulp schreef:Ik lees je bericht nog een keer en begrijp dat je er van uit gaat dat het vanuit een `derde` land met 3 maanden kan maar ook dat is niet waar. Vanuit zo´n land kunnen ze op zijn vroegst met 7 maanden NL in.
Ik ging er niet vanuit dat het met 3 maanden wel kan trouwens vanuit een derde land. Jonger dan 3 maanden mag helemaal niet (zo staat het gewoon geschreven) en daarna zit je met de vaccinaties en is een dier al gauw een maand of 7 voordat hij/zij aan de eisen voldoet om NL binnen te mogen. Dat wist ik allemaal wel. Ik wist alleen niet of landen als België, D-land etc er misschien andere invoerregels op na houden en dat wilde ik even weten.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee er is geen andere weg. Alleen inderdaad als je het via USA zou kunnen doen.
Anders zit er niets anders op dan wachten.
- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, dan houdt het op.Tulp schreef:Nee, dat gaat niet.
Maar het is altijd de moeite waard het even na te vragen, vandaar mijn vraag hier

- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, via de USA wordt lastig denk ik. Ik geloof niet dat ze daar contacten heeft en het wordt wel een enorm gedoe dan.sirene schreef:Nee er is geen andere weg. Alleen inderdaad als je het via USA zou kunnen doen.
Dan maar wachten, het zij zo

- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
Het mag wel, maar er moet aan een aantal eisen voldaan worden. En dieren jonger dan 3 maanden mogen gewoon pertinent niet en dat mag wel van de meeste EU-landen naar andere EU-landen bijvoorbeeld.Judith-Diesel schreef:Ik heb geen tips voor je.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nog even ter aanvulling, het zijn EU-landen waar die regels gelden.
En helaas, vanuit een "derde" land moet je gewoon wachten.
Alle EU-landen hebben dezelfde regels.
- zeta-jones
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat vroeg ik me dus af (al had ik het wel verwacht).Marjoleine schreef:Nog even ter aanvulling, het zijn EU-landen waar die regels gelden.