Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lieve Luna aangevallen door Staffords
Moderator: moderatorteam
-
LunaLover
- Actief
Re: Lieve Luna aangevallen door Staffords
net naar de da geweest met luna..
hechting liet los en zag er naar mijn ogen niet goed uit...
en inderdaad alles is open gehaald en gespoeld.
helaas zijn we er achter gekomen dat ze achter bij haar lies ineens een grote zachte bult had...
dit zou aleen kunnen betekenen dat ze daar inwendig ook open ligt.
de kan het zo terug duwen (darmen)waarschijndelijk.
aangezien ze ook geen eetlust meer had vandaag.
morgen gaan we in de ochtend naar de andere kliniek voor een scan.
daaruit zal blijken of ze inwendig ook schade heeft.
baal er enorm van dat het mij niet eerder is opgevallen maar het was niet noodzakelijk om meteen met spoed een scan te laten maken.
mijn woede is zo groot...
dat het liefste de betreffende man op wil zoeken..
maar meneer woont op een bootje in brielle zonder vaste woon of verblijfplaats..
ik wil zeggen mensen pas op als je daar loopt met je hond.
helaas zijn we er achter gekomen dat ze achter bij haar lies ineens een grote zachte bult had...
baal er enorm van dat het mij niet eerder is opgevallen maar het was niet noodzakelijk om meteen met spoed een scan te laten maken.
maar meneer woont op een bootje in brielle zonder vaste woon of verblijfplaats..
- dagmar88
- Zeer actief
Jeetje wat een ellende!
Zou het niet verstandiger zijn nu naar een dierenarts te gaan?
Bij eventuele inwendige schade wil je daar toch zo snel mogelijk bij zijn...
Zou het niet verstandiger zijn nu naar een dierenarts te gaan?
Bij eventuele inwendige schade wil je daar toch zo snel mogelijk bij zijn...
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ohw, ik hoop dat het meevalt morgen en dat er toch niet meer schade is dan gedacht.LunaLover schreef:net naar de da geweest met luna..
-
LunaLover
- Actief
ik kom net bij de dierenarts vandaan..
en die heeft gezegt dat het morgen kon...
mits ze eventueel last heeft.
maar we gaan er vanauit van niet aangezien het vrijdag gebeurd is..
maar ik hou haar in de gaten...
- dagmar88
- Zeer actief
Okay... Heel erg veel sterkte in ieder gevalLunaLover schreef:ik kom net bij de dierenarts vandaan..
En dat je hem het liefst op zou zoeken kan ik me helemaal voorstellen
Ongelofelijk toch hoe dat soort mensen weg komt met dit misselijk gedrag.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ach wat triest voor Lune, nog meer ellende erbij. Beterschap voor haar.

-
Dalisa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.
wat een vreselijk verhaal!
heel veel sterkte met Luna! ik hoop dat het allemaal goed komt.
ik heb dit topic mee zitten lezen voor een deel en ik heb toch een klein vraagje, puur uit interesse wat jullie ervan vinden
ik kom met Yenna vaak in het hondenlosloopgebied hier bij mij in het park. Er komt een klein vast clubje en de honden kennen elkaar en kunnen het goed vinden. Nou komt er altijd een man met twee bulldog-achtige honden en een stafford. De twee grote bullen lopen altijd los, ze spelen ruw en ik houd het altijd goed in de gaten, maar het loopt nooit uit de hand. De stafford zit altijd vast, en ik vroeg aan die meneer waarom. 'Omdat hij honden grijpt' was het antwoord.
Maar wat deze man wel doet is met die staff aan de flexlijn midden op dat gras staan tussen de honden. Yenna is behoorlijk nieuwsgierig en gaat als ze aankomen weleens kijken bij die staff. Ik roep haar altijd meteen terug en loop een blokje om totdat ik zie dat die man weg is. Maar mocht deze staff Yenna grijpen [ik hoop absoluut niet dat dit gebeurt] is dit dan mijn schuld of de zijne? ik snap dat Yenna mijn verantwoordelijkheid is, absoluut. Maar hij staat met zijn hond 'die honden grijpt' midden in een losloopgebied met een uitgerekte flex?
ik bedoel je bent in een losloopgebied, dan ga je toch niet met je bijtende hond tussen de loslopende honden staan? Mocht een hond gegrepen worden is dit dan de schuld van de baasjes van de loslopende honden? omdat ze niet mogen kijken bij een aangelijnde hond?
tegenwoordig als ik de man zie aankomen lijn ik Yenna aan totdat ze wegzijn, ik vind het toch een beetje eng.
Yenna speelt overigens wel met een andere staffie die er altijd komt, die twee zijn goede maatjes. Ik heb absoluut niets tegen staffies/vechthonden of mensen die ze hebben, waar ik wel iets tegen heb is mensen die er onverantwoord mee omgaan [een jongen hier in de buurt heeft een pitbull omdat hij er stoer uitziet, in de dierenwinkel kwam ik hem tegen met zijn pup en uit interesse stelde ik een paar vragen, weet je wat hij zei 'ik heb niet goed opgelet bij de fokker dus ik weet eigenlijk niet zo veel' daar loop ik dus een blokje voor om, maargoed als die gozer een teckel had gehad bij wijze van spreke had ik hetzelfde gedaan]
heel veel sterkte met Luna! ik hoop dat het allemaal goed komt.
ik heb dit topic mee zitten lezen voor een deel en ik heb toch een klein vraagje, puur uit interesse wat jullie ervan vinden
ik kom met Yenna vaak in het hondenlosloopgebied hier bij mij in het park. Er komt een klein vast clubje en de honden kennen elkaar en kunnen het goed vinden. Nou komt er altijd een man met twee bulldog-achtige honden en een stafford. De twee grote bullen lopen altijd los, ze spelen ruw en ik houd het altijd goed in de gaten, maar het loopt nooit uit de hand. De stafford zit altijd vast, en ik vroeg aan die meneer waarom. 'Omdat hij honden grijpt' was het antwoord.
Maar wat deze man wel doet is met die staff aan de flexlijn midden op dat gras staan tussen de honden. Yenna is behoorlijk nieuwsgierig en gaat als ze aankomen weleens kijken bij die staff. Ik roep haar altijd meteen terug en loop een blokje om totdat ik zie dat die man weg is. Maar mocht deze staff Yenna grijpen [ik hoop absoluut niet dat dit gebeurt] is dit dan mijn schuld of de zijne? ik snap dat Yenna mijn verantwoordelijkheid is, absoluut. Maar hij staat met zijn hond 'die honden grijpt' midden in een losloopgebied met een uitgerekte flex?
ik bedoel je bent in een losloopgebied, dan ga je toch niet met je bijtende hond tussen de loslopende honden staan? Mocht een hond gegrepen worden is dit dan de schuld van de baasjes van de loslopende honden? omdat ze niet mogen kijken bij een aangelijnde hond?
tegenwoordig als ik de man zie aankomen lijn ik Yenna aan totdat ze wegzijn, ik vind het toch een beetje eng.
Yenna speelt overigens wel met een andere staffie die er altijd komt, die twee zijn goede maatjes. Ik heb absoluut niets tegen staffies/vechthonden of mensen die ze hebben, waar ik wel iets tegen heb is mensen die er onverantwoord mee omgaan [een jongen hier in de buurt heeft een pitbull omdat hij er stoer uitziet, in de dierenwinkel kwam ik hem tegen met zijn pup en uit interesse stelde ik een paar vragen, weet je wat hij zei 'ik heb niet goed opgelet bij de fokker dus ik weet eigenlijk niet zo veel' daar loop ik dus een blokje voor om, maargoed als die gozer een teckel had gehad bij wijze van spreke had ik hetzelfde gedaan]

met dank aan Sanner
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Dat vind ik, persoonlijk, een totáál oninteressante vraag.Dalisa schreef:is dit dan mijn schuld of de zijne?
Ik ontloop, qua honden, gewoon elke situatie die ik niet vertrouw. Nu vertrouw ik heel veel hoor, en ik hecht ook best veel waarde aan het inschattingsvermogen van mijn hond. Maar als ik mij er niet prettig bij voel loop ik wel even verder. Die schuldvraag kan hooguit over geld gaan, en in geval van een fikse knokpartij is dat het laatste waar ik mij druk over maak.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Jaap* schreef:Dat vind ik, persoonlijk, een totáál oninteressante vraag.Dalisa schreef:is dit dan mijn schuld of de zijne?
Ik ontloop, qua honden, gewoon elke situatie die ik niet vertrouw. Nu vertrouw ik heel veel hoor, en ik hecht ook best veel waarde aan het inschattingsvermogen van mijn hond. Maar als ik mij er niet prettig bij voel loop ik wel even verder. Die schuldvraag kan hooguit over geld gaan, en in geval van een fikse knokpartij is dat het laatste waar ik mij druk over maak.
Nou idd, lekker belangrijk wiens schuld het is.
Ik denk dat je wel andere dingen aan je hoofd hebt als je hond uit elkaar getrokken bij de dierenarts ligt...

-
Dalisa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.
mee eens, misschien heb ik het niet goed geformuleerd.Jaap* schreef:Dat vind ik, persoonlijk, een totáál oninteressante vraag.Dalisa schreef:is dit dan mijn schuld of de zijne?
ik bedoel meer van daagde mijn hond het dan uit
net als het hondje uit dat krantenberichtje, mocht dat gebeuren, krijg ik dan ook te horen 'moet je je hond maar vast hebben'?

met dank aan Sanner
- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
1. Heel veel sterkte gewenst met het over dit drama heenkomen. Ik weet, helaas, uit ervaring dat (het zien van) zo'n aanval je niet in de koude kleren gaat zitten. En natuurlijk ook beterschap voor Luna: ik hoop echt dat de inwendige schade meevalt, maar het is sowieso een wonder dat ze een aanval van 2 honden heeft overleefd.LunaLover schreef:hier de eigenaresse van luna....
ik heb niet alles gelezen omdat ik het zeer vervelend vind wat sommige posten..
wat er met mijn hondje gebeurt is is mijn grootse nachtmerrie geweest en helaas gebeurd..
en helaas ook nog staffords...
wat mij wel zeer doet is dat het altijd aan de staffords ligt.
de valse honden die verboden zouden moeten worden..
daar ben ik het niet mee eens...
ik blijf erbij het baasje maakt het beesje..
en niks anders.
luna is een heerlijke westy opgevoed door 2 staffords....
luna speelt ermee luna bijt in hun wangen luna kan alles bij deze levensgevaarlijke honden....
dat ik nu toevallig 2 staffords tref die niet sosiaal zijn opgevoed afgesloten van de buitenwereld is helaas gebeurd.
maar het had ook een ander ras kunnen wezen.
wat mij kwaad maakt is dat mensen hun hond zo maken...
ze opsluiten pesten ermee lopen of ze de hele wereld aankunnen enz.
dieren die aleen maar opgehits worden door hun baasje...
mensen die totaal geen verstand van opvoeding hebben.
ik mag van geluk prijzen dat mijn westy hier nog bij me is...
de tijd zal uitwijzen of luna er goed vanaf komt zonder nadelige gevolgen..
aangezien ze met zn 2 aan haar hebben lopen trekken als een speelgoedknuffel.
wat mij meer verdriet doet is dat er totaal geen medeleven was vanuit de eigenaar van de staffords.
en doodleuk zegt dat ze een dag daarvoor ook al een hond uiteen hadden gescheurd...
en er nog trots op is ook....want zo kwam het wel over...
zulke mensen zijn geen dier waard.....
2. Bij het eerste bijtincident van mijn hondje als 9 weken oude pup bleek dus ook al een ervaren bijter betrokken te zijn: had het haar ervoor een kat doodgebeten. Mijns inziens zijn de hondenrapporteurs en politie te laks in het optreden van dit soort probleemgevallen en staat het aantal meldingen met 3 voordat men in actie komt gewoon te hoog.

-
Mojuan
- Zeer actief
Dalisa schreef:mee eens, misschien heb ik het niet goed geformuleerd.Jaap* schreef:Dat vind ik, persoonlijk, een totáál oninteressante vraag.Dalisa schreef:is dit dan mijn schuld of de zijne?
ik bedoel meer van daagde mijn hond het dan uit
net als het hondje uit dat krantenberichtje, mocht dat gebeuren, krijg ik dan ook te horen 'moet je je hond maar vast hebben'?
Komt nog steeds op het zelfde neer.
Vind je het zelf niet een groot risico om je hond in de buurt te laten bij zo'n hond waarvan de baas al zegt dat hij niet te vertrouwen is?
Ik zou die man vragen of hij zijn hond voortaan gemuilkorfd mee wil nemen in het park.
En mocht hij dat weigeren, dan zou ik mooi met mijn hond uit de buurt blijven.
Dat risico moet je niet willen nemen, stel dat het mis gaat, dan voel je jezelf de rest van je leven schuldig.
Het hele feit dat je deze vraag stelt komt voort uit twijfel, je hebt dus van binnen al een twijfel dat het mis kan gaan.
Luister naar je gevoel meid, heeeeeel belangrijk.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ah, zo. Tja, ik vind het netjes dat hij aangeeft dat de hond bijt. Dan kun jij daar rekening mee houden immersDalisa schreef:ik bedoel meer van daagde mijn hond het dan uit
Als mijn hond zou gaan buurten bij die hond, en ik zou dat toestaan, dan zou ik het misplaatst vinden om die man daar verantwoordelijk voor te houden.
Aan de andere kant verwacht ik van zo'n man ook wel dat hij ook een beetje rekening houdt met honden die (nog) niet zo goed luisteren, en honden die zomaar de bocht om komen scheuren.
Net zoals veel mensen met jachthonden vaak ogen op steeltjes moeten hebben om hun hond vóór te zijn in het veld, vind ik dat mensen met hondagressieve honden ook niet maar een beetje met de handen in de zakken moeten staan te wachten op wat misschien zou kunnen gebeuren. Je moet, als je zo'n hond hebt, voortdurend aan het anticiperen zijn vind ik. Dat scheelt een boel ellende.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Dalisa
- Zeer actief
ja je hebt gelijk,
sinds kort lijn ik haar ook altijd aan als die man eraan komt.. toch ook een beetje omdat die andere twee toch een beetje te ruw zijn voor Yenna's doen.
Maar alsnog vind ik het dan heel onverantwoord van die man om daar te gaan staan.
sinds kort lijn ik haar ook altijd aan als die man eraan komt.. toch ook een beetje omdat die andere twee toch een beetje te ruw zijn voor Yenna's doen.
Maar alsnog vind ik het dan heel onverantwoord van die man om daar te gaan staan.

met dank aan Sanner
- dagmar88
- Zeer actief
ja, heel makkelijk, appels met peren vergelijken.BAILEYSBAASJE schreef: Bij het eerste bijtincident van mijn hondje als 9 weken oude pup bleek dus ook al een ervaren bijter betrokken te zijn: had het haar ervoor een kat doodgebeten.
-
Mojuan
- Zeer actief
Dalisa schreef:ja je hebt gelijk,
Ja dat vind ik ook wel.
Ik zou dat met Romeo niet durven, veel te groot risico.

-
Mojuan
- Zeer actief
dagmar88 schreef:ja, heel makkelijk, appels met peren vergelijken.BAILEYSBAASJE schreef: Bij het eerste bijtincident van mijn hondje als 9 weken oude pup bleek dus ook al een ervaren bijter betrokken te zijn: had het haar ervoor een kat doodgebeten.
Helaas moet ik dagmar daar gelijk in geven.
Een kat is geen hond, en er zijn heel veel honden die elke kat die ze tegenkomen willen grijpen, maar geen hond kwaad zullen doen.
Onze Julia bijvoorbeeld, die grijpt een kat écht als ze daar de kans voor krijgt, is helaas al eens gebeurd.
Maar met honden is zij lang niet zo moeilijk, ze is er soms bang voor en gaat dan tekeer.
Maar ze zou nooit uit eigen beweging achter een hond aan gaan om die te grijpen, katten daarintegen............

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Dood is dood. Voor de eigenaar van die kat is het bijzonder pijnlijk dat het doden van zijn kat niet meetelt bij de beoordeling van de betrouwbaarheid van een hond.

- dagmar88
- Zeer actief
Ja, heel sneu, maar ongelukken met buitenkatten gebeuren nu eenmaal.BAILEYSBAASJE schreef:Dood is dood. Voor de eigenaar van die kat is het bijzonder pijnlijk dat het doden van zijn kat niet meetelt bij de beoordeling van de betrouwbaarheid van een hond.
Daar wordt een hond geen 'ervaren bijter' van en heeft niets te maken met gedrag naar honden.
Da's gewoon stierenstront.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
@ LunaLover: Heel veel sterkte gewenst. Wat een vreselijke nachtmerrie, voor Luna en voor jou ook 

Groetjes,
Sandra
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Het verteld je hoogstens wat over de betrouwbaarheid vn de baas .BAILEYSBAASJE schreef:Dood is dood. Voor de eigenaar van die kat is het bijzonder pijnlijk dat het doden van zijn kat niet meetelt bij de beoordeling van de betrouwbaarheid van een hond.
Zijn honden die konijnen doodmaken en opeten ook onbetrouwbaar ??
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heel veel sterkte met Luna 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!