Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

fietsen met oudere hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

fietsen met oudere hond

Ongelezen bericht door malinois »

Doet iemand dit, zo ja hoe ver en vaak zo nee, waarom niet? :wink:
Met de heren fiets ik nu sinds een aantal dagen en bouw dat heel langzaam uit. Dat gaat uitstekend. Xena wil ook graag mee (en kan dat ook wel gebruiken ze is een beetje dik geworden van Lotgering :ugh: ) maar tot op heden vond ik dat 'engig'
Hart longen etc. van haar zijn uitstekend en ze heeft ook nog een prima conditie maar ze is wel bijna 10... kan dit nog?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: fietsen met oudere hond

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik zou niet weten waarom niet. Als de hond nog in een goede conditie is en je houd haar goed in de smiezen, dan zou ik het nog doen.

Kevin is 14 jaar en 4 maanden geworden. Met hem fietste ik tot hij bijna 14 was, toen ging het niet meer.
Moet wel zeggen dat ik hem heel goed in de gaten hield, tempo etc uiteraard aangepast aan zijn kunnen.
Nou hoeven de honden hier maar een paar minuten aan de lijn en dan kunnen ze los, dat scheelt natuurlijk ook.

Edit: ik kom regelmatig een man tegen die een jonge Mechelse reu en een oude(re) teef had en die ging ook nog mee naast de fiets, maar hij had toen ook een fietskar en als het even wat minder ging, ging ze in de kar.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 06 jul 2011 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

IK heb met Bowie gefietst tot hij een jaar of 11/12 was denk ik. 2x in de week ongeveer en max een half uurtje in zijn tempo. Daarna ben ik er mee gestopt ivm met artrose.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ik denk dat je het vanzelf wel merkt of je je hond nog een plezier doet met fietsen. Met Billy heb ik nog tot vorig jaar gefietst (hij is nu 13,5), hij liep dan wel los.
Op een gegeven moment leek hij het niet meer zo leuk te vinden. Steeds langer blijven snuffelen, achterblijven. Toen ben ik er mee gestopt. Wandelen vind 'ie wel leuk, maar dan vooral op plekken waar ook gegraven, gesnuffeld, gezwommen en met takken gesjouwd kan worden. Lange afstanden boeien hem niet meer. :wink:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

zolang ze fit is, stopt als je ziet dat het minder mannelijk wordt, je de warmte in de gaten houdt (maar dat doe je waarschijnlijk ook met de andere honden), zie ik ook geen probleem.

misschien alleen wel kortere afstanden als wat je met de andere honden fietst. ik kan me wel voorstellen dat ze een ``senior``fietsafstand wilt :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ja hoor dat kan nog prima.
Met Romeo wordt ook nog gefietst.
Niet zo vreselijk ver meer, maar hij geniet er enorm van en doet het graag.
Ik ga gewoon kleinere stukjes dan vroeger.

Romeo is 10 jaar.
:zweep:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Met Finn (9 1/2) valt ook nog prima te fietsen. Alleen niet met Bluf erbij, helaas gaat het samen niet. Tenzij ik hem los zou laten lopen wat hij vroeger ook altijd deed voor ik haar erbij kreeg. Maar daar is het in de buurt veels te druk voor geworden.
Het tempo van Bluf naast de fiets ligt gewoon veel hoger dan die van Finn.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik fiets heel veel met de honden (niet tegelijk). Met Rock fiets ik naar het bos (zo'n 5 km.) na een half uurtje struinen fiets ik dan weer terug. Rock is 11 jaar.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Met Nanni werd wel eens gefietst toen ze 12 jaar was, niet zo heel lang en hard maar ze kon dat prima
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nou vanavond een seniorrondje gefietst met haar, ze vond het geweldig :ok:
De heren gaan ook apart mee hoor (nog) dus zij kan ook gewoon apart... ik bekaf, 3 keer fietsen :Q:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:Nou vanavond een seniorrondje gefietst met haar, ze vond het geweldig :ok:
De heren gaan ook apart mee hoor (nog) dus zij kan ook gewoon apart... ik bekaf, 3 keer fietsen :Q:
:ok:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik denk dat de beweging haar ook soepel kunnen houden.
Mijn oma van 85 gymt en fietst ook nog, ik weet zeker dat het haar zo vitaal houd
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

mijn DA heeft het zelfs aangeraden om met Magic te blijven fietsen.
(magic wordt bijna 10) Maar ik doe haar er geen plezier meer mee. Alleen als ik in `t bos ga fietsen maar dat is nu te ver rennen voor haar om dan nog energie in het bos over te hebben dus helaas.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Met onze terrier ben ik volgens mij wel tot zijn 14 af en toe blijven fietsen. Vond hij echt helemaal geweldig. Volgens mij fietste mijn zus met haar Duitse Herder ook wel tot een jaar of 12 ofzo? En ook met een Schotse Collie van 13, die nog superfanatiek toen was.

Tja je merkt aan de hond wanneer het niet meer kan. Je begint op gegeven moment wat minder ver, wat langerzamer en uiteindelijk wandel je met fiets aan de hond, maar een lol dat ze hebben.....
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Neem met Mickey van ruim 9,5 jaar regelmatig de bakfiets, waarbij ze stukken ernaast mag lopen/rennen en dan weer een stukje in de bak gaat zodat ze weer lekker wat kan lopen in het bos als we daar aankomen. Met het warme weer is het ook een uitkomst want dan zit ze iets meer in de bak met de wind om haar oren, krijgt ze het ook niet snel te warm. Een jongere hond erbij gaat ook want die kan er gewoon langer naast rennen.
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ja hoor zolang ze gezond is, zie ik geen reden dat niet te doen.
Mijn oudje van 11 gaat ook af en toe mee aan de fiets, vind ze erg leuk.
Wel pas ik het wat aan en fiets ik een stukje, gaan dan even wandelen of zitten en laat rond scharrelen en dan weer terug naar huis.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

All of the above, dus.

Ik heb voor het wandelen en het fietsen verschillende riemen en zolang mijn honden helemaal uit hun dak gaan als ze de riemen voor het fietsen zien, ga ik met ze fietsen :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Rust roest, toch?

Ik zou gewoon lekker kleine stukjes gaan fietsen, rustig een blokkie om :)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ja, ik fiets altijd met al mijn honden tot het niet meer kan. Mijn Mastiff liep met 9 en een half nog naast de fiets tot hij een knieband scheurde en na revalidatie het qua conditie (10 jr) niet meer lukte om het weer op te pakken.
Cento liep tot 11 jaar mee aan de fiets, tot het tempo dusdanig werd dat ik bijna omviel. :F: Nee, maar zonder gekheid bij mij lopen alle honden dus tot hoge leeftijd mee aan de fiets. Ik let goed op ze en weet precies wanneer het niet meer gaat, maar eerst worden de rondjes korter en het tempo lager en als dat niet meer makkelijk gaat, dan stoppen we pas.
Gr. Aniek

Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Waarom zou het niet kunnen? Als Xena nog in lichamelijk goede conditie is en je je tempo aan haar aan wilt passen zie ik geen reden om het niet te doen. Vincent was ruim 9 toen hij bij mijn ouders kwam wonen. Hij zal dus 10 of 11 zijn geweest toen hij voor de eerste keer naast de fiets liep. Hij vindt het geweldig en loopt heel mooi mee. Bij zijn vorige baasjes heeft hij nooit naast de fiets gelopen, dus ook het aanleren is geen probleem geweest bij een oude hond.
malinois schreef:Nou vanavond een seniorrondje gefietst met haar, ze vond het geweldig :ok:
Ze heeft het antwoord dus zelf al gegeven, het kan prima :ok:.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Nina is 8 1/2 en fietst minstens een keer per week..daarnaast joggen,behendigheid en flyball..zonder problemen
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”