Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leedvermaak: heeft je hond je wel eens pijn gedaan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

zhuyang
Zeer actief
Mijn ras(sen): De sharpei

Re: Leedvermaak: heeft je hond je wel eens pijn gedaan?

Ongelezen bericht door zhuyang »

Niks meer dan een keer een kras bij enthousiaste begroeting...
Tamara

Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ink »

Ja hoor, maar vaak niet meer dan een paar krasjes of blauwe plek tijdens het spelen. Dan wil ie heel enthousiast in de bal of z'n piepbeest bijten en bijt dan in m'n vingers, dat soort dingen.

Meestal is mijn vriend aan de beurt met dat soort dingen, want die speelt iets ruiger met hem dan ik doe. Toppunt was wel gisteren, toen liet ie Loekie achter de bal aan springen en rennen (hij hield de bal vast in zijn hand en bewoog die om zich heen), en toen Loekie precies tussen mijn vriend z'n benen stond sprong ie heel enthousiast omhoog en gaf hem keihard een kopstoot in z'n kruis... :schrik: :LOL: :LOL: Heb me bescheurd, en ook m'n vriend lag dubbel, weet alleen niet of dat van de pijn was of van het lachen :mrgreen: .
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

1x. Dat was toen mijn (inmiddels overleden) labradormix heel hard aan het rennen was met een andere hond.
Ze kwamen op me afgerend, andere hond draaide net op tijd weg, maar Dylan knalde vol de zijkant van mijn knie in. Toen hoorde ik van alles knakken, kraken en scheuren. Waren mijn kniebanden dus.
En 1x mentale pijn doordat hij voor mijn ogen onder een auto liep.
Dat vond ik veel erger dan mijn knie aan barrels.
Hij heeft het gelukkig wel overleefd, maar dat hoop ik echt nooit meer mee te maken.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ontelbaar vaak :mrgreen:
Bijna nooit van Joe overigens, vooral van Jack en Beuk.
Het enige wat Joey heeft gedaan was happen in mijn been tijdens het fietsen omdat hij het zo spannend vond.
Ik heb ontelbaar vaak een kopstoot gehad, heel vaak ook tegen mijn neus waardoor ik sterretjes zag.
Beuk trok me een keer van de fiets de sloot in. Dat was ook best pijnlijk.
Verder beukte hij mij laatst van mijn skateboard af en toen lagen mijn arm en been open.
En Jack kreeg een keer de dolle vijf minuten toen ik in bikini naar het zwembad liep, hij sprong heel ongelukkig met zijn poot tegen mij aan, het gevolg was een snee over mijn hele zij :mrgreen:
Dat is wat ik nu even kan bedenken, maar er is nog veeel meer.
Komt bij dat ik zelf ook vreselijk onhandig ben dus ik neem het ze niet kwalijk.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Jolie kwam als pup zijnde bij mij en ik woonde op een bovenwoning. Tja Jolie werd zwaarder en zwaarder maar ik wilde eigenlijk niet dat ze trap zou lopen.
Dat ging een keer mis toen ze boven de 10 kilo was, en iets begon te spartelen bovenaan de trap. Samen naar beneden gevallen, zij had gelukkig niets, maar ik ben recht tegen een muur aan geknald met mn hoofd, nekproblemen als gevolg, kapotte kin, dikke bult op mn hoofd en nog moeten werken in de winkel :roll: .

Daarna heb ik dr toch geleerd om trap te lopen, maar inmiddels zijn we verhuisd naar een huisje zónder trappen.
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Beike heeft me ooit eens per ongeluk gebeten tijdens het spelen.
Ik trok de knuffel weg en voordat ik het wist, was het: Hap :mrgreen:
Maar ja, was mijn eigen schuld :mrgreen:
En ik kon ook niets anders doen dan in een slappe lag schieten, want je had zijn koppie moeten zien, zo van: Sorry baasje :mrgreen:

Een keer tijdens een iets te enthousiaste begroeting mijn tand door de lip d.m.v. een kopstoot :mrgreen:
En nog een keer alleen toen knalde hij met zijn kop tegen mijn hoofd aan, gevolg: Blauwe plek op mijn hoofd :mrgreen:

Tijdens een training ben ik eens over hem heen gestruikeld, ik moest zo lachen en Beike kwam direct aangesneld en gaf me kusjes :I: :mrgreen:

En zo zijn er vast nog wel veel meer dingen te vertellen :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn armen staan onder de littekens van de krassen van puppytandjes (tja....ik genees nogal slecht)
Daarnaast de nodige blauwe plekken gehad van Nika (lomp) en krassen over mijn buik (ze sloeg met haar poten in haar enthousiasme).
Marouck heeft gezorgd voor een pijnlijke duim toen haar hoektand naast mijn nagel naar binnen ging ipv in haar bijtrol.
En door Biène heb ik wat hechtingen in mijn lip gehad (hoektand) en heb ik een litteken op mijn hand (gebeten)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dalisa
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising tussen een kat, wolf, duif, kangoeroe en een beetje hond.

Ongelezen bericht door Dalisa »

de gebruikelijke krasjes bij het spelen [scherpe nageltjes!]
en de puppytandjes natuurlijk.

heb wel een litteken op mijn wang, was aan het stoeien met een duitse herder pup, en het nageltje kwam langs mijn wang.. Bloeden!! niet normaal meer, daar heb ik dus een litteken aan overgehouden.

meer [nog] niet eigenlijk!
Afbeelding
met dank aan Sanner
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Het meest pijnlijke was een gebroken neus, opgelopen toen 1 van de doggen over een duintop sprong en ik er onder stond :(:
Ga dan maar eens uitleggen op de ehbo dat het door je hondje kwam :lol1:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Kopstoten in overvloed. Eigen schuld, ik speel nogal lomp.

En een keer dat ik op de bank lag, na het spelen, en ik Skadi enthousiast uitnodigde om er bij te komen.
Dat heb ik geweten :oeps:
Ze neemt een aanloop, springt, en belandt met haar beide voorpoten récht op mijn borsten :schrik:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Miep heeft een heel ochtendritueel, waarbij ze klauwt als je even stopt met kroelen. Tijdens een hondenweekend kamperen kwam zo'n klauw in mijn oog, met als gevolg dat ik geen lenzen in kon en amper mijn ogen open kon houden. Was erg fijn tijdens zo'n zonnig weekend :ugh:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Lobke was in haar puppie dagen een krokodil. Dat zegt al genoeg denk ik.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

chrico schreef: Ga dan maar eens uitleggen op de ehbo dat het door je hondje kwam :lol1:

Probeer ze daar maar eens uit te leggen dat je door de flexlijn van je hond aan gebroken en uit de kom getrokken vingers komt :LOL:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

De eerste Bouvier waarmee ik in de africhting zat dacht dat ik een pakwerker op de fiets was.
Op naar de EHBO dus om de zaak maar een beetje dicht te laten naaien, waren behoorlijke gaten.
Dag later, sta ik de voeten van die onbenul te knippen, trapt ie keihard achteruit(reflex, jeuk),vol in mijn oog en wenkbrauw.Wenkbrauw hing een beetje los, dus op naar de EHBO.Weer hechtingen.

Twee dagen later, sta ik een hond te trimmen,geblutst en gekneusd en alles bont en blauw,bijt ie vol in mijn arm en gezicht.Trouwens de enige keer dat ik echt ben gebeten in de trimsalon.Was gelijk goed raak, daar heeft de plastisch chirur aardig werk aan gehad.
De mensen op d EHBO moesten wel lachen, vroegen of ik een tienrittenkaart wou :LOL:

Verder, ach, wel es een kopstoot, puppietandjes, niks ernstigs, gelukkig....
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Minyo heeft me in zijn enthousiasme eens een hersenschuddig gekopt.
Verder zit ik onder de puppytand-krasjes net als Inge :mrgreen:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Oh dat is hier wel eens gebeurd ja.
Lig ik ziek op de bank, Bart is Kyra uitlaten, ze komen terug naar binnen en Kyra deed alsof ze me jaren niet gezien had en is iets te enthousiast. Springt dus boven op me om even te laten zien hoe blij is is.
Zoiets gebeurd wel vaker hier, inmiddels kan ik dan in de aanslag zitten zodat ik haar kan opvangen :mrgreen:

En een keer bij mijn zwager, ze waren net binnen, Kyra door het dolle heen samen met hun hond. Zwager wil met Kyra knuffelen, maar ja, die was nog hysterisch. Hij eigenwijs en pakt haar in de houdgreep, zij wil naar Diesel en schud zich los. Gevolg: kopstoot, zwager een dik en blauw oog :blauwoog:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nee, niet noemenswaardig. Uitrekken met zijn nagels op mijn blote voeten, of een kopstootje, maar ik heb gelukkig geen lompe honden, dus dat is echt bij wijze van uitzondering.

Wel door de hond van mijn zus, die sprong zo hard tegen mijn hoofd aan dat ik mijn kaak even uit de kom voelde schieten en dat ik hersenschudding had. En hij zat een keer aan de flexlijn aan een bankje vast en zag een andere hond en rende daar op af. Die lijn zat om mijn enkel en mijn huid was helemaal weg op de plek waar die lijn langs ging. Ik heb daar nog steeds littekens van. :ugh: En zo kan ik nog wel even doorgaan over deze hond qua kopstoten, tanden door de lip, enz.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

regelmatig onder de voet gelopen door 2 spelende honden. gilly die een paar weken geleden dacht dat mijn arm een dummy was. jas en vest waren heel en mijn arm lag open.
uitgerekte kniebanden door een aanstormende flair die in mijn knieholte terecht kwam en dan natuurlijk de nodige krasjes, krabbels en bijtwondjes.
ellen
Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

1.5 maand geleden een gebroken vinger doordat Jack plotseling bleef staan en ik de riem heel los om mijn vingers had hangen
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ja hoor:)

Afegelopen winter heb ik mijn stuitje verschrikkelijk pijn gedaan omdat Ushi en Mexx aan het spelen waren en dat grijze monster klapt zo tegen de achterkant van mijn benen :gvd: Dus ik lag op de grond.
Verschillende keren kopstoten gehad, krassen, blauwe plekken. Maar ach, ik hou van ze :I:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Op wat bloedneuzen, gigantische blauwe plekken en enorme krassen na eigenlijk niet :F:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nanna schreef:
-Gaby- schreef:de hond van mijn zus, die sprong zo hard tegen mijn hoofd aan dat ik mijn kaak even uit de kom voelde schieten en dat ik hersenschudding had. En hij zat een keer aan de flexlijn aan een bankje vast en zag een andere hond en rende daar op af. Die lijn zat om mijn enkel en mijn huid was helemaal weg op de plek waar die lijn langs ging. Ik heb daar nog steeds littekens van. :ugh: En zo kan ik nog wel even doorgaan over deze hond qua kopstoten, tanden door de lip, enz.
Dat zou voor mij reden tot herplaatsing zijn ;-) Ik háát dat soort lompe impulsieve boeren.
Nou, voor mij ook, als stevig optreden niet werkt. Lompe honden gaan al gauw over mijn irritatiegrens. Ik kan dat beest wel wurgen soms. Mijn vriend wil er gewoon niet meer mee wandelen. :oeps: Het zou denk ik wel anders zijn als ik die hond had vanaf 8 weken, maar goed, dat weet ik niet natuurlijk. :wink:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

O diverse keren.

Romeo is een keer snachts over mijn hoofd heen gelopen (de mopsen slapen op bed) en is toen vrolijk uitgegleden, waarbij hij met een nagel bleef haken in mijn neus. Mijn neus was uitgescheurd en bloedde als een rund :ugh:

Olijfje heeft me een keer in mijn knie gebeten. Ze was aan het knokken met Lusjka. Ik tilde Lusjka uit het gevecht en Olijfje sprong omhoog en hapte me dus in mijn knie. Lief mopsje :mrgreen:

Brando is laatst in volle vaart tegen mijn knie aangerend. Mijn eigen schuld hoor. Ik riep hem en hij kwam aanrennen. Hij remt nogal slecht, maar omdat Mitya naast me stond stapte ik opzij net op het moment dat Bran aankwam. Dus hij knalde in volle vaart tegen me aan. Dramaqueen als hij is, heeft hij er natuurlijk een heel drama van gemaakt met het nodige mank lopen en sneu kijken. Na 5 min rende hij echter weer rond en liep ik met een dikke knie. :devil:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Het aantal bloedneuzen en tanden-door-lip dat ik van Roos d'r "kusjes" heb gehad is niet meer op 10 handen te tellen. Dan kom ik net met mijn gezicht naar haar toe om haar een kusje te geven terwijl zij opspringt naar mij toe, en *Bam!*, weer een gutsende dikke lip. :ugh:

Ooh, of als ze zich uitrekkend langsloopt en dan die nagels in je (natuurlijk blote) voet drukt. :gvd: Dat doet zó'n pijn dat het echt niet leuk meer is. Dan zit ik echt te gillen. :jank:

Gelukkig doet ze het niet expres.

Sjon pakt wel eens "per ongeluk" een hapje mensenvlees mee als hij een snoepje van me krijgt, dan word ik wel boos. Hij doet het namelijk iets minder per ongeluk dan Roosje d'r kopstoten. :S:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Shaggy onze vorige hond een ambull met een kop zo groot als een st bernard had een kluif die dwars in zijn keel kwam te zitten..niet erg prettig voor hem..en ik ging dus met mijn hand zijn keel in om die kluif eruit te trekken...shaggy was in paniek en sloeg met zijn kop...resultaat twee gebroken middenhandsbeentjes en beschadigde zenuwen in mijn pink :19: ...
tsja en leg dan maar eens uit dat je met je hand in de bek van je hond zat en je hand gebroken hebt..maar de hond niet gebeten heeft..ik had ook alleen wat blauwe plekken vanwaar zijn tanden tegen mijn hand kwamen door de slag :19: ...dat was dus 5 weken gips en mijn pink is grotendeels gevoelloos..
verder vast wel wat krasse links en rechts haha
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

wat zal ik zeggen, we hebben labradors. Volgens mij zegt dat genoeg :engel:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

1x : toen had ik eeber net, en beet ze keihard in mijn nauwelijks bestaande biceps.
we waren aan het spelen, ik zat op de bank en ik hield haar speeltje omhoog, ze sprong ernaar en hapte per ongeluk keihard in mijn bovenarm. ik wist niet dat ze uit stand zo hoog kon springen :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Luna heeft als puber m'n neus gebroken tijdens een potje te wild stoeien :blauwoog: :lol1:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... mpe+golden

Daarnaast nog de nodige krassen en kopstoten.... Maar verder zijn ze best lief :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

ja een paar keer een tand door de lip en een keer een blauw oog. Ze kunnen zo lomp doen :vaag:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”