ik vind het enorm jammer dat dit is gebeurt, ik hoop dat Luna er boven op komt zonder al te veel "schade" (zowel lichamelijk als geestelijk)
ik vind het ook jammer dat dit topic zo loopt (zoals zovele Stafford topics)
niet alle Staffordmensen zijn aso's die geen rekening houden met andere mensen/honden en het is jammer dat alle staffordmensen over dezelfde kam geschoren worden
wilma23 schreef:een gekke vraag misschien maar degene met een hondagresieve hond komt jullie hond dan nog in contact met andere honden dat er gemuilkorft of een breakstick of zak moet hebben.
Of kunnen jullie de hond niet houden als die uitvalt?
Want anders loop je toch als je een andere hond moet passeren naar de overkant van de straat of gaat een stukje in de berm of weiland staan, of als je er niet omheen kan loop je een stukje terug.
Of zie ik dat verkeerd, ik woon zelf op een dorp das natuurlijk wel een stuk rustiger als de stad maar ben wel nieuwschierig hoe jullie het oplossen als je een andere hond dan tegenkomt.
wij hebben 1 extreem hond agressieve hond, maar wij wonen ook in een god-verlaten-gat, dus komen we eigenlijk nooit geen honden tegen
er is hier 1 boerderij wat verderop waar de hond "los" van loopt (loopt in de weide rond hun huis, maar komt (nog) niet uit die weide uit) ik ga Shadow absoluut niet constant muilkorven omdat de kans bestaat dat hun hond op Shadow af komt, waarom niet? 1 honden mogen hier helemaal niet los (in het grootste deel van België niet) en 2 waarom zou ik met een doodongelukkige hond moeten gaan wandelen omdat die boer (letterlijk, het zijn boeren) zijn hond niet op zijn terrein kan houden, ik zal er wel alles aan proberen te doen om Shadow geen kans te geven om hem te kunnen grijpen dat wel, Shadow loopt ook altijd vast
Shadow krijgt wel een muilkorf om als we naar de DA gaan, niet vanwege de DA maar vanwege de "kleine" oppervlakte in combinatie met andere honden
wij gaan met Shadow bv ook niet naar de Kalmthoutse heide, niet als het rustig is en ook niet als het druk is, hij flipt totaal bij het zien van een andere hond en dat is zowel voor ons als voor hem, op zijn zachts gezegd, niet leuk (hij krijgt diarre van zich druk te maken, ik een rode kop van zijn lawaai en extreem zere handen/armen van zijn getrek)
Guapa kan met andere honden, maar is een echte bitch 1ste klasse, maakt geen gaten, maar laat wel ff weten dat ze niet van "bezoek" gedient is, ook zij loopt zonder muilkorf, ik ga met haar ook geen honden uit de weg omdat ze het zelf niet opzoekt en hier dus geen honden lopen, ik ga met haar natuurlijk niet in NL in een losloopgebied lopen, want dan weet ik dat ze haar "kuren" gaat krijgen als er andere honden komen buurten