Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie/smuldier vragen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Allergie/smuldier vragen

Ongelezen bericht door Judith »

Echt ik begrijp er onderhand niets meer van, van al die brokken, smuldier, kvv dingen.... :oeps:

Vandaag de allergie test van Diesel binnen gekregen. Hij is allergisch voor kip/gevogelte en granen.
Aanbevolen brokken zijn, Jarco Lam&rijst, Pro plan Zalm&rijst, Mera Zalm&rijst, en Canex. Tot zover begrijp ik het
Dan staat er ook nog dat ik Smuldier vlees/pens compleet kan geven, de rode glutenvrije versie. Maar zit daar dan geen kip/gevogelte of granen in? :blont:

Als ik er voor kies om de rode glutenvrije versie van Smuldier te geven, kan ik dan eventueel ook de aankomende pup op deze smuldier zetten? Of zitten er dan te weinig voedingsstoffen in voor een opgroeiende pup?
Want anders zat ik te denken aan Dog lovers gold brokken voor de pup. Of iemand anders nog goede ideeen :U:
Even voor de duidelijkheid, ik ga niet barfen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Allergie/smuldier vragen

Ongelezen bericht door malinois »

smuldier rood is niet pens/vlees... die is blauwgroen...
rood is vlees compleet... is glutenvrij

en ja een pup is prima groot te brengen op pens/vlees of vlees compleet :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als lam/rijst-brokken mogen, zou ik ook eerder denken aan de lam/rijst-kvv versies dan aan pens/vlees compleet. Gewoon alles nakijken op ingrediënten?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Judith
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Als lam/rijst-brokken mogen, zou ik ook eerder denken aan de lam/rijst-kvv versies dan aan pens/vlees compleet. Gewoon alles nakijken op ingrediënten?
Ja dat kan natuurlijk ook.
Ik zou het namelijk makkelijker vinden als de pup en DIesel op het zelfde voer staan (of is dat raar bedacht van mij)?
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

de rode vlees compleet versie is gluten vrij,in de pens/vlees zit granen...

de rode versie is een compleet voer dus je kan die prima aan een pup voeren..

waar je op moet letten is bij andere kvv's die een natuurlijk calcium gebruiken,of dit dan niet van kip is,meestal wordt dat nl als natuurlijk calcium bron gebruikt...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Judith-Diesel schreef:Echt ik begrijp er onderhand niets meer van, van al die brokken, smuldier, kvv dingen.... :oeps:

Vandaag de allergie test van Diesel binnen gekregen. Hij is allergisch voor kip/gevogelte en granen.
Aanbevolen brokken zijn, Jarco Lam&rijst, Pro plan Zalm&rijst, Mera Zalm&rijst, en Canex. Tot zover begrijp ik het
Dan staat er ook nog dat ik Smuldier vlees/pens compleet kan geven, de rode glutenvrije versie. Maar zit daar dan geen kip/gevogelte of granen in? :blont:

Als ik er voor kies om de rode glutenvrije versie van Smuldier te geven, kan ik dan eventueel ook de aankomende pup op deze smuldier zetten? Of zitten er dan te weinig voedingsstoffen in voor een opgroeiende pup?
Want anders zat ik te denken aan Dog lovers gold brokken voor de pup. Of iemand anders nog goede ideeen :U:
Even voor de duidelijkheid, ik ga niet barfen.
De rode, glutenvrije versie is de "Vleescompleet" en dat is een volwaardig diervoer. Daar kan puppemans ook prima op. Het is een compleet voer; meer hoeft er niet door / bij.
De "vlees-pens-compleet" (blauw) is ook volwaardig, maar ik kan niet garanderen dat daar geen gluten inzitten.

Je zou, kunnen afwisselen met het (veel duurdere) Carnibest, maar dan de "diabetesversie" want daar zitten bij mijn weten ook geen granen in. Dat zijn ook volwaardige voerders, die als "compleet" gelden, waar pup ook prima op kan!

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Judith-Diesel schreef:
Hanneke2 schreef:Als lam/rijst-brokken mogen, zou ik ook eerder denken aan de lam/rijst-kvv versies dan aan pens/vlees compleet. Gewoon alles nakijken op ingrediënten?
Ja dat kan natuurlijk ook.
Ik zou het namelijk makkelijker vinden als de pup en DIesel op het zelfde voer staan (of is dat raar bedacht van mij)?
Nee, da's niet raar; da's makkelijk.
In dat geval zou ik kiezen voor kvv, maar, ik ben bevooroordeeld; ik vind vlees te prefereren boven brok.

Zeker voor een pup ;-)

Suzanne
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik heb je net een pb teruggestuurd, aangezien Kyra hetzelfde "probleem" heeft.

De compleet versie is gewoon compleet, dan komt je hond niets te kort, ook een pup niet.
En let goed op de calciumbron, dat staat vaak niet expliciet vermeld en vaak zijn dit kippenbotten.

In de pb staat een uitgebreid verhaal over KVV die je kunt voeren :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Volgens mij is Renske ook glutenvrij? Het is alleen wat duur om dat aan twee honden te geven.
Ik vind het wel prima uitgebalanceerd voer en ze zijn er hier gek op.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Marie-Josée schreef:Volgens mij is Renske ook glutenvrij? Het is alleen wat duur om dat aan twee honden te geven.
Ik vind het wel prima uitgebalanceerd voer en ze zijn er hier gek op.
Renske gebruikt (volgens mij als ik het goed onthouden heb) natuurlijke botten als calciumbron en meestal zijn dat kippenbotten. Die mag hij in dit geval ook niet, dat maakt het even extra lastig.
Judith
Zeer actief

Blijf het moeilijk vinden om te denken wat ik moet gaan geven.
Want stiekem vind ik brokken wel makkelijker.
Maar ik kan de pup natuurlijk niet op een Lam&rijst brok zetten.
Dan zou ik namelijk 2 soorten brok moeten voeren.
Want voor de allergie van Diesel ziet namelijk Jarco lam&rijst er wel goed uit. Proplan vind ik weer wat minder.
Want puppie brokken zijn achterhaald toch? (is toch meer een soort verkooptruk?)
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie van mij heeft dezelfde allergie/intolerantie en die krijgt idd regelmatig de glutenvrije smuldier en daar zit ook geen kip in.
Er zijn meerdere kvv soorten waar geen granen en geen kip/gevogelte inzit maar het is even zoeken... en helaas zijn dat e rniet alteveel... ik geef daarnaast ook de Canex brokken, ben al een tijd op zoek naar een geperste brok maar die zijn nog dunner gezaaid zonder granen en kip/gevogelte dan de kvv.
Voor de snacks heb ik en droogmachine gekocht en ik droog nu bijna alle snacks en lekkertjes zelf, weet ik tenminste zeker dat er niets inzit, dat vind ik altijd wel moeilijk hoor, vaak staat het niet op maar zit er toch iets in wat ze dan weer niet mag, gelukkig heb je van verschillende barf merken genoeg snacks die puur zijn.

Bowie heeft als pup van 10 weken 2 weken puppyvoer gehad en daarna at ze liever met de andere mee dus heb ik dat maar gedaan...
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Judith-Diesel schreef:Blijf het moeilijk vinden om te denken wat ik moet gaan geven.
Want voor de allergie van Diesel ziet namelijk Jarco lam&rijst er wel goed uit. Proplan vind ik weer wat minder.
Want puppie brokken zijn achterhaald toch? (is toch meer een soort verkooptruk?)
In alle brokken zitten mijten dus in feit kun je geen brok meer voeren.
Judith
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
Judith-Diesel schreef:Blijf het moeilijk vinden om te denken wat ik moet gaan geven.
Huh mijten?
Hij heeft een allergie voor kip/gevogelte en granen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

en pas op bij lam en rijst brokken. in 99% van de gevallen zit daar kip in.
Afbeelding
Judith
Zeer actief

massam schreef:en pas op bij lam en rijst brokken. in 99% van de gevallen zit daar kip in.
Ow, kijk nu begrijp ik er helemaal de ballen niet meer van :jank:
Leg dat eens uit
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Judith-Diesel schreef:
Dianavdberkt schreef:
Huh mijten?
oeps ik bedoelde granen. Krijg je ervan met al die topics over jeuk en allergie. Maak je wel eens een foutje. :blont:
Judith
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:
Judith-Diesel schreef:
Dianavdberkt schreef:
Huh mijten?
oeps ik bedoelde granen. Krijg je ervan met al die topics over jeuk en allergie. Maak je wel eens een foutje. :blont:
Haha, geeft niet, ik dacht stiekem al dat je met een ander topic in je hoofd zat :mrgreen:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Judith-Diesel schreef:
massam schreef:en pas op bij lam en rijst brokken. in 99% van de gevallen zit daar kip in.
Ow, kijk nu begrijp ik er helemaal de ballen niet meer van :jank:
Leg dat eens uit
omdat als er een deel van het vlees lam is,wordt het lam rijst genoemd,vaak staat er dan bij ingedrienten : vlees en dierlijke bijproducten waarvan minstens 14% lam

en dan wordt brok dus lam/rijst genoemd...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”