Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve Luna aangevallen door Staffords

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Lieve Luna aangevallen door Staffords

Ongelezen bericht door Habibi »

post verwijderd, voegt niet veel toe
Laatst gewijzigd door Habibi op 04 jul 2011 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:
Maar goed, dat mag allemaal niet benadrukt worden. Ik geloof het verder wel weer :zwaai: .
Ik hoop voor het hondje dat ze weer helemaal opknapt.
Dat zégt toch helemaal niemand :19:
Alleen jij overdrijft vaak enorm, en bent dan vreselijk sarcastisch, en dat is wat mensen tegen het zere been stoot.
In bovenstaande reactie vind ik je overigens gewoon realistisch :ok:
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Habibi schreef:Ik had al wel eens gehoord dat die dieren vrij sterk zijn, maar ik wist niet HOE sterk. Daar kun je je haast geen voorstelling van maken.

Ik ben erg geschrokken van het totaal onverwachte. En zeer zeker ook van de agressiviteit en de vasthoudendheid tijdens de aanval.
Ik heb best al eerder honden lelijk zien zien doen, en zien vechten. Maar er is een wezenlijk verschil in de hardnekkigheid.

Vreselijk wat je mee hebt gemaakt!

En dit is dus ook de reden dat wij geen Staf meer willen (hun aanleg bedoel ik hiermee)
Want ik heb gewoon geen zin meer om overal op te moeten letten en ik wil graag leuk over het strand kunnen ravotten.

Maar vergis je niet, het is niet alleen maar de Stafford die deze kracht, vasthoudendheid en agressiviteit bezit.
Er zijn meer van dit soort rassen, sommigen nog een heel pak groter ook.
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Jeetje, wat een afschuwelijk verhaal. Eigenlijk een wonder dat het zo´n formaat hondje een aanval van 2 staffies heeft overleefd. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar en met de ouders van je vriendin, want pfoe dit gaat je niet in de koude kleren zitten zeg.

Tja, het blijft gewoon jammer dat dit soort rassen bepaalde types aantrekt, die zo´n hond alleen kopen als pikverlenger. Zolang dit zo is, blijven dit soort incidenten regelmatig voorkomen en nu de RAD niet meer bestaat misschien juist nog wel meer.
Ik vind het prachtige honden, maar door het feit dat ze met andere honden toch heel vaak moeilijk zijn kies ik liever voor een ander ras. :ugh:

Mijn ervaring is trouwens dat aangifte doen geen zak helpt, zolang er geen mensen bij betrokken zijn. Bij mijn ouders woonde een rottie in de straat die zo´n beetje alle honden in het dorp al gegrepen had (en dan heb ik het niet over een lullig gaatje) en de politie deed er helemaal niets aan. Blijkbaar is het pas belangrijk als er mensen gebeten worden. Tis treurig maar waar, maar het hele dorp hing de vlag uit toen die hond dood ging.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
Pool schreef: Onlangs werd mijn teckeltje vanuit het niets door een grotere hond gegrepen......ik heb puur gehandeld vanuit een reflex, greep de hond in zijn nekvel en gaf hem een schop.......hij schrok daar zo van dat ie afdroop....
Néééééé, niet schoppen :schrik:. Afleiden met een koekje, of zeggen "dat mág jij niet, stout hondje" :neenee: Of beleefd de baas verzoeken, die geheid verderop aan een sjekkie staat te lurken, of hij zijn Tyson van jouw ondertussen in doodsangst gillende hondje af wil trekken. NOOIT zelf aanraken want Tyson kan daar weleens iets aan overhouden. :lol1: En dát kunnen we niet hebben. :pffff:
wat heb jij gesnoven, Nanna ? :mrgreen:

en wat erg van dat hondje, het is zo zinloos en het had zo simpel vermeden kunnen worden, door de eigenaar van die staffords :ugh: waarom toch :roll:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

he gadver..
hoe is het nu met luna ?
ik hoop dat ze er helemaal bovenop komt.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Paulala schreef: Geloof me, als het mij ooit zou overkomen dat Anders wordt gegrepen door 1 of meer grotere honden, dan druk ik die hond z'n ogen in zijn kassen totdat hij loslaat.
Ik zou eerder gewoon een breakstick gebruiken. Dat gaat sneller en hoe sneller het gaat hoe minder schade jouw hond heeft. Als staffordeigenaar zou je dat toch moeten weten :denken:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Toch, ondanks de sarcastische ondertoon van Nanna ben ik het 300% met haar eens.
Prima als iemand zo’n hond wil aanschaffen en er dik mee wil doen maar dan wel gemuilkorfd over straat. En nu niet roepen dat ze zich dan niet kunnen verdedigen als er een enge hedder aan komt die ze van achteren grijpt want die kans acht ik niet zo heel groot. Gewoon muilkorfje om, lekker safe voor argeloze wandelaars met hondjes die wel vriendelijk zijn.

Ik hoop oprecht dat het goed komt met Luna :roos:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
baika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): american stafforshire terrier, boston terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door baika »

xAmberx schreef:Hè bah wat een rotverhaal, arme Luna :ugh:

Hopelijk is ze snel weer beter en houdt ze er niets aan over..
x 2
Afbeelding
Wie wil op mij stemmen voor de Rabobank starter van de maand? Zie mijn website http://www.seeinternetmarketing.nl/2011/
baika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): american stafforshire terrier, boston terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door baika »

Niet alle staffords zijn zo.
Juist de staffords die bij zulke idioten terechtkomen.

Ik heb hier een vreselijk lieve stafford die met alle honden en mensen goed kan.
Afbeelding
Wie wil op mij stemmen voor de Rabobank starter van de maand? Zie mijn website http://www.seeinternetmarketing.nl/2011/
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hoop dat Luna snel opknapt en over de angst heenkomt :roos:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik hoop dat het goed met luna komt! Overigens als ze een aanval van twee van die joekels weet te overleven, moet het wel een heel veerkrachtig handje zijn. Dat is in ieder geval positief. Ik hoop dat het snel beter met haar gaat en dat ze er geen blijvende schade aan over heeft gehouden. :roos:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Arm hondje, arme baasjes. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.

Zoiets als dit is dus mijn grootste angst.. :(: Dat ik nietsvermoedend ergens loop met Frenk en dat zo'n k*tjoekel bovenop hem duikt. Ik heb daardoor een tijdje heel gespannen rondgelopen, maar toch besloten dat dat al helemaal geen zin heeft. Maar de gedachte bekruipt me nog steeds wel eens, zeker omdat ik meer en meer 'vechthondtypes' op zie duiken in het straatbeeld :ugh:
Afbeelding
LianJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Foxhound
Boerenfox

Ongelezen bericht door LianJ »

Badu schreef:Prima als iemand zo’n hond wil aanschaffen en er dik mee wil doen maar dan wel gemuilkorfd over straat. En nu niet roepen dat ze zich dan niet kunnen verdedigen als er een enge hedder aan komt die ze van achteren grijpt want die kans acht ik niet zo heel groot. Gewoon muilkorfje om, lekker safe voor argeloze wandelaars met hondjes die wel vriendelijk zijn.
Als we zo gaan beginnen mogen dan ook alle herders en alle rotweilers een muilkorf om op straat?
Badu
Zeer actief
Contacteer:

LianJ schreef:
Badu schreef:Prima als iemand zo’n hond wil aanschaffen en er dik mee wil doen maar dan wel gemuilkorfd over straat. En nu niet roepen dat ze zich dan niet kunnen verdedigen als er een enge hedder aan komt die ze van achteren grijpt want die kans acht ik niet zo heel groot. Gewoon muilkorfje om, lekker safe voor argeloze wandelaars met hondjes die wel vriendelijk zijn.
Als we zo gaan beginnen mogen dan ook alle herders en alle rotweilers een muilkorf om op straat?
Waarom? Zijn die ook decennia gefokt om te vechten :denken:
Afbeelding

LianJ
Vaste gebruiker
Boerenfox

Nou er lopen hier aardig wat enge Herders en Rotweilers rond, meerendeel daarvan zou toch echt prettiger zijn met muilkorf, terwijl er hier maar 1 enge stafford rondloopt.

Een derde van de honden hier zijn toch Staffords of aanverwanten rassen maar de meerderheid is lief en sociaal.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

LianJ schreef:Een derde van de honden hier zijn toch Staffords of aanverwanten rassen maar de meerderheid is lief en sociaal.
Leuke wijk :roll:

En ja, Staffords & aanverwantenn zijn hartstikke sociaal en lief... tot ze een jaar of twee zijn, dan ineens is de kans heel groot dat ze datgene gaan doen waarvoor ze jarenlang gefokt zijn :schrik: (doet ie anders nooit..)
Ik ken ook grommende herders & rottweilers maar die zijn i.m.h.o. toch heel wat minder griezelig dan een ogenschijnlijk relaxed langslopende Stafford.
Afbeelding

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Hopelijk komt Luna er weer helemaal bovenop :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
LianJ
Vaste gebruiker
Boerenfox

Haha ja niet alleen engerds hoor, is ook een groep leuke honden en leuke hondenbaasjes!

Hier loop ik juist aangelijnde Staffords met een gerust hart voorbij terwijl je hier zelfs met aangelijnde Rotweilers en herders nog moet opletten dat je hond en jezelf niet worden opgegeten.

Er woont hier een 'zo'n' figuur die twee staffords heeft en daarvan heeft dus eentje ook onze hond gebeten. Verder allemaal lieve honden en ja zo goed als allen zijn volwassen. Degene die onze hond gebeten heeft was nog maar een jaar.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

LianJ schreef:Nou er lopen hier aardig wat enge Herders en Rotweilers rond, meerendeel daarvan zou toch echt prettiger zijn met muilkorf, terwijl er hier maar 1 enge stafford rondloopt.

Een derde van de honden hier zijn toch Staffords of aanverwanten rassen maar de meerderheid is lief en sociaal.
ik heb toch liever een herder op mijn honden als een staff. een herder laat los een staff niet.
ik heb het vorig jaar hier ook meegemaakt. amstaff grijpt een hond, hond heeft mazzel en heeft alleen een gebroken poot. eigenaren van de staff leggen hun hond vast aan een hek maar wel bij het speelveld voor honden. staff raakt nog verder opgefokt, geeft een ruk en op dat moment loopt er een vrouwtje langs met haar 5 maanden oude maltezerpup. helaas pup leeft niet meer omdat de staff met een beet een einde maakt aan het leventje van de pup.
ik vind het prachtige honden om te zien, zoals veel molossers, maar dat vreselijke korte lontje en het uit het niets aanvallen dat trekt mij niet. juist omdat dit zulke stoere honden zijn lopen er juist vaak de verkeerde mensen mee. puur om hun zelfvertrouwen op te krikken.
als ik op dit forum ook lees dat de meeste hun staffies of bulldoggen niet loslaten ivm hond-agressie vind ik dat niet normaal. ik heb honden voor mijn ontspanning en dat ik niet op hoef te letten of er geen hond aankomt omdat de hond wel eens uit ka vallen.
ellen
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Staffords zijn terriers, geen molossers.

Ik vind het altijd wel grappig dat zoveel mensen ineens verstand hebben van staffords en aanverwanten. Ik vraag mij af hoeveel ze daadwerkelijk hebben meegemaakt :denken: maar goed lekker erover rellen geeft vaak genoegen :ok:
LianJ
Vaste gebruiker
Boerenfox

Ja dat is natuurlijk zo tollerlover, hebben wij hier blijkbaar de mazzel verantwoorde Stafford baasjes te hebben op eentje na.

Helaas is onze hond dus nu ook een kan niet los wegens eventuele agressie naar andere honden wat dus voornamelijk veroorzaakt is door een herder en een rotweiler en nog een paar aanvallen. Ik kijk dus met iets andere ogen naar bepaalde rassen dan de meeste mensen blijkbaar.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Staffords zijn terriers, geen molossers.

Ik vind het altijd wel grappig dat zoveel mensen ineens verstand hebben van staffords en aanverwanten. Ik vraag mij af hoeveel ze daadwerkelijk hebben meegemaakt :denken: maar goed lekker erover rellen geeft vaak genoegen :ok:
Volgens mij gaat dit topic over een hondje dat is aangevallen door twee Staffords.... wie is hier nou aan het rellen :denken:
Afbeelding

Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Badu schreef: Volgens mij gaat dit topic over een hondje dat is aangevallen door twee Staffords....
Nee daar ging het over.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Valerie
Zeer actief

Badu schreef:
Valerie schreef:Staffords zijn terriers, geen molossers.

Volgens mij gaat dit topic over een hondje dat is aangevallen door twee Staffords.... wie is hier nou aan het rellen :denken:
Nou lees eens verder dan je neus lang is :19:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

verschrikkelijk verhaal, heel veel sterkte met het hondje :roos: hoop dat ze er helemaal bovenop komt!
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Nou lees eens verder dan je neus lang is :19:
Nou vooruit.... ik zal het eens proberen :wink:
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Badu schreef:
LianJ schreef:Een derde van de honden hier zijn toch Staffords of aanverwanten rassen maar de meerderheid is lief en sociaal.
Leuke wijk :roll:

En ja, Staffords & aanverwantenn zijn hartstikke sociaal en lief... tot ze een jaar of twee zijn, dan ineens is de kans heel groot dat ze datgene gaan doen waarvoor ze jarenlang gefokt zijn :schrik: (doet ie anders nooit..)
Ik ken ook grommende herders & rottweilers maar die zijn i.m.h.o. toch heel wat minder griezelig dan een ogenschijnlijk relaxed langslopende Stafford.
Geef dat soort bazen die nu een stafford hebben, die onverantwoordelijk zijn, raseigenschappen weg wuiven of een uitvallende hond wel grappig vinden maar eens een (kruising) tosa, rottweiler, dogo noem maar op.
Krijgen ze (uit ervaring) nog veel gevaarlijker, voor dier én mens.
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:
Paulala schreef: Geloof me, als het mij ooit zou overkomen dat Anders wordt gegrepen door 1 of meer grotere honden, dan druk ik die hond z'n ogen in zijn kassen totdat hij loslaat.
Ik zou eerder gewoon een breakstick gebruiken. Dat gaat sneller en hoe sneller het gaat hoe minder schade jouw hond heeft. Als staffordeigenaar zou je dat toch moeten weten :denken:

Ja dat is heel leuk in theorie, maar ik loop niet met een breakstick op zak hoor.
Jij wel dan?
Valerie
Zeer actief

Paulala schreef:
Valerie schreef:

Ja dat is heel leuk in theorie, maar ik loop niet met een breakstick op zak hoor.
Jij wel dan?
Ja ik ga nooit met mijn honden de deur uit zonder. Het zal je maar gebeuren dat er eentje aangevallen wordt en je krijgt de hond er niet af :19: ik ben liever voorbereid en heb met zo een stom houtje zo een beest eraf voor je met je ogen kan knipperen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”