Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oppas honden
Moderator: moderatorteam
- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
oppas honden
Hallo,
Ikzelf (een groot hondenliefhebber) zit eraan te denken om iets extra's met honden te doen. Heb nu zelf een aussie en dat is echt mijn grote hobby! Ik zit te denken aan bijvoorbeeld honden uitlaten of liever nog een logeerhond in huis te nemen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die dit zelf ook doen?
Heb niet zo'n groot huis, woon in een rijtjeshuis. Heb wel een beetje op MP zitten googlen maar dat zijn vooral boerderijen. Mijn idee is om bijv. een extra hondje in huis te nemen wanneer mensen een korte vakantie hebben of wanneer iemand een dagje/weekendje weg gaan. Het hondje kan dan gewoon mee in het huishouden en wordt regelmatig uitgelaten
Zou hier vraag naar zijn?
Ikzelf (een groot hondenliefhebber) zit eraan te denken om iets extra's met honden te doen. Heb nu zelf een aussie en dat is echt mijn grote hobby! Ik zit te denken aan bijvoorbeeld honden uitlaten of liever nog een logeerhond in huis te nemen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die dit zelf ook doen?
Heb niet zo'n groot huis, woon in een rijtjeshuis. Heb wel een beetje op MP zitten googlen maar dat zijn vooral boerderijen. Mijn idee is om bijv. een extra hondje in huis te nemen wanneer mensen een korte vakantie hebben of wanneer iemand een dagje/weekendje weg gaan. Het hondje kan dan gewoon mee in het huishouden en wordt regelmatig uitgelaten
Zou hier vraag naar zijn?
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: oppas honden
Ik denk dat daar best belangstelling voor is.
Ik maak zelf gebruik van zo'n soort opvang, als ik soms studiedagen heb, of bijv. met de nachtdienst, dan gaat mijn hond standaard naar zo'n oppasadres.
Met een vakantie zou ik het zelf niet willen, omdat ik dan graag met hond op vakantie wil.
Ik maak zelf gebruik van zo'n soort opvang, als ik soms studiedagen heb, of bijv. met de nachtdienst, dan gaat mijn hond standaard naar zo'n oppasadres.
Met een vakantie zou ik het zelf niet willen, omdat ik dan graag met hond op vakantie wil.

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ikzelf doe dit ook sinds kort. En heb nu een tijdje 2 whippets gehad doordeweeks. Die komen morgen weer en in aug weer. Erg leuk!!
Ook heb ik in aug Sidney van flevo bordertje 2 weekjes hier, en eind aug een weekje een franse bulldog.
Er is best veel vraag naar, ze moeten je even weten te vinden en dan komt het vanzelf.
Ik wil eerst kennismaken met de mensen en de hond(en) en als de klik er is kunnen we eventueel nog een proefdag doen.
Ik heb gewoon een advertentie op MP.
Ook heb ik in aug Sidney van flevo bordertje 2 weekjes hier, en eind aug een weekje een franse bulldog.
Er is best veel vraag naar, ze moeten je even weten te vinden en dan komt het vanzelf.
Ik wil eerst kennismaken met de mensen en de hond(en) en als de klik er is kunnen we eventueel nog een proefdag doen.
Ik heb gewoon een advertentie op MP.
-
lila660
- Zeer actief
Ik vang ook regelmatig hondjes op, voor een dag, een week of soms langer.
Volgende week komt er eentje en die blijft een maand, helemaal gezellig.
Uit de buurt een hondje die zo af en toe een dag komt en die komt dan die maand niet want dat wordt me wel te veel.
Wij wonen ook in een normaal huis, wel met een ruime tuin. Maar wandelen veel, trainen enz.
Logeerhond draait ook gewoon mee in ons riedeltje.
Volgende week komt er eentje en die blijft een maand, helemaal gezellig.
Uit de buurt een hondje die zo af en toe een dag komt en die komt dan die maand niet want dat wordt me wel te veel.
Wij wonen ook in een normaal huis, wel met een ruime tuin. Maar wandelen veel, trainen enz.
Logeerhond draait ook gewoon mee in ons riedeltje.
Groetjes Linda
-
nomo
- Zeer actief
Ik ben zelf ook op zoek naar een goede oppas voor de hond. Denk dat er wel meer vraag naar is. Als ik kijk wat er nu aan aanbod is dan is dat niet zo heel veel.
Vind het zelf prettiger om Morris ergens naartoe te brengen waar hij gewoon lekker meedraait. Is voor hem (en dus voor mij ook) leuker dan in een pension zitten.
Vind het zelf prettiger om Morris ergens naartoe te brengen waar hij gewoon lekker meedraait. Is voor hem (en dus voor mij ook) leuker dan in een pension zitten.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik woon trouwens in een benedenwoning, best klein. En straks als ik de whippets en sidney heb dan heb ik 6 honden in huis. Dat is wel erg veel, maar de whippets komen alleen over dag en niet de hele week. Het is gewoon belangrijk dat de honden met elkaar kunnen, en verder lekker wandelen en spelen met ze.
Je moet kijken wat jijzelf prettig vind. Ik heb liever 1 oppas hond per keer, maar nu dan toevallig sid en de whippets erbij. Nou zijn de whippets erg rustig en dus besloten dat dit prima kan. Normaal pas ik ook niet op 2 grote honden tegelijk. Dit was een noodgeval, en is mij zo bevallen dat ik als noodoppas blijf. (wat ik erg leuk vind, ben knetter gek op die 2)
Er zijn veel mensen die hun hond liever bij iemand thuis hebben dan in een pension.
Je moet kijken wat jijzelf prettig vind. Ik heb liever 1 oppas hond per keer, maar nu dan toevallig sid en de whippets erbij. Nou zijn de whippets erg rustig en dus besloten dat dit prima kan. Normaal pas ik ook niet op 2 grote honden tegelijk. Dit was een noodgeval, en is mij zo bevallen dat ik als noodoppas blijf. (wat ik erg leuk vind, ben knetter gek op die 2)
Er zijn veel mensen die hun hond liever bij iemand thuis hebben dan in een pension.
- Ody
- Zeer actief
Ik maak zelf gebruik van zo´n adresje en ben er heel tevreden over. Dat stel woont ook in een rijtjeshuis en hebben een klein tuintje. Ik vind het heerlijk dat mijn honden gewoon bij mensen in huis zijn, waar er heerlijk met ze geknuffelt en gewandeld word.
Zij nemen geen nieuwe honden meer aan, omdat ze het druk genoeg hebben met hun ´vaste´ honden, dus ik denk zeker dat er vraag naar is.
Zij nemen geen nieuwe honden meer aan, omdat ze het druk genoeg hebben met hun ´vaste´ honden, dus ik denk zeker dat er vraag naar is.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik vind dat ook wel leuk, maar je moet maar net iemand weten in de buurt die opvang nodig heeft.
- djee01
- Zeer actief
ja en ik heb het probleem dat ik nog gewoon moet werken. heb een baan van 32 uur
dat maakt het wel moeilijk om logeerhonden in huis te nemen
dat maakt het wel moeilijk om logeerhonden in huis te nemen
- Ody
- Zeer actief
Tja, dan is het niks lijkt me. Ik zou mijn honden iig niet bij iemand brengen die praktisch fulltime werkt. Het stel waar ik mijn honden brengen, daarvan is de vrouw fulltime thuis, op de honden passen is haar baan. De man werkt geloof ik wel fulltime. Mijn honden zijn daar dus niet alleen thuis, op een boodschappie doen oid na.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is lastig dan. Veel mensen zoeken toch oppas voor als hun werken. En inderdaad vakantie oppas zit er dan eigenlijk niet in.
Je zou wel kunnen kijken of er mensen zijn die oppas zoeken op de dagen dat jij wel kan. Wie weet zijn er mensen wel heel blij mee.
Ikzelf zit fulltime thuis, en hopelijk ga ik in sept weer studeren. (avondstudie) maar met mijn stage kan het ook niet. Kans is dat ik 1 of 2 hele dagen moet werken, dan heb ik genoeg aan mijn eigen hondjes die ik, in mijn pauzes, zelf moet uitlaten.
Je zou wel kunnen kijken of er mensen zijn die oppas zoeken op de dagen dat jij wel kan. Wie weet zijn er mensen wel heel blij mee.
Ikzelf zit fulltime thuis, en hopelijk ga ik in sept weer studeren. (avondstudie) maar met mijn stage kan het ook niet. Kans is dat ik 1 of 2 hele dagen moet werken, dan heb ik genoeg aan mijn eigen hondjes die ik, in mijn pauzes, zelf moet uitlaten.
- djee01
- Zeer actief
ja ik ga het toch eens proberen op de dagen dat ik wel thuis ben...misschien zoekt iemand hier in de buurt wel iemand die hun hond kan uitlaten of misschien kan ik het inderdaad op de dagen doen dat ik wel vrij ben...heb alleen het nadeel dat ik ook nog eens onregelmatig werk maar ja niet geschoten is altijd mis en misschien kan ik ook wel op knaagdieren passen in de vakantieperiode, die hebben niet de hele dag aandacht nodig 
lijkt me zo leuk om er wat bij te doen...als ik op honden zou kunnen passen als mijn full-time baan zou ik daar niet over hoeven nadenken...zou dat gelijk doen
maar dat gaat helaas niet, zouden we niet van kunnen rondkomen helaas
lijkt me zo leuk om er wat bij te doen...als ik op honden zou kunnen passen als mijn full-time baan zou ik daar niet over hoeven nadenken...zou dat gelijk doen
maar dat gaat helaas niet, zouden we niet van kunnen rondkomen helaas
-
LianJ
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Foxhound
Boerenfox
Ik denk ook wel dat daar vraag naar is.
Ik doe zelf nu al een hele tijd 2 honden uitlaten tussen de middag, en ik weet dat ze veel moeite gehad heeft om een betrouwbaar iemand te vinden die neit met regen of wat dan ook zomaar afbelt of het gewoon laat afweten.
Ik doe zelf nu al een hele tijd 2 honden uitlaten tussen de middag, en ik weet dat ze veel moeite gehad heeft om een betrouwbaar iemand te vinden die neit met regen of wat dan ook zomaar afbelt of het gewoon laat afweten.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Het lijk mij ook wel gezellig, helaas zijn mijn honden (nou ja alleen Jigzy) hier niet geschikt voor.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ik doe dit nu 7 jaar en voorheen alleen in de reguliere vakanties en afgelopen jaar het hele jaar door omdat ik zelf thuis kwam te zitten, dus ook dagopvang. vanaf september doe ik alleen weer de reguliere vakanties en mijn vaste oppasjes die nu komen kunnen blijven. er is veel vraag naar maar wordt vaak door mensen ook veel eisen gesteld. wat uiteraard logisch is je dumpt je hond niet zomaar ergens
nou ja de meeste mensen dan
meestal zitten we een half jaar van te voren al vol geboekt
als je vragen hebt kan je me PBen
als je vragen hebt kan je me PBen

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik doe het nu ook zo'n 5 jaar. Gemengde ervaringen mee. Het leek wel of ik een bepaald slag volk aantrok, wat hun hond niet kon opvoeden. Dan was 3 weken wel eens lang. Als je zoveel uren weg bent voor werk is het eigenlijk geen doen. Veel honden die thuis goed alleen konden blijven, hadden echt wel even tijd nodig om in de vreemde omgeving te wennen en konden echt niet meteen alleen thuis zijn. Ik ben in de loop der jaren behoorlijk selectief geworden en doe het dus niet meer. De vaste logees mogen altijd terug komen, maar ik neem geen nieuwe honden meer aan, en ik heb dus ook behoorlijk wat honden die na 1 logeerpartij niet meer mochten komen. Het uitlaten van andermans honden gaat hier nog steeds door mond op mond reclame wel door. Vind ik veel leuker en geeft stukken minder frustratie voor mij. Ben hier overigens mee begonnen toen we alleen 1 kat, en wat konijnen in een tuintje hadden en in een 2 kamer woninkje op benedenverdieping woonde, maar inmiddels in een gezinswoninkje met afgesloten tuin. (maar inmiddels met meer huisdieren) Ik vang alleen nog maar Schotse Collie in nood op (zo heb ik er nu ook 1 al voor 2 maand in huis, waarvan duur nog onbekend is en wel eens een jaar kan gaan duren....)

- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Ik doe dit nu een jaar en dat bevalt heel goed. Voornamelijk heb
Ik honden in de weekenden en vakantie . Het is bij mij ook belangrijk
Om kennis te maken met de hond en mijn honden maar meestal
Gaat et top heb ik mijn twijfels begin ik er niet aan.
Woon in een hoekwoninge maar ik heb wel een grOte tuin waar ze alles
In mogen doen lekker ravotten in het zwembadje alles.
Ik honden in de weekenden en vakantie . Het is bij mij ook belangrijk
Om kennis te maken met de hond en mijn honden maar meestal
Gaat et top heb ik mijn twijfels begin ik er niet aan.
Woon in een hoekwoninge maar ik heb wel een grOte tuin waar ze alles
In mogen doen lekker ravotten in het zwembadje alles.
- djee01
- Zeer actief
Ja dat de hond moet kunnen opschieten met mijn eigen hond is voorwaarde nr 1! Maar nu heb ik zelf een hele gemakkelijke hond dus zal mijn hondje het probleem niet opleveren. Nee als de andere hond niet met mijn eigen hond kan opschieten is de beslissing heel snel gemaakt!
Zit alleen te denken of ik het kan combineren met mijn werk, ikzelf werk onregelmatig (diensten 's ochtends, 's middags, 's avonds en soms nachten en ook in de weekenden...en geen vaste dagen) Ik denk dat dat wel een probleem is
Zit alleen te denken of ik het kan combineren met mijn werk, ikzelf werk onregelmatig (diensten 's ochtends, 's middags, 's avonds en soms nachten en ook in de weekenden...en geen vaste dagen) Ik denk dat dat wel een probleem is
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
denk dat het wel een obstakel kan zijndjee01 schreef:Ja dat de hond moet kunnen opschieten met mijn eigen hond is voorwaarde nr 1! Maar nu heb ik zelf een hele gemakkelijke hond dus zal mijn hondje het probleem niet opleveren. Nee als de andere hond niet met mijn eigen hond kan opschieten is de beslissing heel snel gemaakt!
er zijn namelijk ook veel mensen die af en toe een oppas zoeken of in situaties zoals bij een bruiloft of iets dergelijks..
voor jezelf moet je goed nadenken of je hier tijd en geduld voor hebt, want andere honden zijn niet zo makkelijk en gewend zoals jou eigen hond en bij sommige honden heb je wel een dagtaak aan
niet alle honden kunnen alleen blijven in een nieuwe situatie en vaak moet je de honden als je even een boodschapje moet doen scheiden om diverse redenen.

-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
Ik doe het regelmatig, als ze met mijn hond overweg kunnen is het geen probleem
Nu heb ik Bob weer voor een week een een hondje van 14 jaar wat hier al zijn hele leven komt een paar keer per jaar
vorige week had ik skippy
ik vind het wel leuk ze eten met Gijs mee en ik krijg er dan een lekker etentje voor terug
Nu heb ik Bob weer voor een week een een hondje van 14 jaar wat hier al zijn hele leven komt een paar keer per jaar
vorige week had ik skippy
ik vind het wel leuk ze eten met Gijs mee en ik krijg er dan een lekker etentje voor terug