Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zomaar ineens loops?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Zomaar ineens loops?

Ongelezen bericht door nathalie »

Ushi is 25 feb. voor het eerst loops geworden. Was gewoon "normaal". Eerst zwol haar vulva, daarna bloed, bloeden stopte, zij ging staan voor Pasha in dit geval en toen werd het allemaal weer minder.

Gisteren heeft ze met verschillende reuen gespeelt, geen één toonde intresse. Vanmorgen merkte ik ook niks. Ze heeft nog staan snuffelen met een stafdekreu, die deed ook net als anders. Rond 12/1 uur was ik in de Drunese Duinen en zo goed als alle reuen hingen achter Ushi. Uiteindelijk had ze nog maar 2 stalkers. Haar vulva was nog niet gezwollen. Ik laat haar net een uurtje geleden uit, zie bloed en nu zwelt die vulva dus wel :19: Heb gezocht naar wondjes oid, maar ik zie niks. Ze is dus weer loops. Een kleine 4 maanden na de 1e keer.

Volgens mij is het vrij normaal dat bij jonge teven de cyclus nog niet ineens regelmatig is toch? (bij onze teven altijd netjes om de 6 maanden)

Is het vreemd dat ze (iig voor mij) zo ineens loops is geworden? Moet ik me zorgen maken?

Aan haar gedrag merk ik niks. 1 reu heeft ze vanmiddag een heel klein beetje afgesnauwd (haha, dat doet ze dus echt niet serieus maar een "Wil je alsjeblieft, als je tijd hebt, en als het je schikt, even weggaan" :mrgreen: )
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Zomaar ineens loops?

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden worden allemaal elke vier maanden loops, dat is wel sinds Jarah erbij is, die word elke vier maanden loops en de anderen doen mee.
Nou is Jarah alweer haast twee weken loops en alleen Tama is nu loops geworden een week na Jarah, normaal wordt Nikkie na Jarah loops maar nu dus Tama. Normaal is het leed na een maand geleden en zijn de loosheden weer voorbij, maar deze keer gaat het langer duren voordat ze alle vier van de loosheid af zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hmm.. Ik hoop dat ze wel een cyclus krijgt van 6 maanden. Zit eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, niet echt te wachten op een hond die 3x per jaar loops is :ugh:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Hier de luxe dat denia nu drie keer acht maanden ertussen heeft laten zitten...
Ze is nu ook zo loops als wat. Heb ook nog eens twee reuen op visite voor de komende weken hahaah gelukkig zonder ballen beide honden.

Maar het wisselt heel erg per hond. Bij denia zat er tussen de eerste keer en tweede keer ook niet veel, dacht een maand of vijf, maar daar zal ik even naar moeten kijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”