Moderator: moderatorteam
Als appel niet het opvolgen van commando's (ofwel luisteren) is, hoe wil je dan bepalen of je je hond onder appel hebt?Sanne!! schreef:Net wat tkuier zegt.
over dat commando opvolgen of niet...
Het blijven dieren. Bij mijn laatste examen ging het mis met de af en blijf. Nooit eerder in die ruim 2 jaar dat ik trainde daar ooit problemen mee gehad ook niet met de eerdere 2 examens die we hebben gedaan. Af en blijf weglopen op afstand met je rug ernaar toe blijven staan of uit zicht. Nooit in die 2 jaar tijd verliet ze haar plek. Op het laatste examen kwam ze ineens naar me toe en ging naast me zittenFrenk schreef:Als appel niet het opvolgen van commando's (ofwel luisteren) is, hoe wil je dan bepalen of je je hond onder appel hebt?
Ik schreef eerder al dat ik 100% een utopie vindt. Maar mijn vraag was een reactie op Sanne die zegt dat commando's wel of niet opvolgen niets over appel zegt... Mijn vraag is dus: als appel niks te maken heeft met doen wat de baas zegt (commando's) wat is appel dan?blondie schreef:Het blijven dieren. Bij mijn laatste examen ging het mis met de af en blijf. Nooit eerder in die ruim 2 jaar dat ik trainde daar ooit problemen mee gehad ook niet met de eerdere 2 examens die we hebben gedaan. Af en blijf weglopen op afstand met je rug ernaar toe blijven staan of uit zicht. Nooit in die 2 jaar tijd verliet ze haar plek. Op het laatste examen kwam ze ineens naar me toe en ging naast me zittenFrenk schreef:Als appel niet het opvolgen van commando's (ofwel luisteren) is, hoe wil je dan bepalen of je je hond onder appel hebt?wat ik niet zag omdat ik er met mijn rug naartoe stond. Gebrek aan appel? Onzekerheid van mij, iets gebeurd waardoor de hond zich niet zeker voelde en de behoefte had om bij mij te komen zitten ondanks dat ze die oefening kent en beheerste, ik weet het nog steeds niet waarom ze deed zoals ze deed.
Hoe kan iemand ooit bepalen buiten trainingsveld of in het vrije veld dat je voor de volle 100 % je hond onder appel hebt staan, of dat hij voor de volle 100 % luisterd naar alles wat je gebied, verbied en wilt voorkomen?
Als je vantevoren al denkt een examen niet te halen dat vind ik dan wel @TS dan kun je maar beter niet starten op dat examen.
Moest even terug lezen wat Sanne heeft gezegdFrenk schreef:Ik schreef eerder al dat ik 100% een utopie vindt. Maar mijn vraag was een reactie op Sanne die zegt dat commando's wel of niet opvolgen niets over appel zegt... Mijn vraag is dus: als appel niks te maken heeft met doen wat de baas zegt (commando's) wat is appel dan?