Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar zit het 'm toch in... >> Helaas keihard gezakt :')

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Waar zit het 'm toch in... >> Helaas keihard gezakt :')

Ongelezen bericht door grover »

@Sanne nee dat heb je dan verkeerd begrepen ;) Ik kan wel dezelfde cursus nog een keer doen maar das voor mij geen optie ;) Cursus is namelijk niet zo heel leuk, veel wachten.. Cursus duurde officieel een uur maar wij gingen vaak wel 5 kwartier tot anderhalf uur door, maar van al die tijd stonden we vaak wel 3 kwartier gewoon te wachten. En dan kun je tijdens het wachten wel oefeningen doen, maar op een gegeven houdt het ook wel een beetje op voor mij.. En als ik zelf geen lol in de cursus heb dan gaat het zeker niet goedkomen natuurlijk :)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

oh dat heb ik dan echt verkeerd begrepen ik dacht namelijk dat je ook voor die cursus niet meer welkom was.
Daarom reageerde ik zo. Ja ik begrijp wel dat je niet door mag met behendigheid want dan kunnen ze iedereen wel door laten.

Zoek gewoon een leuke cursuswaar jullie beide veel plezier aan kunnen beleven.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Misschien is het een idee om buiten het veld wat minder te oefenen.
Je zegt dat je hondje graag werkt, maar overdaad schaadt zeker bij jonge honden.
Als je het trainen buiten de club wat beperkt heb je grote kans dat ie op de club veel enthousiaster is, juist omdat ie het zo graag doet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Sanne!! schreef:Net wat tkuier zegt.
over dat commando opvolgen of niet...
Als appel niet het opvolgen van commando's (ofwel luisteren) is, hoe wil je dan bepalen of je je hond onder appel hebt? :scratch:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Frenk schreef:Als appel niet het opvolgen van commando's (ofwel luisteren) is, hoe wil je dan bepalen of je je hond onder appel hebt? :scratch:
Het blijven dieren. Bij mijn laatste examen ging het mis met de af en blijf. Nooit eerder in die ruim 2 jaar dat ik trainde daar ooit problemen mee gehad ook niet met de eerdere 2 examens die we hebben gedaan. Af en blijf weglopen op afstand met je rug ernaar toe blijven staan of uit zicht. Nooit in die 2 jaar tijd verliet ze haar plek. Op het laatste examen kwam ze ineens naar me toe en ging naast me zitten :19: wat ik niet zag omdat ik er met mijn rug naartoe stond. Gebrek aan appel? Onzekerheid van mij, iets gebeurd waardoor de hond zich niet zeker voelde en de behoefte had om bij mij te komen zitten ondanks dat ze die oefening kent en beheerste, ik weet het nog steeds niet waarom ze deed zoals ze deed.
Hoe kan iemand ooit bepalen buiten trainingsveld of in het vrije veld dat je voor de volle 100 % je hond onder appel hebt staan, of dat hij voor de volle 100 % luisterd naar alles wat je gebied, verbied en wilt voorkomen?
Als je vantevoren al denkt een examen niet te halen dat vind ik dan wel @TS dan kun je maar beter niet starten op dat examen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

blondie schreef:
Frenk schreef:Als appel niet het opvolgen van commando's (ofwel luisteren) is, hoe wil je dan bepalen of je je hond onder appel hebt? :scratch:
Het blijven dieren. Bij mijn laatste examen ging het mis met de af en blijf. Nooit eerder in die ruim 2 jaar dat ik trainde daar ooit problemen mee gehad ook niet met de eerdere 2 examens die we hebben gedaan. Af en blijf weglopen op afstand met je rug ernaar toe blijven staan of uit zicht. Nooit in die 2 jaar tijd verliet ze haar plek. Op het laatste examen kwam ze ineens naar me toe en ging naast me zitten :19: wat ik niet zag omdat ik er met mijn rug naartoe stond. Gebrek aan appel? Onzekerheid van mij, iets gebeurd waardoor de hond zich niet zeker voelde en de behoefte had om bij mij te komen zitten ondanks dat ze die oefening kent en beheerste, ik weet het nog steeds niet waarom ze deed zoals ze deed.
Hoe kan iemand ooit bepalen buiten trainingsveld of in het vrije veld dat je voor de volle 100 % je hond onder appel hebt staan, of dat hij voor de volle 100 % luisterd naar alles wat je gebied, verbied en wilt voorkomen?
Als je vantevoren al denkt een examen niet te halen dat vind ik dan wel @TS dan kun je maar beter niet starten op dat examen.
Ik schreef eerder al dat ik 100% een utopie vindt. Maar mijn vraag was een reactie op Sanne die zegt dat commando's wel of niet opvolgen niets over appel zegt... Mijn vraag is dus: als appel niks te maken heeft met doen wat de baas zegt (commando's) wat is appel dan?
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Frenk schreef:Ik schreef eerder al dat ik 100% een utopie vindt. Maar mijn vraag was een reactie op Sanne die zegt dat commando's wel of niet opvolgen niets over appel zegt... Mijn vraag is dus: als appel niks te maken heeft met doen wat de baas zegt (commando's) wat is appel dan?
Moest even terug lezen wat Sanne heeft gezegd :mrgreen:
Encyclopedie maar opengeslagen "Appèl: Gehoorzaam, alert gedrag. (Fik staat keurig onder appèl)"
Dus (fijn weer dat doorvragen en doordenken van jou :J: haha) moet ik bekennen dat mijn mening is dat als een hond vaker niet als wel een commando opvolgt het appèl niet optimaal is, met de kanttekening erbij dat het ook afhangt van het moment waarop je iets van een hond verlangt. (ik kan roepen wat ik wil als Bluf haar bal kwijt is, maar die moet eerst gevonden worden dan pas komt ze, eigenwijze tuttebel)
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Een hond die niet helemaal onder appel staat kan prima loslopen hoor. Je moet alleen eerst goed nadenken waar je de hond los laat.
Benthor en Mukkie zullen op commando bijv niet los volgen. Maar als ik ze roep komen ze in 99% van de gevallen. Dit kan echter alleen in een rustige omgeving zonder veel afleiding, anders wordt in ieder geval bij Benthor het percentage wat lager. :engel:

Iarik staat wel onder appel. Hij kan bijv wel los volgen en kan dus in principe overal loslopen.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”