Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemd: Dode teek afgehaald

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Aantal honden: 1

Vreemd: Dode teek afgehaald

Ongelezen bericht door kiki2000 »

Net zag ik dat Kiki een kleine teek had aan de zijkant van haar bek. Het was een kleine teek die wel wat bloed had gezogen en ik probeerde te kijken hoe diep de teek zat. Nadat ik weg liep om de tekenpen te halen zag ik dat de teek weg was :scratch: . Ik vond dit nogal vreemd want ik heb nog nooit meegemaakt dat een nog lang niet volgezogen teek zichzelf los liet als je het met de vingers heb aangeraakt. Ik heb gezocht naar de teek maar waar ik naar zoekte was een lopende teek en die kon ik niet vinden. Opeens zag ik een klein zwart dik bolletje en vond dat wel veel lijken op de teek die aan Kiki vast zat. Heb de teek even van dichtbij bekeken en zag dat de pootjes en de kop heel klein waren ten opzichte van zijn lichaam en hij bewoog ook helemaal niet. Het leek wel alsof hij al dood was en ik hem gewoon eraf heb geslagen met mijn vingers omdat ie toch al dood vastzat in de huid.

Ik vraag me dan ook af of jullie ook ooit zoiets hebben ervaren? Of hebben jullie een idee hoe een teek dood kan vastzitten. Het kan namelijk niet frontline combo zijn want het is al 2 maanden geleden dat Kiki het spul kreeg en verder gebruik ik geen tekenbestrijdingsmidellen. Daarnaast heeft ze meer teken gehad die allemaal nog spring levend waren na verwijdering dus tja... :19: .
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
koentje

Re: Vreemd: Dode teek afgehaald

Ongelezen bericht door koentje »

Ik zou even goed informeren. Want als het waar is wat je denkt en de teek was dood; weet ik niet of dat misschien een extra gevaar oplevert. Dat er bepaalde stoffen bij vrijkomen.... :U:
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Ik haal heel vaak dooie teken uit onze honden en katten. Denk er verder eigenlijk niet over na. Misschien was het al een terminale teek? :denken: :F:
Groetjes Eva
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Bij Sara heel vaak vastgezogen dode teken verwijderd. Die bijten dan ondanks de frontline toch nog, maar gaan dood. Sommige zuigen zich iets vol voordat ze het loodje leggen.
kiki2000
Zeer actief

Boukje schreef:Bij Sara heel vaak vastgezogen dode teken verwijderd. Die bijten dan ondanks de frontline toch nog, maar gaan dood. Sommige zuigen zich iets vol voordat ze het loodje leggen.
Ja maar frontline is al 2 maanden geleden, en ik heb gelezen dat frontline een maand in de huid blijft zitten.

En afgelopen 2 weken heb ik nog 2 of 3 andere teken verwijdert en heeft 1 teek zich helemaal volgezogen zodat ie ervan zelf af ging. Deze waren dus levend na verwijdering...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

kiki2000 schreef:
Boukje schreef:Bij Sara heel vaak vastgezogen dode teken verwijderd. Die bijten dan ondanks de frontline toch nog, maar gaan dood. Sommige zuigen zich iets vol voordat ze het loodje leggen.
Ja maar frontline is al 2 maanden geleden, en ik heb gelezen dat frontline een maand in de huid blijft zitten.

En afgelopen 2 weken heb ik nog 2 of 3 andere teken verwijdert en heeft 1 teek zich helemaal volgezogen zodat ie ervan zelf af ging. Deze waren dus levend na verwijdering...
Toevallig was het bij Sara ook al 2 maanden geleden dat ze frontline had gehad. Maar toch 3 dode teken eraf gehaald. ;-)
Frontline zit echt wel langer dan een maand in het bloed denk ik.
Waarom die ene wel helemaal volgezogen was weet ik ook niet. Maar van de frontline gaan ze dus ook na 2 maanden echt nog wel dood.
Ik geef Sara in de zomer ook echt niet vaker dan eens in de 2 a 3 maanden frontline, want het werkt gewoon heel lang.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Oh, daar sta ik niet van te kijken hoor; dat is hier een vrij normaal verschijnsel ;-)
Ik pluk volgezogen teken eraf soms, of nog maar net (of net niet) vastzittende. Levende EN dode in zo'n beetje alle stadia, ongeacht of ik pas geleden of langer geleden een tekenmiddel gebruikt heb.

Geen paniek dus, zou ik zeggen.

Suzanne
kiki2000
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Oh, daar sta ik niet van te kijken hoor; dat is hier een vrij normaal verschijnsel ;-)
Ik pluk volgezogen teken eraf soms, of nog maar net (of net niet) vastzittende. Levende EN dode in zo'n beetje alle stadia, ongeacht of ik pas geleden of langer geleden een tekenmiddel gebruikt heb.

Geen paniek dus, zou ik zeggen.

Suzanne
Oh gelukkig, maar wat wel erg vreemd was dat de teek net een pingpong balletje was en hard was. Komt dit omdat ie dood is?
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Was t wel een teek? Geen torretje?
Afbeelding
kiki2000
Zeer actief

fleurie schreef:Was t wel een teek? Geen torretje?
Nee het is echt een teek die vastzat in de huid. Het ziet er echt uit als een teek, maar rolt net als een pingpongbal en is hard :19: . Echt vreemd. Mss is de teek helemaal opgedroogd ofzo en daarom zo hard.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Hier hetzelfde. Alleen pluk ik de laatste tijd wel errug veel teken van mijn honden :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”