Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ralf
Actief

kvv

Ongelezen bericht door ralf »

Welke kvv is volgens jullie kwalitatief de beste? (gezondste)

Ik kan het makkelijkst aan Duck geraken, maar dat ziet eruit als karton.:(
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: kvv

Ongelezen bericht door Maylala »

Duck zit echt helemaal vol met granen, ik vind het drie keer niks. Mijn honden eten het ook niet, en als zelfs Roos het niet blieft dan zegt mij dat genoeg.

Kwalitatief gezien vind ik Carnibest en Carnivoer het mooiste KVV. Zelf voer ik veel Smuldier, dat wissel ik af met die twee en NRVdagen. Lotgering wordt hier op het forum ook veel gevoerd, daar ben ik zelf niet zo kapot van, maar is misschien het proberen wel waard als je je nog aan het oriënteren bent qua KVV.
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Ik vind zelf Carnibest een prima voer, maar ik geef het niet. Ik ga echt geen 3,50 aan een kilo voer besteden.
Dus voor mij lotgering, is meer volgens de NRV regels dus zonder groenten en supplementen. Een hond eet ook geen supplement in de natuur want het is door mensen gecreëerd. Ik merk ook dat ik steeds meer richting het NRV model aan het trekken ben, en dan vind ik lotgering er heel dicht in de buurt komen. Heel soms geef ik dat prut erbij wat zo enorm stinkt, kom niet op de naam (zit in een witte rol) om wat verteerde groenten te geven (nouja volgens mij is het meer verteerd gras)

Smuldier is ook goed te verkrijgen en misschien kan je je ook inlezen in BARF of NRV.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik voer Lotgering, afgewisseld met smuldier. Daarnaast krijgen ze bij mij ook tussendoor kippenekken of eendenekken, runderkraakbeen, lamsribben, kippenkarkas en (vuile) penslap.

Ik woon in Friesland, en bestel sinds kort via een bedrijf in Franeker die ook lotgering verkoopt en carnivoer en diverse barfprodukten. Ik woon nog net op de grens van gratis bezorgen. Het bevalt mij prima en de producten zien er prima uit! De honden vinden het heerlijk! :D

Lotgering bezorgd door heel Nederland. Maar b.v Herby vers ook. Is ook goed.

Maar je hebt b.v ook Enrgique of Rodi kvv. Die zijn wel wat fijn van structuur, maar wel goed van kwaliteit. Vroeger heb ik ook een keer duck gekocht, maar dat was inderdaad net karton......
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ik voer smuldier en carnibest, die wissel ik af.
van smuldier pensvlees/compleet en van carnibest kip/compleet of lam/rijst/compleet.
ze vindt het allemaal heerlijk en doet het er goed op (nooit ziek *afkloppen*, mooie kleine drollekes) :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ralf schreef:Welke kvv is volgens jullie kwalitatief de beste? (gezondste)

Ik kan het makkelijkst aan Duck geraken, maar dat ziet eruit als karton.:(

klinkt als België?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier voer ik afwisselend carnibest en smuldier.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Duck dynamic zit als het goed is geen granen in, maar neemt niet weg dat het er nog steeds als karton uitziet.. Het zal best een prima voer zijn maar mijn hond deed het er niet zo denderend op en imo, als ik kan kiezen tussen duck en carnibest of iets soortgelijks, voer ik liever CB.

Dat gezegd hebbende, ik voer dus grotendeels Carnibest.. Ja das duur, maar Ollie doet het er echt waanzinnig goed op :) Heb pasgeleden een paar rollen Naturis meegenomen maar Ollie ging daar een beetje maf van poepen :+ an sich, als je de rol openmaakt ziet het er verder prima uit maar mijn hond eet geen kilo weg in 1 keer, en na eventjes bewaren vind ik het al gauw niet zo mooi meer.. Wordt heel gauw grijzig waar CB gewoon mooi roze blijft. Ik heb toch al een aversie tegen rauw vlees en het doet vast niks af aan de eetbaarheid maar mijn maag vindt CB prettiger om te zien :P

Verder gaat er hier met het oog op de portemonnee ook regelmatig een bakje Smuldier naar binnen, ook (zeker voor de prijs) gewoon mooi vlees, maar de pens-variant moet je wel even je neus bij dichtknijpen :')
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

klinkt als België?
inderdaad:)...luik
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier smuldier en lotgering met eens per week een penslap en tussendoor wat kippennekken....(ja het wordt steeds uitgebreider) :Q:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

ralf schreef:
klinkt als België?
inderdaad:)...luik

daar zal wel geen Lotgering te krijgen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”