Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb er een verwende eter van gemaakt.
Moderator: moderatorteam
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Ik heb er een verwende eter van gemaakt.
Ik ben bang dat ik mijn hondje een beetje verwend heb gemaakt qua eten. Toen ik ze kreeg van de fokker vandaan (was de laatste pup) at ze al brokjes. Ze leefde toen met meerdere honden in huis. De eerste dag bij mij at ze goed. Zette de brokjes neer en weg. Twee dagen erna liet ze het in ene staan. Ik had zoiets van ja maar een pup moet eten dus een lepeltje blik er door heen. En je raad het al dit ging even goed, een week of twee en mevrouw liet het staan. Ik een ander merk voer gehaald Prins, moest ze ook niet. Nog een ander merk Eukeneuba at ze wel even tot ze weer in staking ging.
Toen ben ik op Smuldier overgegaan. Dit ging goed. Las echter op internet dat dit vrij eenzijdig is alleen maar rund en ben toen gaan kijken naar de verkriigbaarheid van een andere KVV hier in de buurt. Ben toen naast de Smuldier (omdat ze die altijd goed at en zelden liet staan) Runner gaan geven. Helaas dus blijkbaar dus de afwisseling weer in hongerstaking. Nu staat ze al maanden (ze is nu 10 maanden) op Smuldier compleet alleen (de groene krijgt ze 1x per week rest van de week oranje) maar het is weer zover.....
Vanaf maandag eet ze weer maar 1 x per dag ipv de 3 maaltijden die ze normaal kriijgt. Gister at ze helemaal geen maaltijd alleen de kipstaaf die ze altijd krijgt als ze alleen thuis moet blijven. Toen ze voor het eerst loops was begin mei at ze ook even heel slecht. Kan ze nu schijnzwanger zijn of verwen ik ze teveel en moet ik er geen aandacht aan besteden? Ze oogt verder niet ziek ofzo maar toch maak ik mij er zorgen over en ga anders maandag even naar de dierenarts maar wil mij niet zomaar laten afschepen met een zak speciaal voer ofzo (boordevol granen) vandaar dat ik het even hier vraag.
Toen ben ik op Smuldier overgegaan. Dit ging goed. Las echter op internet dat dit vrij eenzijdig is alleen maar rund en ben toen gaan kijken naar de verkriigbaarheid van een andere KVV hier in de buurt. Ben toen naast de Smuldier (omdat ze die altijd goed at en zelden liet staan) Runner gaan geven. Helaas dus blijkbaar dus de afwisseling weer in hongerstaking. Nu staat ze al maanden (ze is nu 10 maanden) op Smuldier compleet alleen (de groene krijgt ze 1x per week rest van de week oranje) maar het is weer zover.....
Vanaf maandag eet ze weer maar 1 x per dag ipv de 3 maaltijden die ze normaal kriijgt. Gister at ze helemaal geen maaltijd alleen de kipstaaf die ze altijd krijgt als ze alleen thuis moet blijven. Toen ze voor het eerst loops was begin mei at ze ook even heel slecht. Kan ze nu schijnzwanger zijn of verwen ik ze teveel en moet ik er geen aandacht aan besteden? Ze oogt verder niet ziek ofzo maar toch maak ik mij er zorgen over en ga anders maandag even naar de dierenarts maar wil mij niet zomaar laten afschepen met een zak speciaal voer ofzo (boordevol granen) vandaar dat ik het even hier vraag.

Daisy 12-08-2010
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Ik heb er een verwende eter van gemaakt.
ik zou ten eerste naar max 2 keer daags gaan. je kunt zelf wat afwisseling geven door een maaltijd te vervangen door spiervlees of een kipkarbonade ofzo. ik kan me best voorstellen dat ze niet altijd hetzelfde wil eten, dat wil ik ook niet. runner komt volgens mij van dezelfde fabrikant als smuldier, je kunt dan dus beter afwisselen met andere kvv's, kijk maar eens bij de dierenspeciaalzaak, daar hebben ze meestal wel duck of carnibest.

-
Lillith
- Zeer actief
Ze kan ook schijnzwanger zijn, Lil was dat laatst en at geen hap.
Met haar geen uitzonderingen gemaakt, na een week at ze redelijk normaal.
- hondje
- Zeer actief
Ik ben juist bang dat ze met andere kvv afwisselen weer stopt met eten zoals toen met de Runner. Is een andere fabrikant en hebben ook smaken met kip en lam enzo Smuldier compleet is alleen rund en schapenvet.Hutsje schreef:ik zou ten eerste naar max 2 keer daags gaan. je kunt zelf wat afwisseling geven door een maaltijd te vervangen door spiervlees of een kipkarbonade ofzo. ik kan me best voorstellen dat ze niet altijd hetzelfde wil eten, dat wil ik ook niet. runner komt volgens mij van dezelfde fabrikant als smuldier, je kunt dan dus beter afwisselen met andere kvv's, kijk maar eens bij de dierenspeciaalzaak, daar hebben ze meestal wel duck of carnibest.
Je bedoelt met afwisselen met kibkarbonade enzo gewoon 1 van de 2 maaltijden vervangen door vlees? Gewoon uit de supermarkt en dan rauw geven want wil niet gaan barfen namelijk.
Hier in de buurt is qua kvv alleen verder nog Prins en Rodi maar zag dat daar veel granen in zitten. Wil die prins burgers nog wel eens gaan proberen op zich. Rodi lust mevrouw niet.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Hoe kan ik zien of ze schijnzwanger is? Haar achterste borstjes zijn wel vrij fors de rest niet.Lillith schreef:Ze kan ook schijnzwanger zijn, Lil was dat laatst en at geen hap.
Heb de eerste week van augustus een afspraak staan voor de sterilisatie maar weet overigens nog niet of ik dat ga laten doen. Zou wel handig zijn met alle loslopende honden hier en als ze echt schijnzwanger zou zijn.

Daisy 12-08-2010
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Misschien is ze overeten van die 3 keer per dag, ik zou naar 2 keer gaan en wil ze niet eten is het maar zo. Ze zal wel terug eten als ze honger heeft.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Herkenbaar getob... Wat is een hongerstaking voor haar? Want weet je, ze kunnen prima wel eens een maaltijd overslaan. En ze kunnen zelfs prima een paar dagen zonder eten.
Cena was al jonge hond ook zo vreselijk moeilijke eter! Soms at ze 4 dagen achtereen niet en dan holde ik weer met haar naar de dierenarts. Die zei steeds: als ze langer dan een week niets gegeten heeft, dan kom je pas weer terug!!!
Pas na haar tweede jaar is ze fatsoenlijk dagelijks gaan eten. En nu nog laat ze best vaak haar ochtendmaaltijd staan...
Cena was al jonge hond ook zo vreselijk moeilijke eter! Soms at ze 4 dagen achtereen niet en dan holde ik weer met haar naar de dierenarts. Die zei steeds: als ze langer dan een week niets gegeten heeft, dan kom je pas weer terug!!!
Pas na haar tweede jaar is ze fatsoenlijk dagelijks gaan eten. En nu nog laat ze best vaak haar ochtendmaaltijd staan...
RIP Cena
- hondje
- Zeer actief
Deed jij dan ook al ze in de ochtend niet at tussen de middag wat aanbieden of hield jij het dan ook bij 2x per dag en dan eten of jammer dan?SannePP schreef:Herkenbaar getob... Wat is een hongerstaking voor haar? Want weet je, ze kunnen prima wel eens een maaltijd overslaan. En ze kunnen zelfs prima een paar dagen zonder eten.
Ze heeft nu vanaf afgelopen maandag ipv 3 voerbeurten maar 1 gegegeten en vanaf gister geen meer. Als het maandag niet beter gaat dan naar de arts of niet? In principe is het nog een pup met 10 maanden immers dus kan ze nog groeien.
Ik geef mijn hondje Smuldier en dat bakje is 400 gram. Daar krijgt ze dan een half bakje per dag (is maar een kleine jack russel) van soms minder als ze niet meer wou. Is het niet wat veel om dat in 2 voerderbeurten te geven? De laatste tijd hield ik vaak al een restje over en nu gooi ik wel heel erg veel weg. Je kunt het ook maar twee dagen bewaren in de koelkast.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Op zich denk ik dat dit best wel eens zo kan zijn. Ze is immers al 2 maanden terug loops geweest en ik denk dat ze niet meer zo veel zal groeien. Dacht pas te zien dat ze wat spekkies kreeg. Misschien dat ze gewoon op zich teveel krijgt op een dag.loony schreef:Misschien is ze overeten van die 3 keer per dag, ik zou naar 2 keer gaan en wil ze niet eten is het maar zo. Ze zal wel terug eten als ze honger heeft.

Daisy 12-08-2010
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Een jack russel van 10 maanden gaat niet zo heel veel meer groeien hoor. Ikzelf zou het houden op de gewone maaltijden (eventueel afbouwen naar 2x per dag) en als die er na 15min nog staat, voer weg. Als ze honger krijgt zal ze wel eten. Door telkens iets anders te geven, kennen ze dat na verloop van tijd ook hoor: als ik vandaag niet eet krijg ik morgen iets anders/lekkerder...
Maar als ze dan een maaltijd overslaat, ook niet gaan volproppen met koekjes enz he! Dan heeft ze uiteindelijk nog eten binnen
Maar als ze dan een maaltijd overslaat, ook niet gaan volproppen met koekjes enz he! Dan heeft ze uiteindelijk nog eten binnen
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze kreeg toen 2 keer per dag wat aangeboden en niet eten betekende gewoon vette pech! Omdat ze al loops geweest is en niet veel meer zal groeien, zouden de hoeveelheden misschien ook wel minder kunnen. Sommige honden hebben eenmaal niet zo veel nodig als andere en dat is helemaal niet erg!!hondje schreef:Deed jij dan ook al ze in de ochtend niet at tussen de middag wat aanbieden of hield jij het dan ook bij 2x per dag en dan eten of jammer dan?SannePP schreef:Herkenbaar getob... Wat is een hongerstaking voor haar? Want weet je, ze kunnen prima wel eens een maaltijd overslaan. En ze kunnen zelfs prima een paar dagen zonder eten.
Ze heeft nu vanaf afgelopen maandag ipv 3 voerbeurten maar 1 gegegeten en vanaf gister geen meer. Als het maandag niet beter gaat dan naar de arts of niet? In principe is het nog een pup met 10 maanden immers dus kan ze nog groeien.
Ik geef mijn hondje Smuldier en dat bakje is 400 gram. Daar krijgt ze dan een half bakje per dag (is maar een kleine jack russel) van soms minder als ze niet meer wou. Is het niet wat veel om dat in 2 voerderbeurten te geven? De laatste tijd hield ik vaak al een restje over en nu gooi ik wel heel erg veel weg. Je kunt het ook maar twee dagen bewaren in de koelkast.
Omdat je schrijft dat ze spekkies begint te krijgen, zou ik sowieso de hoeveelheden wat minderen. Vaak zijn wij zelf degene die denken dat de hond iets te kort komt, terwijl dat meestal wel meevalt!
Dus: 2 keer per dag 80 gram om te starten. Zet het een kwartier of half uur neer en geef haar de kans om te eten. Niet op? Pech! Pas het volgende eetmoment weer een nieuwe kans!
Gaat dat goed maar merk je dat ze toch steviger wordt, dan haal je er iets af. Merk je dat ze te veel afvalt, doe je er een beetje bij.
Hou wel even het schijnzwanger zijn in de gaten. Gezien ze 2 maanden geleden loops was, zou het goed kunnen dat ze nu schijnzwanger is. Haar tepels zijn dan wat gezwollen, er kan zelfs melk uit komen als je er in knijpt. Ze is aan het moederen over speeltjes, is wat lusteloos, hangerig...
RIP Cena
- hondje
- Zeer actief
Ik denk idd dat ze schijnzwanger is. Is binnen wel wat rustiger als normaal. Dacht begin van de week wat waterige uitvloeing te zien maar dacht oh het zal wel urinedruppel zijn (wat ook kan zijn wellicht). Waar moet ik op letten en wanneer moet ik de arts raadplegen? Kan ik ze dan wel de 1e week van augustus laten helpen of kan dan dat niet?SannePP schreef:Ze kreeg toen 2 keer per dag wat aangeboden en niet eten betekende gewoon vette pech! Omdat ze al loops geweest is en niet veel meer zal groeien, zouden de hoeveelheden misschien ook wel minder kunnen. Sommige honden hebben eenmaal niet zo veel nodig als andere en dat is helemaal niet erg!!hondje schreef:Deed jij dan ook al ze in de ochtend niet at tussen de middag wat aanbieden of hield jij het dan ook bij 2x per dag en dan eten of jammer dan?SannePP schreef:Herkenbaar getob... Wat is een hongerstaking voor haar? Want weet je, ze kunnen prima wel eens een maaltijd overslaan. En ze kunnen zelfs prima een paar dagen zonder eten.
Omdat je schrijft dat ze spekkies begint te krijgen, zou ik sowieso de hoeveelheden wat minderen. Vaak zijn wij zelf degene die denken dat de hond iets te kort komt, terwijl dat meestal wel meevalt!![]()
Dus: 2 keer per dag 80 gram om te starten. Zet het een kwartier of half uur neer en geef haar de kans om te eten. Niet op? Pech! Pas het volgende eetmoment weer een nieuwe kans!
Gaat dat goed maar merk je dat ze toch steviger wordt, dan haal je er iets af. Merk je dat ze te veel afvalt, doe je er een beetje bij.
Hou wel even het schijnzwanger zijn in de gaten. Gezien ze 2 maanden geleden loops was, zou het goed kunnen dat ze nu schijnzwanger is. Haar tepels zijn dan wat gezwollen, er kan zelfs melk uit komen als je er in knijpt. Ze is aan het moederen over speeltjes, is wat lusteloos, hangerig...
Edit: knijp nu in een van haar tepeltjes en er komt een druppel wit uit

Daisy 12-08-2010
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je denkt dat ze schijndrachtig is, zou ik maandag wel even naar de DA gaan. Die kan haar even goed nakijken en iets geven tegen de symptomen.
RIP Cena
- hondje
- Zeer actief
Ja er komt nu wit uit haar tepeltje. Ga maandagochtend meteen even bellen met de DA. Bedankt voor de tips ga liever een keer te vaak dan te weinig.SannePP schreef:Als je denkt dat ze schijndrachtig is, zou ik maandag wel even naar de DA gaan. Die kan haar even goed nakijken en iets geven tegen de symptomen.

Daisy 12-08-2010
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed zo!! Dan vind ik ook hoor!!hondje schreef:Ja er komt nu wit uit haar tepeltje. Ga maandagochtend meteen even bellen met de DA. Bedankt voor de tips ga liever een keer te vaak dan te weinig.SannePP schreef:Als je denkt dat ze schijndrachtig is, zou ik maandag wel even naar de DA gaan. Die kan haar even goed nakijken en iets geven tegen de symptomen.
Als er wittigheid uit haar tepels komt, is ze inderdaad schijnzwanger waarschijnlijk. Arm ding!!
Ik zou dan wel voor een sterilisatie kiezen trouwens, omdat de kans bestaat dat zo'n schijnzwangerschap na iedere loopsheid weer terug komt en er kunnen zich sneller knobbeltjes rondom de tepels vormen
Onze Cena was steeds ZO enorm schijnzwanger, dat het een drama werd voor haar en voor ons. Ze jankte de hele nacht omdat haar piepspeeltjes niet bij haar in haar hok lag, ze at niet, spuugde de hele dag, lag in de een hoekje onder haar dekentje te rillen... achos ze was zo zielig!!! Dus we hebben haar na de derde keer laten steriliseren!!
RIP Cena
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn honden zijn altijd schijndrachtig na de loopsheid, ga toch echt niet elke keer met ze naar de dierenarts.
Is gewoon een natuurlijk iets.
Dat is echt vervelend lijkt me als je hond niet wil eten, alleen zou ik er geen probleem van maken dan eten ze maar niet.
Heb er in ieder geval geen last van mijn honden eten altijd, ik vind dit ook weleens vervelend hoor honden die hun bak in twee seconden leeg hebben.
een van mijn honden staat constant om me heen te dansen als ik met hun eten bezig ben. Als het kon zou ze de aanrecht op springen.
Dat is echt vervelend lijkt me als je hond niet wil eten, alleen zou ik er geen probleem van maken dan eten ze maar niet.
Heb er in ieder geval geen last van mijn honden eten altijd, ik vind dit ook weleens vervelend hoor honden die hun bak in twee seconden leeg hebben.
een van mijn honden staat constant om me heen te dansen als ik met hun eten bezig ben. Als het kon zou ze de aanrecht op springen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Precies.gonnie schreef:Mijn honden zijn altijd schijndrachtig na de loopsheid, ga toch echt niet elke keer met ze naar de dierenarts.
- hondje
- Zeer actief
Ik vind het inderdaad vervelend dat niet eten. Ben dan bang dat ze wat tekort komt want wil ze met alle liefde alles geven wat ze nodig heeft. Maar nu weet ik iig de reden waarom ze deze keer niet eet.
Als ze snel schrokken lijkt mij ook weer niet goed nee en ook rot als ze heel de tijd bedelen omdat ze zo'n honger hebben lijkt mij ook weer niets idd.
Ga gewoon maandag ochtend even bellen met de da wat die er van vind.
Als ze snel schrokken lijkt mij ook weer niet goed nee en ook rot als ze heel de tijd bedelen omdat ze zo'n honger hebben lijkt mij ook weer niets idd.
Ga gewoon maandag ochtend even bellen met de da wat die er van vind.

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Vind het wel sneu voor haar omdat ze in mijn ogen nog zo klein is maar ja waarschijnlijk word ze over een maand toch geholpen. Was heel erg aan het twijfelen over het wel of niet laten helpen maar twijfel nu al iets minder. Lopen ook vaak honden hier de tuin in die niet geholpen zijn (buitengebied) en een oepsnestje lijkt mij op zich wel leuk maar zou het niet kunnen om de pups weer weg te moeten doen. Verder heeft ze ook geen stamboom dus qua fokwaarde denk ik niet dat het verstandig zou zijn.dagmar88 schreef:Precies.gonnie schreef:Mijn honden zijn altijd schijndrachtig na de loopsheid, ga toch echt niet elke keer met ze naar de dierenarts.

Daisy 12-08-2010
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou haar absoluut niet laten castreren voordat ze fysiek en mentaal uitgegroeid is.hondje schreef: Vind het wel sneu voor haar omdat ze in mijn ogen nog zo klein is maar ja waarschijnlijk word ze over een maand toch geholpen. Was heel erg aan het twijfelen over het wel of niet laten helpen maar twijfel nu al iets minder. Lopen ook vaak honden hier de tuin in die niet geholpen zijn (buitengebied) en een oepsnestje lijkt mij op zich wel leuk maar zou het niet kunnen om de pups weer weg te moeten doen. Verder heeft ze ook geen stamboom dus qua fokwaarde denk ik niet dat het verstandig zou zijn.
En die schijnzwangerschap is zo voorbij, zeker als ze zelf al minder eet.
Met liefde aai je dat eten er niet in. Even wat 'harder' worden, opnieuw nakijken welke hoeveelheid bij haar past nu ze uitgegroeid raakt, 2 x per dag kort aanbieden en er verder niet te veel nadruk op leggen.
- hondje
- Zeer actief
Op zich denk ik dat ze wel redelijk uitgegroeid is. Ze is van 12 augustus dus ze is al bijna 11 maanden bedenk ik mij net. Maar het blijft mijn kleine meisje ha ha ben dol op dr.
Zal aan het niet eten minder aandacht gaan besteden iig. Het is niet anders kan het er moeilijk inproppen. Denk dat een ander merk voer ook niet echt helpt. Was eigenlijk wel tevreden hoe het ging met de Smuldier ook. Hoop dat ze gewoon volgende week weer gaat eten.
Zal aan het niet eten minder aandacht gaan besteden iig. Het is niet anders kan het er moeilijk inproppen. Denk dat een ander merk voer ook niet echt helpt. Was eigenlijk wel tevreden hoe het ging met de Smuldier ook. Hoop dat ze gewoon volgende week weer gaat eten.

Daisy 12-08-2010
-
Lillith
- Zeer actief
Ik heb niets gedaan aan de schijnzwangerschap, het was wel heel heavy nestjes maken, melk en piepen etc.
Na een week was het over en ging ze weer redelijk eten..gemiddeld 1 van de 2 porties.
Lillith is een tuttige eter maar verder vlot, gezond en niet mager.
Na een week was het over en ging ze weer redelijk eten..gemiddeld 1 van de 2 porties.
Lillith is een tuttige eter maar verder vlot, gezond en niet mager.
- hondje
- Zeer actief
Ok de meeste honden hebben er dus zo'n beetje een week last van, nou dan is die van mij bijna klaar hoop ik.
Nu na 5 dagen zie ik wel dat die van mij afvalt maar ze is nog niet echt mager gelukkig. Goed bespierd maar nu zie je de flanken erg goed.
Nu na 5 dagen zie ik wel dat die van mij afvalt maar ze is nog niet echt mager gelukkig. Goed bespierd maar nu zie je de flanken erg goed.

Daisy 12-08-2010
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
Wat weegt ze? Je geeft een klein hondje gauw te veel eten en dan zijn ze ook niet meer geinteresseerd. Tel er dan vooral de kluifjes en beloninkjes bij op. Wat voor een grote hond even in z'n holle kies gaat is voor een klein hondje een maaltijd. Mijn hondje van 5.5 kg krijgt 130-140 gram KVV per dag verdeeld over 2 maaltijden. Andere hondjes op het forum krijgen minder, dat hangt van het hondje af. Ik weeg het af op een keukenweegschaal omdat het over zulke kleine hoeveelheden gaat. 50 Gram meer of minder zie je haast niet maar maakt wel een groot verschil.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het zou zomaar kunnen dat ze nu pas goed op gewicht is feitelijkhondje schreef:Ok de meeste honden hebben er dus zo'n beetje een week last van, nou dan is die van mij bijna klaar hoop ik.
Schijndracht is normaal en niet zielig. Daar hoef je ze niet voor te laten "helpen".
Ze mag fysiek dan uitgegroeid zijn, mentaal nog niet.
Met sterilisatie haal je hormonen weg en die zijn er met een reden. Hormonen zijn van belang voor het gedrag en het ontwikkelen daarvan, en ook als herkenning qua geur voor sociale interactie.
Besef dus goed dat wanneer je dat vroeg laat doen, je er veel meer mee doet dat je hond alleen maar onvruchtbaar maken!
Laat je het toch doen, besef dan ook dat je de voeding drastisch zult moeten minderen, aangezien de stofwisseling zal dalen en ze dus van veel minder aan zal komen.
- hondje
- Zeer actief
Op welke leeftijd zou helpen dan beter zijn? Nu zou ze een jaar zijn. Gewoon nog een loopsheid afwachten?
Het probleem hier is dat de tuin niet omheind is (te groot en we huren het is hier buitengebied en geen enkel erf heeft hekken oid) er lopen hier in de straat en is onze tuin dus ook ongeholpen reuen rond. Ook een kleine chihuaha die altijd op haar springt met wandelen. Zit niet op een nestje te wachten. Ook gebeurd het wel eens (niet vaak) dat Daisy ontsnapt als je de duer even open laat staan. Gaat ze rondjes rennen om het huis heen en komt dan weer terug maar weet niet op ze terugkomt als ze loops is...Ze weet haar vriendje goed te vinden iig.
Het probleem hier is dat de tuin niet omheind is (te groot en we huren het is hier buitengebied en geen enkel erf heeft hekken oid) er lopen hier in de straat en is onze tuin dus ook ongeholpen reuen rond. Ook een kleine chihuaha die altijd op haar springt met wandelen. Zit niet op een nestje te wachten. Ook gebeurd het wel eens (niet vaak) dat Daisy ontsnapt als je de duer even open laat staan. Gaat ze rondjes rennen om het huis heen en komt dan weer terug maar weet niet op ze terugkomt als ze loops is...Ze weet haar vriendje goed te vinden iig.

Daisy 12-08-2010
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Wat het eten betreft, ik denk dat 3 keer per dag een beetje teveel voor je hondje is. Die is nu aardig uit gegroeid en heeft misschien wat minder nodig dan jij denkt! Kan best zijn dat ze gewoon geen honger heeft. Ik weet niet wat ze weegt? Ik heb een kruising J-R van 7,5 kilo en hij krijgt 200 gram smuldier per dag. Soms verdeeld over 2 maaltijden maar meestal in 1 keer. Geen probleem!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hm, dan heb je weinig keuze inderdaad.hondje schreef:Op welke leeftijd zou helpen dan beter zijn? Nu zou ze een jaar zijn. Gewoon nog een loopsheid afwachten?
Ik zou zeker nog een loopsheid wachten als ik jou was.
- hondje
- Zeer actief
Weet niet zo goed hoeveel ze weegt. Denk een kilo of 5 ofzo. Heb vanmorgen even de dierenarts gebeld en ga gewoon even langs op het spreekuur haar even na laten kijken. Zal iig geen kwaad kunnen en kan ik ze meteen even goed wegen. Kan ik het voer beter afmeten en mijn vriend instrueren dat hij zich daar aan moet houden. Hij geeft haar ook nog wel een wat worst of kaas ofzo 

Daisy 12-08-2010
- dagmar88
- Zeer actief
hondje schreef:Weet niet zo goed hoeveel ze weegt. Denk een kilo of 5 ofzo. Heb vanmorgen even de dierenarts gebeld en ga gewoon even langs op het spreekuur haar even na laten kijken. Zal iig geen kwaad kunnen en kan ik ze meteen even goed wegen. Kan ik het voer beter afmeten en mijn vriend instrueren dat hij zich daar aan moet houden. Hij geeft haar ook nog wel een wat worst of kaas ofzo
Ik zal dat maar laten
En voeren doe je het beste op het oog.
Iedere hond is anders qua stofwisseling, activiteit etc, dus is de hoeveelheid voer toch al geen standaard rekensommetje...