Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wratjes of iets anders???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mooiebloem
nieuw lid
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

wratjes of iets anders???

Ongelezen bericht door mooiebloem »

Ik heb van de week "iets" op het staartje van mijn engelse bulldog ontdekt...Of beter gezegd, op zijn "namaakstaartje". Zijn echte staartje is nl ruim een jaar geleden geamputeerd om medische redenen.
Daardoor let ik nu altijd heel goed op het stompje wat er nog zit, en weet ik ook heel zeker dat dit er nog niet lang kan zitten...Ik moet eerlijk bekennen dat ik t er zelf nogal vies vind uitzien...althans op de foto's, die geven toch een iets te groot beeld naar mijn mening... :(
Maar ik wil erg graag weten wat dit is, en of ik hier dringend mee naar de DA moet...Het zit iig echt op het van een huidplooi gemaakte nepstaartje..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen
Aantal honden: 1

Re: wratjes of iets anders???

Ongelezen bericht door Diaantje »

Hmm, zo vanaf een foto kun je niet echt goed zien wat het is. Heeft je hond er last van? Anders misschien even bellen naar de DA? :19: Ik zou niet weten wat het is... Nog nooit eerder zoiets gezien.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
mooiebloem
nieuw lid

Nee, totaal niet...Maar omdat hij nogal een gevoelige huid heeft (hooikoorts levert altijd van die korstjes op op zijn huid) controleren we hem heel vaak. Je ziet nl meteen waar er iets is, omdat die stugge vacht dan omhoog gaat staan. Maar nu kwam ik dus dit tegen...
Hij schuurt niet...en het doet ook geen pijn. Al mag ik er niet zomaar aan komen, maar dat is nog een overblijfsel van de pijnlijke staart die hij had voordat deze geamputeerd had..Als ik eenmaal aan zijn staartje kom reageert hij er niet meer op.
Ik kan ook op internet totaal niks vinden wat hierop lijkt...dus vandaar dat ik dacht, ik post het eerst hier even...
Ik heb al mijn hele leven honden, en verschillende soorten ontstekingen & bulten gezien..Maar dit komt me ook echt niet bekend voor.
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

mooiebloem schreef:Nee, totaal niet...Maar omdat hij nogal een gevoelige huid heeft (hooikoorts levert altijd van die korstjes op op zijn huid) controleren we hem heel vaak. Je ziet nl meteen waar er iets is, omdat die stugge vacht dan omhoog gaat staan. Maar nu kwam ik dus dit tegen...
Hij schuurt niet...en het doet ook geen pijn. Al mag ik er niet zomaar aan komen, maar dat is nog een overblijfsel van de pijnlijke staart die hij had voordat deze geamputeerd had..Als ik eenmaal aan zijn staartje kom reageert hij er niet meer op.
Ik kan ook op internet totaal niks vinden wat hierop lijkt...dus vandaar dat ik dacht, ik post het eerst hier even...
Ik heb al mijn hele leven honden, en verschillende soorten ontstekingen & bulten gezien..Maar dit komt me ook echt niet bekend voor.
Ja ik snap dat je je afvraagt wat het is hoor. Zou ik ook doen, zeker als het zoiets aparts is. Misschien is er nog iemand anders die het misschien wel weet. Voor wratjes vind ik ze wel erg wit eigenlijk... Hopelijk kom je er nog uit :ok:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
mooiebloem
nieuw lid

Bedankt.
En nou maar hopen dat iemand dit leest en denkt, ja hoor, ik kan je meteen vertellen wat dit is.

:vaag:
Afbeelding
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

mooiebloem schreef:Bedankt.
En nou maar hopen dat iemand dit leest en denkt, ja hoor, ik kan je meteen vertellen wat dit is.

:vaag:
Tja. Je kunt natuurlijk naar de dierenarts gaan. Om te weten wat het is, zal hij dan het bultje chirurgisch moeten verwijderen, conserveren in formaline, opsturen voor histopathologisch onderzoek en na een goede week krijg je dan een precieze uitslag met de definitieve diagnose.

Of je plaatst een foto op een forum waar je dan hoopt dat een volslagen vreemde zonder relevante vooropleiding al die stappen over kan slaan en je meteen kan zeggen wat het is.

Oftewel, gaat niet werken. Als je je er zorgen over maakt even naar de dierenarts, die zal dan inschatten of het nodig is om het bultje weg te halen of desnoods aan te prikken en dan weet je wat het echt is.

Groetjes,

Kees
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Het lijkt wel een beetje op en vetbult
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Kan het een soort uitgroeisel zijn van het littekenweefsel? :(
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Onze Bo heeft al zijn hele leven last van wratten en (huid)tumoren. Zo ook die op de foto te zien is. Bleek een soort wrat te zijn. Ze gaan vaak op artisjokken of bloemkool lijken qua verschijning, dat schubbige bedoel ik.

Bij Bo werden eens in de paar jaar zodra hij weer eens een vervelende had (hij heeft b.v. regelmatig een wratje op een ooglid) alle wratjes en tumoortjes in 1 keer weg gehaald. Nu kan dat niet meer want ze doen dat onder narcose (Bo is daar te oud voor). Hij heeft wel eens een soort wrat/tumor gehad op zijn staart. Het was toen een poging met zalf of als dat niet hielp een stuk van zijn staart amputeren. De wrat viel er echter na behandeling met de zalf er gewoon af. Dus..........

Mocht het je wijzer maken, ik vond een site met info over wratten (onder aan pagina staat index waarmee je ook naar tumoren etc. kunt gaan) Natuurlijk zou ik het toch even aan de dokter laten zien voor de zekerheid en een adequate aanpak.

Heel veel succes en hieronder de link naar de gevonden site.

http://www.labberkampje.nl/wratten.html
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Zit hier enigzins een beetje verbaasd naar te kijken...ik heb 2 engelse bullen en vanavond in de tuin zag ik bij mijn teefje iets raars net boven de staart aanzet....Precies hetzelfde als op jouw foto! Ook zij heeft niet echt een staart, deze is bij haar naar binnen gegroeid.

Ik weet dus ook niet wat het is..ze heeft het nooit eerder gehad. Toen ik aan 1 dingetje voorzichtig trok, kwam het wel los en bloedde het en beetje.
In eerste instantie dacht ik aan een talg bultje, maar zij heeft er een paar in een groepje bij elkaar zitten.

Binnenkort moeten we voor de jaarlijkse apk. Ik laat het gelijk nakijken. Het woordje tumoren jaagt mij schrik aan. Ze is nu ruim 9 en zelden ziek.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
mooiebloem
nieuw lid

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Macho moet ook binnenkort voor zijn jaarlijkse check, dus dan vraag ik het meteen na...Hij heeft echt totaal nergens last van, dus maak me niet echt zorgen.
Misschien dat het idd iets met het litteken te maken heeft, of dat hij daar toevallig iets heeft zitten (wratje)..Geen idee. Maar ik zal het binnenkort navragen en dan laat ik het sowieso nog weten!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”