MoniqueDM schreef:En de foto's hebben een hogere resolutie dan mijn foto'slupa schreef:Diaantje schreef:Kom ik aan met m'n sony cybershot![]()
soms komen er hele mooie dingen uit.
De foto's die ik heb geplaatst zijn gemaakt met een camera met maar 6,1 megapixels.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met spoed gezocht foto berner
Moderator: moderatorteam
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
Re: Met spoed gezocht foto berner

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Toch is het echt zo.Diaantje schreef:MoniqueDM schreef: En de foto's hebben een hogere resolutie dan mijn foto's.
De foto's die ik heb geplaatst zijn gemaakt met een camera met maar 6,1 megapixels.
Dat zou je niet zeggen
De foto's die ik neergezet heb zijn gemaakt met een Konica Minolta Dynax 7D.
Veel mensen staren zich blind op een camera met zoveel mogelijk megapixels, maar je ziet dus dat veel megapixels niet betekent dat je ook betere foto's hebt.
Voordeel van veel megapixels is dan wel weer een grotere cropfactor
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Dat is ook mijn ervaring. Behalve als je extreem gaat uitzoomen of je veel gaat croppen (ook wel digitale zoom als je dat gebruikt).
De kwaliteit van de pixels zelf kan zoveel beter zijn.
6.1 MP is ook al helemaal niet slecht. Vanaf 8 MP worden foto's (behalve bij vergroting of croppen) sowieso vaak alleen maar correliger bij een gelijke pixelkwaliteit.
6.1 MP is ook al helemaal niet slecht. Vanaf 8 MP worden foto's (behalve bij vergroting of croppen) sowieso vaak alleen maar correliger bij een gelijke pixelkwaliteit.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb dan een Konica Minolta Dynax 7D (6,1 MP) en een Sony Alpha 700 (12,4 MP).Domor schreef:Dat is ook mijn ervaring. Behalve als je extreem gaat uitzoomen of je veel gaat croppen (ook wel digitale zoom als je dat gebruikt).
Als ik heel eerlijk ben vind ik de kwaliteit van de foto's die uit de Minolta komen, qua kleurechtheid, belichting, warmte en verzadiging, mooier dan van de Sony.
Op zich vreemd, want Sony heeft destijds de techniek van Minolta overgenomen.
Bij de Sony heb ik de scherpte en saturatie iets opgeschroeft, terwijl dat bij de Minolta helemaal niet nodig is.
Sony biedt dan wel een grotere cropfactor en een snellere autofocus, maar geeft ook veel sneller ruis bij een wat hogere ISO en dat maakt de foto bepaald niet mooier.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Ja klopt, ik staarde me ook blind op die megapixels. De foto's die ik heb geplaatst zijn met een 14,1 megapixel camera gemaakt. Opzich heb ik redelijk scherpe foto's in m'n bestanden staan alleen waren die niet geschikt haha, maar ik ben nu opzoek naar een andere camera dus ik ga me eens goed orienterenMoniqueDM schreef:Toch is het echt zo.Diaantje schreef:MoniqueDM schreef: En de foto's hebben een hogere resolutie dan mijn foto's.
Dat zou je niet zeggen
Veel mensen staren zich blind op een camera met zoveel mogelijk megapixels, maar je ziet dus dat veel megapixels niet betekent dat je ook betere foto's hebt.
Voordeel van veel megapixels is dan wel weer een grotere cropfactor.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Wat voor iets zoek je?Diaantje schreef:Ja klopt, ik staarde me ook blind op die megapixels. De foto's die ik heb geplaatst zijn met een 14,1 megapixel camera gemaakt. Opzich heb ik redelijk scherpe foto's in m'n bestanden staan alleen waren die niet geschikt haha, maar ik ben nu opzoek naar een andere camera dus ik ga me eens goed orienterenMoniqueDM schreef: Toch is het echt zo.
Voordeel van veel megapixels is dan wel weer een grotere cropfactor.
Probeer met je huidige camera ook eens op ooghoogte te fotograferen i.p.v. van bovenaf.
Dat geeft minder optische vertekening, dus een betere foto