Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooienbijt voorkomen middels luchtjes, ervaringen ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

vlooienbijt voorkomen middels luchtjes, ervaringen ?

Ongelezen bericht door cornelia »

Gelukkig ligt Bo vandaag weer ietwat tevreden met zijn voorpoten over elkaar voor de ventilator. Enfin, wel met Prednison en antibiotica want afgelopen donderdag was er weer een suïcidale vlo die onze, tot de tanden met Frontline bewapende, Bowie zo nodig moest bijten. Vlo dood, dat hoop ik toch, en Bo met een flinke hotspot en direct ziek (is allergisch)

Als je al 15 bent en de nodige (hart, schildklier) klachten hebt + het is buiten 30+ graden dan kun je zo'n hotspot missen als kiespijn.

Wat ik nou niet snap is dat ze in dat Frontline spul niet direct iets kunnen stoppen waardoor zo'n vlo a.h.w. voor het bijten al een seintjes krijgt dat hij beter wat anders kan gaan doen. Ik begrijp uit diverse artikeltjes dat zelfs vlooien kunnen ruiken. We hebben geen vlooienplaag of iets dergelijks maar ervaring leert dat er altijd wel ergens 1 kan rondscharrelen. We hebben er zelfs al 1 bij de dierenarts in de wachtkamer over de grond zien lopen. Dus Frontline etc. kan een allergische hond nooit 100% bescherming bieden.

Ik ben onze Bo nu aan het be-sprayen (natuurlijk niet op zijn wond want die zit ingepakt) met een oplossing van geranium, ceder en citroenolie (opgelost in water). Ik las hier op het forum meer van degelijke "recepten". Bedoeling is dat Bo voor een vlo zo gaat stinken dat ze hem voort wel met rust laten.

Wat zijn hier echter de ervaringen mee of heeft iemand nog andere alternatieven ?

Wij zijn erg bezig met het feit dat onze knul mogelijk op geleende tijd leeft (15 jaar voor een Duitse staande die op de meeste dagen nog puppy ambities heeft is toch wel een cadeau) Als je hem dan afgelopen dagen zo ziet liggen (koorts, pijn, jeuk etc.) dan denk je " 't zal toch geen k.. vlo zijn die er voor gaat zorgen dat we onze man kwijt raken". Zijn weerstand neemt natuurlijk af (bleek van het weekend bij da in kleine maand tijd alweer 2 kg te zijn afgevallen) dus.........

Maar enfin, de vraag dus; wie heeft ervaring met luchtjes waar vlooien voor op de loop gaan.

Alvast bedankt.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: vlooienbijt voorkomen middels luchtjes, ervaringen ?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik gebruik voor mijn honden tea tree, lavendel olie en ook munt helpt goed tegen ongedierte :wink:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Ha Chanty,

Heb ik even een praktische vraag. Doe jij die olie verdunnen met water en dan de hond daarmee besproeien ? Ik las n.l. ergens dat je ook pure druppels net als b.v. die frontline olie op een stukje blote huid kunt doen en dat dan zijn hele huid er van gaat ruiken. Dit laatste zou makkelijker zijn want Bo heeft ondertussen wel genoeg van al dat gedoe aan zijn lijf en dat kan ik wel begrijpen. Ik weet echter niet zeker of dit echt wel kan.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik gebruik de olie onverdunt, ik doe een druppel in de nek en bij de staartaanzet en dan doe ik nog een paar druppels op mijn hand en deze wrijf ik dan uit over de gehele vacht.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Bedankt.
Hij is al weer een stuk vrolijker, zal natuurlijk wel door de medicijnen komen (en het feit dat het weer wandelweer is)
Wond geneest al goed.

Vond in de winkel zakjes met cederhout krullen, ik las dat vlooien ook een hekel hadden aan die lucht. Heb dus een zakje
achter in de auto gehangen en zo her en der op plekjes waar Bo graag gaat liggen.
Baad het niet dan schaad het niet denk ik maar.

Inmiddels nog wat andere luchtjes gevonden waarvan men zegt dat vlooien en voor weglopen, ik zal ze even op een rijtje zetten;
Geranium, cederhout, citroen, lavendel, Aloe-vera, eucalyptus, munt, salie, rozemarijn
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Knoflook!!

En er is een plant die vlooienkruid heet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”