Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
200 honden afgemaakt...wie helpt?
Moderator: moderatorteam
-
Ikke1980
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
200 honden afgemaakt...wie helpt?
Geen idee of hier al een topic over bestaat....
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... afgemaakt/
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... afgemaakt/
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Re: 200 honden afgemaakt...wie helpt?
Vreselijk.....Als wij zelf niet midden in een verhuizing zouden zitten mochten er vast eentje bij ons komen. 
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
Ik vind het ook heel erg, maar kijk eens naar wat hier aan honden in het asiel zit... Ook buitenlandertjes die eerst aangeschaft waren en toen toch niet klikten om wat voor een reden...

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Hoe erg ik het ook vind, maar ik ben het wel ernstig met je eens...Nanna schreef:Ik zou zeggen: als je goed wilt doen, doneer dan een litertje of wat Euthesate zodat die beesten tenminste op een nette manier aan hun eindje komen.
De verwachting hebben dat honderden asielhonden op staande voet geadopteerd worden vind ik wat onrealistisch.
-
Ikke1980
- Zeer actief
Ja daar ben ik het ook mee eens eigenlijk...maar ja daar hebben die hondjes nu nog niks aan, want het is al eind juni...misschien zijn ze al dood
Ik ga vanmiddag even informeren...
Ik ga vanmiddag even informeren...
-
Inc
Er worden zoveel honden wekelijks afgemaakt...Vreselijk maar je kan ze nu eenmaal niet allemaal redden.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik vraag me af of dat werkelijk waar is dat ze worden met chloor want zo duur is een flesje T61 niet dus ik heb een beetje het vermoeden dat er op emoties wordt ingespeeld...........
Sandra

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
empyree schreef:Ik vraag me af of dat werkelijk waar is dat ze worden met chloor want zo duur is een flesje T61 niet dus ik heb een beetje het vermoeden dat er op emoties wordt ingespeeld...........
nee dat is echt waar!! want chloor is goedkoper en kunnen ze de rest in hun zak stoppen!!!!
op het buitenlandsehondenforum staat meer informatie over deze kwestie
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het waar is dat ze die honden chloor inspuiten kan er direct een rechtszaak aangespannen worden want dat is in Spanje gewoon illegaal.
Mij lijkt het echter eerder een leugentje om bestwil met als doel hartjes zo week te maken dat er honden worden geadopteerd.
Waarom heeft de gemeente niet eerder besloten tot euthanasie van het overschot, zou diezelfde stichting daar iets mee te maken hebben?
Mij lijkt het echter eerder een leugentje om bestwil met als doel hartjes zo week te maken dat er honden worden geadopteerd.
Waarom heeft de gemeente niet eerder besloten tot euthanasie van het overschot, zou diezelfde stichting daar iets mee te maken hebben?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ook zo'n overstatement.Lin-C schreef:Vreselijk.....Als wij zelf niet midden in een verhuizing zouden zitten mochten er vast eentje bij ons komen.
Als je het echt vreselijk zou vinden dan had die verhuizing je ook een zorg geweest en aan je kont kunnen roesten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik niet, heb zelf al vier honden en dat is 9 hoog echt wel genoeg.
En dan, kan ook niet al het leed van de wereld op mijn schouders nemen.
En al zou ik er een kunnen redden dan is dat toch maar een druppel op een gloeiende plaat.
En dan, kan ook niet al het leed van de wereld op mijn schouders nemen.
En al zou ik er een kunnen redden dan is dat toch maar een druppel op een gloeiende plaat.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- iones
- Zeer actief
De asiels hier in Nederland zitten echt niet overvol hoor. En de honden in een asiel vinden vroeg of laat ook allemaal een thuis. Laat staan dat ze met chloor worden ingeslapen.wenche schreef:Ik vind het ook heel erg, maar kijk eens naar wat hier aan honden in het asiel zit... Ook buitenlandertjes die eerst aangeschaft waren en toen toch niet klikten om wat voor een reden...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Het is sneu, maar er worden een hoop honden afgemaakt in Spanje. Dat er nu 200 in één keer gaan maakt deze niet bijzonderder.
- Lin-C
- Zeer actief
Tuuuuurlijk. Want jij weet hoe het er momenteel bij ons voorstaat toch? Doe ff normaal!bouvierpoedel schreef:Ook zo'n overstatement.Lin-C schreef:Vreselijk.....Als wij zelf niet midden in een verhuizing zouden zitten mochten er vast eentje bij ons komen.
Als je het echt vreselijk zou vinden dan had die verhuizing je ook een zorg geweest en aan je kont kunnen roesten.
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is hard maar ik ga hier ook in mee.Kit schreef:Hoe erg ik het ook vind, maar ik ben het wel ernstig met je eens...Nanna schreef:Ik zou zeggen: als je goed wilt doen, doneer dan een litertje of wat Euthesate zodat die beesten tenminste op een nette manier aan hun eindje komen.
De verwachting hebben dat honderden asielhonden op staande voet geadopteerd worden vind ik wat onrealistisch.
Wij mensen vinden de dood verschrikkelijk maar ik vraag me af hoe erg het is om 'niks/zwart' te hebben of om in de 'hondenhemel' te komen...
-
Ikke1980
- Zeer actief
Nou ik heb gebeld, maar er nam niemand op...voicemail ingesproken maar er heeft nog niemand terug gebeld...
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
De wereld zit vol met dierenleed en vaak nog veel erger dan dit.
- iones
- Zeer actief
Ik weet niet hoe honden dat beleven. Wij als mensen mogen al niet oordelen over mensen die in een bepaalde situatie zitten die ons onbekend is.Joey.K schreef: Het is hard maar ik ga hier ook in mee.
Wij mensen vinden de dood verschrikkelijk maar ik vraag me af hoe erg het is om 'niks/zwart' te hebben of om in de 'hondenhemel' te komen...
Als het gaat om vrouwen die gruwelijk achtergesteld worden, dan krijg je nog vaak te horen "maar ze weten niet beter" (hoewel ik denk van wel, want ze hebben hersenen en gevoel).
Honden zijn andere wezens en ervaren dingen misschien anders. Ook deze honden weten vaak niet beter als ze altijd als zwerfhond hebben geleefd (maar er zijn ook honden bij die een beter leven hebben gehad).
Er zullen altijd elders nog ergere dingen zijn dan wat er al gebeurt. MAar dat is toch geen goede reden om er dan maar niets aan te doen?rubyred schreef:De wereld zit vol met dierenleed en vaak nog veel erger dan dit.
Ik ben blij als er mensen zijn die strijden voor het goede. Er zijn al zoveel slechte mensen die alleen maar ellende aanrichten. Maar er zijn er ook nog een paar goede die het leven van anderen, mensen of dieren willen verbeteren. Zij maken de wereld de moeite waard.
Ik ben gewoon niet voor lukraak afmaken van honden. Maar honden zijn voor mij dan ook heel belangrijk.
En ik baal altijd weer van zulke berichten van machteloosheid. Ik zou zo graag wat honden op willen vangen, maar dan krijg ik hier de grootste ruzie.
Enerzijds wel goed, want ik kan de wereld niet redden in mijn eentje maar ik zou het wel iedere keer opnieuw proberen waardoor de situatie hier uit de hand zou lopen. Maar anderzijds levert het me wel een gefrustreerd gevoel op.
Ik heb al een hond uit Spanje, en ik heb al een hond uit een broodfokkersschuur (nee, natuurlijk heb ik daar geen cent voor gegeven, ik spek geen broodfokkerij, ben fervent tegenstander). En dan heb ik nog een magere oude pony geadopteerd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Ikke1980
- Zeer actief
Het is in elk geval nog niet te laat...hondjes komen 10 juli aan in nederland.
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Op de website kan ik er niks over vinden, of kijk ik niet goed??
Op zich wil ik best een hondje tijdelijk opvangen
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
-
Ikke1980
- Zeer actief
Katja-Jessie schreef:Op de website kan ik er niks over vinden, of kijk ik niet goed??
http://www.resanito.nl/web/content/view/82/116/
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
daar vraag je het onmogelijke vrees ik.Lin-C schreef:Tuuuuurlijk. Want jij weet hoe het er momenteel bij ons voorstaat toch? Doe ff normaal!bouvierpoedel schreef:Ook zo'n overstatement.Lin-C schreef:Vreselijk.....Als wij zelf niet midden in een verhuizing zouden zitten mochten er vast eentje bij ons komen.
Het is echter wel eind juni, dus veel zal er niet meer geholpen kunnen worden he.
We kunnen trouwens niet alle honden op deze planeet gaan redden, een beetje realistisch blijven natuurlijk.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
Ikke1980
- Zeer actief
Tara schreef:Alle 200?Ikke1980 schreef:Het is in elk geval nog niet te laat...hondjes komen 10 juli aan in nederland.
Mag hopen van niet (of dat ze allemaal een baasje hebben gevonden)! Maar ik weet het nog niet...krijg nog steeds niemand te pakken...
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
10 juli komen honden naar nederland waar opvang voor is.
Stichting resanito helpt alleen met het vervoer als er opvang is voor de honden.
Degene die alles regelen hebben het nu ongelooflijk druk met alle opvanggezinnen en om te kijken welke honden mee gaan.
Ik lees al heel lang mee op het buitenlandse hondenforum, daar heeben ze veel meer gegevens.
Stichting resanito helpt alleen met het vervoer als er opvang is voor de honden.
Degene die alles regelen hebben het nu ongelooflijk druk met alle opvanggezinnen en om te kijken welke honden mee gaan.
Ik lees al heel lang mee op het buitenlandse hondenforum, daar heeben ze veel meer gegevens.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
Gajes
Ik heb een aantal filmpjes via de hyves binnen gekregen van de honden in het asiel, train ook bij degene die de opvang runt.
Deze opvang kijkt ook naar de honden of het wel haalbaar is om ze snel te plaatsen, je krijgt daar ook zoveel mogelijk alles, zoals halsband riem, bench en eten als je via hun een hond wil opvangen, via pb wil ik de link wel doorsturen van deze opvang ( dit is ook een opvang die ook nederlandse honden opvangt als het mogelijk is zodat ze niet naar het asiel hoeven) .
Deze opvang kijkt ook naar de honden of het wel haalbaar is om ze snel te plaatsen, je krijgt daar ook zoveel mogelijk alles, zoals halsband riem, bench en eten als je via hun een hond wil opvangen, via pb wil ik de link wel doorsturen van deze opvang ( dit is ook een opvang die ook nederlandse honden opvangt als het mogelijk is zodat ze niet naar het asiel hoeven) .
- Lin-C
- Zeer actief
Op wie reageer jij nu?daywalker schreef: daar vraag je het onmogelijke vrees ik.![]()
Het is echter wel eind juni, dus veel zal er niet meer geholpen kunnen worden he.
We kunnen trouwens niet alle honden op deze planeet gaan redden, een beetje realistisch blijven natuurlijk.Zulke dingen gebeuren nu éénmaal en als er een paar geholpen kunnen worden is dat toch mooi meegenomen.
-
Ikke1980
- Zeer actief
Ik zou die link wel willen hebbenDutchCelts schreef:Ik heb een aantal filmpjes via de hyves binnen gekregen van de honden in het asiel, train ook bij degene die de opvang runt.
Ga zo meteen weer bellen...
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Filmpjes en foto's van een heleboel honden in Cuenca: http://www.costablancadieren.nl/nieuws.html
10 juli is er een transport, aanmelden voor opvanghond bij info@resanito.nl
10 juli is er een transport, aanmelden voor opvanghond bij info@resanito.nl
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
zo sneu, ik zie honden er tussen zitten die hier in het asiel zo weg zouden zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
-
Ikke1980
- Zeer actief
Dit bericht ontving ik vandaag:
Hallo allemaal
Engelien van de stichting Sphoek is zo lief geweest om gisteren even 700 kilometer op en neer te rijden naar het asiel waar de honden afgemaakt moeten worden om de honden op foto en film vast te leggen omdat er zo weinig materiaal beschikbaar was.
Hieronder de links naar de filmpjes van de honden.
Wil iedereen die serieus wil opvangen mij een mailtje sturen met naam, adres, prive mailadres, telefoonnummer, voorkeur voor hond (groot, klein, etc) en of je nog op vakantie gaat. Een aantal mensen heb ik al de gegevens van maar ook een aantal mensen nog niet dus iedereen die serieus wil opvangen even een mailtje sturen met deze gegevens naar kapj@xs4all.nl. We moeten voor morgenavond de lijst klaar hebben de honden die op de film staan zitten er dus allemaal nog en moeten allemaal nog een plaatsje hebben en anders is het eind verhaal.
De honden zullen naar alle waarschijnlijkheid volgende week zondag aankomen in Nederland. Mocht je een hond willen adopteren, ook dat kan natuurlijk (dat zelfs nog liever) laat dan even weten welk hond en met de beschrijving van de hond erbij of stuur de foto van de hond mee.
Hieronder de link naar de filmpjes en daaronder de link naar de foto's
Hokken 1 t/m 5
Hokken 6 t/m 10
Hokken 11 t/m 18
Hokken 37 t/m 30
Hokken 29, 28, 24, 23, 22, 27, 26 en 25
https://picasaweb.google.com/1030313803 ... 411/Cuenca#
Met vriendelijke groet
de dames van Huvo
Hallo allemaal
Engelien van de stichting Sphoek is zo lief geweest om gisteren even 700 kilometer op en neer te rijden naar het asiel waar de honden afgemaakt moeten worden om de honden op foto en film vast te leggen omdat er zo weinig materiaal beschikbaar was.
Hieronder de links naar de filmpjes van de honden.
Wil iedereen die serieus wil opvangen mij een mailtje sturen met naam, adres, prive mailadres, telefoonnummer, voorkeur voor hond (groot, klein, etc) en of je nog op vakantie gaat. Een aantal mensen heb ik al de gegevens van maar ook een aantal mensen nog niet dus iedereen die serieus wil opvangen even een mailtje sturen met deze gegevens naar kapj@xs4all.nl. We moeten voor morgenavond de lijst klaar hebben de honden die op de film staan zitten er dus allemaal nog en moeten allemaal nog een plaatsje hebben en anders is het eind verhaal.
De honden zullen naar alle waarschijnlijkheid volgende week zondag aankomen in Nederland. Mocht je een hond willen adopteren, ook dat kan natuurlijk (dat zelfs nog liever) laat dan even weten welk hond en met de beschrijving van de hond erbij of stuur de foto van de hond mee.
Hieronder de link naar de filmpjes en daaronder de link naar de foto's
Hokken 1 t/m 5
Hokken 6 t/m 10
Hokken 11 t/m 18
Hokken 37 t/m 30
Hokken 29, 28, 24, 23, 22, 27, 26 en 25
https://picasaweb.google.com/1030313803 ... 411/Cuenca#
Met vriendelijke groet
de dames van Huvo