Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vallen op een uiterlijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Vallen op een uiterlijk

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

DanseMacabre schreef:Dat vind ik zo bijzonder van een wetter. Hij/zij kiest jou en het zit ook goed dan. :I:
Daar kunnen ook nog wel flink discussies over gevoerd worden. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Boris is geheel gekozen op het uiterlijk.
Maar qua karakter past hij ook helemaal.

De eisen waren overigens niet ingewikkeld. Niet wit en wel een man (een hond moet zijn poot optillen bij het plassen).
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

bouvierpoedel schreef:
DanseMacabre schreef:Dat vind ik zo bijzonder van een wetter. Hij/zij kiest jou en het zit ook goed dan. :I:
Daar kunnen ook nog wel flink discussies over gevoerd worden. :wink:
Open eens een topic ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Had ik ook pasgeleden.
De pup kruipt het katten luik uit door de sloot ,richting weg en gaat recht voor een trractor staan.
Affijn boer helemaal blij .
En de hond ook die ligt lekker bij zijn baas op het erf aan de ketting.
Krijg je toch warme gevoelens bij zo'n match hoor. :I: :I: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

bouvierpoedel schreef:Had ik ook pasgeleden.
De pup kruipt het katten luik uit door de sloot ,richting weg en gaat recht voor een trractor staan.
Affijn boer helemaal blij .
En de hond ook die ligt lekker bij zijn baas op het erf aan de ketting.
Krijg je toch warme gevoelens bij zo'n match hoor. :I: :I: :LOL: :LOL:

kets eikel :pffff:
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Ik val op grote, langharige, knuffelige, forse honden. Heb een zwak voor berghonden. :mrgreen:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Qua ras heb ik niet echt een hond waar ik direct stapel verliefd op ben. Er zijn een hele boel rassen die ik qua uiterlijk leuk vind. Er zijn een aantal rassen die ik absoluut niet mooi vind qua uiterlijk, de engelse bull, de chihuahu en de mastino (van de foto van Nanna).

Aangezien jullie het nu over pups uitkiezen hebben. Ik heb dat totaal niet, ik zie 10 pups liggen in verschillende kleuren en ik kijk wel bewust naar de donkere kleuren. Maar ik heb echt geen idee hoe ik ze uit elkaar moet houden, welke "mooier" is. Ik heb daar eigenlijk te weinig verstand van. Ik denk dat je dat een aantal keer mee gemaakt moet hebben. Heel eerlijk, zie ik bijvoorbeeld bij 10 volwassen rashonden die allemaal naast elkaar staan, niet welke het "mooist" is. Ik heb totaal geen show ervaring en de termen die af en toe voorbij komen, geen idee waar het dan overgaat :engel:
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik heb Sybil ook op gevoel gekozen toen ze 4 weken was.
Van te voren leek ons een red-bi teefje het mooiste van het nest maar toen ik de puppies zag viel Sybil me meteen op, soort liefde op het eerste gezicht :I: ik zag alleen nog maar haar en kon het niet eens opbrengen om de andere pups goed te bestuderen. Gelukkig was mijn man het snel met mij eens, want het zou zijn hond worden.
Ze was niet de knapste of ze vertoonde ook geen opvallend bijzonder gedrag :19: Het was een blik in de ogen en vooral een sterk gevoel :D Alle keren erna had ik weer dezelfe klik, terwijl ze ook vaak lag te slapen.
Inmiddels zijn Sybil en ik twee handen op een buik, het is echt mijn hond geworden..gelukkig drijft ze wel met mijn man en is hij ook gek op haar :wink:

Maar de volgende keer mag mijn man zijn pup in zijn eentje uitzoeken, durf er niet meer mee te bemoeien :lol1:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

irmaLeo schreef:Mij maakt het niet zoveel uit, ben toevallig op de leonberger gevallen , maar vind bijna alle rassen wel leuk, lichte voorkeur voor, grote honden, maar vind een york ook leuk.. hangoren of staand, maakt niet uit, normale gebitten / snuiten heel graag.
Liefst met gewone halflange vacht, mag met ondervacht, val niet op echte kortharen, maar als ik Felix wel eens tegenkom kan hij hier zo terecht.. :tongue: :tongue: ( lekker mannetje) ondanks zijn super korte vachtje, maar ja Felix is super- zijde- zacht om te voelen, heel bijzonder :wink:
Ik zet je erbij op de wachtlijst :tongue:
Het lijkt hem wel wat denk ik hoor, lekker veilig uit de wind gehouden worden door de groterts :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Muk schreef:
ArCee schreef:Ik val qua uiterlijk op honden die echt BODY hebben. Type kalf dus....ongeveer.
Honden die er echt staan, waarvan je in 1 oogopslag weet: Zo jij kunt tegen een stootje. Daar staat ff wat!!
Bij mij moet een hond echt H O N D zijn, niet alleen in uiterlijk, ook in gedrag. Niet teveel vermenselijken en af en toe een beetje dwars / eigenwijs zijn mag best :tongue:
Ja, daar hou ik ook van. En daar moet natuurlijk een mooie massieve kop opzitten. Een Ier is groot, maar die heeft niet zo'n massieve kop als bijvoorbeeld een Newfoundlander.

En eigenwijs hoort natuurlijk, een slaafse hond is te saai.
hier sluit ik me ook bij aan
aluwel ik ook helemaal "verliefd" ben op de Franse bulldog, maar dat is puur om zijn karakter en niet op het uiterlijk
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

(ik zal maar niet vertellen dat ik Buster heb uitgekozen omdat hij zachtjes mijn vinger vastpakte, en ik een verliefd gevoel kreeg in mijn buik)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”