Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tandsteen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

karuschka
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack Russel
Duitse Herder kruising

tandsteen

Ongelezen bericht door karuschka »

Hoi, mijn jack russel van bijna 3 jaar heeft al best flink last van tandsteen. Ik heb nu ook een keer gezien dat het tandvlees boven zo een tand met tandsteen rood was en dat hij er steeds langs ging met zijn pootje, dit is wel weer weggetrokken.
Ik heb al van die botten geprobeerd en hierdoor werd het wel iets minder. Weet iemand nog een manier waardoor het weggaat?
Als optie heb ik ook dat ik het weg laat halen door de DA. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Leonie en dino
www.hondenuitlaatservice-dailydogwalk.nl 7 dagen per week heerlijke wandelingen. Ook op feestdagen.
Alles voor uw beste vriend!!
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: tandsteen

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Kvv gaan geven ipv brokken (of doe je dat al). Heeft bij Luuk prima geholpen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Terre
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner sennen
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Terre »

Als het echt veel is, kun je het beste eerst een gebitsreiniging laten doen door de da inderdaad.
Dan met een schone lei beginnen ;)
Mojo2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mojo2008 »

Het nadeel van laten reinigen bij de DA is dat je hond dan onder narcose moet. Ik weet niet hoe veel last je hond heeft van tandsteen, maar Mojo had er laatst ook wat last van en bij hem heb ik het er met een lepeltje af kunnen krassen. Sindsdien houd ik zijn tanden goed in de gaten en poets ik zijn tanden regelmatig. Maar goed, als jouw hond erg veel last heeft van tandsteen zul je inderdaad naar de DA moeten denk ik. :19:
GROETJES VAN MOJO, HOPE EN MARIEKE

Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Omdat Barca aan een kant niet wilde kauwen, moest hij wel even onder narcose. Ik heb gelijk alles laten reinigen, want aanslag haal je echt niet zomaar weg.

Kijk, als een hond een schoon gebit heeft en dit onderhoudt hij door bv goed te kauwen, of jij kan het regelmatig schoonmaken, dan blijft het schoon. Maar eenmaal écht aanslag is erg moeilijk zelf te verwijderen. Dit komt omdat je na verwijdering van de aanslag niet zelf kunt polijsten, en dan heb je op die plekken zo weer aanslag.

Ik raad je dus gebidssanering aan bij je DA. Als je DA een webite heeft kijk dan met welk apparatuur hij werkt. Anders is het misschien ook een optie om hier je info te halen.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik poets hier de tanden elke dag of om de 2 dagen, de enige oplossing om tandsteen te voorkomen hier en dan nog niet voor 100%.
Lotje krijgt ook zeewier bij, maar heb niet echt de indruk dat dat veel helpt, een beetje voor de geur uit de mond.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Omdat Barca aan een kant niet wilde kauwen, moest hij wel even onder narcose. Ik heb gelijk alles laten reinigen, want aanslag haal je echt niet zomaar weg.

Kijk, als een hond een schoon gebit heeft en dit onderhoudt hij door bv goed te kauwen, of jij kan het regelmatig schoonmaken, dan blijft het schoon. Maar eenmaal écht aanslag is erg moeilijk zelf te verwijderen. Dit komt omdat je na verwijdering van de aanslag niet zelf kunt polijsten, en dan heb je op die plekken zo weer aanslag.

Ik raad je dus gebidssanering aan bij je DA. Als je DA een webite heeft kijk dan met welk apparatuur hij werkt. Anders is het misschien ook een optie om hier je info te halen.
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

gebitsanering als het al rood is, veel mensen vergeten dat een ontsteking aan de bek door tandsteen erge gevolgen kunnen hebben, die niet alleen kunnen uitlekken in de bek maar ook verder kan trekken in het lichaam. Ik weet natuurlijk niet hoe ver het al is, maar ik zou sowieso even langs de DA gaan om het te beoordelen voor dat je zelf middeltjes gaat gebruiken. Tandplak is nog wel weg te werken met sommige middeltjes, ik heb goede ervaringen met anti-tandplak van world of herbs, volgens mij nu van de dierendrogist
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

wat ook goed helpt is plaque off dit tijdje door het voer of over de tandplak uitsmeren en na een tijdje laat het los en kan je het er zo afkrabben ;) mits je hond dit toe laat :engel:
Afbeelding
karuschka
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Jack Russel
Duitse Herder kruising

Ongelezen bericht door karuschka »

Bedankt voor alle reactie's. Ik ga de suggesties verder uitzoeken.
www.hondenuitlaatservice-dailydogwalk.nl 7 dagen per week heerlijke wandelingen. Ook op feestdagen.
Alles voor uw beste vriend!!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”