Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dushi is gecesarmilant

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Dushi is gecesarmilant

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Arme Tress, je hebt het kindje er toch wel met buggy en al uitgebonjoured he.....
Afbeelding
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

bouvierpoedel schreef:Had vanmiddag een gezin met 3 kinderen op bezoek en de kleinste zat te genieten van zijn chips in de buggy.
Zag op een gegeven moment dat Tress uit zijn bakkie stond te vreten .
Op het moment dat ik er wat van zei haald die peuter zijn voet aan omhoog tegen haar bek.
:80: :LOL:
:lol1: Groot gelijk!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
blondie schreef: Ik vind dat wel raar gewoon niet toelaten bij klein of groot.
Simone mag het wèl :pffff: En als het je niet aanstaat dan geef je haar maar een trap :mrgreen:
:mrgreen: ze jumpen maar lekker om me heen ik vind het wel leuk eigenlijk mijn honden in huis en dan ga ik etteren met de kleinere honden van de buren :D Onder het mom van "wat ge niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet"
Ik laat ze opspringen blaffen happen in mijn handen etc. :mrgreen: ik vind ze zo leuk :lol1: :tongue:
Ik vindt ze echt leuk, en het is dollen uiteraard, gedrag dat ze zelf niet willen hebben stimuleer ik uiteraard niet. Ook niet om een geintje te maken. Blaffen om onzin is negeren omdat bazen daar aan werken, dan ga ik haar niet gekker maken en dat gedrag stimuleren. Moet ik wel doen eigenlijk want Bluf laat ze wel telkens opspringen onder het mom van ik vind het niet erg.... anderzijds doet ze wel de katten a;s ik op vakantie ben en heeft ze de honden toen mijn deur openstond naar binnen gebracht, iets wat anderen blijkbaar niet aandurfden :ugh:
En beloond met koekies :mrgreen: (oeps, normaal doen ze voedsel weigeren hoor :engel: )
Turrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Contacteer:

Ongelezen bericht door Turrie »

-
Laatst gewijzigd door Turrie op 22 sep 2014 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Daar zou ik dus echt niet blij mee zijn. Hier heeft niemand mijn honden te corrigeren behalve ik (en m'n ouders als we daar zijn). Als m'n visite last heeft van m'n honden, laten ze dat maar aan mij weten en dan los ik 't op, maar je blijft met je tengels van m'n honden af.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

bouvierpoedel schreef:Had vanmiddag een gezin met 3 kinderen op bezoek en de kleinste zat te genieten van zijn chips in de buggy.
Op het moment dat ik er wat van zei haald die peuter zijn voet aan omhoog tegen haar bek.
Heette dat kind ook Cesar?
Sja, als ik bij iemand ben en de ene hond gromt tegen een andere, dan tik ik m ff aan...kappen jij..
Mag een ander bij mijn honden ook doen....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

fes/lou schreef:
Heette dat kind ook Cesar?
Sja, als ik bij iemand ben en de ene hond gromt tegen een andere, dan tik ik m ff aan...kappen jij..
Mag een ander bij mijn honden ook doen....
Qua formaat scheelde hett niet veel gelooof ik. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Ik had dan toch wel even die vriend gecesarmilant hoor :pffff: is wat anders als je erom had gevraagd, maar dat zie ik nergens staan...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Ik heb liever dat mensen (bekenden) onze hond corrigeren waar nodig, dan dat ze ons gezag (en dus onze pogingen om haar dingen aan en af te leren) ondermijnen door alles maar goed te vinden c.q. uit te lokken. Dingen als opspringen etc. Ik vind het echt vervelend als bekenden zeggen "Oh, maar ik vind het niet erg" of nog erger "Nou, maar van mij mag het hoor!" Zo kun je niet consequent opvoeden. Maar het corrigeren moet natuurlijk wel op een acceptabele manier gebeuren en ik vind dat de Millan manier daar onder valt. :lol1:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

BAILEYSBAASJE schreef:Ik heb liever dat mensen (bekenden) onze hond corrigeren waar nodig, dan dat ze ons gezag (en dus onze pogingen om haar dingen aan en af te leren) ondermijnen door alles maar goed te vinden c.q. uit te lokken. Dingen als opspringen etc. Ik vind het echt vervelend als bekenden zeggen "Oh, maar ik vind het niet erg" of nog erger "Nou, maar van mij mag het hoor!" Zo kun je niet consequent opvoeden. Maar het corrigeren moet natuurlijk wel op een acceptabele manier gebeuren en ik vind dat de Millan manier daar onder valt. :lol1:
Daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens, dat een ander in mijn hond zijn zij prikt. Er bestaat een kans dat mijn hond dat niet accepteerd namelijk.
Daarom speel ik zelf op gedrag in dat niet wenselijk kan zijn voor mensen die op bezoek komen of voor de deur staan.
Net als Renee UK zegt, gewoon bepaald gedrag voor zijn zodat een ander niet schrikt, of zelf handelt of het gedrag stimuleren omdat ze het wel grappig vinden.
Ik weet niet wat er gebeurd als iemand die niet bekend is met de honden mijn honden fysiek corrigeert, en ik wil het ook niet weten ook.
Negeren omdraaien a la de standaard zaken die door menig instructeur naast c.m. om (geen oogcontact, geen fysiek contact, gewoon negeren.) Dat is zijn eerste regel, en die van meerdere mensen. Het corrigeren van andere honden staat altijd bij "probeer dit niet thuis".
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

BAILEYSBAASJE schreef:Ik heb liever dat mensen (bekenden) onze hond corrigeren waar nodig, dan dat ze ons gezag (en dus onze pogingen om haar dingen aan en af te leren) ondermijnen door alles maar goed te vinden c.q. uit te lokken. Dingen als opspringen etc. Ik vind het echt vervelend als bekenden zeggen "Oh, maar ik vind het niet erg" of nog erger "Nou, maar van mij mag het hoor!" Zo kun je niet consequent opvoeden. Maar het corrigeren moet natuurlijk wel op een acceptabele manier gebeuren en ik vind dat de Millan manier daar onder valt. :lol1:
Over dat dikgedrukte...... dat is in mijn ogen alles behalve acceptabel vooral als iedere boerenl*l met 0 hondenverstand de CM manier gaat toepassen.
Als ze dat zo graag willen doen nemen ze zelf maar een hond, van de mijne blijven ze toch heel mooi af :devil:
Consequent opvoeden kan ik prima, maar dat doe ik dan wel zelf ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: gezegt dat zij d'r bek moest houden. :pffff: :tongue:
Ja, Denise hield haar smoel dan ook geen seconde dicht ;-)
:pffff:
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:dat is in mijn ogen alles behalve acceptabel vooral als iedere boerenl*l met 0 hondenverstand de CM manier gaat toepassen.
Als ze dat zo graag willen doen nemen ze zelf maar een hond, van de mijne blijven ze toch heel mooi af :devil:
Ach wat, die joekels van jou kunnen best een trap in hun zij verdragen hoor :mrgreen:
ja hoor, dat kunnen ze best, maar ik sta niet in voor de gevolgen :cheer:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
ja hoor, dat kunnen ze best, maar ik sta niet in voor de gevolgen :cheer:
Ik ben banger voor jou dan voor je joekeltjes ;-)
ik zei ook niet wie voor die gevolgen ging zorgen :tongue:
Maar bij Jandeman zou ik het toch maar niet proberen, alhoewel.. dan heb je wel meteen maat 38 :cheer:
Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het wel bijzonder dat mensen honden hebben die niet een kleine correctie van een ander accepteren.
Zou ik niet blij mee zijn. Het is toch van de zotte als de honden blijkbaar zo scherp zijn dat ze om alles uitvallen...dat moest ik niet in huis...
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

fes/lou schreef: Ik vind het wel bijzonder dat mensen honden hebben die niet een kleine correctie van een ander accepteren.
Zou ik niet blij mee zijn. Het is toch van de zotte als de honden blijkbaar zo scherp zijn dat ze om alles uitvallen...dat moest ik niet in huis...
Zo'n hond had ik.
Niet omdat ze overscherp was, maar omdat ze niemand vertrouwde.
En daar had ze een hele goede reden voor.
Ja, die had ik natuurlijk ook af kunnen laten maken.
Maar nee, ik moest dat wel in huis.
Is voor mij de fijnste hond geweest die ik ooit heb gehad.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lola zou gaan huilen en je bent meteen uitgegeten als vriend van lola. ik denk dat ze heel verbaasd kijkt en daarna met een "iedereen is zoooo gemeen tegen mij :jank: " blik bij mij troost komt zoeken.. kuttekop :engel:

sam denkt heee! reactie! zoen op je mond!! :cheer: :lief:

mag wel hoor, heeft alleen zo weinig zin hier. daarbij weet iedereen die in mijn huis komt dat je eerst 2 hondjes bij je hebt. ze springen niet (meer, opa en oma worden oud) maar zijn wel erg aanwezig. paar seconden en dan is het goed. dat heb je maar te nemen. als er kleine kinderen komen sluit ik sam wel weg. maar iedereen weet: naar mascha? geen witte broek of panty :balon:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

fes/lou schreef:Ik vind het wel bijzonder dat mensen honden hebben die niet een kleine correctie van een ander accepteren.
Bij wie lees je dat dat gezegd wordt dan?
Ik lees dat veel eigenaren die hier gereageert hebben zelf bepaald gedrag indammen zodat er geen reden is voor bezoek om te reageren wat ze niet fijn vinden van de honden.
Zelf zei ik dat ik niet weet hoe ze reageren als een bepaald persoon ineens een prik in de zij geeft of op wat voor manier ook denkt te corrigeren. Prikje in de zij van Bluf geeft bijvoorbeeld een schrik/irritatie reactie aan en dat uit zich in dat haar kop zich heel snel richt op datgene wat haar irriteert :o al is het een vervelende stinkvlieg die landt. Bijten niet zo snel, maar wel snelle reactie en daar kan iemand wel van schrikken als je denkt de correctie te geven om de hond van je weg te krijgen... krijg je ze nog dichter op je :tongue:
Verbaal en met lichaamshouding aangeven dat je iets niet wilt is hier duidelijker voor de honden dan een fysieke correctie door een vreemde :19:
Eigenlijk voorkom ik liever, als ik zie dat mensen wat apart reageren en/of als mensen aangeven bepaald gedrag eng te vinden of het niet leuk vinden dan roep ik ze even bij me en mogen ze ergens af liggen en blijven. Tenzij ik weinig op heb met die persoon, dan heb ik zoiets van je komt hier binnen en je weet dat ik twee honden heb en als je daar niet mee om weet te gaan terwijl het best brave honden zijn dan hoef je eigenlijk niet hier langs te komen :engel:
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Er is praktisch niemand buiten ons die onze honden mogen corrigeren.
Ik wil dat niet hebben..
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

fes/lou schreef:Ik vind het wel bijzonder dat mensen honden hebben die niet een kleine correctie van een ander accepteren.
Dat heeft toch niet meteen iets te maken met scherp zijn, meer met het karakter van de honden en wat ze gewend zijn.
Mijn Jan houdt niet van vreemden, ook niet in zijn huis.
Hij accepteert ze omdat ik vind dat hij dat moet, maar wat hem betreft mogen ze meteen weer vertrekken.
Als dan zo'n vreemde in zijn zij gaat prikken, wat ie al helemaal niet gewend is wat hij wordt zelfs door mij nooit zo gecorrigeerd, laat staan door een vreemde, en hij die vreemden toch al niet ziet zitten kan ik me wel zo voorstellen wat er gebeurt.
Niks vreemds aan, het is wel een duitse herder en hij staat zn mannetje.

Dus om narigheid te voorkomen zorg ik ervoor dat niemand de behoeft hoeft voelen hem te corrigeren en daar ging het over, niet over honden die bij alles uitvallen (en dat doet mijn Jan ook zeker niet) maar over honden die zich wel of niet door vreemden laten corrigeren.
De mijne doen dat niet en hoeven dat ook niet van mij.
Afbeelding

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Sja, Jamey vond het een keer tijdens een forumwandeling nodig om op een andere hond te klappen, en ik stond niet direct in de buurt. Ik was toch wel erg blij dat er door anderen ingegrepen werd hoor, en haar even lieten weten dat het al helemaal niet de bedoeling was om er weer op te duiken nadat ze uit elkaar gebruld waren (een brul was genoeg hoor, het was verder niets ernstigs, alleen kabaal). Als ik er zelf bij kan corrigeer ik zelf. En ik zorg er over het algemeen gewoon voor dat ik er zelf bijkan. Maar er zijn gerust anderen die mogen corrigeren als ze iets uitvreet en ik kan niet direct erop reageren... En Jamey pikt zo'n correctie ook gewoon.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
renee-uk
Zeer actief

Jacksel schreef:Sja, Jamey vond het een keer tijdens een forumwandeling nodig om op een andere hond te klappen, en ik stond niet direct in de buurt. Ik was toch wel erg blij dat er door anderen ingegrepen werd hoor, en haar even lieten weten dat het al helemaal niet de bedoeling was om er weer op te duiken nadat ze uit elkaar gebruld waren (een brul was genoeg hoor, het was verder niets ernstigs, alleen kabaal). Als ik er zelf bij kan corrigeer ik zelf. En ik zorg er over het algemeen gewoon voor dat ik er zelf bijkan. Maar er zijn gerust anderen die mogen corrigeren als ze iets uitvreet en ik kan niet direct erop reageren... En Jamey pikt zo'n correctie ook gewoon.
Ja maar dat zijn toch hele andere dingen dan iemand die zo maar out of the blue binnenshuis een hond van een ander gaat corrigeren.
Als Jan de kolder in zn kop krijgt en een andere hond aanvalt terwijl hij buiten mijn bereik is, mag degene die dat aandurft en er bij staat hem daar natuurlijk ook vanaf knallen en dat hoeft nog niet eens zachtzinnig.
Afbeelding

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Maar je prikt toch niet om het prikken? Alleen als er een duidelijke aanleiding is, honden die grommen of op elkaar klappen...mi alleen in situaties die om wat voor reden ook lelijk uit de hand kunnen lopen...
Ik por echt niet met mn vingers in elke hond die zo ff langs komt lopen :D
renee-uk
Zeer actief

fes/lou schreef:Maar je prikt toch niet om het prikken? Alleen als er een duidelijke aanleiding is, honden die grommen of op elkaar klappen...mi alleen in situaties die om wat voor reden ook lelijk uit de hand kunnen lopen...
Ik por echt niet met mn vingers in elke hond die zo ff langs komt lopen :D
Nee jij niet, maar dat deed die jongen of man uit het beginberichtje wel en vandaaruit is de discussie ontstaan ;)
Afbeelding

wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

renee-uk schreef:
Jacksel schreef:Sja, Jamey vond het een keer tijdens een forumwandeling nodig om op een andere hond te klappen, en ik stond niet direct in de buurt. Ik was toch wel erg blij dat er door anderen ingegrepen werd hoor, en haar even lieten weten dat het al helemaal niet de bedoeling was om er weer op te duiken nadat ze uit elkaar gebruld waren (een brul was genoeg hoor, het was verder niets ernstigs, alleen kabaal). Als ik er zelf bij kan corrigeer ik zelf. En ik zorg er over het algemeen gewoon voor dat ik er zelf bijkan. Maar er zijn gerust anderen die mogen corrigeren als ze iets uitvreet en ik kan niet direct erop reageren... En Jamey pikt zo'n correctie ook gewoon.
Ja maar dat zijn toch hele andere dingen dan iemand die zo maar out of the blue binnenshuis een hond van een ander gaat corrigeren.
Als Jan de kolder in zn kop krijgt en een andere hond aanvalt terwijl hij buiten mijn bereik is, mag degene die dat aandurft en er bij staat hem daar natuurlijk ook vanaf knallen en dat hoeft nog niet eens zachtzinnig.
x2..
Maar er hoeft echt geen visite hier te komen die zich geneigd voelt om mijn honden te corrigeren
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”