Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar zit het 'm toch in... >> Helaas keihard gezakt :')

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Waar zit het 'm toch in... >> Helaas keihard gezakt :')

Ongelezen bericht door grover »

Ik begrijp er echt de ballen van.

Begin maart zijn Ollie en ik gestart met de EG. Echt, ik wist niet wat ik meemaakte. Mijn anders zo vreselijk dwarse puber liep ineens als een soort absurd goed afgerichte hond door de oefeningen. Af en blijf op 10 meter afstand? No problemo, zelfs niet als de hond naast 'm een ommetje ging maken. Volgen? ging super! Hele uur aandacht voor mij en we hadden het ontzettend naar ons zin. Ik wist niet dat cursus lopen met je hond zo leuk kon zijn haha :P

En naarmate de training vorderde, ging het steeds minder.. Minder aandacht voor mij, veeeeel meer aandacht voor andere honden.. Bij de af en blijf oefening af en toe opstaan.. Bij het afleggen en voorkomen steeds er vandoor schieten.. En maandagavond bereikten we toch wel een dieptepunt. Hij zag alleen de andere honden maar. Ollie Af en blijf, en voor ik me omdraaide om weg te lopen stond ie al bij vriendinnetje Cailin. Voorkomen doet ie vervolgens prima, maar zodra ik 'm een blijf gaf, vloog ie weer weg. Echt etteren, ook bij andere onderdelen, hij werd ook echt vervelend, gaan liggen rollen in het gras als ie dacht dat ik niet keek enzo..

Het stomme is, de vorige cursus (GHH) verliep precies zo. Het begin ging super, en tegen de tijd dat we examen moesten doen leek het helemaal nergens meer naar. Complete frustratie op het veld af en toe, omdat ie gewoon -NIET- luisterde.

Maandag hebben we examen en ik vrees nu al met grote vrezen omdat we gewoon keihard zakken als ie er ineens vandoor gaat. Mijn trainsters denken dat het wel mee zal vallen omdat we met het examen alleen op het veld zijn, maar ik weet het nog niet zo zeker :P

En ik begrijp gewoon niet wat het is. Bij mijn beste weten is er in mijn mentaliteit niks veranderd, aan de cursus is ook niks veranderd (tis nog steeds veel wachten haha :P ) en de medecursisten doen het alleen maar béter dus er lijkt ook minder afleiding te zijn.. Nouja met andere woorden snap ik er dus geen drol van :+
Laatst gewijzigd door grover op 28 jun 2011 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Waar zit het 'm toch in...

Ongelezen bericht door fleurie »

Dat was ook mijn gedachte, het is te saai voor hem.
Afbeelding
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Ik denk dat hij zich ook snel verveeld, misschien een nog lekkerdere beloning?? :-)
Afbeelding

Made by _Inge_
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Hier was dat ook het geval, hij wou oefeningen die hij goed kende ineens niet meer doen.
Net doen alsof hij het vak sturen niet meer kende, halvewege gewoon gaan liggen enzo.
Dus ik ook gefrustreerd, denk dat gaan we nooit halen.

Maar met examen, alleen op het veld gingen de oefeningen als vanouds en zijn we als beste van de groep geslaagd :19:

Honden... het blijven rare beesten :p
Afbeelding
grover
Zeer actief
Contacteer:

Haha ja laten we het daar op houden, rare beesten :D

Ja ik zat ook al te denken dat ie zich verveelt.. Maar wat kan ik daar aan doen? Want ja, kan wel elke keer suuuuperlekkere beloning meenemen (had afgelopen maandag bij de training gekookte kipstukjes ^^), maar buiten dat moet de beloning toch wel afgebouwd worden omdat we met het examen geen voerbeloning mogen gebruiken.

An sich is het ook best wel een slim hondje :P Wil eigenlijk ook wel verder met de VEG hierna, maar als dat weer 6 lessen goed en 6 lessen rampzalig gaat worden weet ik niet of ik ons daar dan nog wel een plezier mee doe :')

Nougoed, goede moed houden voor het examen dus. Weet ook niet of ik nou nog extra moet trainen op het blijven liggen of dat dat 'm juist nog vervelender gaat maken :P
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

grover schreef:Ja ik zat ook al te denken dat ie zich verveelt.. Maar wat kan ik daar aan doen? Want ja, kan wel elke keer suuuuperlekkere beloning meenemen (had afgelopen maandag bij de training gekookte kipstukjes ^^), maar buiten dat moet de beloning toch wel afgebouwd worden omdat we met het examen geen voerbeloning mogen gebruiken.
Je kunt toch in de tijd dat je op de rest moet wachten je eigen oefeningen verzinnen? Leer hem gewoon achterlijke dingen om hem bezig te houden, als voorbeeld kun je wat dogdance oefeningen proberen, misschien trekt dat je niet maar voor je hond is het niks anders als een zit of een lig leren.

Qua afbouwen van beloningen, dat is een ander verhaal denk ik, dat kun je ook doen terwijl je nog wel gewoon met hem bezig bent ipv een kwartier gaat staan wachten tot de rest eindelijk een keer hun oefening uitgevoerd heeft :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

of het is te vanzelfsprekend dat je hondje het zo goed doet. Ik heb het met Zazoe ook gehad. Die liep de sterren van de hemel dus het werd steeds normaler en ik werd steeds saaier want ik beloonde niet meer zo uitbundig omdat het voortaan normaal was om zo te doen.

En nu je tegen het examen aan zit wil je alles zo goed mogelijk doen dus misschien dat dat ook wel mee speelt...?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
grover
Zeer actief
Contacteer:

Dat zou ook nog kunnen natuurlijk :+ Hoewel dat voor m'n gevoel niet zo is hoor :P Maar tis wel iets waar ik even op kan gaan letten :J

@Yvette Oh maar tijdens het wachten vermaken we ons ook wel hoor, oefeningetjes/kunstjes oefenen, even spelen, even kroelen, soms ook gewoon netjes even wachten (om de rust er in te krijgen) maar tis niet dat we een kwartier 'niks' staan te doen :P

@Inge O, nee ik bedoel meer, hij KAN het, tijdens het oefenen in eigen tijd (en dat doe ik echt overal, tijdens het wandelen, op het veld achter, in het park) doet ie het nou, 19 van de 20 keer gewoon goed. Tis niet dat ie het niet kan, vandaar dat ik me dus afvraag of ik er nou echt heel erg de nadruk op moet gaan leggen of niet :P
grover
Zeer actief
Contacteer:

Nou, we gaan het meemaken vanavond, denk dat ik keihard ga zakken :P

Heb eigenlijk niet veel getraind deze week, alleen af en toe een paar passen volgwerk en hier en daar een af-blijf maar niet fanatiek, verwacht er niks van en helemaal niet met deze temperaturen. Ollie ligt al de hele dag languit op de plavuizen en er zit geen beweging in, heb 'm net nog ff laten spetteren in het water maar dat mocht ook niet baten. Dus OFWEL hij is zo gaar als het maar zijn kan en dan is er vanavond niks mee te beginnen, OFWEL straks heeft ie ineens driedubbele energie en dan is er ook niks mee te beginnen :')

Ik heb me geestelijk al voorbereid op zakken dus, moet alleen even kijken hoe dan verder, want hij vindt het 'werken voor de baas' wel errug leuk, en ik wil dus eigenlijk ook heel graag lekker met 'm blijven trainen, maar als ik nou dezelfde cursus nog een keer ga doen dan weet ik helemaal zeker dat we ons gaan vervelen :P
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

En hoe is het gegaan?
grover
Zeer actief
Contacteer:

We zijn keihard gezakt hahaha :LOL: maar ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.

We startten, veld oplopen en ik had alle aandacht van Ollie, precies zoals het al die tijd is gegaan vóór ie zich ging vervelen, en zoals tijdens de trainingen thuis. Dus ik werd een klein beetje hoopvol. Eerste onderdeel was het voorstelrondje, en ook dat ging perfect. Vervolgens met alle cursisten in een rijtje de af en blijf, en op het moment dat ik me omdraai vliegt Ollie naar een andere hond toe. Nou toen wist ik al dat ik gezakt was natuurlijk :+ Dat was snel.

Naja de rest v/h examen was individueel dus ik heb eerst nog 3 kwartier op het terras mogen zitten voor ik zelf aan de beurt was, heb het ook wel afgemaakt maar met die hitte, en ik was tóch al gezakt, dus ik heb er ook een beetje met m'n pet naar gegooid :+

Jammer wel, want het houdt hier nu op voor ons, verder mogen we niet, behendigheid mogen we ook niet, en dezelfde cursus nog een keer doen zie ik ook niet zitten, vond het nu al zoveel wachten :P Dus we gaan maar eens kijken of we ergens een leuke jachttraining kunnen doen ofzo :D
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

Jammer hoor! Hopelijk vind je een leuke cursus waar hij zich iets minder verveelt!
grover
Zeer actief
Contacteer:

Nouja, ik kan er ook niet al te erg mee zitten eigenlijk hoor, ik weet dat ie het KAN en dat is voor mij ook gewoon goed :) Na het examen thuis tijdens de laatste ronde nog even wat volgoefeningen gedaan en die gingen weer helemaal perfect dus echt, tis jammer maar ik ga die cursus echt niet nog een keer doen dus :P

Haha ja, en waar ik me ook wat minder verveel natuurlijk ;) Afgelopen maandag hebben we denk ik wel 20/30 minuten staan wachten op de andere cursisten, aan 1 stuk. Nou dat gaat mij ook een beetje te ver eigenlijk..
Sanne!!
Zeer actief

Re: Waar zit het 'm toch in... >> Helaas keihard gezakt :')

Wat raar dat je niet door MAG :roll: Ik vind dat zo stom van een club als ze dat zeggen. En dan derbij kun je nog makkelijk slagen met een uitmuntend zelfs als ze gaan rennen met blijven liggen hoor.
Mijn gg1 diploma haalde ik op een wedstrijd dus dat is strenger dan een examen op de club. Hij rende weg met de blijf oefening. Ik ben geslaagd met 268 1/2 punten je moest er 224 halen wil je slagen dus....
grover
Zeer actief
Contacteer:

Tja, blijven liggen was een verplicht onderdeel en daar moest je er minimaal 10 uit 10 halen. Dus bij minder (keihard wegrennen is direct nul punten) ben je gewoon gezakt. Dusja, toen had ik er ook niet zoveel zin meer in.. Vond het wel erg flauw, moest ook direct uit de groep, mocht 'm niet eens nóg een keer afleggen en kreeg naderhand een 'je mag de rest van je examen toch wel afmaken'.. nou dan ben je dus (zeker met die hitte) ook niet echt gemotiveerd meer. Rest ging dus ook ruk :P

Maargoed, van de 13 waar we mee begonnen zijn er 3 geslaagd, en in de woensdaggroepen zijn er ook maar 3 geslaagd, dus een unicum zijn we niet hoor :P

Maar idd jammer dat je dan niet verder MAG, want we verveelden ons nu al de t*ring in die cursus, en eigenlijk verplichten ze me zo om 'm nog een keer te doen. Nou dat zit er dus niet in :P
Sanne!!
Zeer actief

als ze zoiets misselijks zeggen als de rest mag je afmaken dan zou ik zeggen dat maakt hij wel af in het water ik ben der weg van ga lekker met hem naar het meer om te zwemmen en stik maar in heel die hondenclub.
Kom nou dat je niet meer verder MAG vind ik echt van de zotte.
grover
Zeer actief
Contacteer:

Sanne!! schreef:als ze zoiets misselijks zeggen als de rest mag je afmaken dan zou ik zeggen dat maakt hij wel af in het water ik ben der weg van ga lekker met hem naar het meer om te zwemmen en stik maar in heel die hondenclub.
Kom nou dat je niet meer verder MAG vind ik echt van de zotte.
Was ik ook écht van plan he, ik zeg tegen m'n vriend (die op het terras zit) "hup kom, we gaan lekker naar de sandelingen, want ik heb er geen zin meer in" Maar hij vond ook "aaahjoh maak het nou af" naja, dat heb ik gedaan, op m'n dooie gemakkie :P

Ik vind het ook stom. Kijk ik snap het wel he, eerst EG, dan VEG, en dan GGB. Heb je een hond die niet slaagt omdat ie het niet KAN, a la. Maar als een hond nou gewoon 90% van de cursus ontzéttend goed gelopen heeft (dat de trainsters ook gewoon Ollie als voorbeeld namen he) en dan de laatste paar lessen een beetje puberbuien vertoont, of zich verveelt en daarom gaat lopen etteren, dan vind ik persoonlijk dat je gewoon door zou moeten kunnen. Maargoed, wie ben ik. Vind het gewoon flauw :P
Laatst gewijzigd door grover op 29 jun 2011 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Zou Ollie niet ook last hebben van de hormonen :19: . Ik herken veel van je verhaal en Mirto is ongeveer even oud als Ollie. Heb er laatst een topic over geopend; http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=218634
Misschien vind je hier nog tips in.. (en ik hou dit topic ook in de gaten :wink: ).
Ik ben sinds het topic niet meer naar training geweest (kon niet vorig weekend). Dus heb nog niets in de praktijk kunnen brengen.
Gr. Marijke
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Uh.. Even zeuren.. Je zegt : "hij KAN het wel en dat is voor mij goed", maar hij doet het niet. En je kunt hem dus ook niet betrouwbaar los laten lopen, want als hij geen trek heeft dan luistert hij niet. Of schat ik het dan verkeerd in?

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik heb ook regelmatig wanhopig met Frenk op het veld gestaan of in het bos gelopen omdat hij er geen trek in had, terwijl ik 1000% zeker wist dat hij echt wist wat het commando betekende...

Ik denk dat leeftijd echt een factor is. Hij wordt 4 in december en ik heb het laatste jaar pas het idee dat 'ie 99 van de 100 keer doet wat ik hem vraag, ook al zou hij misschien wel iets anders doen. 100 van de 100 vind ik een utopie, dat ga ik niet bereiken. Maar ik durf nu wel te zeggen dat ik hem goed onder appel heb ;)
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

Frenk schreef:Uh.. Even zeuren.. Je zegt : "hij KAN het wel en dat is voor mij goed", maar hij doet het niet. En je kunt hem dus ook niet betrouwbaar los laten lopen, want als hij geen trek heeft dan luistert hij niet. Of schat ik het dan verkeerd in?

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik heb ook regelmatig wanhopig met Frenk op het veld gestaan of in het bos gelopen omdat hij er geen trek in had, terwijl ik 1000% zeker wist dat hij echt wist wat het commando betekende...

Ik denk dat leeftijd echt een factor is. Hij wordt 4 in december en ik heb het laatste jaar pas het idee dat 'ie 99 van de 100 keer doet wat ik hem vraag, ook al zou hij misschien wel iets anders doen. 100 van de 100 vind ik een utopie, dat ga ik niet bereiken. Maar ik durf nu wel te zeggen dat ik hem goed onder appel heb ;)
Waar slaat dat loslopen nou ineens op? Daar gaat het toch niet over. En los van het feit of hij het nu doet en kan of niet of wel het is gewoon niet normaal dat ze niet meer welkom is...
grover
Zeer actief
Contacteer:

@Moon, ja dat kan heel goed, de hormonen gieren bij bosjes door z'n lijf haha :P Ik ga eens een kijkje nemen in jouw topic, thanks :)

@Frenk, zeuren mag af en toe ;) Maar voor nu is het inderdaad even goed. Ik gok namelijk dat het OF verveling is OF idd de leeftijd/hormonen . En het is niet dat ik helemaal niet meer wil trainen ofzo, ik ben juist ontzettend op zoek naar een alternatief. Ik wil die cursus gewoon niet over doen, is veelteveel wachten en dat vind ik niet leuk, waardoor Ollie het ook niet leuk vindt.

Het is trouwens niet zo dat ie structureel ongehoorzaam is hoor, buiten met loslopen, luistert ie namelijk prima, zeg ff gokje, 85% van wat ik vraag volgt ie op. Die 15% die ie NIET doet, heeft gewoon te maken met het feit dat ie 15 maanden is en de hormonen bij bosjes door z'n lijf gieren (en misschien dat ik nog niet zo'n goeie handler ben :P ). Het is het trainingsveld van de KC waar het elke keer mis gaat, en dan ga ik niet nog een keer diezelfde cursus volgen als ie het KAN :) Snap je 'm zo een beetje?
Frenk
Zeer actief

Sanne!! schreef:
Frenk schreef:Uh.. Even zeuren.. Je zegt : "hij KAN het wel en dat is voor mij goed", maar hij doet het niet. En je kunt hem dus ook niet betrouwbaar los laten lopen, want als hij geen trek heeft dan luistert hij niet. Of schat ik het dan verkeerd in?

Waar slaat dat loslopen nou ineens op? Daar gaat het toch niet over. En los van het feit of hij het nu doet en kan of niet of wel het is gewoon niet normaal dat ze niet meer welkom is...
Dat loslopen, daar bedoel ik mee dat je appel dus niet voldoende is. Ik neem aan dat dat je streven is van zo'n cursus.

En over welkom zijn heb ik volgens mij niks gezegd?
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

Frenk schreef:
Sanne!! schreef:

Dat loslopen, daar bedoel ik mee dat je appel dus niet voldoende is. Ik neem aan dat dat je streven is van zo'n cursus.

En over welkom zijn heb ik volgens mij niks gezegd?
Nee maar het ging hier ook niet over het loslopen dus waar je dat dan vandaan haalt? Over dat welkom zijn ging het tenminste nog...

Maar kweeniet of je zelf traint met je hondje. Nou ik kan je zeggen. Ik loop nu hoogste niveau gehoorzaamheid met Zazoe en ook hij heeft er wel eens geen zin in hoor en heeft ook nog streken. Het zijn ook geen robotjes en als je net zon dag hebt op je examen ja dan is dat aardig klote.

En soms dan zit de sleur er even in door verveling of wat dan ook ja dan krijg je dat. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je geen appel op je hond hebt....
Frenk
Zeer actief

Sanne!! schreef:Nee maar het ging hier ook niet over het loslopen dus waar je dat dan vandaan haalt? Over dat welkom zijn ging het tenminste nog...
Ik ben blijkbaar te snel gegaan met mijn gedachtengang. Ik dacht dat de insteek was om het hondje onder appel te krijgen. Ik omschrijf dat in 1 woord met lolslopen, maar had blijkbaar beter appel kunnen gebruiken?
Maar kweeniet of je zelf traint met je hondje. Nou ik kan je zeggen. Ik loop nu hoogste niveau gehoorzaamheid met Zazoe en ook hij heeft er wel eens geen zin in hoor en heeft ook nog streken. Het zijn ook geen robotjes en als je net zon dag hebt op je examen ja dan is dat aardig klote.
Ja, dat herken ik. Volgens mij schrijf ik dat ook?
En soms dan zit de sleur er even in door verveling of wat dan ook ja dan krijg je dat. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je geen appel op je hond hebt....
Als een hondje zelf bedenkt of hij zin heeft om een commando op te volgen heb je geen of in ieder geval onvoldoende appel ;)
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

niet een commando opvolgen heeft niets met onvoldoende appel te maken hoor :19:

met remy train ik GG B, hij beheerst alle onderdelen en toch tijdens het examen had hij gewoon geen zin om te sporten :19: want dat is het gewoon...het is een sport voor handler en hond en ja...dan kan het weleens zo zijn dat 1 van de 2 niet met zn kop erbij is....

bij remy kwam dat door de stress thuis ivm renovatie..

trouwens....remy heeft een gehoorzaamheids stop gehad vanaf 14 maanden totdat hij bijna 2 was omdat hij er geen lol meer in had...hierna ben ik het weer gaan oppakken en sindsdien heeft hij er echt veel plezier in...

misschien heeft Ollie ook gewoon even een stop nodig
groetjes Tamara
Sanne!!
Zeer actief

Net wat tkuier zegt.
over dat commando opvolgen of niet...
grover
Zeer actief
Contacteer:

tkuijernl schreef:niet een commando opvolgen heeft niets met onvoldoende appel te maken hoor :19:

met remy train ik GG B, hij beheerst alle onderdelen en toch tijdens het examen had hij gewoon geen zin om te sporten :19: want dat is het gewoon...het is een sport voor handler en hond en ja...dan kan het weleens zo zijn dat 1 van de 2 niet met zn kop erbij is....

bij remy kwam dat door de stress thuis ivm renovatie..

trouwens....remy heeft een gehoorzaamheids stop gehad vanaf 14 maanden totdat hij bijna 2 was omdat hij er geen lol meer in had...hierna ben ik het weer gaan oppakken en sindsdien heeft hij er echt veel plezier in...

misschien heeft Ollie ook gewoon even een stop nodig
Ja dat kan ook nog, al heb ik met 'thuis trainen' echt het idee dat ie het helemaal leuk vindt, zit/loopt ie heel de tijd met zo'n verwachtingsvol bekkie naar me te kijken van "wat gaan we nu doen???" Net na de bui ook nog ff een kwartiertje met 'm bezig geweest en behalve dan dat ie met de af en blijf 1 keer besloot op te staan (en toen als een speer ontzéttend netjes voorkwam, jammer dat ik dat niet gevraagd had :LOL: ) was het allemaal weer dikke prima, begrijp er echt de ballen van :P

Maargoed, vooralsnog hebben we (bijna) overal zomerstop in de cursussen, dus het valt allicht uit te proberen om gewoon eventjes niet zoveel te doen en over een poosje weer voorzichtig op te pakken :) Wel een beetje jammer haha, had me er zo op verheugd in de vakantie lekker met 'm aan de slag te gaan :P naja relaxed wandelen is ook leuk ;)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jammer dat je gezakt bent, maar zo te lezen was het niet helemaal onverwachts. :wink:
Wat het feit betreft dat je nu niet verder mag, dat vind ik niet zo heel vreemd als ik eerlijk ben. De hondenschool heeft hiervoor regels opgesteld en die behelzen dus blijkbaar dat je geen behendigheid mag gaan doen als je het diploma wat je nu niet behaald hebt, niet hebt. En ook door kunnen met de volgende gehoorzaamheidscursus hangt af van het examenresultaat. Dat is op de meeste hondenscholen niet anders denk ik.

Een poosje een pauze inlassen en na de zomerstop gewoon weer met frisse moed en een goede motivatie weer aan de gang met de gehoorzaamheid en dan gaat het vast beter lukken! :ok:
grover
Zeer actief
Contacteer:

Oh maar je hoort me nergens zeggen dat ik het niet normaal vind dat ik niet verder mag, alleen dat ik het jammer vind, en okee, een beetje flauw :P Omdat ik nu vastloop hier, terwijl ik het wel een hele fijne KC vind waar ik train, enzo :)

Je mag uiteindelijk ook niet naar het HBO als je je havo diploma niet hebt ;)
Sanne!!
Zeer actief

@Suzanne dat ze niet verder mag met behendigheid of de volgende les gehoorzaamheid dat kan ik ook zeker begrijpen. Zakken is zakken en inderdaad daar zijn de regels voor. Dan kunnen ze iedereen wel door laten gaan.
Maar het is toch van de zotte dat ze niet verder mag trainen want uit het verhaal begreep ik dat ze gewoon niet meer welkom is en dat ze dus ook niet in deze groep mag trainen.
Of heb ik dat verkeer begrepen?
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”