Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jonge pups en de extreme hitte van nu
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jonge pups en de extreme hitte van nu
Het is alleen nog vandaag (voorlopig) zo warm, maar ik zou toch graag wat tips hebben om mijn pups wat verkoeling te kunnen bieden. Ze zijn 2,5 weken oud nu en lopen al wel maar staan niet heel stevig op de pootjes nog. Ik heb ze al in de ren gelaten in plaats van alleen de werpkist, zodat ze op het Eil kunnen liggen en dat lijkt nu nog wel te helpen, maar het gaat natuurlijk nog wel flink wat warmer worden vandaag.
Zou ik een natte handdoek op de grond kunnen leggen, of is dat voor pups van hun leeftijd nog te koud of nat?
Kortom, alle tips zijn welkom!
Zou ik een natte handdoek op de grond kunnen leggen, of is dat voor pups van hun leeftijd nog te koud of nat?
Kortom, alle tips zijn welkom!
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Jonge pups en de extreme hitte van nu
Ik geef hier de pups wat extra water met wat honing via een spuitje in de mond. Hierna zijn ze stil en gaan ze heerlijk slapen.
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Ik had ze gisteren buiten maar vandaag blijven ze binnen. Er zit niet veel leven in maar volgens mij trekken ze het wel.
Op een natte handdoek laten liggen zie ik niet zitten, maar of het ook echt niet verstandig is weet ik niet. Op het moment rennen ze nog rond
Op een natte handdoek laten liggen zie ik niet zitten, maar of het ook echt niet verstandig is weet ik niet. Op het moment rennen ze nog rond
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- josefiep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!
Voor cavia's gebruiken ze icepods als verkoeling. De invriesbare variant van de snugglesafe.
Een paar uurtjes invriezen en hij blijft uren warm. Voor cavia's is hij bijtbestendig.
https://www.knoevelshop.nl/shop/icepod-p-326.html
Een paar uurtjes invriezen en hij blijft uren warm. Voor cavia's is hij bijtbestendig.
https://www.knoevelshop.nl/shop/icepod-p-326.html
- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Temperatuur constant houden!!!
Bij temperatuurs verschillen kan bijvoorbeeld Herpes toeslaan
"Als er zich bepaalde stresssituaties voordoen kan het virus zich vanuit deze plaatsen naar slijmvliezen van neus, mond, oog en geslachtsorganen uitbreiden en hierdoor wordt de drager besmettelijk voor anderen via de wegen zoals hierboven aangegeven. Bij de drachtige teef is dit het geval in de laatste 3 weken van de dracht en de eerste 3 weken na het werpen".
Temp verschil zorgt ook voor stress
Bij temperatuurs verschillen kan bijvoorbeeld Herpes toeslaan
"Als er zich bepaalde stresssituaties voordoen kan het virus zich vanuit deze plaatsen naar slijmvliezen van neus, mond, oog en geslachtsorganen uitbreiden en hierdoor wordt de drager besmettelijk voor anderen via de wegen zoals hierboven aangegeven. Bij de drachtige teef is dit het geval in de laatste 3 weken van de dracht en de eerste 3 weken na het werpen".
Temp verschil zorgt ook voor stress
Laatst gewijzigd door Rosan's Sandra op 28 jun 2011 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sandra
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik denk dat schaduw en opletten dat ze voldoende drinken genoeg is, een natte handdoek word in dit weer heel erg snel gewoon klef en warm, dan blijf je lopen denk ik..
misschien op 1 of andere manier een ventilator in de buurt, zodat ze ook wat "koelere" luchtverplaatsing krijgen..
misschien op 1 of andere manier een ventilator in de buurt, zodat ze ook wat "koelere" luchtverplaatsing krijgen..
-
Mirr
- Actief
Hier was het een keer nodig om ze echt te koelen anders dronken ze niet..
Pootjes in een bakje met lauwwarm water, daarna beetje afdrogen en ze waren tevreden..
Toen het nog warmer werd hebben we van die koelelementen in de kist gelegt, waren toen een week of 3..
Heeeeeeeeerlijk vonden ze dat..
Fles met koud water vullen? Is het niet ijskoud, maar wel lekker koel..
Pootjes in een bakje met lauwwarm water, daarna beetje afdrogen en ze waren tevreden..
Toen het nog warmer werd hebben we van die koelelementen in de kist gelegt, waren toen een week of 3..
Heeeeeeeeerlijk vonden ze dat..
Fles met koud water vullen? Is het niet ijskoud, maar wel lekker koel..
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik heb ze niet buiten nog hoor, zeker niet nu het buiten flink warmer is nog dan binnen.
Ventilator is misschien wel een ideetje, maar kan dat geen kwaad ivm tocht?
Spuitje met water geven is ook een goed idee, hoe doe je dat met die honing dan, is dat hele dunne en hoe veel verdun je dat?
Ze liggen nu overigens heel tevreden in de ren, dus dat is alvast heel prettig voor ze.
Ventilator is misschien wel een ideetje, maar kan dat geen kwaad ivm tocht?
Spuitje met water geven is ook een goed idee, hoe doe je dat met die honing dan, is dat hele dunne en hoe veel verdun je dat?
Ze liggen nu overigens heel tevreden in de ren, dus dat is alvast heel prettig voor ze.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Op die leeftijd kunnenn ze al wel wat hebbben hoor.
Koude handdoek kan geen kwaad.
Je zou ook een natte handdoek in de vriezer kunnenn stoppen en deze in een vuilniszak stoppen om op te liggen.?.
Een Ventilator ook niet ,alleen zou ik die er niet rechtstreeks op de puppen zetten.
Heb ze hier in de koele gang liggen en gister en vannacht gewoon de bovenkant van de buitendeur open gehad.
Koude handdoek kan geen kwaad.
Je zou ook een natte handdoek in de vriezer kunnenn stoppen en deze in een vuilniszak stoppen om op te liggen.?.
Een Ventilator ook niet ,alleen zou ik die er niet rechtstreeks op de puppen zetten.
Heb ze hier in de koele gang liggen en gister en vannacht gewoon de bovenkant van de buitendeur open gehad.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ik had vorig jaar bij de kittens flessen water in de vriezer gedaan en die in een handdoek gerold en in de werpkist gelegd zodat ze zelf evt er tegen aan konden liggen voor afkoeling. er werd wel dankbaar gebruik van gemaakt ook door moeders..
groetjes Tamara
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
misschien hun buikjes een beetje nat maken met een watje gedrenkt in een beetje water.
Onze honden vinden dat nu ook erg fijn. En wat je al gedaan hebt de pups de gelegenheid geven om op iets kouds te gaan liggen. Ze hebben nog blote buikjes dus ik zou geen natte handdoek neer leggen. Wel dat wat bouvierpoedel zegt. een ingevroren handdoek in een zak en dan een dekentje er over. (vetbed) de kou straalt dan door. ze kunnen erop gaan liggen als ze willen en blijven toch droog. Als ze op wat nats gaan liggen gaat het broeien.
Onze honden vinden dat nu ook erg fijn. En wat je al gedaan hebt de pups de gelegenheid geven om op iets kouds te gaan liggen. Ze hebben nog blote buikjes dus ik zou geen natte handdoek neer leggen. Wel dat wat bouvierpoedel zegt. een ingevroren handdoek in een zak en dan een dekentje er over. (vetbed) de kou straalt dan door. ze kunnen erop gaan liggen als ze willen en blijven toch droog. Als ze op wat nats gaan liggen gaat het broeien.
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hadden dit vorig jaar ook, gewoon lekker hun ding laten doen. Als ze het warm hebben liggen ze wel verspreid en blijven ze rustig, ga je ze koelen worden ze weer actiever en krijgen het weer warm. Lekker binnen uit de zon, doen de rest van de honden ook en dat is puur natuur 
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind het een spuuglelijk ding, maar o wat was ik weer blij met mijn koele huis.Nanna schreef:Airco kopen, is voor jezelf ook verrukkelijk.
Hier zoeft ie alweer
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja dat wist je nog niet hé.Tara schreef:Wat een wonderbaarlijk natuurverschijnsel!josefiep schreef:Voor cavia's gebruiken ze icepods als verkoeling. De invriesbare variant van de snugglesafe.
Een paar uurtjes invriezen en hij blijft uren warm.
De techniek staat voor niets tegewoordig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Ik weet niet of het kwaad kan wat betreft zulke jonge pups, maar ik leg ook een natte handoek in de vriezer.. voor 10 min.

- Rosan's Sandra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
- Contacteer:
Hier liggen ze ook meer te slapen. Ze pakken zelf de rust en als ze actief willen zijn, dan doen ze dat eigenlijk wel in de schaduw. Dus het regelt zich vanzelfPumi schreef:Wij hadden dit vorig jaar ook, gewoon lekker hun ding laten doen. Als ze het warm hebben liggen ze wel verspreid en blijven ze rustig, ga je ze koelen worden ze weer actiever en krijgen het weer warm. Lekker binnen uit de zon, doen de rest van de honden ook en dat is puur natuur
Maar de pups van Suzanna zijn een stukje jonger.
Groetjes Sandra
- josefiep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kathie, een kruising Puli!
Ja, lach maar.Tara schreef:Wat een wonderbaarlijk natuurverschijnsel!josefiep schreef:Voor cavia's gebruiken ze icepods als verkoeling. De invriesbare variant van de snugglesafe.
Een paar uurtjes invriezen en hij blijft uren warm.
3 uurtjes invriezen en hij koelt zo'n 12 uur lang. Dat redt je niet met een flesje water.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vlgns mij lees jij nog steeds over je schrijffout heen, warm vs koudjosefiep schreef:Ja, lach maar.Tara schreef:Wat een wonderbaarlijk natuurverschijnsel!josefiep schreef:Voor cavia's gebruiken ze icepods als verkoeling. De invriesbare variant van de snugglesafe.
Een paar uurtjes invriezen en hij blijft uren warm.![]()
3 uurtjes invriezen en hij koelt zo'n 12 uur lang. Dat redt je niet met een flesje water.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mijn pups zijn zes dagen nu en ze liggen verspreid door de kist. Ik heb een ventilator aanstaan, al twee dagen, op de piano.
De bries is dus indirect maar het is wel koeler.
Verder doe ik niets, ze doen het goed hier.
Willemijn heeft ook erg last van de warmte, die is na het voeden meteen vertrokken!
Rinne Roos is bijna 7,5 week drachtig en die heeft het ook behoorlijk zwaar nu.
Ik houd de gordijnen dicht zodat er geen directe zon is en verder doe ik niets.
De honden graven zelf kuilen in het zand. Dat helpt wel, al vind ik het zelf iets minder
De bries is dus indirect maar het is wel koeler.
Verder doe ik niets, ze doen het goed hier.
Willemijn heeft ook erg last van de warmte, die is na het voeden meteen vertrokken!
Rinne Roos is bijna 7,5 week drachtig en die heeft het ook behoorlijk zwaar nu.
Ik houd de gordijnen dicht zodat er geen directe zon is en verder doe ik niets.
De honden graven zelf kuilen in het zand. Dat helpt wel, al vind ik het zelf iets minder
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wij hadden nog een tafelmodel airco staan, dus die staat inmiddels in de keuken/eetkamer. Uiteraard blaast die niet direct naar de pups maar er ruim overheen, hopelijk helpt dat nog een beetje extra.
We hebben vandaag de werpkist weggehaald en er een kunstleren kussen (een hele platte) voor in de plaats gelegd. Nozem ligt daar nu heerlijk op te dutten. Verder ligt er nog een vetbed in de puppyren, en veel kranten. Een paar stukjes zijn onbedekt, zodat de pups als ze willen op het zeil kunnen gaan liggen.
We hebben vandaag de werpkist weggehaald en er een kunstleren kussen (een hele platte) voor in de plaats gelegd. Nozem ligt daar nu heerlijk op te dutten. Verder ligt er nog een vetbed in de puppyren, en veel kranten. Een paar stukjes zijn onbedekt, zodat de pups als ze willen op het zeil kunnen gaan liggen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De pups van Xito zijn vorig jaar in minstens zo warm weer geboren, staat ook nog in het topic hier ergens van destijds... op advies van Inge O. heeft de fokster er een ventilator bij gezet (deze waren dus nog een stuk jonger dan die van jou, net geboren) en dat heeft heel goed geholpen, ze hadden echt enorm veel last van de hitte toen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb inderdaad vloeibare honing. Ik pak een beker water doe daar de honing in, roeren en klaar. Heb je geen vloeibare dan kan je ze oplossen in gekookt water. Daarna af laten koelen of aan vullen met koud water.LongFields schreef:Spuitje met water geven is ook een goed idee, hoe doe je dat met die honing dan, is dat hele dunne en hoe veel verdun je dat?
Groetjes Helma