Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mensen met honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Mensen met honden

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

@Grover; Yes. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

bouvierpoedel schreef:@Grover; Yes. :ok:
Handig, dat HF, ik leer elke dag bij :D
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mmmm ik denk dat ik te veel mensen met honden ken. Ik heb jarenlang in het dierenasiel gewerkt en kun dus heel veel mensen met een nederlandse asiel hond, maar ken overigens ook best een aantal buitenlandse herplaatsers! Verder heb ik jarenlang op hondjes gepast tijdens vakantie van de baasjes. Veel verschillende hondjes gezien, waarvan ik van 2 zeker weet dat ze van broodfok komen. De rest weet ik niet. Maar heb ook wel hondjes met stamboom uitgelaten. Verder geef ik les op een hondenschool en daar komt van alles. Zie steeds meer buitenlandse hondjes de revue passeren, maar ook nog steeds hondjes met dubieuze afkomst. Verder kom ik hier veel hondeneigenaren tegen en ook daar is er veel verschil, alhoewel ik denk dat het aantal honden daadwerkelijk met stamboom niet zo groot is. Ook in de hondensport zijn het echt niet allemaal hondjes met prachtige papiertjes, maar wat maakt he uit? Iedereen kiest wat hij of zij wil. Ik zelf heb hiervoor altijd nederlandse asielhondjes gehad en nu 1 met stamboom (alhoewel een aantal van onze asielhonden ook gewoon een stamboom van raad van beheer hadden)
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn eigen Misty is tweedehands, eerste eigenaar heeft haar in de winkel gekocht!
Shadow heeft wel een boom.
In het park en daarbuiten kom ik van alles tegen.

Toen de hond van mijn schoonmoeder ( broodfok met slechte gezondheid) veel te jong overleed en ze toe waren aan een andere hond hebben wij geprobeerd mijn schoonouders te overtuigen van het nut van iets meer uitgeven voor een hond met boom. Ze leken het te begrijpen, maar vervolgens hebben ze alle signalen genegeerd en weer een broodfokpuppy aangeschaft :oohja: .

Dan blijf ik er niet over doorgaan en hoop ik maar dat ze nu meer geluk hebben.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Zelf twee honden met stamboom.
Het overgrote deel wat hier in de buurt rondloopt ook een paar duitse herders hebben die niet.
Hier veel chi's en boomers tegenwoordig, en gok zo dat de chi's geen stamboom hebben.
Van de labradors die hier lopen merk ik wel dat degenen die honden met stambomen hebben ook wel bewust iets met de hond in de jachtsport doen. Veel anderen zijn van marktplaats en hebben geen stambomen. Gros van de JR's of hussels (ik zie het verschil niet) hebben denk ook geen stamboom.
Overgrote deel heeft hier dus een kruising, en sommige met specifieke rassen (engelse bulldog) die hebben de honden dan wel weer bij een fokker vandaan met stamboom erbij.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Lief schreef:
Toen de hond van mijn schoonmoeder ( broodfok met slechte gezondheid) veel te jong overleed en ze toe waren aan een andere hond hebben wij geprobeerd mijn schoonouders te overtuigen van het nut van iets meer uitgeven voor een hond met boom. Ze leken het te begrijpen, maar vervolgens hebben ze alle signalen genegeerd en weer een broodfokpuppy aangeschaft :oohja: .

Dan blijf ik er niet over doorgaan en hoop ik maar dat ze nu meer geluk hebben.
Het klinkt misschien heel onaardig, maar ik hoop dat bij zulke mensen hun nieuwe hondje nog veel slechter is en nóg eerder dood gaat.
Mensen moeten eens leren dat ze broodfok in stand houden, en wat dit betekent voor de ouderdieren!
Het gaat uiteindelijk niet eens zozeer om de pups, want die krijgen uiteindelijk toch wel een fijn baasje meestal.
Maar die arme moederhondjes..... en ook de fokreutjes.... :jank:
:zweep:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik weet het meestal niet. Ik vraag er ook nooit naar.
Ik hoor wel eens wat, maar van het gros van de mensen ken ik de precieze herkomst van hun hond niet.
Ik heb ook niet de illusie dat ik mensen uit hun hoofd kan praten om bij een broodfokker te shoppen. Want die willen meestal toch niet horen wat je te zeggen hebt en vinden het maar een overdreven gedoe allemaal.
Tenminste, dat is mijn ervaring er zo'n beetje mee.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Renke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): mengelmoesje corgi

Ongelezen bericht door Renke »

mijn hond is een kruising en die komt uit het circus, dat heeft vast niemand hier :pffff:
mijn moeder heeft een beagle zonder stamboom.
mijn nichtje heeft een husky, nou dat geval is never nooit niet raszuiver en die hond heeft haar ipv zij de hond. :boos:
daar kan ik me zo kwaad om maken dat het kind een husky aansleept en dat ze er echt niet mee kan redden. :boos:
de buurman heeft een ras munsterlander met boom denk ik.
nadere buren een kruising herder en een boomer. Beide geen stamboom.
groetjes van Renny & pootje van Fred
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef: Het klinkt misschien heel onaardig, maar ik hoop dat bij zulke mensen hun nieuwe hondje nog veel slechter is en nóg eerder dood gaat.
Mensen moeten eens leren dat ze broodfok in stand houden, en wat dit betekent voor de ouderdieren!
Het gaat uiteindelijk niet eens zozeer om de pups, want die krijgen uiteindelijk toch wel een fijn baasje meestal.
Maar die arme moederhondjes..... en ook de fokreutjes.... :jank:
Als ik de mensen en het hondje nu helemaal niet zou kennen zou ik dit ook kunnen zeggen...
Blijkbaar leren mensen niet van de slechte ervaring. Of hebben we allemaal oogkleppen op als het om puppies gaat.
Ik weet ook niet hoe het is als je ergens bent en je komt er daar ter plekke achter dat het broodfok is...ben je dan juist in staat om alle honden mee te nemen om ze dit leven te besparen of ????
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Lief schreef: Als ik de mensen en het hondje nu helemaal niet zou kennen zou ik dit ook kunnen zeggen...
Blijkbaar leren mensen niet van de slechte ervaring. Of hebben we allemaal oogkleppen op als het om puppies gaat.
Ik weet ook niet hoe het is als je ergens bent en je komt er daar ter plekke achter dat het broodfok is...ben je dan juist in staat om alle honden mee te nemen om ze dit leven te besparen of ????
Een reden te meer om niet vandaag te gaan kijken voor een goedkope hond die je gisteren al wilde hebben en voorwerk te doen.
in deze tijd van internet is het echt niet meer nodig om 'per ongeluk' bij een broodfokker uit te komen!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

schelsey schreef:knip

wat ik niet goed begrijp dat men tegen broodfokpup is maar niets tegen een asielhond heeft of herplaatser waarvan de hond ook van broodfok komt, in mijn ogen net hetzelfde
Nee daar is een levensgroot verschil tussen, de broodfokker profiteert dan niet meer van de koop maar degene die herplaatst -als ie tenminste geld vraagt voor de hond- of het asiel.

*typo
Laatst gewijzigd door renee-uk op 27 jun 2011 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lief
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Een reden te meer om niet vandaag te gaan kijken voor een goedkope hond die je gisteren al wilde hebben en voorwerk te doen.
in deze tijd van internet is het echt niet meer nodig om 'per ongeluk' bij een broodfokker uit te komen!
Ik hoop het, want ik zou niet weten wat ik zou doen in dat geval.

En ja, mijn schoonouders zijn er zelfs met alle kennis die wij ze hebben geprobeerd mee te geven toch weer ingetuind. Ondanks hun slechte ervaring, ondanks diverse waarschuwingen en tips. Hartstikke stom en dat hebben wij ze ook gezegd, maar daarom wens ik hun hondje nog niet ziek/dood.

Ik hoop alleen dat anderen meer succes hebben met waarschuwen.
renee-uk
Zeer actief

Lief schreef:
renee-uk schreef:Een reden te meer om niet vandaag te gaan kijken voor een goedkope hond die je gisteren al wilde hebben en voorwerk te doen.
Ik hoop het, want ik zou niet weten wat ik zou doen in dat geval.

En ja, mijn schoonouders zijn er zelfs met alle kennis die wij ze hebben geprobeerd mee te geven toch weer ingetuind. Ondanks hun slechte ervaring, ondanks diverse waarschuwingen en tips. Hartstikke stom en dat hebben wij ze ook gezegd, maar daarom wens ik hun hondje nog niet ziek/dood.

Ik hoop alleen dat anderen meer succes hebben met waarschuwen.
Nee ze zijn er niet ingetuind, ze hebben bewust deze keus gemaakt en dat vind ik persoonlijk nog veel erger.
Zulke mensen zouden verplicht die foto's eerder uit dit topic moeten kijken en alle andere die nog her en der op het internet staan :devil:
Afbeelding

Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Bijna alle directe vrienden/kennissen hebben een rashond, maar ook een hoop mensen die ik goed ken hebben een echte kruising.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

schelsey schreef: wat ik niet goed begrijp dat men tegen broodfokpup is maar niets tegen een asielhond heeft of herplaatser waarvan de hond ook van broodfok komt, in mijn ogen net hetzelfde
Wat begrijp je daar niet aan...

Denk je dat wanneer mensen geen anderhalve minuut nemen om de fokker te checken ze wel de tijd nemen om na te denken en een ras kiezen dat qua karakter bij hen en de situatie past?
Of dat er door de fukker ook maar enigszins informatie wordt gegeven zoals een fatsoenlijke fokker dat doet?

Dat kan volledig uit de hand lopen en tot hond onwaardige situaties leiden.
Ik mag heel erg blij zijn dat alle 3 mijn honden uiteindelijk wel op de goede plek zitten omdat de baasjes vroeg of laat hebben ingezien dat het niet goed ging.

Wat moet je er anders mee? Afschieten omdat ze toevallig op de verkeerde plek geboren zijn?
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

Hier in de wijk ken ik eigenlijk niemand met stamboom honden. Ja de buren hebben een stafford met papieren maar voor de rest lopen hier een heleboel boomertjes rond en veel herder kruisingen.
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

renee-uk schreef:
schelsey schreef:knip

wat ik niet goed begrijp dat men tegen broodfokpup is maar niets tegen een asielhond heeft of herplaatser waarvan de hond ook van broodfok komt, in mijn ogen net hetzelfde
Nee daar is een levensgroot verschil tussen, de broodfokker profiteert dan niet meer van de koop maar degene die herplaatst -als ie tenminste geld vraagt voor de hond- of het asiel.

*typo
Mensen willen gewoon maar niet begrijpen dat het niet om de hond/pup in kwestie gaat, maar om de broodfokkers zelf die hun zakken vullen door moederhondjes uit te melken.
Het is idd een levensgroot verschil.
Een broodfokhond uit herplaatsing bezitten boeit me allerminst, maar ik ga de broodfokkers dus absoluut niet direct steunen door bij hun een pupje aan te schaffen.
Voor mij is het echt onbegrijpelijk dat mensen dat verschil niet in kunnen zien.
:zweep:
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Kenissen 3 honden uit de dierenwinkel dus puppy mill/broodfok
Buren 2 hondjes gered uit puppymill en 1tje van dierenasiel.
Buurtbewoner heeft zijn hond gevonden als pup, een heel nest wat iemand voor een videotheek had gedumpt.
Vriendin heeft haar hond gevonden als pup langs de weg.
Ken eigenlijk niemand met honden met stamboom.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

schelsey schreef: wat ik niet goed begrijp dat men tegen broodfokpup is maar niets tegen een asielhond heeft of herplaatser waarvan de hond ook van broodfok komt, in mijn ogen net hetzelfde
Nee dat is niet hetzelfde. Als het hondjes uit inbeslagnames zijn, dan heeft de broodfokker daar niet aan verdiend, een rechtzaak aan zijn broek gekregen en daarbij in de meeste gevallen ook nog een boete gekregen en dus de kosten van de rechtzaak. En niet alle honden uit asiel komen uit broodfok (bewijst ook dat ik weet dat een aantal van onze honden stamboom hadden en we fokkers achterhaald hebben) In asiel is overigens niet altijd duidelijk waar de hondjes vandaan komen, omdat immers het asiel toch voor groot en deel uit zwervers bestaat in de regel.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik ken zoveel mensen met honden,daar zit werkelijk van alles bij ,asiel ,herplaats ,goed fok ,broodfok .
Broodfok daar probeer ik wel altijd van uit te leggen wat er achter zit. maar als dat mensen niet interesseert dan houd het op.
Mij valt op dat het vaak geen desinteresse is maar gewoon echt niet weten wat er achter schuilt of het willen redden van zo'n hondje :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”