Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevaarlijkste vechthonden v/d wereld

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Gevaarlijkste vechthonden v/d wereld

Ongelezen bericht door chrico »

Dit programma doet het ras gewoonweg geen goed. Dan kan het eindigen met leukere stukken tape maar niemand onthoud dat na de gruwel die zij ervoor zagen.
Het is fijn olie op het vuur gooien nu er weer vaker negatieve berichten in de media staat. Goed voor de kijkcijfers
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Fafo schreef:
Denise. schreef: En wat van dit programma blijft hangen bij het grote publiek? Dat het heus lieve hondjes zijn of de beelden dat die lieve hondjes elkaar verscheuren?
Dat is je eigen vooroordeel hoor. Mensen (ook geen honden liefhebbers) snappen écht wel dat deze honden zo gemaakt worden.

En sorry maar de meeste pitbulls e.d. zie je bij gangsters lopen als pikverlenger. (uitzondering daargelaten)

De maatschappij houdt dit beeld en vooroordeel in stand, niet dit programma.
Hier spreek je jezelf wel heel erg tegen. Mensen weten heus wel dat deze honden eigenlijk heel lief zijn, maar diezelfde mensen houden het vooroordeel in stand :denken:
Daarnaast is het geen vooroordeel, het is gewoon waar.
Het overgrote deel van de mensen die dit programma zien vinden dit type honden alleen maar gevaarlijker. Of denk jij dat Toos van de hoek nu denkt Och gut, die honden zijn hartstikke lief maar die gemene meneren maken ze vals! Echt niet hoor, Toos ziet gespierde honden die elkaar grijpen. Dat blijft hangen, en niet het beeld van lachende kindjes tussen de pitbulls.
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Hanneke2 schreef:
PattyB schreef:
Valerie schreef:Zo te lezen is dit "Off the chain". Dit wordt elk jaar/half jaar uitgezonden. Stemmingmakerij en zo te lezen lukt ze dat prima.
Het klinkt inderdaad als die docu die al tijden terug op Youtube stond? Met dat zwarte hondje, en die hele illegale medicijn kasten, en dat een of andere gek op het laatst zijn eigen hond electrocuteert?

Ik zou het geen stemmingmakerij willen noemen, maar de verbijsterde reacties hier verbazen me wel een beetje. Het is niks nieuws hoor, dit is gewoon hoe dat soort uitschot met pitbulls omgaat.
Nouja, het gebeurt toch ook echt. :19:
Dus stemmingmakerij is 't niet.
Het speelt echt en al gebeurt het maar met 2 honden op de hele wereld, dat zijn er 2 teveel.
Okee, maar met alle respect, er gebeuren nog veel ergere dingen met honden. Je kan beter stijf van de adrenaline worden verscheurd tijdens een gevecht dan doodsbang levend gevild worden.

Ik vind het vreselijk wat er met die pitbulls gebeurt hoor, maar laten we nou niet net doen alsof we het niet gewüsst hadden.
Ik wist al voor deze uitzending dat het gebeurf heb al genoeg er over gezien, nooit alles afgeken , nu wel.
Ooit is op youtube een filmpje gezien met foto's van vechthonden en daarna foto's met hoe het ook kan.
Kan het helaas niet meer vinden heete geloof ikbiets van loving the pitbull
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Hanneke2 schreef:
PattyB schreef:
Valerie schreef:Zo te lezen is dit "Off the chain". Dit wordt elk jaar/half jaar uitgezonden. Stemmingmakerij en zo te lezen lukt ze dat prima.
Het klinkt inderdaad als die docu die al tijden terug op Youtube stond? Met dat zwarte hondje, en die hele illegale medicijn kasten, en dat een of andere gek op het laatst zijn eigen hond electrocuteert?

Ik zou het geen stemmingmakerij willen noemen, maar de verbijsterde reacties hier verbazen me wel een beetje. Het is niks nieuws hoor, dit is gewoon hoe dat soort uitschot met pitbulls omgaat.
Nouja, het gebeurt toch ook echt. :19:
Dus stemmingmakerij is 't niet.
Het speelt echt en al gebeurt het maar met 2 honden op de hele wereld, dat zijn er 2 teveel.
Okee, maar met alle respect, er gebeuren nog veel ergere dingen met honden. Je kan beter stijf van de adrenaline worden verscheurd tijdens een gevecht dan doodsbang levend gevild worden.

Ik vind het vreselijk wat er met die pitbulls gebeurt hoor, maar laten we nou niet net doen alsof we het niet gewüsst hadden.
Ik wist al voor deze uitzending dat het gebeurf heb al genoeg er over gezien, nooit alles afgeken , nu wel.
Ooit is op youtube een filmpje gezien met foto's van vechthonden en daarna foto's met hoe het ook kan.
Kan het helaas niet meer vinden heete geloof ikbiets van loving the pitbull
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Echt vreselijk om te zien.. en dan durven beweren dat ze houden van deze honden en het ras willen behouden.... :L:
Afbeelding

Made by _Inge_
chrico
Zeer actief

Fafo schreef:
chrico schreef:
Fafo schreef:
Dat is je eigen vooroordeel hoor. Mensen (ook geen honden liefhebbers) snappen écht wel dat deze honden zo gemaakt worden.

En sorry maar de meeste pitbulls e.d. zie je bij gangsters lopen als pikverlenger. (uitzondering daargelaten)

:piew:
Omdat?

Ik zeg uitzonderingen daargelaten. Of ben jij een gangster? Kan ook :mrgreen:

Ik zal er 'ik vind' bij zetten als je je daardoor minder beledigd voelt.

Ik vind, mijn mening is dat de meeste stoere jongens alleen dit ras kiezen omdat dit ras ook stoer is. Dát is wat ik heel erg vaak zie. Nogmaals: uitzonderingen daar gelaten.

Maar in mijn omgeving zie ik helaas meer eigenaren die dit ras hebben omdat ze stoer zijn.
Omdat: Het grootste gedeelte van de mensen niet begrijpen dat de honden zo gemaakt worden.
De meeste pitjes en aanverwanten echt niet alleen bij gangsters wonen, ben benieuwd of je daar cijfers van kan overleggen en
ook dit programma hoort bij de maatschappij en staat daar niet los van.

Simpel toch, je reactie verdient in mijn ogen een :piew:
net als de reactie daar weer op
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Denise. schreef:Of denk jij dat Toos van de hoek nu denkt Och gut, die honden zijn hartstikke lief maar die gemene meneren maken ze vals! Echt niet hoor, Toos ziet gespierde honden die elkaar grijpen. Dat blijft hangen, en niet het beeld van lachende kindjes tussen de pitbulls.
Maar wat wil je dan dat Toos denkt? Ik denk namelijk ook niet dat de maatschappij er erg blij van gaat worden als Toos denkt dat dit lieve knuffeliewuffelies zijn die geen vlieg kwaad doen, want dan weet ze niet wat ze aan de lijn heeft.
Afbeelding
Iedere dag feest!
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Sorry maar ik kijk echt niet naar dit soort programma's.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

rubyred schreef:Sorry maar ik kijk echt niet naar dit soort programma's.
Ik ook niet, weet dat het bestaat, hoef er geen uur naar te kijken.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Even nuchter bekenen genieten jullie toch ook van al die sensatie .??
Al is het dan wel de andere kant op in emotie van ahhhh ik zit hier te janken en zielige hondjes en mijn traanbuizen worden goed doorgespoeld.

En is het niet zo dat we dit heeeeeeel erg vinden omdat het lekkere emotie oplevert .
Terwijl we even vergeten dat we het leed hierr in NL ook in stand houden [ kijk ander topic]
Oudere liggen te creperen in verpleegtehuizen aan parkingson/dementie en op hun dood te wachten ,en onze hondjes krijgen netjes het genade spuitje .
Hele verpleeginrichtingen met Lichamelijk en geestelijk gehandicapten die nu niet echt een waarddig leven leiden of was het lijden.
De kippen/koeien/varkens industrie [ kijk ander topic.]is net zo erg alleen dat vedomde lekkere vlees op je bord doet je ook over het leed heen stappen .
Konijnen en cavia's zijnn zo leuk en proppen we maar in een te klein kooitje in een warme huiskamer.
Zieke/ zwakke/ verlamde /zonder pootjes hondjes sjouwen we ook rond in tassen en op wieltjes.
Of we laten ze zware operatie's ondergaan met nog een aanttal maanden pijn lijden omdat wij het zo zielig vinden en ze zodoende in leven houden voor ons gevoel .

Werrd ergens geroepen dat ze het ras in stand wilde houden.
Op zich is dat toch zo ,want daar is hiij tochh uitteinddelijk voor gefokt.??
We laten jacht honden toch ook het wild ophalen wat het baasje heeft afgeschoten.

En waarom gaan we eerst achterbuurten creéren en mensen naar zijn klote laten gaan zodat er later dit soort dingen uit voort kunnen komen zodat we achtteraf kunnen roepen GOdverdddddeeee wat een stelletje klootviolen en dierenbeulen.
Heel puur sec spelen we toch allemaal een rol in wat er gebeurd.???????
Lijkt mij dat als je een cavelier koopt je de hoofdpijn ellende in stand houd je ook in principe de ellende van dit soort honden in stand houd als je er hier 1 van aan schaft.
Of lekker je ogen sluiten dat het zo'n wantoestand is in bepaalde verpleegtehuizen en bejaarden tehuizen met personeels tekort ,maar wel gewoon je ouders daar dumpen zonder te kijkenn naar andere oplossingen .
Maar dan wel lekker lopen zeuren dat het zo schandalig is.
Houden we niett met zijn allen alle soorten ellende in stand om ons eigenlijk een lekker gevoel van suprioriteit te geven.??
En hebben we het echt nodig om ons nog ergens druk om te maken .??

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Esmay87 schreef:Echt vreselijk om te zien.. en dan durven beweren dat ze houden van deze honden en het ras willen behouden.... :L:
dit heeft eigenlijk niets te maken met honden( anders dan dat ze het slachtoffer zijn) dit is hoe mensen soms zijn :piew:
helemaal van god los noem je dat :Q: :gvd:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 27 jun 2011 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Denise. schreef:
Fafo schreef:
Denise. schreef: En wat van dit programma blijft hangen bij het grote publiek? Dat het heus lieve hondjes zijn of de beelden dat die lieve hondjes elkaar verscheuren?

Hier spreek je jezelf wel heel erg tegen. Mensen weten heus wel dat deze honden eigenlijk heel lief zijn, maar diezelfde mensen houden het vooroordeel in stand :denken:
Daarnaast is het geen vooroordeel, het is gewoon waar.
Het overgrote deel van de mensen die dit programma zien vinden dit type honden alleen maar gevaarlijker. Of denk jij dat Toos van de hoek nu denkt Och gut, die honden zijn hartstikke lief maar die gemene meneren maken ze vals! Echt niet hoor, Toos ziet gespierde honden die elkaar grijpen. Dat blijft hangen, en niet het beeld van lachende kindjes tussen de pitbulls.
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Veel mensen weten heus wel dat ze zo gemaakt worden en ja ook veel mensen houden het beeld zelf nog in stand. Ik zie nooit een vrouw op hakjes en een rok met een staff lopen bvb. Ik heb daar geen cijfers voor nodig om te zien dat een bepaald type mens meestal een bepaald type hond heeft.

Net als dat je nooit een 'gangster' met een chihuahua zal zien.

Als ik door bepaalde wijken loop dan zie ik bij ons in Vlissingen gewoon meer pitbull achtige e.d. lopen bij een bepaald type persoon met enorme slipkettingen om.

Prima dat jullie dat niet zien in jullie omgeving en dat er alleen mensen lopen die echt voor het karakter van de hond gekozen hebben ipv het uiterlijk :ok:

En ook veel mensen in mijn omgeving weten heus wel dat zo'n ras erg leuk en lief kan zijn mits ze bij de juiste eigenaar zitten.
We hebben hier iemand in de buurt die hebben een staff van nog geen jaar oud, mensen gaan daar nooit voor opzij hoor. Ook wel mensen met doggen en pitbulls, maar wel in de minderheid. Maar dat vinden mensen niet eng oid. Er zijn ook gewoon mensen die honden in het algemeen eng vinden.

En als alle (de meeste) mensen wel dat idee hebben maakt zo'n programma dat echt niet erger. Ik heb het hele programma gekeken en er is heel vaak vermeld dat deze honden zo'n naam krijgen omdat ze bij de verkeerde mensen terecht komen.

Jij zegt overigens "dat is geen vooroordeel dat is gewoon waar" ik geloof dat dit een discussie is dat draait om meningen. En nee ik heb geen cijfers alleen een mening door wat ik zie en mee maak. Heb jij wel cijfers? Dan zie ik ze graag :ok:

Oh en Toos heeft dan vast niet de ondertiteling gezien :mrgreen:

Ik ben het er zeker mee eens dat deze honden een naam hebben maar zeker niet dat zo'n programma dat versterkt. Of jij vindt dat iedereen erg dom is en niet kan lezen. Dan is het een ander verhaal, maar de meeste mensen die wel konden lezen zullen óók echt wel gelezen hebben wat de andere kant van het verhaal was.
Ήυs

chrico schreef:
Fafo schreef:
chrico schreef: :piew:
Omdat?

Ik vind, mijn mening is dat de meeste stoere jongens alleen dit ras kiezen omdat dit ras ook stoer is. Dát is wat ik heel erg vaak zie. Nogmaals: uitzonderingen daar gelaten.

Maar in mijn omgeving zie ik helaas meer eigenaren die dit ras hebben omdat ze stoer zijn.
Omdat: Het grootste gedeelte van de mensen niet begrijpen dat de honden zo gemaakt worden.
De meeste pitjes en aanverwanten echt niet alleen bij gangsters wonen, ben benieuwd of je daar cijfers van kan overleggen en
ook dit programma hoort bij de maatschappij en staat daar niet los van.

Simpel toch, je reactie verdient in mijn ogen een :piew:
net als de reactie daar weer op
Ja? Heb je daar cijfers van?
chrico
Zeer actief

Fafo schreef:

Een vraag met een wedervraag beantwoorden is niet netjes maar eigenlijk had ik ook geen verdediging van je standpunt verwacht :LOL: :ok:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ήυs

chrico schreef:
Fafo schreef:

Een vraag met een wedervraag beantwoorden is niet netjes maar eigenlijk had ik ook geen verdediging van je standpunt verwacht :LOL: :ok:
Vind je het zelf dan niet een beetje dom om mij om cijfers te vragen en dan zelf iets feitelijk neer te zetten. :roll:

Daarbij mocht het nu wel duidelijk zijn dat ik met jou absoluut geen discussie wil voeren, dus houd dat liever niet in stand. Waarom weet je zelf vast ook wel. Zoniet, dan denk je er maar eens goed over na :ok:
chrico
Zeer actief

Fafo schreef:
chrico schreef:
Fafo schreef:

Vind je het zelf dan niet een beetje dom om mij om cijfers te vragen en dan zelf iets feitelijk neer te zetten. :roll:

Daarbij mocht het nu wel duidelijk zijn dat ik met jou absoluut geen discussie wil voeren, dus houd dat liever niet in stand. Waarom weet je zelf vast ook wel. Zoniet, dan denk je er maar eens goed over na :ok:
:LOL: :LOL: ohhhhhhhhh vanwege die gekke pbtjes van je waar je iedereen mee bestookt die het niet met je eens is. Nee die zorgen er voor dat je serieus genomen word :piew:
En nee ik vind dat niet dom, jij brengt iets als een feit wat ik tegenspreek en als ik om cijfers vraag krijg je een wedervraag. Wie is er dan dom?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

chrico, wat vind jij dan?
Ik vind dat mensen met een staffie oid zich wel degelijk bewust moeten zijn met het verleden van de hond. Heel hf staat er mee vol dat 'ze' met een bepaalde leeftijd kunnen omslaan en niet meer met sekte/soortgenoten kunnen.
Je hoort gewoon te weten wat je aan de lijn hebt. Ongeacht wat voor soort hond je hebt.
Ήυs

chrico schreef: :LOL: :LOL: ohhhhhhhhh vanwege die gekke pbtjes van je waar je iedereen mee bestookt die het niet met je eens is. Nee die zorgen er voor dat je serieus genomen word :piew:
En nee ik vind dat niet dom, jij brengt iets als een feit wat ik tegenspreek en als ik om cijfers vraag krijg je een wedervraag. Wie is er dan dom?
Het enige wat jij probeert is overal waar ik iets schrijf een negatieve sfeer te krijgen of mij af te zeiken. Het kan je hobby wezen maar ik doe er niet aan mee.
En jij bent de enige waar ik een pb naar stuur om te vragen of je mij met rust wil laten omdat je zelfs ruzie zoekt in de vet. Hoek. Als je maar een strijd kan leveren tegen mij.

Het feit dat jij het nooit af kan zonder te schelden, ook pb niet zegt al genoeg. Zelfs als ik je dan negeer ga je door. Ik ga er niet in mee, zoals ik al zei :ok: dus je doet je best maar.

En ja, ik vind het erg simpel als je commentaar leverd op iets wat ik feitelijk opschrijf en in het zelfde stukje precies het zelfde doet. Vind ik best dom ja. Zal het nog even voor je neerzetten:
Fafo schreef:
chrico schreef: Omdat: Het grootste gedeelte van de mensen niet begrijpen dat de honden zo gemaakt worden.
chrico schreef:De meeste pitjes en aanverwanten echt niet alleen bij gangsters wonen, ben benieuwd of je daar cijfers van kan overleggen
Het vet gedrukte is toch wel feitelijk opgeschreven wat ik inderdaad wat dom vind als je daarna er commentaar op leverd. Tenslotte heb ik later meerdere malen gezegd dat het om mijn mening ging.

En hier laat ik het bij :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:Even nuchter bekenen genieten jullie toch ook van al die sensatie .??
Al is het dan wel de andere kant op in emotie van ahhhh ik zit hier te janken en zielige hondjes en mijn traanbuizen worden goed doorgespoeld.

En is het niet zo dat we dit heeeeeeel erg vinden omdat het lekkere emotie oplevert .
Terwijl we even vergeten dat we het leed hierr in NL ook in stand houden [ kijk ander topic]
Oudere liggen te creperen in verpleegtehuizen aan parkingson/dementie en op hun dood te wachten ,en onze hondjes krijgen netjes het genade spuitje .
Hele verpleeginrichtingen met Lichamelijk en geestelijk gehandicapten die nu niet echt een waarddig leven leiden of was het lijden.
De kippen/koeien/varkens industrie [ kijk ander topic.]is net zo erg alleen dat vedomde lekkere vlees op je bord doet je ook over het leed heen stappen .
Konijnen en cavia's zijnn zo leuk en proppen we maar in een te klein kooitje in een warme huiskamer.
Zieke/ zwakke/ verlamde /zonder pootjes hondjes sjouwen we ook rond in tassen en op wieltjes.
Of we laten ze zware operatie's ondergaan met nog een aanttal maanden pijn lijden omdat wij het zo zielig vinden en ze zodoende in leven houden voor ons gevoel .

Werd ergens geroepen dat ze het ras in stand wilde houden.
Op zich is dat toch zo ,want daar is hiij tochh uitteinddelijk voor gefokt.??
We laten jacht honden toch ook het wild ophalen wat het baasje heeft afgeschoten.

En waarom gaan we eerst achterbuurten creéren en mensen naar zijn klote laten gaan zodat er later dit soort dingen uit voort kunnen komen zodat we achtteraf kunnen roepen GOdverdddddeeee wat een stelletje klootviolen en dierenbeulen.
Heel puur sec spelen we toch allemaal een rol in wat er gebeurd.???????
Lijkt mij dat als je een cavelier koopt je de hoofdpijn ellende in stand houd je ook in principe de ellende van dit soort honden in stand houd als je er hier 1 van aan schaft.
Of lekker je ogen sluiten dat het zo'n wantoestand is in bepaalde verpleegtehuizen en bejaarden tehuizen met personeels tekort ,maar wel gewoon je ouders daar dumpen zonder te kijkenn naar andere oplossingen .
Maar dan wel lekker lopen zeuren dat het zo schandalig is.
Houden we niett met zijn allen alle soorten ellende in stand om ons eigenlijk een lekker gevoel van suprioriteit te geven.??
En hebben we het echt nodig om ons nog ergens druk om te maken .??

.

Helemaal mee eens.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
chrico
Zeer actief

Fafo schreef:
chrico schreef: :LOL: :LOL: ohhhhhhhhh vanwege die gekke pbtjes van je waar je iedereen mee bestookt die het niet met je eens is. Nee die zorgen er voor dat je serieus genomen word :piew:
Het enige wat jij probeert is overal waar ik iets schrijf een negatieve sfeer te krijgen of mij af te zeiken. Het kan je hobby wezen maar ik doe er niet aan mee.
En jij bent de enige waar ik een pb naar stuur om te vragen of je mij met rust wil laten omdat je zelfs ruzie zoekt in de vet. Hoek. Als je maar een strijd kan leveren tegen mij.

Het feit dat jij het nooit af kan zonder te schelden, ook pb niet zegt al genoeg. Zelfs als ik je dan negeer ga je door. Ik ga er niet in mee, zoals ik al zei :ok: dus je doet je best maar.

En ja, ik vind het erg simpel als je commentaar leverd op iets wat ik feitelijk opschrijf en in het zelfde stukje precies het zelfde doet. Vind ik best dom ja. Zal het nog even voor je neerzetten:
Fafo schreef:
chrico schreef: Omdat: Het grootste gedeelte van de mensen niet begrijpen dat de honden zo gemaakt worden.
chrico schreef:De meeste pitjes en aanverwanten echt niet alleen bij gangsters wonen, ben benieuwd of je daar cijfers van kan overleggen
Het vet gedrukte is toch wel feitelijk opgeschreven wat ik inderdaad wat dom vind als je daarna er commentaar op leverd. Tenslotte heb ik later meerdere malen gezegd dat het om mijn mening ging.

Laat mij maar zien waar ik tegen je scheld dame, kom maar op dan. Als ik vertel na jou gesnark over hoe gemeen ik wel niet ben en ik zeg omdat je weet dat ik gelijk heb dan is dat geen schelden. Dat jij alles negatief ervaart als iemand het niet met je eens is, is niet mijn probleem. Kom dus maar op met jouw feit waarin ik alleen maar kan schelden.

Het vetgedrukte is gewoonweg een feit, mensen begrijpen een labrador al niet dus laat staan pitjes en aanverwanten. Als iedereen namelijk honden zouden begrijpen dan zou er niet zoveel bonje zijn omtrend honden. Maar blijkbaar gaat dat jouw vermogen te boven want als in de krant staat dat een labje de grootste kindervriend is dan is dat zo.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Ήυs

chrico schreef:
Fafo schreef:

Fafo schreef:

Laat mij maar zien waar ik tegen je scheld dame, kom maar op dan. Als ik vertel na jou gesnark over hoe gemeen ik wel niet ben en ik zeg omdat je weet dat ik gelijk heb dan is dat geen schelden. Dat jij alles negatief ervaart als iemand het niet met je eens is, is niet mijn probleem. Kom dus maar op met jouw feit waarin ik alleen maar kan schelden.

Het vetgedrukte is gewoonweg een feit, mensen begrijpen een labrador al niet dus laat staan pitjes en aanverwanten. Als iedereen namelijk honden zouden begrijpen dan zou er niet zoveel bonje zijn omtrend honden. Maar blijkbaar gaat dat jouw vermogen te boven want als in de krant staat dat een labje de grootste kindervriend is dan is dat zo.
Ik mag het hier niet plaatsen, het was namelijk via PB. Tegen iemand zeggen dat die zich moet laten testen op een psychische ziekte vind ik schelden. Meerdere malen klein kind noemen ook trouwens. Ook een punt van zwakte omdat je het met normaal communiceren blijkbaar niet meer aan kan.

Het vetgedrukte is van jou een mening, of jij moet nu met crijfers komen? Maar dat heb je niet. Het is namelijk jouw mening.
Misschien weet je zelf niet zo goed het verschil tussen feiten en meningen ;)

Maar nog even een kort lesje dan, waarin het verschil wordt uitgelegd tussen een mening en een feit:

´me·ning (de ~ (v.))

1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt => oordeel, opinie, opvatting, standpunt, zienswijze

feit (het ~)

1 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat => feitelijkheid

Ik geloof niet dat wat jij schrijft ook daadwerkelijk vast staat. :ok:
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Magic schreef:
Denise. schreef:Of denk jij dat Toos van de hoek nu denkt Och gut, die honden zijn hartstikke lief maar die gemene meneren maken ze vals! Echt niet hoor, Toos ziet gespierde honden die elkaar grijpen. Dat blijft hangen, en niet het beeld van lachende kindjes tussen de pitbulls.
Maar wat wil je dan dat Toos denkt? Ik denk namelijk ook niet dat de maatschappij er erg blij van gaat worden als Toos denkt dat dit lieve knuffeliewuffelies zijn die geen vlieg kwaad doen, want dan weet ze niet wat ze aan de lijn heeft.
Ik vind het prima dat Toos dat denkt :wink:
Fafo schreef: Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Veel mensen weten heus wel dat ze zo gemaakt worden en ja ook veel mensen houden het beeld zelf nog in stand. Ik zie nooit een vrouw op hakjes en een rok met een staff lopen bvb. Ik heb daar geen cijfers voor nodig om te zien dat een bepaald type mens meestal een bepaald type hond heeft.

Net als dat je nooit een 'gangster' met een chihuahua zal zien.

Als ik door bepaalde wijken loop dan zie ik bij ons in Vlissingen gewoon meer pitbull achtige e.d. lopen bij een bepaald type persoon met enorme slipkettingen om.

Prima dat jullie dat niet zien in jullie omgeving en dat er alleen mensen lopen die echt voor het karakter van de hond gekozen hebben ipv het uiterlijk :ok:

En ook veel mensen in mijn omgeving weten heus wel dat zo'n ras erg leuk en lief kan zijn mits ze bij de juiste eigenaar zitten.
We hebben hier iemand in de buurt die hebben een staff van nog geen jaar oud, mensen gaan daar nooit voor opzij hoor. Ook wel mensen met doggen en pitbulls, maar wel in de minderheid. Maar dat vinden mensen niet eng oid. Er zijn ook gewoon mensen die honden in het algemeen eng vinden.

En als alle (de meeste) mensen wel dat idee hebben maakt zo'n programma dat echt niet erger. Ik heb het hele programma gekeken en er is heel vaak vermeld dat deze honden zo'n naam krijgen omdat ze bij de verkeerde mensen terecht komen.

Jij zegt overigens "dat is geen vooroordeel dat is gewoon waar" ik geloof dat dit een discussie is dat draait om meningen. En nee ik heb geen cijfers alleen een mening door wat ik zie en mee maak. Heb jij wel cijfers? Dan zie ik ze graag :ok:

Oh en Toos heeft dan vast niet de ondertiteling gezien :mrgreen:

Ik ben het er zeker mee eens dat deze honden een naam hebben maar zeker niet dat zo'n programma dat versterkt. Of jij vindt dat iedereen erg dom is en niet kan lezen. Dan is het een ander verhaal, maar de meeste mensen die wel konden lezen zullen óók echt wel gelezen hebben wat de andere kant van het verhaal was.
Waarom begin jij in vredesnaam over cijfers :denken: Daar heb ik het niet over gehad hoor :U: Het is gewoon zo dat als mensen dit programma kijken, het enige wat blijft hangen is dat Pitbulls dus inderdaad van die valse klotehonden zijn. Of denk jij nu echt dat die positieve beelden en uitspraken blijven hangen? Dan ben je wel heel naïef. Bij mensen blijven heftige beelden met sensatie veel beter hangen dan dat positieve gewauwel tussendoor.
Ik heb trouwens geen cijfers, zou ook niet weten waarvan. Maar hier wel snel wat opgezocht. :ok: Kun je zelf lezen dat het echt zo is dat negatieve beelden of ervaringen veel beter blijven hangen dan positieve beelden of ervaringen.
Ilupa

Ongelezen bericht door Ilupa »

Fafo schreef: De maatschappij houdt dit beeld en vooroordeel in stand, niet dit programma.
Ik ben het wel met je eens hoor. Heb hier net dezelfde ervaring en vond jouw opmerking helemaal niet gek. :knuffel1:
Als ik zo'n programma zie voel ik me altijd woedend tegenover die specifieke eigenaren en niet tegenover het ras op zich.
De enige reden dat ik niet meteen blij ben om een pitt of staff tegen te komen tijdens de wandeling is omdat er vaker dan niet een agressieve kerel aan het andere eind van de lijn zit of een nerveus meisje die een stoere hond wou maar hem niet aankan. (Iedereen die niet tot die categorieën behoort hoeft zich dus NIET persoonlijk aangesproken te voelen!) :schrik:
Zo'n programma laat juist wél zien hoe normaal die honden kunnen zijn bij iemand die er wel verstand van heeft. Ik vind in onze maatschappij zulke voorbeelden maar weinig terug.
Verder is de indruk die mensen hebben dat deze honden vaak hondagressief zijn natuurlijk ook niet helemaal onterecht, zelfs bij de juiste eigenaren. Als je voor zo'n hond KIEST, ken je zijn reputatie en vind ik ook niet dat je achteraf moet zeuren dat mensen er bang voor zijn.
djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door djee01 »

Echt een schokkende reportage...die beelden! Echt verschrikkelijk...kon er soms gewoon niet naar kijken

en dan wordt gezegd dat dit voor de politie geen prioriteit heeft omdat het een lichte misdaad is...een LICHTE misdaad??!!!! :boos: Dus die hondengevechten blijven doorgaan omdat mensen er veel geld aan verdienen en toch nauwelijks straf krijgen

en wat ik ook echt heel zielig vond is dat pitbulls die goed opgevoed zijn en een fijn thuis hebben hier het dupe van worden enkel en alleen omdat ze een pitbull zijn. Ze worden gewoon bij mensen uit huis gehaald en ingeslapen! een lieve hond....die niets verkeerd doet wordt gewoon afgemaakt!!
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

vergeet niet dat er ook met zulk soort honden gewoon gefokt word om "leuke lieve huishondjes" te krijgen. ze hebben gewoon een erg kort lontje en dat maakt dat ze gebruikt worden door mensen zonder zelfvertrouwen om hun ego op te krikken.
honden vechten is iets walgelijks maar dat vind ik ook van stierenvechten en hanengevechten.
ellen
Afbeelding
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

Zo'n programma's zorgen ervoor dat het thema pitbull-vechthond niet uitsterft in de maatschappij.
De meeste mensen zuullen wel weten dat honden niet als vechtersbaas geboren worden, maar dat doet er niet toe. De pitbull is voor heel veel mensen een hond met een slechte bijsmaak. En de wetenschap dat 'het ook anders kan' ,verandert daar niets aan.

duitse herder = politiehond
bloedhond = speurhond
Collie = lassie
dalmatier = 101...
sint bernard = een grote berghond met een tonnetje wisky aan nek
pit bull = een vechthond

Zo hebben veel honden een bijnaam die door de media word gecreeerd of/en in stand word gehouden.
mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Ongelezen bericht door mixy »

Fafo schreef:
chrico schreef:
Fafo schreef:

:piew:
Omdat?

Maar in mijn omgeving zie ik helaas meer eigenaren die dit ras hebben omdat ze stoer zijn
.
Zulke gozertjes zag ik hier laatst ook.. rond de 20/25 jaar, en dan een enorm trekkende pitbull aan een slipketting. Liep ik daar met m'n pup van 10 weken, die pitbull stond echt gewoon al klaar om te bijten en die gozer moedigde het nog aan ook. Ik heb m'n pup maar snel meegetrokken. zag laatst diezelfde gozer ook weer bij het winkelcentrum, aan de overkant een vriendje van hem.. zelfde type, ook met een pitbull en die beesten blaffen naar elkaar en trekken als een gek, en die twee gozers ze maar opfokken. Ik had echt medelijden met die honden. Maar, om eerlijk te zijn, was ik ook best bang voor ze.
chrico
Zeer actief

ralf schreef:
Zo'n programma's zorgen ervoor dat het thema pitbull-vechthond niet uitsterft in de maatschappij.
De meeste mensen zuullen wel weten dat honden niet als vechtersbaas geboren worden, maar dat doet er niet toe. De pitbull is voor heel veel mensen een hond met een slechte bijsmaak. En de wetenschap dat 'het ook anders kan' ,verandert daar niets aan.

duitse herder = politiehond
bloedhond = speurhond
Collie = lassie
dalmatier = 101...
sint bernard = een grote berghond met een tonnetje wisky aan nek
pit bull = een vechthond

Zo hebben veel honden een bijnaam die door de media word gecreeerd of/en in stand word gehouden.
Dank u :ok: op het stukje na dat de meeste mensen nog steeds niet weten dat de hond niet als vechtersbaas geboren word anders zouden er niet zoveel vooroordelen zijn over het ras/type :wink: Hoeveel mensen lopen bij voorbaat al niet om bij het zien van het ras, genoeg.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

Helaas kon ik het zondagavond niet zien, maar heb net een stuk gekeken op programma gemist, maar heb het afgezet, want ik kan het niet aanzien. Bij deze: als ik ooit iemand tegenkom die dit doet met honden, hak ik zijn kop eraf en daar ga ik echt voor zitten, al moet ik jaren zitten. Want als ik ergens niet tegen kan is het dierenleed en dit is dierenleed pur sang. Ik word er zelf gewoon agressief van.
dweysel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): American Staffordshire

Ongelezen bericht door dweysel »

Wat me opvalt aan de antwoorden op dit Forum is dat bijna iedere hondeneigenaar weet dat je een hond vals kan maken en die haast nooit vals geboren wordt. Wat me wel stoort is het feit dat er het vooroordeel is dat veel staffords/pitbulls bij stoere "asociale" eigenaren belanden. Zeg niet dat het per definitie niet waar is, maar dit voed bepaalde mensen wel en daar heb ik dan weer een probleem mee.

Ik bezit namelijk bijna 1 1/2 jaar een stafford reu een hond die ik al vanaf kleins wou en waar ik me goed (samen met mijn vriendin) op heb voorbereid. Mijn probleem is: hoe zien jullie dat iemand een asociale stoer jongen is. Ik ben namelijk bijna 30 maar zou ook nog voor 22 door kunnen, mijn ouders komen van curacou en indonesie, draag ik vaak een pet omdat ik dat fijn vind ( en gewend ben omdat ik aan honkbal doe), qua kleding draag ik overdag een pak (werk) maar in me vrije tijd lekker in me spijker of joggingbroek. Het punt waar ik naar toe wil is (misschien ook een vooroordeel) dat ik vaak het idee dat ik aangekeken wordt van "kijk dat heb je weer zo'n jongen met een vechthond".

Ik kan me er niet heel druk om maken, dat sommige anderen hondeneigenaren een blokje omlopen als ze "ons" zien. Ik vraag me alleen soms af als ik die reacties ook krijg als ik een blanke, netjes geklede misschien iets ouder ogende man was. Als ik hem net voordat ik naar me werk uitlaat (in pak) zijn de reacties ook al anders.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”