Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijn honden zijn bang voor een.......
Moderator: moderatorteam
- ellis78
- Vaste gebruiker
mijn honden zijn bang voor een.......
had dr eigenlijk een foto van moeten maken
nanook die normaal nooit binnen komt zat binnen
kesev verstopte zich onder de tuintafel
en alle twee bibberen dat ze deden
ik kon niks zien
totdat .................
ik in de lucht keek
een luchtballon vloog best laag over ze zijn nu nog steeds aan t bibberen van angst
nanook die normaal nooit binnen komt zat binnen
kesev verstopte zich onder de tuintafel
en alle twee bibberen dat ze deden
ik kon niks zien
totdat .................
ik in de lucht keek
een luchtballon vloog best laag over ze zijn nu nog steeds aan t bibberen van angst
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Re: mijn honden zijn bang voor een.......
Ik heb er ook een die bang is voor luchtballonnen.
Laatst kwam er hier een heel laag over onze tuin.
Jace stond buiten te stuiteren met een bal in zijn bek, die vindt het prachtig.
Meagan liep in de tuin met de kop omlaag een beetje op en neer, maar bleef wel buiten, ze bvindt het eigenlijk wel spannend.
Judy, die sinds 1 april bij ons woont, was ook buiten, met Jace en Meagan en met mijn man.
Maar ze kwam heel angstig naar binnen, naar mij toe. En ze plaste binnen en was vreselijk aan het trillen.
De hele avond heeft ze gebibberd.
Elke avond, tussen 7 en 8 uur (de tijd dat de ballon over kwam), zit ze naar boven te kijkne, of ze nu binnen of buiten is
Laatst kwam er hier een heel laag over onze tuin.
Jace stond buiten te stuiteren met een bal in zijn bek, die vindt het prachtig.
Meagan liep in de tuin met de kop omlaag een beetje op en neer, maar bleef wel buiten, ze bvindt het eigenlijk wel spannend.
Judy, die sinds 1 april bij ons woont, was ook buiten, met Jace en Meagan en met mijn man.
Maar ze kwam heel angstig naar binnen, naar mij toe. En ze plaste binnen en was vreselijk aan het trillen.
De hele avond heeft ze gebibberd.
Elke avond, tussen 7 en 8 uur (de tijd dat de ballon over kwam), zit ze naar boven te kijkne, of ze nu binnen of buiten is
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Mijn ouders wonen achter een opstijg-veldje; hier zijn ze er zo aan gewend dat ze niet eens meer opkijken..
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
bij mijn ouders een keer gebeurd met toska die stegen vlakbij op en gaven vlak boven hun tuin extra gas, een hoop lawaai, sinds dien is toska bang van onweer 
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
hier een hond die zelfs bang is voor een veertje dus laat staan voor een luchtballon
- ellis78
- Vaste gebruiker
ze zijn weer van de schrik bekomen en wandelen weer vrolijk door de tuin
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb er hier eentje die er niet naar omkijkt en eentje die er vreselijk naar waakt. Blaffen blaffen en nog meer blaffen.. Die moet dan ook naar binnen zodra er luchtballonen zijn 
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit heb ik wel eens vaker gehoord dat ze die luchtballon niet zozeer eng vinden maar dat gas geven. Ik weet niet hoe ze hier reageren op luchtballonnen, paar jaar geleden kwamen ze hoog overvliegen maar geen reactie.StormenRoxy schreef:bij mijn ouders een keer gebeurd met toska die stegen vlakbij op en gaven vlak boven hun tuin extra gas, een hoop lawaai, sinds dien is toska bang van onweer
Maar hoe reageren de honden die angst hebben voor luchtbalonnen op vliegers in de lucht vraag ik me af, of vliegtuigen die laag overvliegen?
Hier is er tegenwoordig 1 die met zo'n modelvliegtuig wel eens op het veld bezig is, ik had het eerst niet in de gaten maar vroeg me af waar de herrie vandaan kwam.
Bluf vond het reuze interessant, en had hij lager gaan vliegen en ik haar niet bij me had gehouden had ze dat ding gaan najagen en uit de lucht gehapt
Finn was overigens ooit bang voor een skippybal
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Als ik met Beau aan het wandelen ben, en hij ziet een luchtballon in de lucht, sjeest ie acuut naar huis, gelukkig heb ik hem altijd aan de riem, maar moet er dan flink de pas in zetten om hem bij te houden, hang soms gewoon aan de riem.
Maar als we thuis zijn en hij is in de tuin, en ziet een luchtballon, nou dan heeft hij lef hoor, want hij probeert uit alle macht die ballon uit de lucht te blaffen. En er komen hier heel vaak ballonnen over en vaak ook erg laag.
Hier vlakbij is de karpendonkse plas, en als er zo'n ballonnen festijn is stijgen ze daar op, en dan komen er hier zo'n 35 ballonnen over, je begrijpt wel dat ik Beau dan mooi binnen hou.
Maar als we thuis zijn en hij is in de tuin, en ziet een luchtballon, nou dan heeft hij lef hoor, want hij probeert uit alle macht die ballon uit de lucht te blaffen. En er komen hier heel vaak ballonnen over en vaak ook erg laag.
Hier vlakbij is de karpendonkse plas, en als er zo'n ballonnen festijn is stijgen ze daar op, en dan komen er hier zo'n 35 ballonnen over, je begrijpt wel dat ik Beau dan mooi binnen hou.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Syllvero
Beike is op zich niet bang voor luchtballonnen.
Als ze gewoon overvliegen is het goed.
Maar als ze te dichtbij komen en hij dat vuur kan horen ( als ze opwarmen) of zien, daar is hij wel bang voor.
Hij is voor meer dingen bang wat met vuur te maken heeft, zoals een vuurkorf of van die vuurtjes die je met oud en nieuw ziet.
Hij staat dan te bibberen van angst en wil het liefste naar huis.
Ook is hij bang voor gewone ballonnen.
Waarom weet ik niet.
Vuurwerk ( alles wat knalt, dus ook bijvoorbeeld van die speelgoed geweertjes die knallen) vind hij ook absoluut niet leuk.
Dan trekt hij als een gek aan de riem en wil naar huis toe.
Als ze gewoon overvliegen is het goed.
Maar als ze te dichtbij komen en hij dat vuur kan horen ( als ze opwarmen) of zien, daar is hij wel bang voor.
Hij is voor meer dingen bang wat met vuur te maken heeft, zoals een vuurkorf of van die vuurtjes die je met oud en nieuw ziet.
Hij staat dan te bibberen van angst en wil het liefste naar huis.
Ook is hij bang voor gewone ballonnen.
Waarom weet ik niet.
Vuurwerk ( alles wat knalt, dus ook bijvoorbeeld van die speelgoed geweertjes die knallen) vind hij ook absoluut niet leuk.
Dan trekt hij als een gek aan de riem en wil naar huis toe.
- *tweety*
- Zeer actief
Hier ook 1 die bang is voor luchtballonnen
Een aantal jaren geleden kwam er 1 zo laag over het huis dat hij bijna de schoorsteen raakte, en toen ze keihard die vlam aanzette is yvar zo geschrokken dat hij nu bang is.
Met die weer kijkt hij de hele avond omhoog naar de lucht of er geen ballonnen zijn.
Heeft hij er 1 in de gaten gaat hij zich zo vlug mogelijk verstoppen in huis en rilt over zijn hele lijf
Een aantal jaren geleden kwam er 1 zo laag over het huis dat hij bijna de schoorsteen raakte, en toen ze keihard die vlam aanzette is yvar zo geschrokken dat hij nu bang is.
Met die weer kijkt hij de hele avond omhoog naar de lucht of er geen ballonnen zijn.
Heeft hij er 1 in de gaten gaat hij zich zo vlug mogelijk verstoppen in huis en rilt over zijn hele lijf
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ik heb dat inderdaad vaker gelezen op t forum, dat honden er bang voor zijn. Ik zie hier echt nooit luchtballonnen dus geen idee hoe mijn honden er op zouden reageren.

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Mn broer zn argetijnse dog is ook doooodsbang voor luchtbalonnen

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Toen ik Vroeger in Amersfoort woonde kwamen ze in de zomer meerdere keren per week over. Mijn toenmalige hond reageerde er niet op totdat de gasbrander open ging. Dan begon hij als een razende te blaffen. Naar binnen sturen hielp dan maar beperkt, want iedere keer als de brander weer begon te razen, ging hij weer uit zijn dak...

-
Gos
- Zeer actief
Bang niet, maar Noeska jaagt er wel op (als ze niet aan de lijn is en de ruimte heeft, en de kans krijgt), ooit 3 weilanden lang, hahaha! Succes verzekerd 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Naar dat je honden er zo bang voor zijn
mijn honden vinden het nodig balonnen en helikopters keihard weg te blaffen 

- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
- Aantal honden: 1
Loekie wordt boos op alles wat komt overvliegen; luchtballonnen, vliegtuigen, helicopters, ganzen, noem maar op. Hij begint dan als een gek te blaffen en door de tuin te rennen. Heb niet echt het idee dat hij bang is, maar dat het meer is wat alm@ ook zei; hij probeert ze weg te jagen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon