Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
consult dierenarts
Moderator: moderatorteam
-
*Ellen*
consult dierenarts
Er zijn al vaker topics over geweest, maar toch :
wat kost nu bij jullie een consult bij de dierenarts ?
Bij mijn dierenarts kost een consult van 10 minuten, gewoon tijdens spreekuur, nu 25,21 euro. ex BTW.
Tien minuten !
Zijn de prijzen bij jullie dierenartsen ook zo enorm gestegen ?
Bij mijn dierenarts kost een consult van 10 minuten, gewoon tijdens spreekuur, nu 25,21 euro. ex BTW.
Tien minuten !
-
29996D
Re: consult dierenarts
Voor mijn vogels ook zoiets.
De honden weet ik niet, we betalen alleen medicijnen eigenlijk.
De honden weet ik niet, we betalen alleen medicijnen eigenlijk.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik let daar nooit op alleen op de totaal prijs.*Ellen* schreef:Er zijn al vaker topics over geweest, maar toch :
Tien minuten !
Ik ben zeer tevreden over mijn DA dus zou al is het ergens goedkoper niet switchen.
En dat is niet omdat ik zo veel verdien of zo maar ze moeten toch naar de DA wanneer nodig.
-
*Ellen*
Effe uitgerekend, is 151 euro per uur.
Ik heb de rekening al betaald maar ga er toch even een telefoontje tegenaan gooien.
Ik heb de rekening al betaald maar ga er toch even een telefoontje tegenaan gooien.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Bij ons is het 28 euro, maar geen idee of het 10 minuten is, ze nemen in ieder geval alle tijd 
En de groeten van de mannen 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
dat is toch normaal*Ellen* schreef:Er zijn al vaker topics over geweest, maar toch :
Tien minuten !

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Bij mijn da betaal je rond de €24 maar ze nemen alle tijd voor je
Bij mijn DA zijn de prijzen ook aardig gestegen
Bij mijn DA zijn de prijzen ook aardig gestegen

Luna 25-11-2011 27-12-2017
-
*Ellen*
Hier was dat ook zo. Maar nu is het per tien minuten. Twintig minuten is dubbel tarief.Reny schreef:Bij ons is het 28 euro, maar geen idee of het 10 minuten is, ze nemen in ieder geval alle tijd
En al komt er een dure behandeling achteraan, maakt niet uit.
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik vind het belachelijk veel.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Een kort consult is geloof ik een tientje, een gewoon consult 40 euro.
Ik zit bij 2 DA's, van de andere weet ik het niet precies, daar kom ik eigenlijk alleen met de honden, voor entingen en spoed.
Ik zit bij 2 DA's, van de andere weet ik het niet precies, daar kom ik eigenlijk alleen met de honden, voor entingen en spoed.
-
*Ellen*
Een tientje voor een kort consult ( was controle van een bultje) lijkt me prima.
Maar niet zo'n bedrag. Zeker niet als je al anderhalf uur in de wachtkamer mag zitten ! Mijn tijd kost toch ook geld ?
Maar niet zo'n bedrag. Zeker niet als je al anderhalf uur in de wachtkamer mag zitten ! Mijn tijd kost toch ook geld ?
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
25€ betaal ik voor een consult, het is niet weinig, maar ach, alles wordt steeds duurder, dus ook de DA. 
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Maylala
- Zeer actief
Laten ze je ook anderhalf uur zitten als je een afspraak maakt? Ik ga namelijk nooit zonder afspraak, in en in geval van spoed bel ik dat ik eraan kom. Heb nooit zo lang hoeven wachten gelukkig, dat lijkt me erg vervelend. Vooral als je ook nog met een ziek dier zit, je komt meestal toch niet omdat z'n koppie zo schattig is die dag.*Ellen* schreef:Een tientje voor een kort consult ( was controle van een bultje) lijkt me prima.
-
LindaL
hier is het 37,50 maar zit niet aan een tijd vast
-
*Ellen*
Als je een afspraak maakt ben je wel snel aan de beurt neem ik aan.Maylala schreef:Laten ze je ook anderhalf uur zitten als je een afspraak maakt? Ik ga namelijk nooit zonder afspraak, in en in geval van spoed bel ik dat ik eraan kom. Heb nooit zo lang hoeven wachten gelukkig, dat lijkt me erg vervelend. Vooral als je ook nog met een ziek dier zit, je komt meestal toch niet omdat z'n koppie zo schattig is die dag.*Ellen* schreef:Een tientje voor een kort consult ( was controle van een bultje) lijkt me prima.
Dit was alleen controle van een bultje, dus ik ben naar het gewone spreekuur gegaan.
Als ik er weer eens heen moet dan bel ik wel van tevoren hoe druk het is want met een zenuwachtige hond anderhalf uur wachten is helemaal niks.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geloof dat het bij ons iets van 30 euro kost. Of je nou 10 min. binnen bent, of (wat met Diezel helaas al een paar keer voorgekomen is) 3 uur, dat maakt niks uit. Ach, dat kost het nou eenmaal.. Moet wel zeggen dat we trouwens heel vaak bepaalde dingen niet hoeven te betalen daar.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Maylala
- Zeer actief
*Ellen* schreef: Als je een afspraak maakt ben je wel snel aan de beurt neem ik aan.
Dit was alleen controle van een bultje, dus ik ben naar het gewone spreekuur gegaan.
Als ik er weer eens heen moet dan bel ik wel van tevoren hoe druk het is want met een zenuwachtige hond anderhalf uur wachten is helemaal niks.
Ik ben nog nooit naar spreekuur gegaan, idd omdat ik er geen zin in heb om te weten hoeveel tijd ik dan kwijt ben. Heb nog meer te doen.
Afspraak maken is wat mij betreft dus altijd the way to go, al is het maar voor nagels knippen.
- Browny
- Zeer actief
oke dat begreep ik even niet uit je verhaal, dan vind ik het ook belachelijk! hier is het consult gewoon vast tarief ongeacht hoe lang je binnen bent*Ellen* schreef:Hier was dat ook zo. Maar nu is het per tien minuten. Twintig minuten is dubbel tarief.Reny schreef:Bij ons is het 28 euro, maar geen idee of het 10 minuten is, ze nemen in ieder geval alle tijd
En al komt er een dure behandeling achteraan, maakt niet uit.
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik vind het belachelijk veel.
DA heeft zeker hele dure lening genomen voor zijn studie

- Toontje
- Zeer actief
Precies weet ik het niet, is natuurlijk een beetje afhankelijk hoelang en wat ie moet doen.Maar in het weekend komt er zowiezo 17,50 extra euro bij de rekening bij.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
-
Kimmie
gewoon consult is 6 euro,vervolg consulten gratis.
een DA aan huis laten komen is 15 euro..
een DA aan huis laten komen is 15 euro..
- balou2000
- Actief
36.00 euro ongeacht hoe lang je binnen bent
altijd op afspraak
ik ben een keer met spoed meteen smorgens om 9 uur geweest en toen liep dus alles uit was ongeveer 1.5 uur binnen toen
maar ook toen was het 36.00 consult
altijd op afspraak
ik ben een keer met spoed meteen smorgens om 9 uur geweest en toen liep dus alles uit was ongeveer 1.5 uur binnen toen
maar ook toen was het 36.00 consult
-
Neeltje
Ik zou het ineens niet weten. De DA is voor mij belangrijker dan de prijs die hij/zij vraagt.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Contacteer:
Bij ons is een nromaal consult 23 euro ex BTW als ik het goed heb maar daarentegen is er ook een uurtarief als er iets bijzonders is en dat is 89 euro (ex btw) per uur en een chirugisch tarief van ergens in de 120 euro per uur dus kun je beter een gewoon consult betalen 
Het gewone consult wordt gebruikt als je met 1 of 2 huisdieren komt , kom je echter met een hele meute dan betaal je uurtarief maar dan is er ook een ander tarief voor eningen bijvoorbeeld........zo is het voor een fokker of jager interessanter om al zijn honden tegelijk te laten enten.
Deze tarieven gelden ook bij huisbezoek maar dan komt er wel een kleine kilometervergoeding bij.
Het gewone consult wordt gebruikt als je met 1 of 2 huisdieren komt , kom je echter met een hele meute dan betaal je uurtarief maar dan is er ook een ander tarief voor eningen bijvoorbeeld........zo is het voor een fokker of jager interessanter om al zijn honden tegelijk te laten enten.
Deze tarieven gelden ook bij huisbezoek maar dan komt er wel een kleine kilometervergoeding bij.
Sandra

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Geld, dat kost het. Nooit op gelet hoeveel, voor Bram hadden we waarschijnlijk een dikke auto kunnen rijden. Maar we hadden liever Bram.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik betaal voor een consult een kleine 30 euro, maar kan de keren dat hij die niet berekend heeft sinds ik er kom niet meer op de vingers van 1 hand tellen. Mijn dierenarts werkt à
Leen op afspraak en uren in een volle wachtkamer zitten is dus niet aan de orde.
Leen op afspraak en uren in een volle wachtkamer zitten is dus niet aan de orde.
- Browny
- Zeer actief
dat is wel netjes zeg!LongFields schreef:Ik betaal voor een consult een kleine 30 euro, maar kan de keren dat hij die niet berekend heeft sinds ik er kom niet meer op de vingers van 1 hand tellen. Mijn dierenarts werkt à

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ja, dat vind ik ook. Vorig jaar ben ik heel vaak met Sjefke bij hem geweest voor controles ivm haar baarmoeder mts'er ING en daarvoor heb ik maar 1x consult betaald, verder alleen de medicatie. En met Nozem was ik vlak voordat ze uitgerekend was nog even ter controle langs geweest en om een slijmzuigertje te halen, en toen hoefde ik alleen het slijmzuigertje te betalen.Browny schreef:dat is wel netjes zeg!LongFields schreef:Ik betaal voor een consult een kleine 30 euro, maar kan de keren dat hij die niet berekend heeft sinds ik er kom niet meer op de vingers van 1 hand tellen. Mijn dierenarts werkt à
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dit had mijn dierenarts kunnen zijnLongFields schreef:Ik betaal voor een consult een kleine 30 euro, maar kan de keren dat hij die niet berekend heeft sinds ik er kom niet meer op de vingers van 1 hand tellen. Mijn dierenarts werkt à