Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dushi is gecesarmilant

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Dushi is gecesarmilant

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Als dat tenminste een woord is. Ik heb nu voor het eerst de effect van National Geografic ondervonden. Gisteren was mijn man jarig. Nou is Dushi echt heel gehoorzaam, het enige "foutje"dat ze heeft is dat ze altijd blaf als iemand op visite komt. Uit blijdschap dat wel. Als een dolle rent ze dan naar de visite toe. Zie ik ineens een vriend vooroverbuigen en Dushi de bekende psssst en de tweevinger correctie geven. Dushi schrikt zich een ongeluk en laat zich meteen op haar rug vallen. Het werkt wel, dat wel, maar om iemand die niet eens weet of een hond een herder of een tekkel is zoiets te zien doen is toch wat gek...(overigens kent die vriend Dushi goed, dus het is niet dat hij schrok ofzo)
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Re: Dushi is gecesarmilant

Ongelezen bericht door Nawosh »

Toch zou ik er niet op zitten te wachten dat Jan en alleman mijn hond corrigeert, ook niet een hele goede vriend.
Groetjes, Marjan
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Die had ik toch even terug geprikt ,hier wordt er door de visite niet fysiek gecorrigeerd ,daar zijn wij voor, en als wij het nodig achten doen we het zelf wel .
Ik zou dat overigens ook direct duidelijk hebben gemaakt aan de visite :F:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nawosh schreef:Toch zou ik er niet op zitten te wachten dat Jan en alleman mijn hond corrigeert, ook niet een hele goede vriend.
Nou! Ben blij dat het niet mijn 'hele goede' vriend is. Rot-geintje vind ik het.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mep: Hier geldt de 'no touch, no talk, no eye contact regel' en wie zich daar niet aan kan houden tot ik zeg dat het goed is wordt zelf naar buiten ge tsssst.
:oeps: Ik zou echt niet blij worden van dat soort mensen en zij ook zeker niet van mij... :tongue:
Miezemuis
Zeer actief

Nou ik had zelf ook wel zo iets huh wat is dat. Ik zag het door het raam en ben er later wel op teruggekomen, dat hij het beter aan Cesar Milan kan overlaten
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hier mogen goede vrienden en mensen die in ken gewoon mijn honden corrigeren.
Ze zijn niet van marsepijn en ik leef niet alleen op de wereld.
Heb vroeger ook wel eens een draai om mijnn oren gehad van buurman/oom of bekende en daar heb ik ook geen trauma's aan over gehouden.
Net als een beetje normale hond ook geen trauma overhoud aan een por in zijn ribben met 2 vingers.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

bouvierpoedel schreef:Hier mogen goede vrienden en mensen die in ken gewoon mijn honden corrigeren.
Heb vroeger ook wel eens een draai om mijnn oren gehad van buurman/oom of bekende en daar heb ik ook geen trauma's aan over gehouden.
Net als een beetje normale hond ook geen trauma overhoud aan een por in zijn ribben met 2 vingers.
Eens. Het bezoek hoeft het ook niet altijd leuk te vinden dat ze aangeblaft en besprongen worden en vaak helpt het als ze dat zelf al afkappen.
Maar ik hou het wel met argusogen in de gaten :wink:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

bouvierpoedel schreef:Hier mogen goede vrienden en mensen die in ken gewoon mijn honden corrigeren.
dit dus hier komt dat ook wel eens voor dat bekende mensen dat doen en dat vindt ik prima
vreemde zou ik niet accepteren maar dat is meer omdat Bitch en Bobby daar niet mee om kunnen gaan
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik ben het niet met je eens: Mijn Lieuwe is een bijzonder gevoelige hond, die een (milde) correctie alleen verdraagt als hij iemand goed kent en vertrouwt, maar anders blokkeert. Ik ken ook iemand wiens hond niet meer apporteerde na een te harde( verbale!) correctie van een helper in de jachttraining. Ben je klaar mee :gvd:
Degene die mijn honden probeert te corrigeren wordt dus wél meegedeeld dat ze zich níét op die manier met mijn honden mogen bemoeien.
Laatst gewijzigd door Ma-Rianne op 26 jun 2011 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Mijn honden zijn in huis erg rustig, alleen bij binnenkomst mogen ze van mij even vastgehouden ( om kopstoten te voorkomen :mrgreen: ) snuffelen begroeten en zo, buiten mogen van mij alleen mensen die ik ermee vertrouw mijn honden corrigeren en dat zijn er verdomt weinig :pffff:
Miezemuis
Zeer actief

hij deed het omdat hij eens wilde kijken of het werkte.
ik vind het overigens niet erg hoor als iemand mijn hpnd corrigeert als ze iets doet wat iemand niet wil, zoals op de schoot springen. maar meestal werkt een simpel nee ook.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Heeft niks met trauma's te maken; ik vind het niet nodig en zorg dat het niet nodig is.

:tongue: Maar da's natuurlijk makkelijk met maar 2 hondjes in huis.
Rami
Zeer actief

Oh, ik ben ook niet bang dat ze er iets aan over houden, maar als er gecorrigeerd moet worden doe ik dat toch echt gewoon zelf. Mijn honden, mijn manier van omgaan met.
Ik zorg er overigens sowieso voor dat niemand mijn honden hoeft te corrigeren. Dat is voor iedereen wel zo duidelijk. :wink:
Afbeelding
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ik vind het prima als mensen mijn hond corrigeren, zolang het maar op dezelfde manier gebeurt als hoe wij het zelf doen, anders heeft het simpelweg geen enkele zin. Maar zo'n poging met dat 'psst' a la Cesar zou ik geen probleem vinden, hoor :)
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
tineke

Rami schreef:
Oh, ik ben ook niet bang dat ze er iets aan over houden, maar als er gecorrigeerd moet worden doe ik dat toch echt gewoon zelf. Mijn honden, mijn manier van omgaan met.
Ik zorg er overigens sowieso voor dat niemand mijn honden hoeft te corrigeren. Dat is voor iedereen wel zo duidelijk. :wink:
Dat bedoel ik,het kan natuurlijk niet zo zijn dat de honden zich misdragen en mensen dat dan maar moeten toelaten omdat de suikerpopjes niet mogen worden aangesproken
Maar dat doen wij dan wel ,het zo van een vreemde trouwens weinig effect hebben ,Micron zo hevig ontsteld zijn om vervolgens een middelvinger te voorschijn te toveren :mrgreen: ,Sien zou angstig worden :ugh: ,Spok zou zich er denk ik wel bij neerleggen direct en Rio zou er maling aan hebben en je wegbrullen gok ik .
Rami
Zeer actief

tineke schreef:
Rami schreef:
Dat bedoel ik,het kan natuurlijk niet zo zijn dat de honden zich misdragen en mensen dat dan maar moeten toelaten omdat de suikerpopjes niet mogen worden aangesproken
Maar dat doen wij dan wel ,het zo van een vreemde trouwens weinig effect hebben ,Micron zo hevig ontsteld zijn om vervolgens een middelvinger te voorschijn te toveren :mrgreen: ,Sien zou angstig worden :ugh: ,Spok zou zich er denk ik wel bij neerleggen direct en Rio zou er maling aan hebben en je wegbrullen gok ik .
Ah ja, de effecten: Silka neemt het eerste de beste vliegtuig terug naar Istanbul en Billy bijt die vieze vreemde vinger er af. (Gecharcheerd hoor, maar toch... :engel: ).
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Rami schreef:
tineke schreef: Maar dat doen wij dan wel ,het zo van een vreemde trouwens weinig effect hebben ,Micron zo hevig ontsteld zijn om vervolgens een middelvinger te voorschijn te toveren :mrgreen: ,Sien zou angstig worden :ugh: ,Spok zou zich er denk ik wel bij neerleggen direct en Rio zou er maling aan hebben en je wegbrullen gok ik .
Ah ja, de effecten: Silka neemt het eerste de beste vliegtuig terug naar Istanbul en Billy bijt die vieze vreemde vinger er af. (Gecharcheerd hoor, maar toch... :engel: ).
:cool2: Pluis kijkt niet op of om en gaat gewoon verder met waar hij mee bezig was.
Charlie luistert prima naar bekend bezoek als het op een vriendelijke manier gaat, maar durft bij die 'tweevinger correctie' best even te betwisten of het bezoek écht wat te zeggen heeft.
Nut heeft het in ieder geval niet.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Als jullie honden zich gedragen en niet tegen vreemden opspringen is er voor de ander geen reden tot corrigeren :lekkerpuh: .
Dus als hier iemand overhoop gesprongen wordt, ook al is dat uit enthousiasme, dan mogen ze corrigeren. En het liefst met een vinger en pssst :goeie:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
tineke

Tulp schreef:Als jullie honden zich gedragen en niet tegen vreemden opspringen is er voor de ander geen reden tot corrigeren :lekkerpuh: .
Mwah ik gok er zomaar op dat als Rio tegen je aanspringt je omdondert en dat alle lust om te tsssen /prikken je vergaat :tongue:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb er geen problemen mee als iemand anders mijn honden correct corrigeren, soms zijn honden net ''kinderen'' :mrgreen:
Ze luisteren naar vreemde vaak beter omdat ze daarvan geen correctie verwachten en dat is indrukwekkender zodat beter kunnen gaan luisteren. :mrgreen:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

->Chanty<- schreef: Ze luisteren naar vreemde vaak beter omdat ze daarvan geen correctie verwachten en dat is indrukwekkender zodat beter kunnen gaan luisteren. :mrgreen:
Nou, mijn vorige hond zou je opvreten als je haar probeerde te corrigeren als vreemde.
Skadi kijkt naar mij, vermoed ik. Dat doet ze tenminste wel als andere mensen haar wat willen laten doen, zoals zitten.
Corrigeren doen andere mensen niet, omdat dat niet nodig is.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

tineke schreef:
Tulp schreef:Als jullie honden zich gedragen en niet tegen vreemden opspringen is er voor de ander geen reden tot corrigeren :lekkerpuh: .
Mwah ik gok er zomaar op dat als Rio tegen je aanspringt je omdondert en dat alle lust om te tsssen /prikken je vergaat :tongue:
Dit is toch wel raar hoor. Als een andere hond jouw hond corrigeert dan?
Je mag toch je eigen ruimte wel bewaken als er een hond in jouw buurt komt?
Ik ben het er mee eens dat de eigenaar dat zelf moet doen, maar als een hond op mij af komt springen dan laat ik hem wel weten dat ik niet zijn volger ben hoor!
Het zou mooi worden. :U:

Overigens, ik heb een zeer kalme en onderdanige hond. Dat was ie niet, het was de drukste en dikste pup van het nest :wink: zonder gepsssst en gebijt van mijn handen.
Er wordt steeds aangegeven doe deze trucs niet thuis na. En toch zie ik steeds vaker dat mensen dat doen en fout doen. Ze zijn niet goed aan het kijken wat de hond doet, reageren te snel en te heftig in een frustratie.
Laatst nog iemand met een jonge boxer, die wilde spelen. Hup meteen een knijp in zijn zij. En toen legde hij hem plat op zijn rug. Dat deed men 20 jaar geleden bij de hondenopvoeding.
Dat zou hij echt niet moeten doen met een hond van mij. Maar als ie bv opspringt tegen de postbode en die geeft hem een knietje, prima. Is een keer gebeurd en hij springt nooit meer. Dat is duidelijk.
Ik had hem natuurlijk ook binnen kunnen houden en laten zitten maar geef hem ook vrijheid omdat dat kan. Van mij hoeft een hond niet zo extreem volgend te zijn dat ie continu op een afstand zit te kijken. Maar dat ligt ook helemaal aan het karakter van de hond....
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

pfaffke is echt gecesarmillant maar daar kwam geen psst of vingers aan te pas hoor :pffff: :engel: ...hier mogen mensen honden corrigeren als ze er last van hebben...maar dat hebben ze niet..Nina gaat nooit naar andere mensen toe tenzij die mensen haar roepen...en pfaffke is nog in de fase dat hij beloont wordt als hij netjes gaat zitten als er iemand binnenkomt
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Tulp
Zeer actief

tineke schreef:
Ik kan wel wat hebben, maar eerlijk gezegd "vang" ik hem eerder op mocht het ooit zo ver komen :wink:
* * *
Tulp
Zeer actief

Miranda schreef:
->Chanty<- schreef: Ze luisteren naar vreemde vaak beter omdat ze daarvan geen correctie verwachten en dat is indrukwekkender zodat beter kunnen gaan luisteren. :mrgreen:
Nou, mijn vorige hond zou je opvreten als je haar probeerde te corrigeren als vreemde.
Skadi kijkt naar mij, vermoed ik. Dat doet ze tenminste wel als andere mensen haar wat willen laten doen, zoals zitten.
Gevaarlijke situaties kunnen dan ontstaan, omdat er blijkbaar wel iets gebeurt waarom er gecorrigeerd zou moeten worden en als dat op dat moment niet gebeurt dan hoop ik niet dat ik de volgende bezoeker ben waarbij hij zich nog meer denkt te kunnen permiteren.
* * *
Tulp
Zeer actief

sorry het is een zij
* * *
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tulp schreef:
Miranda schreef:
Gevaarlijke situaties kunnen dan ontstaan, omdat er blijkbaar wel iets gebeurt waarom er gecorrigeerd zou moeten worden en als dat op dat moment niet gebeurt dan hoop ik niet dat ik de volgende bezoeker ben waarbij hij zich nog meer denkt te kunnen permiteren.
Nee, er gebeurde niks waarom ze gecorrigeerd zou moeten worden.
Ze IS ook nooit gecorrigeerd door een vreemde, want dat was niet nodig.
Maar zou je dat wel geprobeerd hebben, dan zou er inderdaad een gevaarlijke situatie kunnen ontstaan als ik er niet bij zou zijn.

Een keer nam ik iemand (een onbekende) mee naar huis, die liet ik in de woonkamer, ik stoof zelf door naar boven om manlief te vertellen dat ik weer thuis was, en dat we visite hadden. Ik had het de hond wel gezegd, maar (te) haastig.
Ineens werd er benauwd naar boven geroepen dat de hond gromde.
Op mijn brul naar beneden "Da's een goeie, Dante" gedroeg de hond zich weer gewoon.
(Lees: Het bezoek verder straal negeren).

De eerste keer dat ik haar zag gromde ze ook tegen mij, trouwens.
Op mijn "Ben je nou helemáál belazerd!" werd ze direct verliefd op mij.
Een uurtje later ging ik met haar en haar oude baasje naar de supermarkt, waar ze buiten wachtte.
Toen we naar buiten kwamen begroette ze eerst mij, en dáárna pas haar oude baasje.
Vond 'ie niet zo leuk :tongue:

Sinds dat moment was ze niet meer bij me weg te slaan.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Miezemuis schreef:Zie ik ineens een vriend vooroverbuigen en Dushi de bekende psssst en de tweevinger correctie geven. Dushi schrikt zich een ongeluk en laat zich meteen op haar rug vallen. Het werkt wel, dat wel, maar om iemand die niet eens weet of een hond een herder of een tekkel is zoiets te zien doen is toch wat gek..
Ik vind dat die jongen, gezien zijn blanco achtergrond, een talent is. :mrgreen:

Ik ben wel benieuwd of het bij onze honden ook zou lukken. :LOL:
Rami
Zeer actief

Inge O schreef:
Tulp schreef: omdat er blijkbaar wel iets gebeurt waarom er gecorrigeerd zou moeten worden
hoeft absoluut niet zo te zijn - ik heb hier al een aantal maal mensen mijn honden zien/horen corrigeren omdat ze gewoon eventjes in de weg stonden naar hun oordeel of simpeler gezegd : omdat ze geen honden moeten en dus vinden dat die hoe dan ook in de weg staan.

geen haar op mijn hoofd dat er dan aan denkt mijn hond te beletten daarop te reageren - eigen schuld, dikke bult.
Ah ja, herkenbaar. Van die bemoeials. Dat vind ik nog het ergste, honden doen niets verkeerds maar krijgen zo maar uit het niets van een vreemde een por of zet of worden bij de snuit gepakt. Waarom? Het zou niet in mijn hoofd opkomen... :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”