Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen , advies en tips gevraagd , 2 reuen samen houden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: ervaringen , advies en tips gevraagd , 2 reuen samen hou

Ongelezen bericht door yamie »

renee-uk schreef:
sabje84 schreef:stelletje zielige miss zijn er ook nog mensen die hun honden moeten uitlaten.....

En dat jullie alles uit het verband trekken ben ik ook wel gewent ...
ach als ik maar weet dat het goed gaat hier thuis en er geen problemen zijn.

Ik zeg dat 1 van mijn honden sinds een week wel eens binnenplast en mijn honden zeiken mijn hele huis onder volgens jullie...

daar zit toch echt een gigantische verschil tussen.
En dat mijn honden hier nu eenmaal genoeg plaats hebben waardoor ik niet de hele dag met ze in 1 kamer ben kan ik ook niks aan doen.

Alsof jullie altijd alles zien en weten wat jullie honden doen.
En als dat zo is hebben jullie zeker niks beters te doen.
Ik zie helemaal niet altijd alles wat mijn honden doen, maar als er opeens plasjes in huis liggen ga ik toch echt wel uitzoeken wie dat doet en waarom.
Dát is het verschil tussen jou en mij :idea:
Maar tegen dovemansoren valt toch niet te praten, dus hou jij het er maar bij dat je een geweldige roedel hebt waar geen dominantie problemen aangekondigd worden op dit moment :ok:
Maar niet komen janken als het binnenkort goed fout gaat in je onmogelijke roedeltje he en ook niet zeiken dat je niet gewaarschuwd bent :neenee:
als het daar mis gaat, lees je dat hier echt niet hoor.. :wink:
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sabje84 »

renee-uk schreef:
sabje84 schreef:stelletje zielige miss zijn er ook nog mensen die hun honden moeten uitlaten.....

En dat jullie alles uit het verband trekken ben ik ook wel gewent ...
ach als ik maar weet dat het goed gaat hier thuis en er geen problemen zijn.

Ik zeg dat 1 van mijn honden sinds een week wel eens binnenplast en mijn honden zeiken mijn hele huis onder volgens jullie...

daar zit toch echt een gigantische verschil tussen.
En dat mijn honden hier nu eenmaal genoeg plaats hebben waardoor ik niet de hele dag met ze in 1 kamer ben kan ik ook niks aan doen.

Alsof jullie altijd alles zien en weten wat jullie honden doen.
En als dat zo is hebben jullie zeker niks beters te doen.
Ik zie helemaal niet altijd alles wat mijn honden doen, maar als er opeens plasjes in huis liggen ga ik toch echt wel uitzoeken wie dat doet en waarom.
Dát is het verschil tussen jou en mij :idea:
Maar tegen dovemansoren valt toch niet te praten, dus hou jij het er maar bij dat je een geweldige roedel hebt waar geen dominantie problemen aangekondigd worden op dit moment :ok:
Maar niet komen janken als het binnenkort goed fout gaat in je onmogelijke roedeltje he en ook niet zeiken dat je niet gewaarschuwd bent :neenee:
:blah: :blah: :blah:

weet niet waar jij vandaan haalt dat ik niet wil of ga of ben aant uitzoeken wie er binnen plast.
Lezen is kennelijk erg moeilijk voor sommige mensen.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

sabje84 schreef: En dat mijn honden hier nu eenmaal genoeg plaats hebben waardoor ik niet de hele dag met ze in 1 kamer ben kan ik ook niks aan doen.
De honden bij je houden totdat je weet wie wat doet :idea: Zo, dat was moeluk!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

yamie schreef: als het daar mis gaat, lees je dat hier echt niet hoor.. :wink:
Dat zal inderdaad wel niet, nou ja als we haar niet meer zien weten we het ook ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

sabje84 schreef: :blah: :blah: :blah:

weet niet waar jij vandaan haalt dat ik niet wil of ga of ben aant uitzoeken wie er binnen plast.
Ik denk dat schrijven voor sommige mensen nog veel moeilijker is, óf onthouden wat je geschreven hebt.
hand in eigen boezem lijkt me een prima idee voor je, maar ook dat zal wel te moeilijk zijn
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sabje84
Actief

Inc schreef:
sabje84 schreef: En dat mijn honden hier nu eenmaal genoeg plaats hebben waardoor ik niet de hele dag met ze in 1 kamer ben kan ik ook niks aan doen.
ja want ik heb verder ook niks te doen ofzo....
zit de hele dag maar wat op de bank naar mijn honden te kijken.
en ik moet 4 honden mee naar de wc nemen en onder de douche etc.
:oohja:
sabje84
Actief

renee-uk schreef:
sabje84 schreef: :blah: :blah: :blah:

Ik denk dat schrijven voor sommige mensen nog veel moeilijker is, óf onthouden wat je geschreven hebt.
hand in eigen boezem lijkt me een prima idee voor je, maar ook dat zal wel te moeilijk zijn
nee hoor dat jullie alles wat ik schrijf precies pvatten hoe jullie willen en er een eigen draai aan geven heeft er natuurlijk niks mee te maken.

maar laten we nu maar ontopic blijven erg jammer voor de TS
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

sabje84 schreef:
Dan niet zitten zeiken over het gezeik, als het teveel moeite is om e niet uit het oog te verliezen.
renee-uk
Zeer actief

sabje84 schreef:
Inc schreef:
jezus mens zie je nou zelf niet hoe onnozel je bezig bent: dan maak je toch tijd :roll:
Als de zaken daar uit de hand gaan lopen -en ik geef je op een briefje dat dat binnenkort gebeurt- heb je het echt helemaal alleen aan jezelf te wijten.
Alleen zo jammer dat de narigheid niet bij jou terecht komt maar bij één (of meerdere) van je honden.
En maar hard duimen dat er geen kinderen tussen staan als het escaleert :schrik:
Afbeelding

sabje84
Actief

Als Als Als ....

Ik vind het super dat jullie een glazenbol hebben mag ik die eens lenen???
yamie
Zeer actief
Contacteer:

sabje84 schreef:
Inc schreef:
ik had ( en nog steeds kan ik hem niet 100 % vertrouwen) ook een reu die erg markeerde in huis.. en ja.. dat was en is vaak nog, dus idd geen gelegenheid geven, niet alleen in een ruimte laten, hij ging idd mee naar de douche, of naar boven of wat dan ook.

jij moet er ten eerste nog achter komen welke reu het is en ten tweede, kun je het er alleen uit krijgen wanneer je hem ook kunt corrigeren en daarvoor moet je hem toch echt "betrappen"

let ook op andere signalen trouwens, als het met rangorde en plaats aftasten te maken heeft, dan zie je ook andere dingen tussen de heren, en dat is , denk ik maar zo, nog veel belangrijker in jou situatie, met jou combi, om dat heel goed in de gaten te houden.
renee-uk
Zeer actief

sabje84 schreef:Als Als Als ....

Nee hoor heeft niks te maken met een glazen bol, wel met kennis van hondengedrag.
Het had best een goed idee geweest als jij je daar ook in verdiept had voordat je vier reuen bij elkaar ging zetten, waarvan twee dicht bij elkaar in leeftijd en ook nog van een ras dat bekend staat om zn hondonvriendelijkheid tegenover sexegenoten :piew:
Dat lezende had ik al enorme twijfels en die zijn na de berichten hier alleen maar zekerheden geworden.... nie wies noemen ze dat!
Afbeelding

sabje84
Actief

yamie schreef:
sabje84 schreef:
Inc schreef: ik had ( en nog steeds kan ik hem niet 100 % vertrouwen) ook een reu die erg markeerde in huis.. en ja.. dat was en is vaak nog, dus idd geen gelegenheid geven, niet alleen in een ruimte laten, hij ging idd mee naar de douche, of naar boven of wat dan ook.

jij moet er ten eerste nog achter komen welke reu het is en ten tweede, kun je het er alleen uit krijgen wanneer je hem ook kunt corrigeren en daarvoor moet je hem toch echt "betrappen"

let ook op andere signalen trouwens, als het met rangorde en plaats aftasten te maken heeft, dan zie je ook andere dingen tussen de heren, en dat is , denk ik maar zo, nog veel belangrijker in jou situatie, met jou combi, om dat heel goed in de gaten te houden.
Dat doe ik idd ook maar ik heb nog geen verandering kunnen ontdekken in hun gedrag.
Daarom verbaasde ik me ook om plasjes te vinden en verbaasde ik me ook dat het de jonge reu niet kon zijn geweest.

Maar jij had 1 reu ik heb er 4 en die komen al helemaal niet boven want dat is verboden voor onze honden.
Ik ga ze nu als ik naar boven ga ook maar scheiden tot ik door heb wie het doet.
Want als ze gescheiden zitten vind ik geen plasjes.
Ik vind overigens ook niet elke dag een plasje ofzo het is nu 3x voorgekomen deze afgelopen anderhalve week
sabje84
Actief

renee-uk schreef:
sabje84 schreef:Als Als Als ....

Nee hoor heeft niks te maken met een glazen bol, wel met kennis van hondengedrag.
Het had best een goed idee geweest als jij je daar ook in verdiept had voordat je vier reuen bij elkaar ging zetten, waarvan twee dicht bij elkaar in leeftijd en ook nog van een ras dat bekend staat om zn hondonvriendelijkheid tegenover sexegenoten :piew:
Dat lezende had ik al enorme twijfels en die zijn na de berichten hier alleen maar zekerheden geworden.... nie wies noemen ze dat!
daarom was het ook nooit de bedoeling om 4 honden te hebben en al helemaal niet 2 staffords.
Maar daar ga ik niet meer over uit wijden want dan kun je makkelijk terug vinden.

Ik ben alleen geen voorstander om al te gaan herplaatsen als er totaal geen problemen zijn.

En dat jullie lezen wat jullie willen lezen moeten jullie lekker zelf weten ik ga dit topic iig niet verder vervuilen zoals ik al zei heeft de TS daar niks aan.
renee-uk
Zeer actief

sabje84 schreef: daarom was het ook nooit de bedoeling om 4 honden te hebben en al helemaal niet 2 staffords.
Maar daar ga ik niet meer over uit wijden want dan kun je makkelijk terug vinden.

Ik ben alleen geen voorstander om al te gaan herplaatsen als er totaal geen problemen zijn.

En dat jullie lezen wat jullie willen lezen moeten jullie lekker zelf weten ik ga dit topic iig niet verder vervuilen zoals ik al zei heeft de TS daar niks aan.
ach op een gegeven moment hoef je helemaal niet eens aan herplaatsen te denken, dan kun je meteen de crematie regelen :ok:

Ik hou er ook over op trouwens verloren moeite enzo, succes verder!
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: ik had ( en nog steeds kan ik hem niet 100 % vertrouwen) ook een reu die erg markeerde in huis.. en ja.. dat was en is vaak nog, dus idd geen gelegenheid geven, niet alleen in een ruimte laten, hij ging idd mee naar de douche, of naar boven of wat dan ook.

let ook op andere signalen trouwens, als het met rangorde en plaats aftasten te maken heeft, dan zie je ook andere dingen tussen de heren, en dat is , denk ik maar zo, nog veel belangrijker in jou situatie, met jou combi, om dat heel goed in de gaten te houden
sabje84 schreef:Dat doe ik idd ook maar ik heb nog geen verandering kunnen ontdekken in hun gedrag.
Daarom verbaasde ik me ook om plasjes te vinden en verbaasde ik me ook dat het de jonge reu niet kon zijn geweest.

Maar jij had 1 reu ik heb er 4 en die komen al helemaal niet boven want dat is verboden voor onze honden.
Ik ga ze nu als ik naar boven ga ook maar scheiden tot ik door heb wie het doet.
Want als ze gescheiden zitten vind ik geen plasjes.
Ik vind overigens ook niet elke dag een plasje ofzo het is nu 3x voorgekomen deze afgelopen anderhalve week
ik heb 3 reuen... maar ik wist idd wel vrij direct wie de plasser was, maar dat verandert niks aan het feit, dat je ze wel in de gaten moet houden, om het te kunnen doorbreken ;)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

sabje84 schreef:daarom was het ook nooit de bedoeling om 4 honden te hebben en al helemaal niet 2 staffords.

Voorop gesteld dat ik helemaal geen kennis of ervaring heb met de rassen die jij hebt, kan ik je wel vertellen dat ik diverse colliefokkers ken die hun reuen ook gescheiden hebben of zelfs ergens anders hebben wonen. En nou staan collies bekend om hun tolerante en lieve karakter. Ook de reuen. Ik denk dat voornoemde colliefokkers (en die zitten al tientallen jaren 'in het vak') dit niet voor niets doen.
Als ervaren mensen dit al doen met hun zachtaardige ras, waarom neem je dan in vredesnaam het risico om een dergelijk experiment te nemen met rassen die er om bekend staan dat ze niet erg vriendelijk zijn naar sexegenoten?

Trouwens, mijn eigen zoon is samen met een vriendje jaren geleden erbij geweest toen een duitse herderreu uit een tuin kwam vliegen en bovenop mijn nietsvermoedende Kyra klapte. Nick was toen een jaar of 8 en hij heeft het er soms nóg over dat hij heeft gehoord hoe vreselijk Kyra aan het gillen was. En dan was er, door haar dikke vacht, alleen nog maar sprake geweest van wat bloeduitstortingen.
Hoe denk je dat jouw kinderen het ervaren als zij getuige zijn van een gevecht tussen jouw honden die waarschijnlijk veel meer schade aan elkaar zullen toebrengen?
Afbeelding
cindybosch
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kruising Akita inu / Tsjechische wolf

Ongelezen bericht door cindybosch »

Iedereen alvast bedankt voor de reacties , jammer dat er ook ruzie wordt gemaakt in mijn topic !
even over dat plassen in huis , hoe leer je dat dan af ? en waarom doet die reu dat dan ?
kan/moet ik straks met beide honden tegelijk uit , of is het beter om eerst met vader en dan met de pup te gaan lopen ?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Waarom wil je dan een reu....zijn er geen teven?
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

ik voorzie toch niet veel problemen, ook omdat de reu een stuk ouder is
ik heb hier 3 reuen en 2 teven, en ook nooit problemen
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

cindybosch schreef:Iedereen alvast bedankt voor de reacties , jammer dat er ook ruzie wordt gemaakt in mijn topic !
even over dat plassen in huis , hoe leer je dat dan af ? en waarom doet die reu dat dan ?
kan/moet ik straks met beide honden tegelijk uit , of is het beter om eerst met vader en dan met de pup te gaan lopen ?
De meeste reuen die markeren doen dit toch omdat zij zich "dominanter" voelen dan het baasje .
Ik heb dominater tussen aanhalingstekens staan omdat het niet altijd hoeft te gaan om een dominante hond.
Persoonlijk denk ik dat het voortkomt uit een situatie waarbij het voor de hond onduidelijk is wie nu eigenlijk de baas of alfa is of hoe je het ook wil noemen.
Er moet gewoon 1 zijn die duidelijkheid geeft en de duidelijke grenzen en tja in geval van huisdieren is het toch het beste dat jij dat als mens bent die die steld op een duidelijke maar rustige manier. Te vaak komen de frustaties bij de mens omhoog waardoor ze dus in de war raken en daarom je niet als zodanig meer zien en denken dat zij het dan dus maar moeten regelen.

Verder zou ik ze gewoon tergelijker tijd uitlaten. Juist ook omdat het even lekker ontspannen is en dat dus juist goed is voor de band onderling. Wel moet je met de achtergrond van je honden erop letten dat ze dan als een pack naar andere hoden kunnen gaan reageren. Als dit zo is zoals bv bij mijn honden als ze met zijn alle lopen is het ook goed om zo nu en dan dit te doorbreken door ze af en toe apart te doen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn reu plaste in huis toen er werknemers kwamen klussen. Die periode pieste hij tegen de deurposten van de voordeur en overal waar die mannen bezig waren. Om te laten zien dat het zijn huis was denk ik. Ook plaste hij in huis als er een andere hond geweest was. Een bepaalde periode plaste hij sowieso in huis. Elke dag zodra hij de kans kreeg. Wel alleen in de slaapkamer, gang of keuken, nooit in de woonkamer. Denk dat dat was rondom samenwonen. Nieuw persoon in huis dus stress over wie de baas is. Dus hekje tussen de woonkamer en de rest van het huis en het was over :ok: Hij was wel een hele erge mannetjesputter moet ik zeggen. :wink:
Afbeelding
cindybosch
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kruising Akita inu / Tsjechische wolf

Ongelezen bericht door cindybosch »

We krijgen een reu , omdat er geen teefjes beschikbaar zijn , daarom willen we toch voor de reu gaan ook omdat deze wit is
over dat markeren in huis , dat vroeg ik omdat snowy dat ook wel eens heeft gedaan , en idd als er bepaald bezoek was , normaal doet ie dat nooit , dus hier wil ik wel even bedacht op zijn
ik zal jullie zeker op de hoogte houden hoe het gaat lopen tussen snowy en de pup
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Het is een nest van jullie reu; dan heb je toch zeker eerste keus?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij hebben momenteel 3 reuen van onszelf ,een van bijna negen ,een fila brasileiro ,twee van 6 ,mixjes en een tijdelijke hond ,reu van 8 maanden een mix ,dog/fila achtig in huis en dat gaat goed.
De jongere heren hebben in het verleden wel wat gerommeld maar hebben nu hun ritme gevonden.
Verder hebben we nog een teefje van 6 jaar die is goed met alle heren.

In het verleden had ik ook roedels met meerdere reuen ,hiervoor twee fila brasileiro reuen die ruim 2 jaar scheelde en een boxerreu die net zo oud was als de jongste fila en Micron die weer ruim twee jaar met de jongste honden scheelde.
Daarbij nog een oudere mastinoteef.
Ook dat ging goed.
En daarvoor een bdreu en mastinoreu samen met een keeshondje ook reuen.
Ik zou in jou geval echt goed naar mijn hond kijken en me afvragen of hij het leuk zou vinden een maatje erbij.
En op basis daarvan zou ik mijn beslissing nemen :wink:
Sassol
Actief
Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.

Ongelezen bericht door Sassol »

Ach het hangt volledig van de honden af en de roedelleider!

Zo zou het best eens kunnen zijn dat Snowy totaal niet moeilijk doet en de pup met retriever er doorheen een terrorist wordt. Je weet het niet!

Wij hebben zelf ook 2 reuen. 1 bulldog met z'n zaakje er nog aan en een onherleidbare mix gecastreerd met 9 maanden.
(kan er wel wat van maken, maar goed zie er zo al 5 rassen inzitten dus echt veel wijzer wordt je daar niet van)

De bulldog is nu 1,5 en de mix is iets ouder als 2. Bulldog hadden we al van pup af aan en de mix is er in oktober bij gekomen. Zo verschillend als ze zijn zijn het toch de grootste maatjes geworden. En de échte ruzie tussen hun 2 ging om een stukje versnipperd papier :oohja:
We zien eens in de zoveel tijd dat de Bull kijkt offie nu niet al toe is om een rang omhoog te komen. Maar helaas, dat dikke, stugge lijf verliest het altijd van de wendbaarheid van Duke.

Het ligt er echt aan hoe stabiel jouw gezin is, hoe duidelijk de rangorde is en vooral wat de leider allemaal bepaalt. Het beste werkt om één simpele regel aan te houden. Geen gezeik om de leider én de kinderen heen.

Doe juist veel activiteiten samen als een roedel, maar geef ze ook nog wat individuele aandacht. (Let op: puppemans krijgt waarschijnlijk veel aandacht, dit kan claimgedrag bij Snowy oproepen)

Ook al gooi je 5 Bulldog reuen bij elkaar. Zet er geweldige leider bij en je hebt geen problemen;)
Doggo = life

Party Puma :balon:

Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

dagmar88 schreef::denken: Het is een nest van jullie reu; dan heb je toch zeker eerste keus?
Ze wil een witte want het oog wil ook wat, snap dat dan :roll:
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

dagmar88 schreef::denken: Het is een nest van jullie reu; dan heb je toch zeker eerste keus?
Niet elke fokker werkt zo ;)
Ik bv wil zoveel mogelijk weten over het nieuwe baasje en hoe die de toekomst met het hondje ziet, zij mogen een voorkeur uitspreken absoluut en natuurlijk zeggen of zij een reu of een teefje willen. Maar pas aan de hand van de aptitude test ga ik kijken of ik hun voorkeur ook idd een match vind. Zo niet(doordat energie level hond/baas niet goed match of het temprament hond /baas) en het geslacht wat hun keuze was kunnen ze kiezen of dat ze wachten of dat ze kwa andere mach toch voor een eventtueel ander geslacht gaan.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Sassol schreef:Ach het hangt volledig van de honden af en de roedelleider!

Ook al gooi je 5 Bulldog reuen bij elkaar. Zet er geweldige leider bij en je hebt geen problemen;)
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

het is 50% kans :engel: ..of het gaat goed ..of het gaat fout...Als je die 50% kans dat fout gaat maar in je achterhoofd houdt en dus zorgt dat de honden apart gehouden kunnen worden,je dan de tijd hebt om twee keer je uitlaatrondje te moeten doen..en steeds moet nadenken of je de deur goed gesloten hebt gedaan...Als je dat allemaal geen probleem vindt en jij denkt dat je die pup genoeg kan bieden en het niet ten koste gaat van de oudere hond gewoon doen.
Het kan goed gaan...afgelopen weekend waren we op de laekenfunday (zijn dan wel herders) onze fokster had alle honden mee..waaronder de moeder van mijn pup die was weer loops en zat in een bench aan de bench vast zat opa,half broer en een zoon van haar (alle dekreuen) daarnaast liepen constant vreemde reuen langs..en geen onvertogen woord is gevallen..en dat met een loopse teef...
Maar met een ras als mijn voorgaande een ambull,akita of staffs zou ik dit nooit maar dan ook nooit proberen...het is een ander kaliber hond en als je zo een aanschaft behoor je te weten dat het op een bepaalde leeftijd hoogstwaarschijnlijk fout gaat...en dat is niet erg..want het zit in het ras..maar als baas zijnde moet je dan wel de consequenties aanvaarden en dus alles apart doen.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”