Een tijdje terug had ik een topic geopend over een teef die zo lang bleef nabloeden na de dekking. Op de echo bleek ze leeg (wel verschillende lege ampules te zien, dus er was wel iets gebeurd... maar dus niet standgehouden), maar met 7 weken dracht had ik er toch geen goed gevoel over. Ze leek me ontzettend zwanger, maar goed het was haar eerste keer dekking en had geen flauw idee of ze zich dan misschien anders zou gedragen dan als ze gewoon schijnzwanger zou zijn. Ik had met 6 weken dracht wel wat slijm gezien, maar goed als iedereen zegt dat je je verbeeld met slijm en dik worden

tja dan leg je het er maar bij neer.... maar met 7,5 week heb ik toch maar eens contact opgenomen om te kijken of er leven van binnen was, wederom geen hartjes te vinden.......
10 dagen na de uitgerekende datum, ondertussen was ik weer met haar aan het sporten, goed doorwandelen en haar strakker op het voer gezet, want haar melkproductie en dikheid waren echt abnormaal........ lag er een pup in de mand! Ik ben me echt compleet doodgeschrokken, het had dus zo enorm fout kunnen gaan!! Hij is voor ruim een week te laat, helemaal niet zo aan de maat (nu gewoon een flinke reu), dus dat was het geluk! Ze heeft 0,0 tekenen gegeven dat ze moest gaan bevallen. Geen hijgen, geen pufje en gewoon als een debiel rennen en spelen met haar moeder

We kwamen net terug van anderhalf uur lopen (gelukkig dus niet naar strand gegaan!!!) en nog even snel mijn huishouden op orde, omdat ik de volgende dag naar ziekenhuis moest.... nog even snel de kleden in de was. Het was een kwartiertje nadat we thuiskwamen en mevrouw was dus al compleet klaar met haar bevalling........ alles doet het prima. mama is er zielsgelukkig mee en het is echt een lekker ding!
zn roze neusje trekt overigens nog helemaal zwart bij, dat heeft hij van zn moeder. Ik heb mijn teef aangemeld bij de moederloze puppycentrale, want ze heeft melk genoeg en bovendien wil ik dat die kleine pup opgroeid met nestgenootjes om wat puppytaal bij te schaven. Heeft er iemand ervaring mee met eenlingen in een nest? Ik had wel de tip gehad van de dierenarts om in iedergeval een nestje te vinden die ongeveer even oud was als Teddy, zodat hij daar wat speelmomenten kan pakken (maar dat had ik mezelf ook al voorgenomen)