Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rode plekjes met korstjes/schilfers
Moderator: moderatorteam
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Rode plekjes met korstjes/schilfers
Ik voelde bij mijn hond laatst een soort bultjes op zijn kop en rond zijn oren.
Ik dacht eerst aan een teek maar bij nader inzien bleken het een soort van wondjes/korstjes te zijn
Ik dacht dus van het stoeien met andere honden maar net met borstelen merkte ik ook dergelijke plekjes op bij zijn achterpoten en liezen.
Dit zijn echt rode plekken met flinke huidschilfers die makkelijk loslaten.
Ik betwijfel dus of dit van het stoeien komt.
Nu heeft hij laatst met een hond gespeeld die een vorm van eczeem had en ik vroeg me af of dit het kon zijn en hoe zich dit uit?
Het ligt niet aan zijn voer want dit is niet veranderd (en vers).
Hij heeft er verder geen last van lijkt het want hij krabt zich niet.
Zover ik kan zien gaat hem om ong. 7/8 plekjes.
Ik dacht eerst aan een teek maar bij nader inzien bleken het een soort van wondjes/korstjes te zijn
Ik dacht dus van het stoeien met andere honden maar net met borstelen merkte ik ook dergelijke plekjes op bij zijn achterpoten en liezen.
Dit zijn echt rode plekken met flinke huidschilfers die makkelijk loslaten.
Ik betwijfel dus of dit van het stoeien komt.
Nu heeft hij laatst met een hond gespeeld die een vorm van eczeem had en ik vroeg me af of dit het kon zijn en hoe zich dit uit?
Het ligt niet aan zijn voer want dit is niet veranderd (en vers).
Hij heeft er verder geen last van lijkt het want hij krabt zich niet.
Zover ik kan zien gaat hem om ong. 7/8 plekjes.

- Anouk
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Re: Rode plekjes met korstjes/schilfers
Die beschrijving lijkt op wat mijn Labrador had en dat was een bacteriele huidinfectie. Ik zou ermee naar de DA gaan in ieder geval.
- dagmar88
- Zeer actief
Eczeem is niet besmettelijk.
Ik denk vanwege de plaats eerder aan een intolerantie of allergie.
Kan liggen aan voeding of factoren van buitenaf; pollen, huisstofmijt.
Wat eet je hond?
Ik denk vanwege de plaats eerder aan een intolerantie of allergie.
Kan liggen aan voeding of factoren van buitenaf; pollen, huisstofmijt.
Wat eet je hond?
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk ook aan een allergie, Mijn OEB had dit ook door een allergische reactie op bepaald voer
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Het voer zal het niet zijn want hij krijgt al maanden kvv (verschillende smaken, wel dezelfde merken).
Bedenk dat het misschien een reactie is op de graanvelden waar we wel eens langswandelen en waar hij natuurlijk doorheen wil razen.
Ik heb de plekjes gisteren ingesmeerd met een calendulazalf en de meeste trekken toch aardig weg.
Mocht ik maandag nog plekjes zien dan gaat hij so wie so op controle bij de DA.
Op de club was namelijk een hond (paar weken geleden al) die ook een parasitaire of bacteriele huidinfectie had (is me nooit helemaal duidelijk geworden want ik heb van alles voorbij hoor komen en de DA wist het ook niet geloof ik). Dat begon ook met een plekje en was toen binnen een paar weken kaal.
Bedenk dat het misschien een reactie is op de graanvelden waar we wel eens langswandelen en waar hij natuurlijk doorheen wil razen.
Ik heb de plekjes gisteren ingesmeerd met een calendulazalf en de meeste trekken toch aardig weg.
Mocht ik maandag nog plekjes zien dan gaat hij so wie so op controle bij de DA.
Op de club was namelijk een hond (paar weken geleden al) die ook een parasitaire of bacteriele huidinfectie had (is me nooit helemaal duidelijk geworden want ik heb van alles voorbij hoor komen en de DA wist het ook niet geloof ik). Dat begon ook met een plekje en was toen binnen een paar weken kaal.

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja mijn hond kreeg ook KVV van pup af aan, zegt soms dat helemaal niets,
je kunt zomaar iets krijgen ook, natuurlijk.
gewoon even opties open houden en kijken hoe , wat wanneer
je kunt zomaar iets krijgen ook, natuurlijk.
gewoon even opties open houden en kijken hoe , wat wanneer
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Nee dat weet ik maar ja brok verdraagt hij helemaal niet, krijgt hij darmproblemen.
Tsja en waarop hij dan opeens allergisch op kvv zou reageren?
Het wordt toch meestal als voeding aangeraden bij honden met een allergie?
Maar ik heb hem straks weer helemaal nagekeken en de meeste plekjes zijn weg.
Ik vermoed toch dat ze zijn ontstaan door het stoeien met andere honden ("bijten" in kop, poten en flanken en elkaar aantikken met de poten), verder rent hij momenteel veel door het hoge gras en graan dus dat zal ook wel irritatie geven. Zal morgen extra checken want hij heeft net weer flink gespeeld.
Ik hou het gewoon maar in de gaten (kan toch niks anders) en laat het anders even bij de DA nakijken.
Tsja en waarop hij dan opeens allergisch op kvv zou reageren?
Het wordt toch meestal als voeding aangeraden bij honden met een allergie?
Maar ik heb hem straks weer helemaal nagekeken en de meeste plekjes zijn weg.
Ik vermoed toch dat ze zijn ontstaan door het stoeien met andere honden ("bijten" in kop, poten en flanken en elkaar aantikken met de poten), verder rent hij momenteel veel door het hoge gras en graan dus dat zal ook wel irritatie geven. Zal morgen extra checken want hij heeft net weer flink gespeeld.
Ik hou het gewoon maar in de gaten (kan toch niks anders) en laat het anders even bij de DA nakijken.

-
Bmamavan2
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Dat kan je niet zo concluderen; even goed verdraagt hij 1 van de ingrediënten niet.Bmamavan2 schreef:Het voer zal het niet zijn want hij krijgt al maanden kvv (verschillende smaken, wel dezelfde merken).
Bepaalde soort vlees, graan of andere toevoegingen.
Rode plekken met huidschilfers komen in ieder geval niet door stoeien, dus ik zou zeker proberen te achterhalen wat er aan de hand is.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
En toch denk ik niet dat het aan het voer ligt.
Hij krijgt so wie so hypoallergeen dus zonder granen of rare toevoegingen.
Daarbij krijgt hij alleen vleessoorten waarvan we, door een eliminatiedieet, weten dat hij tegen kan.
En als het wel aan de kvv zou liggen, wat ik dus sterk betwijfel, heb ik een groot probleem want hij verdraagt geen enkele merk brok (zware diarree) en volledig BARF werkt ook niet aangezien hij de botten niet altijd goed lijkt te verteren (dan krijgt hij bloederige ontlasting).
Dus bij een voedeselallergie zou ik andere symptomen zien dan dat ik nu doe, denk ik (met name diarree en spugen en ook veel krabben).
Ik denk dat die plekjes op zijn kop van het stoeien zijn geweest (klein wondje waarop een korstje is ontstaan)en die in zijn liezen (3 plekjes)...ik vermoed, maar dat weet ik niet helemaal zeker is denk ik irritatie van het gras/graan waar hij graag doorheen draaft.
Sprak iemand met een Weimaraner die dit ook had (zelfde veld).
Het was dat ik even bang was dat hij misschien een huidinfectie had opgelopen door het contact met die andere twee honden (1 met eczeem en 1 met een parasitaire aandoening)maar tot nu toe lijkt het weer gewoon allemaal weg te trekken. Ik wilde gewoon even jullie mening.
Mocht ik het echt niet vertrouwen dan ga ik natuurlijk naar de DA, maar ja om daar nu heen te gaan met een hond die niet echt iets mankeert...
Hij krijgt so wie so hypoallergeen dus zonder granen of rare toevoegingen.
Daarbij krijgt hij alleen vleessoorten waarvan we, door een eliminatiedieet, weten dat hij tegen kan.
En als het wel aan de kvv zou liggen, wat ik dus sterk betwijfel, heb ik een groot probleem want hij verdraagt geen enkele merk brok (zware diarree) en volledig BARF werkt ook niet aangezien hij de botten niet altijd goed lijkt te verteren (dan krijgt hij bloederige ontlasting).
Dus bij een voedeselallergie zou ik andere symptomen zien dan dat ik nu doe, denk ik (met name diarree en spugen en ook veel krabben).
Ik denk dat die plekjes op zijn kop van het stoeien zijn geweest (klein wondje waarop een korstje is ontstaan)en die in zijn liezen (3 plekjes)...ik vermoed, maar dat weet ik niet helemaal zeker is denk ik irritatie van het gras/graan waar hij graag doorheen draaft.
Sprak iemand met een Weimaraner die dit ook had (zelfde veld).
Het was dat ik even bang was dat hij misschien een huidinfectie had opgelopen door het contact met die andere twee honden (1 met eczeem en 1 met een parasitaire aandoening)maar tot nu toe lijkt het weer gewoon allemaal weg te trekken. Ik wilde gewoon even jullie mening.
Mocht ik het echt niet vertrouwen dan ga ik natuurlijk naar de DA, maar ja om daar nu heen te gaan met een hond die niet echt iets mankeert...

-
Bmamavan2
- Zeer actief
Rode plekjes en schilfers zijn verdwenen!
De plekjes op zijn kop blijken toch echte wondjes van het stoeien te zijn, tsja...daar is 40 kg. lomp geweld toch zelf bij
Toevallig gisteren de dierenarts getroffen en die kon er verder ook geen tabak van maken...
De plekjes op zijn kop blijken toch echte wondjes van het stoeien te zijn, tsja...daar is 40 kg. lomp geweld toch zelf bij
Toevallig gisteren de dierenarts getroffen en die kon er verder ook geen tabak van maken...