Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje aan rottweilerkenners.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Vraagje aan rottweilerkenners.

Ongelezen bericht door roksefloks »

In december 2007 hebben wij tot ons grote verdriet afscheid moeten nemen van onze rottweiler Aram.
Een gouden hond met een superstabiel karakter. Hij was bovendien erg gezond en is bijna 13 jaar geworden. Hij is in zijn slaap overleden.
Wij hebben ook nog drie kooikerhondjes, maar de rottweiler (zoals Aram) heeft ook ons hart gestolen.
Ooit zal er weer een rottweiler in ons leven zijn.
Wij zoeken geen showhond, maar een sportieve, gezonde, stabiele rottweiler ter zijner tijd.
Arams ouders waren Boy van Doeska stam (Hero von Hohegeiss x Doeska vd. Nedermolen) en Anja vd. Nedermolen (Chris vom Obergrombacher schloss x Hatty vd. Nedermolen).
Wie weet goede en betrouwbare fokkers die dit type rottweiler fokken.
We hebben geen haast hoor. Het kan nog jaren duren voordat het zover is, maar ik wil me van te voren heel goed orienteren. :lol1:
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Re: Vraagje aan rottweilerkenners.

Ongelezen bericht door Yaika »

Mellow schreef:Leane, hier op het forum, fokt met prachtige rottweilers.

Dat klopt helemaal! Een van de mooiste die ik ooit (op foto's) gezien heb! :I:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou zelf eens gaan rondkijken tegen die tijd op een clubdag oid en met eigen ogen bekijken welke honden je aanspreken. De lijnen die je noemt zijn gezien de leeftijd van je overleden hond waarschijnlijk ergens hier en daar achter in stambomen beland. Als je er al iets van terug kan vinden. Dat zou ik loslaten. Wat je moet doen is de honden zelf bekijken.

Wat je ook kan doen is op zoek gaan naar een volwassen hond die je aanspreekt. Bij de rottweiler blijf je toch tegen enkele evt. problemen aanlopen als de honden volwassen zijn. Die zijn van medische aard (daar kan je niks tegen beginnen als koper, het is pech of geluk hebben bij een pup) en van karakter-technische aard. Weer een ideale gezonde hond kopen wil iedereen. Of je dat gaat lukken is een tweede. Zelfs al doe je nog zo je best met het uitzoeken.

Het enige waar ik op zou letten is de testen en het karakter van de ouderdieren. Want een gezonde stabiele hond als pup kopen is en blijft een gok. Ongeacht uit welke lijnen hij komt en waar je hem haalt kan hij ED, HD of andere ziektes krijgen. Ook kan hij hond-agressief en zeer waaks worden. Hij kan erg druk zijn maar ook niet te porren voor een activiteit. Maw je weet bij een pup nooit wat het uiteindelijk zal worden. Zeker niet als je 13 jaar de ideale rottweiler gehad hebt om hem mee te vergelijken :wink:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kijk ook eens op het rottweilerforum daar zitten ook een aantal goede fokkers en anders kunnen ze je daar zeker wel verder helpen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wat is een goede fokker? Dat lijkt mij nogal afhangen van persoonlijke voorkeur. Mensen die aardig zijn en aardig praten op internet zijn al snel de aangeraden goede fokkers. Niet dat ik zeg dat dat niet zo is verder, maar het gaat om het idee. :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ja ik zou naar karakter kijken dat uiterlijk, ach
(toegegeven, voor mij lijken ze bijna allemaal op elkaar)
maar dat karakter zit dag en nacht verschil tussen soms, dus dat zou ik goed uitzoeken, zeker omdat je weer graag een stabiele hond wilt
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.

Ongelezen bericht door roksefloks »

Cleva schreef:Je neemt de fokker niet mee naar huis. Je moet kijken naar welke honden die je aanstaan pups krijgen,, niet naar wie de fokker is.

Omdat je de focus, heel terecht, bij gezondheid en karakter legt ben je veel beter af bij een al volwassen herplaatser. Dan hoef je niet te hopen op een gezonde, staiele hond maar dan kun je die gewoon meteen al uitkiezen. Me dunkt dat er genoeg rottweilers in de herplaatsing zitten.
http://www.rottweilerrescue.nl/
Grappig dat je dat zegt. Aram was namelijk ook een herplaatser. Hij was bijna 3 jaar toen hij onze roedel kwam versterken.
En inderdaad karakter en gezondheid staan bovenaan mijn lijstje. :lol1:
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Zou inderdaad eens op Rottweilerforum gaan neuzen.
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief

Ongelezen bericht door tkuijernl »

28 augustus is er ook een clubmatch van de rottweiler vereniging in emmen.

misschien kan je daar eens kijken wat je evt aan zou staan en praatjes maken met verschillende fokkers/eigenaren
groetjes Tamara
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Wodanahoeve, van de Wilde Havana, Munanis, zijn er echt zoveel... :19:
Herejede hier op het forum fokt zo af en toe ook een nestje, haar honden zijn geweldig van karakter, en van uiterlijk(mijn mening), maar de fokt dan niet met stamboom.

Rottweilers zijn geweldige honden, ondanks dat ik andere rassen ook wel leuk vindt, blijft de rott hier toch echt op nummer 1. :F:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Je moet wel echt goed naar de lijnen kijken.
Zoals van de wilde Havana, ook aanwezig op het hf, die fokt echt op goede werkhonden, en die zijn dan ook vaak een stuk pittiger. Persoonlijk ken ik brixenburg goed, in mijn beleving fokt die honden die zowel kunnen uitblinken in de sport, alsmede gewoon gezellige huishonden kunnen zijn. Je hebt ook lijnen die juist fokken op wat gemoedelijkere rottweilers.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Hero von Hohegeiss (geboren op 1989-01-20) was een zoon van de bekende Aki von der Peeler Hutte, die een hele goede vererver was voor het werken. Alleen is dat al zover terug, de moederslijn is ook al erg oud, ook eind jaren 80 waren die bekend. Ik ga mee met Laeken zijn antwoord.

Op www.rottweiler.nl vind je de fokkerslijst van aangesloten NRC fokkers... :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”