Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alweer diarree... ik weet het niet meer!
Moderator: moderatorteam
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
alweer diarree... ik weet het niet meer!
Morris heeft regelmatig last van diarree. Er hoeft maar iets te zijn of het is weer zover. Ben toen hij 3 maanden was al eens naar de dierenarts geweest, maar die kon niks vinden. Die hield het toen maar op een virusje 'gaat wel weer over'. En dat gaat het ook wel, maar toch heeft Morris vaak geen goede ontlasting. En regelmatig echt diarree. Dat lijkt me voor een hond van 6 maanden toch niet normaal.
Heb nu al van alles geprobeerd. Ben overgegaan op andere brokken, hielp wel een beetje, maar het is niet over. Hij krijgt 's ochtends brokken en 's avonds kvv. Heb alleen brokken geprobeerd, hielp niet. Alleen kvv, hielp ook niet. We blijven maar doorsukkelen.
Vorige week kreeg hij zo'n gerookt bot. Daar kan hij zeker niet tegen. Dus weer hele dag diarree. Maar ook andere dingen zorgen ervoor dat het meteen mis is. Maar ook als er niets vreemds is heeft hij vaak slechte ontlasting.
Kan vaak wel een oorzaak aanwijzen (wormenkuur, vlooien/tekenspul gehad, runderoor gegeten, enz), maar krijg een beetje het idee dat al die 'oorzaken' het misschien wat erger maken, maar dat het toch echt iets anders is... ik weet dus alleen echt niet meer wat het nu dan wel is. En wat ik eraan kan doen.
Het kan dagen goed gaan en dan terwijl Morris helemaal niks anders dan anders gegeten of gedaan heeft kan het weer mis zijn. Ook na druk spelen met andere honden, uurtje trainen op de hondenschool, na het zwemmen krijgt hij gewoon weer last.
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Anders toch maar weer een keer naar de dierenarts. Dan moet die maar verder kijken. Een hond die goed voer krijgt zou ook goede ontlasting moeten hebben.
Heb nu al van alles geprobeerd. Ben overgegaan op andere brokken, hielp wel een beetje, maar het is niet over. Hij krijgt 's ochtends brokken en 's avonds kvv. Heb alleen brokken geprobeerd, hielp niet. Alleen kvv, hielp ook niet. We blijven maar doorsukkelen.
Vorige week kreeg hij zo'n gerookt bot. Daar kan hij zeker niet tegen. Dus weer hele dag diarree. Maar ook andere dingen zorgen ervoor dat het meteen mis is. Maar ook als er niets vreemds is heeft hij vaak slechte ontlasting.
Kan vaak wel een oorzaak aanwijzen (wormenkuur, vlooien/tekenspul gehad, runderoor gegeten, enz), maar krijg een beetje het idee dat al die 'oorzaken' het misschien wat erger maken, maar dat het toch echt iets anders is... ik weet dus alleen echt niet meer wat het nu dan wel is. En wat ik eraan kan doen.
Het kan dagen goed gaan en dan terwijl Morris helemaal niks anders dan anders gegeten of gedaan heeft kan het weer mis zijn. Ook na druk spelen met andere honden, uurtje trainen op de hondenschool, na het zwemmen krijgt hij gewoon weer last.
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Anders toch maar weer een keer naar de dierenarts. Dan moet die maar verder kijken. Een hond die goed voer krijgt zou ook goede ontlasting moeten hebben.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Re: alweer diarree... ik weet het niet meer!
Is Morris wel eens getest op giardia?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
S@ndr@
- Zeer actief
tja dan zou ik toch eens naar zijn voeding kijken.
Heb jaren lang een hond gehad die meer dan eens spuitdiarree had, over gegaan op speciale brokken ( ja die waren hartstikke duur, bij de DA vandaan) en nooit meer race kak gehad daarna, was gewoon geweldig na al die jaren buik pijn en spuit dit en pillen dat
Heb jaren lang een hond gehad die meer dan eens spuitdiarree had, over gegaan op speciale brokken ( ja die waren hartstikke duur, bij de DA vandaan) en nooit meer race kak gehad daarna, was gewoon geweldig na al die jaren buik pijn en spuit dit en pillen dat
-
nomo
- Zeer actief
nee, is hij niet op getest. Zat ik ook al aan te denken. Misschien toch maar vragen of dierenarts dat wil testen.MoniqueDM schreef:Is Morris wel eens getest op giardia?
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Zou ik inderdaad maar doennomo schreef:nee, is hij niet op getest. Zat ik ook al aan te denken. Misschien toch maar vragen of dierenarts dat wil testen.MoniqueDM schreef:Is Morris wel eens getest op giardia?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
was ook mijn eerste gedachteMoniqueDM schreef:Zou ik inderdaad maar doennomo schreef:nee, is hij niet op getest. Zat ik ook al aan te denken. Misschien toch maar vragen of dierenarts dat wil testen.MoniqueDM schreef:Is Morris wel eens getest op giardia?.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
nomo
- Zeer actief
Het was ook het eerste wat bij mij opkwam. En ben dus niet de enige die dat meteen denkt. Zal maandag maar eens bellen. Zijn volgens mij 2 verschillende testen voor. Met 1 dag of met 3 dagen ontlasting verzamelen. Ga wel vragen hoe hij het test. Kan ik meteen ontlasting meenemen.renee-uk schreef:was ook mijn eerste gedachteMoniqueDM schreef:Zou ik inderdaad maar doenMoniqueDM schreef:Is Morris wel eens getest op giardia?.
- Anouk
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Een gerookt bot zou ik sowieso niet geven
. Maar als de ontlasting gelig is en echt stinkt, dan kan je zeker aan Giardia denken. Vaak wisselt het dan ook, van soms vaster naar weer vla-ig. De DA kan je vragen om een Snap test te doen, heb je binnen een half uur de uitslag. (Of zelf Panacur als ontwormingsmiddel gebruiken, 5 dagen achtereen. Als dat verbetering geeft, was het ook Giardia).
Vaak overstappen op ander voer is ook niet echt handig, je moet een voer zeker 6 weken proberen wil je zeker weten dat het wel of niet verdragen wordt.
Mijn hond Yoshi had de laatste dagen ook steeds te dunne ontlasting, ik ben geheel overgestapt van brok naar KVV en nu is het weg. Heb wel ook DarmClear gebruikt, dat is fijn spul, een soort gel waardoor de ontlasting compacter wordt en de darmer krijgen gelijk wat rust, doordat er ook ProBiotica in zit. Misschien een tip?
Vervelend is het wel, hè? Sterkte en succes, hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Vaak overstappen op ander voer is ook niet echt handig, je moet een voer zeker 6 weken proberen wil je zeker weten dat het wel of niet verdragen wordt.
Mijn hond Yoshi had de laatste dagen ook steeds te dunne ontlasting, ik ben geheel overgestapt van brok naar KVV en nu is het weg. Heb wel ook DarmClear gebruikt, dat is fijn spul, een soort gel waardoor de ontlasting compacter wordt en de darmer krijgen gelijk wat rust, doordat er ook ProBiotica in zit. Misschien een tip?
Vervelend is het wel, hè? Sterkte en succes, hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ja, 3 dagen verse ontlasting inleveren. Dan kan er via een bepaalde kleuring worden gecontroleerd of de giardia-parasiet in de ontlasting voorkomt.nomo schreef: Het was ook het eerste wat bij mij opkwam. En ben dus niet de enige die dat meteen denkt. Zal maandag maar eens bellen. Zijn volgens mij 2 verschillende testen voor. Met 1 dag of met 3 dagen ontlasting verzamelen. Ga wel vragen hoe hij het test. Kan ik meteen ontlasting meenemen.
Tweede manier is de Snap-test. Deze herkent het DNA van de giarda-parasiet in de ontlasting.
Let wel: voor de Snaptest moet de ontlasting heel vers zijn (liefst met de vinger uit de poepert halen) en je moet even zeggen dat ze de test een half uur voordat je komt uit de koelkast halen.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Niet altijdAnouk schreef: (Of zelf Panacur als ontwormingsmiddel gebruiken, 5 dagen achtereen. Als dat verbetering geeft, was het ook Giardia).
De ene stam van de giardia parasiet is gevoelig voor Panacur en de andere stam is gevoelig voor Metronidazol.

- Anouk
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Nee, Giardia reageert niet altijd op Panacur, maar dat zei ik ook niet. Ik zei, àls het verbetering geeft...MoniqueDM schreef:Niet altijdAnouk schreef: (Of zelf Panacur als ontwormingsmiddel gebruiken, 5 dagen achtereen. Als dat verbetering geeft, was het ook Giardia)..
De ene stam van de giardia parasiet is gevoelig voor Panacur en de andere stam is gevoelig voor Metronidazol.
-
monique16
- Zeer actief
hm lijkt veel op de problemen die we met Sepp hebben.....
Wij hebben afgelopen week van 3 dagen poep weggebracht en bloed laten prikken
Ze denken aan een voedselallergie. Het was in ieder geval geen giardia of e coli
We moesten van de da dit stuk even lezen:
http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... n/ibd.html
Hebben van alles meegekregen:
2 soorten pillen om de slechte bacterieen onder controle te krijgen
een soort van prednison
en een pasta met goede bacterieen
ze willen ook dat we hypoallergeen voedsel gaan geven nou ik zag de prijzen van die zakken daar wordt je ook niet blij van
We hebben kennissen in de buurt die barfen dus we hebben van hun al een adres gekregen voor geitenvlees en schapenpens. dan maar helemaal van de brokken af.....
en een aantal keren terug op controle we moeten aankomende vrijdag weer.
ik las dit stukje bij IBD:
Een slecht werkende alvleesklier, tumoren of voorwerpen in het maagdarmkanaal kunnen deze problemen geven. Pure voedingsallergie of voedingsintolerantie is een mogelijkheid.
Mijn man roept al maanden die hond heeft wat in zijn buik/darmen zitten.
heb hier ooit wel eens geschreven dat we gék werden van Sepp en zijn gevreet van de grond
nú is dat aardig onder controle maar als er idd wat zit ????
Ik wil in ieder geval dat er een echo of röntgenfoto van zijn buik gemaakt wordt......
Ik hoop dat jij er ook snel achterkomt
Het heeft me heel wat gebroken nachten gekost
en de laatste x had hij zo'n buikpijn dat was echt triest.....

Wij hebben afgelopen week van 3 dagen poep weggebracht en bloed laten prikken
Ze denken aan een voedselallergie. Het was in ieder geval geen giardia of e coli
We moesten van de da dit stuk even lezen:
http://www.huisdierenziekenhuis.nl/dier ... n/ibd.html
Hebben van alles meegekregen:
2 soorten pillen om de slechte bacterieen onder controle te krijgen
een soort van prednison
en een pasta met goede bacterieen
ze willen ook dat we hypoallergeen voedsel gaan geven nou ik zag de prijzen van die zakken daar wordt je ook niet blij van
We hebben kennissen in de buurt die barfen dus we hebben van hun al een adres gekregen voor geitenvlees en schapenpens. dan maar helemaal van de brokken af.....
en een aantal keren terug op controle we moeten aankomende vrijdag weer.
ik las dit stukje bij IBD:
Een slecht werkende alvleesklier, tumoren of voorwerpen in het maagdarmkanaal kunnen deze problemen geven. Pure voedingsallergie of voedingsintolerantie is een mogelijkheid.
Mijn man roept al maanden die hond heeft wat in zijn buik/darmen zitten.
heb hier ooit wel eens geschreven dat we gék werden van Sepp en zijn gevreet van de grond
nú is dat aardig onder controle maar als er idd wat zit ????
Ik wil in ieder geval dat er een echo of röntgenfoto van zijn buik gemaakt wordt......
Ik hoop dat jij er ook snel achterkomt
Het heeft me heel wat gebroken nachten gekost
en de laatste x had hij zo'n buikpijn dat was echt triest.....
-
nomo
- Zeer actief
Hij krijgt ook eigenlijk nooit een gerookt bot. Dit was een cadeautje, was er niet bij toen hij het kreeg. Hij heeft er ook niet eens zo lang op liggen kluiven. Toen ik thuis kwam heb ik het weggegooid. Maar ook even kluiven was genoeg voor de rest van de dag/nacht diarree. Arme hond! 's Nachts piept of blaft hij ook niet als hij moet. Gelukkig deed hij het netjes op de kranten die ik neergelegd had. Maar hij voelt zich dan echt niet lekker.Anouk schreef:Een gerookt bot zou ik sowieso niet geven. Maar als de ontlasting gelig is en echt stinkt, dan kan je zeker aan Giardia denken. Vaak wisselt het dan ook, van soms vaster naar weer vla-ig. De DA kan je vragen om een Snap test te doen, heb je binnen een half uur de uitslag. (Of zelf Panacur als ontwormingsmiddel gebruiken, 5 dagen achtereen. Als dat verbetering geeft, was het ook Giardia).
Heb niet zo vaak van voer gewisseld. Toen ik hem kreeg is hij langzaam overgegaan op ander voer en daarna nog een keer. Dus 2 verschillende brokken in 4 maanden. Alleen de kvv is erbij gekomen. Maar wat hij ook krijgt, helemaal goed is de ontlasting bijna nooit. En zodra er dan iets anders is dan anders is het weer diarree.
-
nomo
- Zeer actief
@monique16 Jullie zijn met Sepp dus ook al lekker aan het dokteren
. Bij Morris kan ik me niet voorstellen dat het een voorwerp in maag/darmkanaal is. Ook omdat hij het al vanaf dag 1 heeft. En hij was de eerste weken wel erg van het alles proberen op te vreten wat hij maar tegenkwam, maar dat was snel onder controle. Hij laat nu netjes los zodra ik het zeg en voor zover ik weet heeft hij nooit iets echt opgegeten. Maar ja, wat het dan wel is geen idee. Ik gok (en hoop) eerst maar op giardia. Dat is in elk geval goed te behandelen.
Jullie sterkte met Sepp! Hoop ook dat hij snel opknapt!
Jullie sterkte met Sepp! Hoop ook dat hij snel opknapt!
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
ik zou bloedonderzoek laten doen, ontlasting en urine laten nakijken en eventueel een maag en darm onderzoek.
Je zal dan waarschijnlijk uitsluitsel hebben over de oorzaak van die aanhoudende diaree.
Succes
Je zal dan waarschijnlijk uitsluitsel hebben over de oorzaak van die aanhoudende diaree.
Succes
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
monique16
- Zeer actief
en? weet je al wat?
Sepp eet sinds zaterdag alleen nog vlees (smuldier)
hij heeft veel minder ontlasting moet ik zeggen
en ik vind hem ook rustiger
(dat is niet van de medicijnen dat heb ik nog nagevraagd)
Ik ga morgen bellen naar de da dat we zowiezo een röntgenfoto willen van zijn buik.
Dan kunnen we dat uitsluiten (of niet)
want aan de ene kant vind ik het zo vaag, ineens een voedselallergie, en wel omdat hij met het vorige voer echt een hele poos hele goede ontlasting heeft gehad
ben benieuwd.....
Sepp eet sinds zaterdag alleen nog vlees (smuldier)
hij heeft veel minder ontlasting moet ik zeggen
en ik vind hem ook rustiger
(dat is niet van de medicijnen dat heb ik nog nagevraagd)
Ik ga morgen bellen naar de da dat we zowiezo een röntgenfoto willen van zijn buik.
Dan kunnen we dat uitsluiten (of niet)
want aan de ene kant vind ik het zo vaag, ineens een voedselallergie, en wel omdat hij met het vorige voer echt een hele poos hele goede ontlasting heeft gehad
ben benieuwd.....