Ik vraag me wel eens af, zijn er hier hondjes die NIET keffen als ze een andere (grotere) hond zien?
Niet meteen over me heen vallen, ik vraag het me gewoon af
Moderator: moderatorteam

Je kunt het ook omdraaien, je neemt een grote omdat je dan niet bang hoeft te zijn dat jou hond wat over komt? En Labrador wordt opgevoed afgeleverd.Annette1986 schreef:die zijn er gegarandeerd!!!
Maar er zijn ook een hoop mensen die wel een hondje willen en niet de moeite, dus neem je zo'n kleintje, 'want die zijn zo schattig, hoef je toch niet mee te werken'
![]()
![]()
Ja.britty schreef:lijkt het wel .. er lopen hier heel wat ukkies rond, maar geen enkele die niet fel begint te keffen als ik mijn mijn monsters loop..
Ik vraag me wel eens af, zijn er hier hondjes die NIET keffen als ze een andere (grotere) hond zien?

.........Maar dat maakt mij om heel eerlijk te zijn niet zo heel veel uit, waarom jouw Laika als een gek te keer gaat tegen een labrador en je andere hond daar dan weer heel waakzaam op reageert. Ik loop daar dan met mijn hond en die 2 kleintjes van jou gaan dus als een gek tekeer. Mijn hond heeft ze niet opgejaagd en ik heb daar dus niet zoveel boodschap aan. Even gechargeerd gebracht hè.blacky schreef:misschien moeten mensen met en grote hond eens met een kleintje gaan lopen en mensen met een kleine hond eens met een grote.
Die van mij zijn keurig opgevoed. ze bedelen niet om voedsel. Gaan zitten als ze eten krijgen. Af, zit en hier is geen probleem. In huis is bij blaffen een genoeg voldoende om het blaffen te stoppen enz.
Laika is opgejaagd door 4 grote zwarte labradors. En nu is een genoeg buiten niet meer genoeg om haar tot bedaren te brengen. Haar angst voor andere honden zorgt ervoor dat mijn reu heel waakzaam is en als de hond binnen een straal van 2 meter komt vliegt hij die betreffende hond aan of hij nou groot is of klein.
Hij krijgt van mij niet de kans. Maar mensen die ons tegen komen denken waarschijnlijk net als jij dat die van mij nogal onopgevoed zijn. Even een praatje met me maken maakt al veel duidelijk en zorgt er ook voor dat mijn honden tot rust komen en op een rustige manier kennis maken met de andere hond.

blacky schreef:Je kunt het ook omdraaien, je neemt een grote omdat je dan niet bang hoeft te zijn dat jou hond wat over komt? En Labrador wordt opgevoed afgeleverd.Annette1986 schreef:die zijn er gegarandeerd!!!
Maar er zijn ook een hoop mensen die wel een hondje willen en niet de moeite, dus neem je zo'n kleintje, 'want die zijn zo schattig, hoef je toch niet mee te werken'
![]()
![]()
Jou stoere grote hond is dan lekker de baas van de buurt.
zal wel aan jou houding tenopzichte van je honden liggen. misschien is een gedragsterapeut iets voor jullie???britty schreef:lijkt het wel .. er lopen hier heel wat ukkies rond, maar geen enkele die niet fel begint te keffen als ik mijn mijn monsters loop..

Het is laat op de avond, maar ik begrijp jouw opmerking niet.saskia en sjaak schreef:zal wel aan jou houding tenopzichte van je honden liggen. misschien is een gedragsterapeut iets voor jullie???britty schreef:lijkt het wel .. er lopen hier heel wat ukkies rond, maar geen enkele die niet fel begint te keffen als ik mijn mijn monsters loop..
merk er hier niets van.

en ik heb een Cane wawaLillith schreef:Ik heb grote honden
S@ndr@ schreef:en ik heb een Cane wawaLillith schreef:Ik heb grote honden![]()
![]()
kef.
Dat van dat aangevallen zeggen mensen altijd, hij is ooit eens aangevallen door een - puntje, puntje, puntje, en nu..................!![]()
Mijn instructrice op cursus ook, ik ben ooit eens gebeten door een grote hond...............en daarna waren alle grote honden eng( inclusief de mijne.
Als ik CM moet geloven is dat een mensen ding en niet een honden ding![]()

Ja hoor, ik heb twee niet keffende jack russellsbritty schreef:Ik vraag me wel eens af, zijn er hier hondjes die NIET keffen als ze een andere (grotere) hond zien?

Moos schreef:Nee, ze zijn niet op te voeden die kleine hondjes. Als het een beetje leuk meeloopt zonder trekken moet je de baas eigenlijk al een groot compliment gaan geven, dat ze dat voor elkaar gekregen hebben bij zo'n onopvoedbaar geval.