Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

O nee, ik ben verliefd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: O nee, ik ben verliefd

Ongelezen bericht door annemick »

Ik weet niet of je alleen zou gaan voor een jonge herplaatser maar dit lijkt zo'n lieve lobbes en zijn vaak geweldig lief met kinderen (misschien ook stoer genoeg voor je man, hoef je niet speciaal zo te trimmen :wink: )
http://www.huizezwerfhond.nl/spike.php
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

tineke schreef:
blacky schreef::19: Tja iedereen vind hem lieve ogen hebben en ik juist niet. Ik vind zijn blik niet vriendelijk maar zoals een hond kan kijken die niets van je moet weten. Als hij bij jullie past moet je het zeker doen. Maar Mastino's zijn geen makkelijke honden volgens mij en hij is pas 1 jaar dus van zijn echte reuen karakter kun je nog weinig zeggen. Onderdanig zegt op deze leeftijd nog niets.
Het is een kruising Mastin geen Mastino een wezenlijk verschil lijkt mij :wink:
Mastini kunnen inderdaad niet makkelijk zijn ,zeker de reuen maar ik meen dat de Mastin's wat zachter zijn van karakter.

Ik zou contact opnemen met de stichting ,kan me je verliefdheid goed voorstellen hoor :wink:
Een goede stichting kan je alle in's en out's over de hond van je keuze vertellen.
Ik ken maar 2 mastins, ook allebei uit Spanje, en ik heb niet de indruk dat het hele moeilijke honden zijn, redelijk goedmoedig en sociaal, en met een ego dat bij hun formaat past. Wel wat beschermend naar de eigen roedel, maar niet agressief ofzo.

Maar ik vraag me wel af wat de combi met een BC gaat worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

annemick schreef:Ik weet niet of je alleen zou gaan voor een jonge herplaatser maar dit lijkt zo'n lieve lobbes en zijn vaak geweldig lief met kinderen (misschien ook stoer genoeg voor je man, hoef je niet speciaal zo te trimmen :wink: )
Een boxer van 7 jaar oud?

Het lijkt me een lieve hond hoor, en ik ken boxers die het helemaal leuk doen in een gezin met jonge kinders, maar hoe oud worden ze nou helemaal? Negen, tien als het meezit? En een hond na een paar jaar al in moeten slapen lijkt me nou niet echt wat je wilt als je jonge kinderen hebt.
Hanneke2
Zeer actief

Kit schreef:Deze is veul leuker :pffff: :LOL: :LOL:

http://www.greyhoundsinnood.nl/honden/pupitas
Nou, 'leuk' is een breed begrip natuurlijk. Ik vind het een heel aandoenlijk hondje, maar ik zou er een roze spuit inzetten. Ze heeft duidelijk 'last' van die hersenbeschadiging. In aanleg zal het een heerlijk vrolijk vriendelijk hondje zijn, maar het lijkt me bijna onverantwoord om haar los te laten rennen, en zo'n hond mot toch rennen om echt gelukkig te zijn.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ik vind het een ontzettend leuke hond maar in jouw geval zou ik mij er niet aan wagen. Je hebt jonge kinderen, je weet niet hoe de hond " uitgroeit" qua karakter. Als je kinderen ouder zouden zijn geweest zou ik het geen probleem vinden, maar nu wel.

Trouwens ik vind zijn bruine vriendje nog leuker. :I:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hanneke2 schreef:

Nou, 'leuk' is een breed begrip natuurlijk. Ik vind het een heel aandoenlijk hondje, maar ik zou er een roze spuit inzetten. Ze heeft duidelijk 'last' van die hersenbeschadiging. In aanleg zal het een heerlijk vrolijk vriendelijk hondje zijn, maar het lijkt me bijna onverantwoord om haar los te laten rennen, en zo'n hond mot toch rennen om echt gelukkig te zijn.
Misschien eens wat meer lezen over hoe het nu gaat met Beanie bij Kit?
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hanneke2 schreef:

Hoe kom je daar nou weer bij, dit hondje zit bij mij in de opvang en heeft nergens last van, zullen we over het zetten van roze spuiten maar niet met elkaar discussieren?? Als ik jouw Jack dan bekijk....
annemick
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
annemick schreef:Ik weet niet of je alleen zou gaan voor een jonge herplaatser maar dit lijkt zo'n lieve lobbes en zijn vaak geweldig lief met kinderen (misschien ook stoer genoeg voor je man, hoef je niet speciaal zo te trimmen :wink: )

Het lijkt me een lieve hond hoor, en ik ken boxers die het helemaal leuk doen in een gezin met jonge kinders, maar hoe oud worden ze nou helemaal? Negen, tien als het meezit? En een hond na een paar jaar al in moeten slapen lijkt me nou niet echt wat je wilt als je jonge kinderen hebt.
Ik begrijp je reaktie wel, ben misschien een beetje bevooroordeeld omdat ik een boxer van ruim 13 heb gehad en nu eentje van bijna 10, nog steeds gek op kinderen en spelen al doet ze het iets rustiger aan dan toen ze jong was. Deze herplaatser lijkt een stabiele sociale hond die kinderen gewend is vandaar toch even onder de aandacht gebracht.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik vind hem ook wel lief hoor, maar de reden dat ik nu een hond voor erbij neem is omdat de hond die ik nu heb te oud is voor behendigheid. Ik wil graag weer een hond waar ik lekker mee bezig kan.
Afbeelding
annemick
Zeer actief

Miezemuis schreef:Ik vind hem ook wel lief hoor, maar de reden dat ik nu een hond voor erbij neem is omdat de hond die ik nu heb te oud is voor behendigheid. Ik wil graag weer een hond waar ik lekker mee bezig kan.
:ok: succes met de zoektocht
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Kit schreef:
Hanneke2 schreef:

Hoe kom je daar nou weer bij, dit hondje zit bij mij in de opvang en heeft nergens last van, zullen we over het zetten van roze spuiten maar niet met elkaar discussieren?? Als ik jouw Jack dan bekijk....
Loopt ze inmiddels los dan? En ze loopt zich ook niet meer vast in huis? Geweldig, dan neem ik mijn woorden terug.

En jij hebt mijn Jack nog nooit gezien, dus wat bazel je nou? Jack loopt op z'n ouwe dag stijf van de pijnstilling nog steeds blij te rennen. En ik heb al tig keer gezegd dat de grens ligt bij niet meer kunnen rennen, dan is het klaar. Je kan mij van alles verwijten hoor, maar ik doe niet aan zinloos 'rekken'.
Hanneke2
Zeer actief

annemick schreef:
Hanneke2 schreef:

Ik begrijp je reaktie wel, ben misschien een beetje bevooroordeeld omdat ik een boxer van ruim 13 heb gehad en nu eentje van bijna 10, nog steeds gek op kinderen en spelen al doet ze het iets rustiger aan dan toen ze jong was. Deze herplaatser lijkt een stabiele sociale hond die kinderen gewend is vandaar toch even onder de aandacht gebracht.
Een boxer van ruim 13. :80:

Mijn idee over boxers is nogal gekleurd, omdat we er diversen als pup hebben zien komen toen Jack nog jong was, en de meeste daarvan zijn inmiddels hartstikke dood of echt zwaar bejaard. Qua karakter vind ik het leuke honden, ik kan dat vrolijke gestuiter wel waarderen, maar voor mijn gevoel zijn ze met zes jaar al oud en met acht of negen zijn ze dood.
annemick
Zeer actief

(een beetje off topic)
@Hanneke2
Inderdaad totaal andere beleving, voor mijn gevoel blijven ze juist heel lang jong van geest en staan ze daar bekend om, al hebben ze een ouwe kop :wink: zoals de mijne. Ik ken meerdere oude boxers die nog best levendig zijn al ken ik er ook een aantal die niet oud zijn geworden. Dit is Mickey nog maar paar weekjes terug (wordt 10 in okt., zij was best wel vroeg grijs) maar altijd in voor een spelletje ....
klik voor videoAfbeelding
en dit is zonder kinderen erbij, gooi je dat erbij dan houdt zij niet op, moet je haar zelfs af en toe afremmen :zweep: voor haar eigen bestwil.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

@ Hanneke, ik heb filmpjes van Jack gezien dus ik bazel niet.

En ja, Beanie loopt al los en nee ze loopt zich niet vast, redt zich prima, alleen in een kenneltje blijft ze rondjes lopen, vandaar dat ze in een opvanggezin is geplaatst en zie, totaal geen beperkt hondje, ze regelt zelf wat voor haar het beste werkt.
Ze vliegt, rent en springt dat het een lieve lust is, zoals pups dat horen te doen.

Ze is zonet helemaal zelf achter mij langs op de stoel gesprongen om zich eens lekker warm te nestelen en in slaap te vallen :mrgreen:

Als Beanie ernstig beperkt zou zijn of afwijkend gedrag zou vertonen, zou ik de stichting euthanasie geadviseerd hebben..
Een hond moet een hond kunnen zijn en niet in leven gehouden worden als het een leven zou worden met lappen en noodgrepen.
De intrinsieke waarde is voor mij het allerbelangrijkste, dwz het leven zoals het door het dier ervaren wordt
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

annemick schreef:(een beetje off topic)
@Hanneke2
Inderdaad totaal andere beleving, voor mijn gevoel blijven ze juist heel lang jong van geest en staan ze daar bekend om, al hebben ze een ouwe kop :wink: zoals de mijne. Ik ken meerdere oude boxers die nog best levendig zijn al ken ik er ook een aantal die niet oud zijn geworden. Dit is Mickey nog maar paar weekjes terug (wordt 10 in okt., zij was best wel vroeg grijs) maar altijd in voor een spelletje ....
Een vriend van me heeft al boxers sinds zijn kinderen nog in de luiers zaten (heeft inmiddels al grote kleinkinderen).
Altijd uit het asiel en altijd worden ze oud (10-12). En allemaal even maf tot aan het einde :Q:
:D Hij heeft nu een prachtige witte teef.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inge O schreef: ik denk alleen dat het fout kan lopen als je dat opgetrokken lipje nu al als 'niet leuk' interpreteert. dat geeft aan dat je heel erg gefocussed bent op dit soort dingen en dat is meestal het 'beste' uitgangspunt om problemen te krijgen met een hond die wat karakter toont.

).
Dat dacht ik dus ook gelijk toen ik je zag schrijven over dat opgetrokken lipje.
Ik vind het een hele leuke hond om te zien maar ik denk dat jullie beter verder kunnen kijken.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Hanneke2
Zeer actief

@Hanneke2
en dit is zonder kinderen erbij, gooi je dat erbij dan houdt zij niet op, moet je haar zelfs af en toe afremmen :zweep: voor haar eigen bestwil.
Nogmaals, ik vind het leuke honden, en ik ben met je eens dat ze 'jong van geest' blijven. Maar dat lijffie gaat zo snel kapot. :( Onze buren verderop bijvoorbeeld kregen jaren terug een boxerpup, Jack was toen ook nog heel jong. En met een paar jaar was er al een hartkwaaltje, en terwijl Jack met een jaar of 7 nog een jonge god was, liepen die buren al met een ouwe hond. Ik geloof dat ze 9 is geworden, nog heel wat met dat hart. En andere kennissen haalden een jaar of zes geleden een poepie van een boxerpup, en dat is nou al een oud hondje als je hem ziet lopen. Hij wil nog wel, maar het kan allemaal niet meer.

Ik vind het triest hoor, dat juist zo'n ras dat zo blij en energiek is, zo'n lage levensverwachting heeft.
Hanneke2
Zeer actief

Kit schreef:@ Hanneke, ik heb filmpjes van Jack gezien dus ik bazel niet.
Oh, heeft er iemand filmpjes van Jack dan? Heb je een link?

En voor de miljoenste keer: op het moment dat Jack geen sprintjes meer trekt, niet meer dagelijks over hekjes kan springen of met 4 poten in de lucht als er over koekies wordt gepraat, is het mooi geweest voor Jack.

Misschien dat ik eens een filmpje moet maken. :roll:
En ja, Beanie loopt al los en nee ze loopt zich niet vast, redt zich prima, alleen in een kenneltje blijft ze rondjes lopen, vandaar dat ze in een opvanggezin is geplaatst en zie, totaal geen beperkt hondje, ze regelt zelf wat voor haar het beste werkt.
Ze vliegt, rent en springt dat het een lieve lust is, zoals pups dat horen te doen.

Ze is zonet helemaal zelf achter mij langs op de stoel gesprongen om zich eens lekker warm te nestelen en in slaap te vallen :mrgreen:

Als Beanie ernstig beperkt zou zijn of afwijkend gedrag zou vertonen, zou ik de stichting euthanasie geadviseerd hebben..
Een hond moet een hond kunnen zijn en niet in leven gehouden worden als het een leven zou worden met lappen en noodgrepen.
De intrinsieke waarde is voor mij het allerbelangrijkste, dwz het leven zoals het door het dier ervaren wordt
Ik vind het fijn om te horen dat het zo goed met haar gaat, maar uit jouw verhaal maak ik eigenlijk op dat het wel heel erg meevalt met die hersenbeschadiging. En dan denk ik dus dat het goed is als de stichting het verhaal aanpast, want als het geen gehandicapte hond is, moet je het ook niet neerzetten als een gehandicapte hond.
annemick
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
@Hanneke2
Nogmaals, ik vind het leuke honden, en ik ben met je eens dat ze 'jong van geest' blijven. Maar dat lijffie gaat zo snel kapot. :( Onze buren verderop bijvoorbeeld kregen jaren terug een boxerpup, Jack was toen ook nog heel jong. En met een paar jaar was er al een hartkwaaltje, en terwijl Jack met een jaar of 7 nog een jonge god was, liepen die buren al met een ouwe hond. Ik geloof dat ze 9 is geworden, nog heel wat met dat hart. En andere kennissen haalden een jaar of zes geleden een poepie van een boxerpup, en dat is nou al een oud hondje als je hem ziet lopen. Hij wil nog wel, maar het kan allemaal niet meer.

Ik vind het triest hoor, dat juist zo'n ras dat zo blij en energiek is, zo'n lage levensverwachting heeft.
Je hebt inderdaad niet de beste voorbeelden gehad bij jou in de buurt zo te horen, al vind ik een boxer van 6 die al zo oud lijkt best uitzonderlijk, daar moet meer aan de hand zijn.
De mijne kan tegenwoordig sjokken alsof ze 80 is als we voor haar gevoel de verkeerde kant (dus niet richting bos) op lopen, tja eigenwijs kunnen ze wel zijn, maar doe je alsof je weer richting bos gaat dan versnelt ze in rap tempo.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

annemick schreef: Je hebt inderdaad niet de beste voorbeelden gehad bij jou in de buurt zo te horen, al vind ik een boxer van 6 die al zo oud lijkt best uitzonderlijk, daar moet meer aan de hand zijn.
De mijne kan tegenwoordig sjokken alsof ze 80 is als we voor haar gevoel de verkeerde kant (dus niet richting bos) op lopen, tja eigenwijs kunnen ze wel zijn, maar doe je alsof je weer richting bos gaat dan versnelt ze in rap tempo.
We gaan wel vreselijk off-topic, maar dat laatste is zo heel erg herkenbaar. Mensen kijken mij soms heel verwijtend aan omdat ik Jack af en toe vloekend 'mee sleep' op het korte rondje 's middags. Arme ouwe kreupele hond. Maar we gaan 's middags niet naar het park, anders kan hij de volgende ochtend niet lekker lopen. Bij hele verwijtende blikken of opmerkingen heb ik hem wel eens losgeklikt, en dan kan die ouwe trieste manke hond dus opeens een rotspurt nemen richting park. :80:
annemick
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
annemick schreef: Je hebt inderdaad niet de beste voorbeelden gehad bij jou in de buurt zo te horen, al vind ik een boxer van 6 die al zo oud lijkt best uitzonderlijk, daar moet meer aan de hand zijn.
We gaan wel vreselijk off-topic, maar dat laatste is zo heel erg herkenbaar. Mensen kijken mij soms heel verwijtend aan omdat ik Jack af en toe vloekend 'mee sleep' op het korte rondje 's middags. Arme ouwe kreupele hond. Maar we gaan 's middags niet naar het park, anders kan hij de volgende ochtend niet lekker lopen. Bij hele verwijtende blikken of opmerkingen heb ik hem wel eens losgeklikt, en dan kan die ouwe trieste manke hond dus opeens een rotspurt nemen richting park. :80:
:LOL: Precies, volgens mij weten ze je na al die jaren gewoon te bespelen "ik ben oud en ik doe lekker wat ik leuk vind"
Afbeelding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

edit: niet belangrijk
Laatst gewijzigd door Roo op 01 aug 2011 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Miezemuis.

Ik kan begrijpen dat als een blok kunt vallen voor een Mastin(mix), zeker als je de schrijnende verhalen erbij leest hoe men in Spanje met deze honden omgaat.
Niet alleen met Mastins trouwens, laat dat duidelijk zijn.
Nu is het inderdaad zo dat een Mastin(mix) inderdaad NIET de meest makkelijke hond is om mee te beginnen. Zeker niet uit het land van herkomst.
Deze honden zijn niet alleen groot, deze honden zijn niet alleen zelfstandig, deze honden hebben ook een verleden die vaak niet al te prettig is geweest en ze kunnen dus getraumatiseerd zijn. Qua dominantie van een Mastin(mix), dat HOEFT niet per se, de 1 is het wel, de ander gewoon weer niet. het ligt er ook aan waarmee het gekruist is.
Als je goed zoekt kun je ook een Mastin/Labrador mix vinden. De kans dat die dominant is KAN minder zijn als dat een Mastin gekruist is met een herder (als voorbeeld).
Dan nog, als je niet eerder honden gehad hebt, begin er dan niet aan. Het zal eerder een teleurstelling worden en je liefde voor de hond doen afnemen. Dan zijn er betere rassen beschikbaar.
Deze kun je trouwens ook uit Spanje halen. Er zitten genoeg Labradors, Duitse herders, Kruisingen, groot en klein, wat je maar wil, want op zich, een hond redden uit Spanje vind ik bewonderenswaardig.
Ik ben wat dat aangaat hetzelfde, en eerlijk gezegt, dat is wel eens anders geweest.
Vroeger was ik erop tegen om buitenlandse honden naar Nederland te halen, maar ik heb mijn mening bijgesteld nadat ik een keer met eigen ogen gezien heb hoe honden in Spaanse asiels leven. Hoe veel Spanjaarden met hun honden omgaan etc. Om te huilen vaak. :cry:
Dan zullen veel tegenstanders zeggen: Maar de asielen hier zitten ook vol.
Nou dat valt nogal mee hoor, in vergelijking met Spanje. In de winter zitten onze asielen helemaal niet zo vol.
In de tijd dat wij King vonden moesten we echt een aantal asiels af voor we een hond vonden die we leuk vonden omdat de eerste asiels waar we kwamen gewoon amper honden hadden en meer lege hokken hadden.
Goed, in de zomermaanden loopt het aantal op, maar ook dat word weer redelijk makkelijk herplaatst nadat de zomer vakanties weer over zijn. Je zou zowat vermoeden dat de mensen die hun hond dumpen in een asiel, weer een andere hond ophalen na de vakantie????? :piew:
Daarbij worden er voor honden in de Nederlandse asiels eerder nieuwe baasjes gevonden als honden in Spanje. Spanjaarden beginnen het liefst met een pup en zijn niet zo van de oudere hond adopteren.
Sterker nog, zodra een pup geen pup meer is trappen zij een hond vaak de straat op, en schaffen weer een nieuwe pup aan na een bepaalde tijd, om gek van te worden. :oohja:
Als laatste, ik zeg wel eens tegen mensen met wie ik hier over spreek:
Vergelijk de asiels in Nederland maar met de Bijlmer bajes. Je zit er wel opgesloten, maar alles is prima voor elkaar. Je krijgt je natje en je droogje. Je hebt een keurige en schone cel met eigen tv, soms zelfs viodeo. Je kunt sporten en er zijn andere vormen van vrije tijd besteding etc.
Vergelijk dat maar eens met gevangenissen in het buitenland? Daar is het vaak veel slechter, smeriger, geweldadiger, en geen eigen cel, maar met 4 man op een cel die net zo groot is als een Nederlandse eigen cel etc. Reken maar dat dit een broeinest van bacsillen is, ziektes en gewoon gorigheid. Dan heb je het in nederland nog niet zo slecht, en daarom proberen veel Nederlanders in buitenlandse cellen een overplaatsing te regelen naar Nederland. Dan kom je, in vergelijking met een buitenlandse cel, hier zowat in een hotelkamer terecht.

Qua asiels is het net zo.
Een hond die uit een Spaans asiel red, die red je ook echt. Niet dat er altijd kwade bedoelingen achter zitten, maar het ontbreekt gewoonweg vaak aan de broodnodige middelen aangezien deze asielen op giften draaien.
Zolang het respect voor dieren in Spanje ver te zoeken is zal dat niet van de ene op de andere dag verbeteren en zal het redden van een Spaanse hond, echt een redding blijven, hoe afkeurend sommige dit ook vinden. Maar goed, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken en plezieren, voor en tegenstanders van, wat dan ook, zullen er altijd zijn en blijven. Jouw en mijn goede bedoelingen ten spijt, maar ik laat mij daardoor niet tegen houden. :lekkerpuh:

Ook ik zal mijn volgende hond uit Spanje halen. Gewoon omdat deze honden het verdienen. Gewoon omdat ik er gevoelsmatig in ieder geval 1 wil redden. Misschien is het een druppel op een gloeiende plaat, maar onthoud: Veel druppels zijn een emmer vol, en een emmer water op een gloeiende plaat maakt wel degelijk een verschil :cool2:
Daarbij als laatste, als WIJ het niet doen, of als wij er niet mee beginnen of een signaal afgeven, dan zijn deze honden helemaal gedoemt om te sterven na een hondenleven lang ellende. Dan is er geen enkele hoop voor deze lieve honden, die per ongeluk op een verkeerde plek in de wereld zijn geboren waar zij zelf niets aan kunnen doen.
Daar kan en wil ik niet mee leven.

We geven miljoenen aan hongersnood in de wereld, we zijn 1 van gulst gevende landen. Dan kan zo'n hondje er ook wel bij ;)
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Met jonge kinderen zou ik niet voor een Mastin kiezen.. het zijn honden die mi een flink gebakken taak hebben en als ze die serieus nemen dan passen ze niet in een huis met kinderen en in een woonwijk.
Ik hoor en lees de latste tijd iets teveel over jongen mastins die als pup of jonge hond bij de eigenaar zijn gekomen maar die herplaatst worden of best grote problemen opleveren.
Juist met kinderen zou ik opzoek gaan naar een hondje (als je een herplaatser wilt) die je al kan bezoeken, waar je al 2 of 3 keer mee kan wandelen, je kan kijken hoe die reageert op je kinderen en dan vooral rennende kinderen...
Met kinderen kan je de gok niet nemen.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoi

Ik heb niet alle berichten gelezen .
wel de fotos gezien , opzich hele mooie hond .
Ik zie alleen ook een angstige Hond , En daar zou ik zelf niet voor kiezen met een kind van 5 .
Die angstige ogen en dan die 2 verschillende rassen.

denk dat er veeeel werk in deze hond zit iig .

Maar zekerheid heb je met geen ene hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Ik zou het ook niet doen. Ik snap je verliefdheid maar als ik kijk naar het type hondje dat je nu hebt en de manier waarop je over je wensen, je gezin en je onzekerheid (nou ja, misschien niet het goede woord, maar ik denk niet dat het veel goed doet als je bij een grote, puberende hond onder de indruk bent van een speels opgetrokken lip ;)) denk ik dat dit uiteindelijk helemaal niet is wat je zoekt. Zeker niet als jullie eigenlijk al hadden besloten voor een poedel te gaan. Daar hebben jullie - neem ik aan - goed over nagedacht dus ik mag aannemen dat de poedel bij jullie situatie en wensen aansluit. Op zo'n krullenpup zul je minstens zo verliefd worden, het zou zonde zijn dat opzij te zetten door een puur emotioneel iets als 'verliefd worden', hoe begrijpelijk dat ook is. Ik denk eerlijk dat jullie aan het eind van het liedje veel gelukkiger zullen zijn met een mooie poedel en deze hond ook wanneer hij een baasje treft dat juist weer helemaal op zoek is naar het type hond dat hij is ;).
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
ArCee
Zeer actief

jacq1970 schreef:Met jonge kinderen zou ik niet voor een Mastin kiezen.. het zijn honden die mi een flink gebakken taak hebben en als ze die serieus nemen dan passen ze niet in een huis met kinderen en in een woonwijk.
Ik hoor en lees de latste tijd iets teveel over jongen mastins die als pup of jonge hond bij de eigenaar zijn gekomen maar die herplaatst worden of best grote problemen opleveren.
Juist met kinderen zou ik opzoek gaan naar een hondje (als je een herplaatser wilt) die je al kan bezoeken, waar je al 2 of 3 keer mee kan wandelen, je kan kijken hoe die reageert op je kinderen en dan vooral rennende kinderen...
Met kinderen kan je de gok niet nemen.
Mastins zijn nu eenmaal geen honden die je zomaar even onnadenkend moet aanschaffen, zeker niet als je eerste (gezins)hond. Een goede stichting die zich bezig houd met het herplaatsen van Spaanse honden, zal in zo'n situatie ook niet zomaar een mastin (kruising) toewijzen aan een ondeskundig iemand, of met een risicovole gezins samenstelling.
Er zijn nu eenmaal rassen, niet alleen de Mastin, die een ervaren hondeneigenaar nodig hebben om het houden van zo'n hond tot een succes te maken. Je begint, als je een beetje nadenkt, ook niet meteen met een Rottweiler, Bordeaux Dog of Bull Mastiff, want een goede fokker zal je zo'n hond niet meegeven als je helemaal geen ervaring hebt met honden.
Ook een goede stichting zal je hoogstwaarschijnlijk op een beter soort of type hond wijzen, en dat soort adviezen kun je best opvolgen gezien kun kennis en achtergrond in honden.

Kijk, ik ben 47 en heb zo ongeveer 47 jaar ervaring met diverse honden achter mijn naam staan, maar sommige honden blijven je verassen. Als je daar niet mee kunt omgaan, of verkeert mee omgaat dan kan het goed verkeerd gaan, zeker met een hond van 1 van de bovenstaande types want dat zijn nogal honden. Als JIJ problemen krijgt met een hond van zo'n 40+ kilo, dan zijn de rapen gaar.
Gewoon niet doen, en dat soort honden over laten aan mensen die weten waar ze mee bezig zijn lijkt mij de meest wijze beslissing.
Die Mastin die jij liet zien zal ook via een stichting naar Nederland gekomen zijn bij goedkeuring? Leg hen je gezins situatie uit, je woon situatie en je wensen. Wedden dat zij de juiste hond voor je vinden??

Dat Lear (dat is de naam van de hond van de foto) een kruising is met een Border Collie wil namelijk niet zeggen dat het karakter van de Collie de boventoon gaat voeren.
Hier is er nog 1, een kruising Mastin x Golden Retriever, maar denkt erom dat de mastin natuur aardig wat invloed kan hebben op het karakter van de Golden, dus dan kom je bedrogen uit.

Zie advertentie:
http://link.marktplaats.nl/464693024
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Ts is al voorzien hoor, misschien dat ze het hier ook nog even komt melden met fotootje :I:
ArCee
Zeer actief

Okay, dat is mooi.
Aan de andere kant, er staat denk ik veel info in dit topic voor mensen die met de gedachte lopen om een mastin te adopteren?
Er is nooit genoeg info over adopties denk ik!!??
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

een foto is altijd leuk om te zien :D
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”