Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Elmo blijft braken :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Elmo blijft braken :(

Ongelezen bericht door Suuz! »

Gisterochtend werd ik wakker, toen had Elmo gespuugd. Nou ja, opgeruimd, verder niet veel aandacht aan geschonken. Hij heeft dat zo nu en dan. Echter gister heeft ie 7 keer gespuugd op 1 dag.

Dacht nog, na een dagje even geen brokken, gaat het vast over, maar vannacht en vanochtend ook weer spugen. Alleen dan van het water dat ie drinkt. Oftewel, vanavond maar even naar de dierenarts geweest.

Die denkt aan een maag / darm infectie, en hij heeft een antibiotica prik gehad, een kuur voor 5 dagen, en een antibraakmiddel.

Dat is nu zo'n 2 uur geleden. Net had ie buiten weer een beetje water gedronken, en nog geen half uur later, spuugt ie dat weer uit.

Ik hoop toch wel dat dit snel over gaat. De dierenarts voelde verder niks raars aan zijn buik.
Hebben jullie nog ideeën wat het kan zijn? Ik vind het wat vreemd dat hij 2 uur na die antibraak prik nog spuugt, ondanks dat ie echt niet heel veel water heeft gedronken.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Elmo blijft braken :(

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

drinkt hij veel achter elkaar? ik had het laatst met Diva, de da adviseerde toe om niet te veel tegelijk te laten drinken, echt kleine beetjes, juist omdat het er dan alsnog weer uit kon komen. Wel adviseerde ze wat zout en suiker in het water te doen, zodat ze toch wat voedingsstoffen binnen kreeg
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Jeannettebo schreef:drinkt hij veel achter elkaar? ik had het laatst met Diva, de da adviseerde toe om niet te veel tegelijk te laten drinken, echt kleine beetjes, juist omdat het er dan alsnog weer uit kon komen. Wel adviseerde ze wat zout en suiker in het water te doen, zodat ze toch wat voedingsstoffen binnen kreeg
als het aan hem ligt wel ja, maar ik stop hem elke keer zodat hij niet te veel binnen krijgt ;) had de waterbak al weggepakt, en hij ligt nu apart, zodat hij niet de gewone waterbak helemaal leeg kan drinken, er staat nu elke keer maar een klein laagje in zijn waterbak.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Suuz! schreef:
Jeannettebo schreef:drinkt hij veel achter elkaar? ik had het laatst met Diva, de da adviseerde toe om niet te veel tegelijk te laten drinken, echt kleine beetjes, juist omdat het er dan alsnog weer uit kon komen. Wel adviseerde ze wat zout en suiker in het water te doen, zodat ze toch wat voedingsstoffen binnen kreeg
als het aan hem ligt wel ja, maar ik stop hem elke keer zodat hij niet te veel binnen krijgt ;) had de waterbak al weggepakt, en hij ligt nu apart, zodat hij niet de gewone waterbak helemaal leeg kan drinken, er staat nu elke keer maar een klein laagje in zijn waterbak.
ik zou dat laatste even aankijken
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

klinkt als maagontsteking.
de meds moeten nog even tijd krijgen om te wennen.
spuitje klaarzetten met lauw water.
en een vast hoeveelheid ieder uur inspuiten wat hij niet meer overgeeft.
ik hoop dat hij gauw weer opknapt.
van het vele drinken en koud water raakt me maag weer geirriteerd en gooit het er weer uit.
lauw water en minder hoeveelheid moet gaan helpen.
hou vol.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

he gat, wat naar. ik hoop dat hij snel opknapt!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”