Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spullen van je hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Re: Spullen van je hond

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb van Floor en Job een doosje met hun halsbanden en riem. Eén halsband van Floor heeft Jip wel eens om, maar die stond Floor ook niet en Jip wel :wink: De rest niet, dat was van Job en Floor en is ook een herinnering aan hun.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
sabje84
Actief
Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door sabje84 »

ik heb gelukkig nog geen hond laten inslapen maar wel een paard.

Daar heb ik nu na 8 jaar nog altijd het Halster waarmee hij is ingeslapen op mijn slaapkamer hangen naast een foto.
Denk dat ik bij de honden ook de hasband bewaar die ze om hebben met inslapen.
Verder bewaaar ik denk ik niks alleen veel foto's
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Mijn eerste hondje Mickey (die ik heb gekregen als meisje van 5 en overleed toen ik 19 was) is nu al zo'n 13 jaar dood. Toch heb ik nog steeds zijn halsbandje. Hij is mee verhuisd toen ik ging samenwonen, ook toen we een huis kochten. Ik ga het halsbandje ook nooit weggooien. Het ligt vast nog in mijn kast als ik naar het bejaardentehuis ga (ws dan met nog veel meer halsbandjes). Bij mijn huidige hondje wilde ik hem trouwens ook niet gebruiken. Vooral omdat het eigenlijk een heel smerig bandje is, maar ook omdat ik vind dat dit bandje van Mickey is.
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

kleed, halsband, 2 riemen, favo speeltje, voetbal, voerbak, stoffen muilkorf geval, heb ik allemaal nog van bo. ligt in een doos en gaat niet weg.
hele brede halsband die bo miss 5 x heeft gedragen omdat het hem niet stond en slibketting heb ik nu voor daro in gebruik maar die droeg bo de laatste jaren niet meer. bo had 2 kussens waarvan de andere bij hem is gebleven bij de dierenarts toen hij daar ook op ingeslapen werd.
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Wij hebben ook alles bewaard en in gebruik bij de honden die we nu hebben. Ook de riem met Kaminka haar naam erop gebruiken we gewoon nog, het is toch alleen nog te lezen als je heel goed kijkt. :mrgreen:
Groetjes Eva
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

In eerste instantie alles bewaard. Her en der worden als de ergste emotie eraf is, dingen weggegooid of hergebruikt. De halsband die Basje het langste heeft gedragen heb ik nog steeds. Wordt af en toe wel gebruikt. Zo heeft pup Kay hem omgehad, maar ook de labradorpup van mijn schoonhouders en hun huidige herplaatser Jack Russel mocht hem ook wel even lenen. Maar het is en blijft de halsband van Bas en daarom kan ik hem (nog steeds) niet definitief omdoen bij een andere hond. Bas is er al dik 2,5 jaar niet meer. De mand van Bas is ook gewoon in gebruik geweest, evenals ik de onverwoestbare stenen waterbak dat Bas 12 jaar in gebruik had, nu gewoon in gebruik. Inmiddels zelfs zijn kussen, die jammerlijk genoeg al snel door Kay werd teogetakeld.... Er is dus eigenlijk 1 speciale halsband die ik dus bewaar, de rest wordt gewoon hergebruikt of weggegooid.
Afbeelding
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Van onze overleden Labrador heb ik heel lang de slipketting en de riem bewaard, die hingen aan een stenen Labrador in de tuin op een plekje waar zij altijd lag.
Inmiddels heeft die Labrador een zakdoek om ipv die ketting want die was doorgeroest.

Van Anouk heb ik de halsband met haar naam bewaard, die zit om haar urn.
De andere halsbanden en haar mand worden ook bewaard voor een eventueel puppenkind in de toekomst, die zijn voor Yoda wat te groot.
Haar favoriete speeltjes (een roze latex neushoorn en een pluche hondje, het enige pluche dat nooit gesloopt heeft) heb ik bewaard en alle andere speeltjes zijn naar Spanje vertrokken, net als oude dekens en haar oude kussen en voerbakken.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Hier wordt alles doorgebruikt, waarom zou je dat weggooien...
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanni had alleen haar riem en halsband. Haar halsband hangt om de urn en de riem gebruik ik voor de flyball. wel blijft het altijd Nanni haar riem, zeg altijd "voorzichtig het is Nanni haar riem". Stom eigenlijk, een riem is een riem. Haar kussen was van Noah en Nanni, dus automatisch nu van Noah
Perry en Noah

Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Het wordt hergebruikt. Het zijn maar spullen voor me :U:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maxiem schreef:Maar aan de andere kant staat het me gewoon gevoelsmatig tegen om die dingen weg te gooien. Ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen.

Ik snap dat ik het zelf moet beslissen, maar ik vroeg me gewoon af, wanneer hebben jullie die dingen weggedaan?
Als het je tegenstaat neem je het gewoon mee. Ik heb ook diploma's en college-boeken mee gesjouwd, die nu gewoon nog in hun verhuisdozen op zolder staan.
Van de jongens heb ik amper iets. Ja, een grote zak met uitgekamde wol van Boy wat ik ooit nog ga spinnen. Ik heb ook de bus as van hem (Pieter wilde hem toen graag individueel gecremeerd hebben) meeverhuisd, en die staat achter de boeken in de boekenkast. Ik heb de bus alleen maar aangeraakt tussen 2 dikke boeken in, ik heb er minder dan niks mee.

Wel is het zo dat ik niet wilde dat de dames een halsband van ze om kreeg. Iedere hond kreeg hier gewoon eigen bandjes. De banden en lijnen van Sam en Boy dienen nu doel in Kimba. De laatste lange 8-meter lijn die ik laatst weer opduikelde uit een camping-doos moet nog naar de bestemming.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Van de hond waar ik mee opgegroeid ben heb ik de etensbak nog, dat is nu Yentle's waterbak. Goede kwaliteit dus, aangezien dat ding nu 25 jaar oud is. Van Tirsa heb ik alles wat kapot of versleten was weggegooid. De rest uitgewassen en in een zak gedaan. De speelgoed voorraad voor Yentle. Alleen 1 poppetje heb ik apart gehouden en dat staat nu op mijn nachtkastje. De rest wordt gewoon weer gebruikt.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

De blingbling halsband die Zarah eigenlijk te klein was en ze dus maar 2 keer gedragen heeft is naar Tiny gegaan voor Akira. En het staat het dametje heel mooi!
Haar andere halsbanden liggen nog in de kast, samen met de riemen. Die zullen in de toekomst opnieuw gebruikt gaan worden denk ik. Net als haar tuigje. Bij Tara bewaarde ik alles, bij Zarah eigenlijk niet. Van Kazan heb ik ook niet echt iets bewaard.
De kongs (en Wobblerkong) worden nu door Shendor gebruikt en verder had ze geen speeltjes, dat interesseerde haar niet echt.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
roksefloks
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en Franse krulhaar.
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door roksefloks »

Van Roxy (kooikerhondje) heb ik alles bewaard en dat wordt nu hergebruikt door haar dochter en achterkleinkinderen.
Van Aram (rottweiler) heb ik alleen zijn kussen en de bench nog. Daar slapen op de camping twee kooikers in.
Verder heb ik zijn spullen weg gegeven.
Van mijn paard heb ik ook alles weg gegeven.
groet Sylvia en een poot van de jongen en de meisjes.
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Ik heb van onze overleden kater nog zijn halsbandje en adressenkokertje. Die zal ik ook wel bewaren. Was een roze bandje, om het stoere een beetje van het beest af te krijgen :mrgreen:

Van Robin heb ik tot nu toe alle halsbandjes bewaard. Ze is nu 1 jaar. Dus hopelijk kan ik over 15 jaar een keuze maken in wat ik wel en niet houd ;)
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Wij hebben alles van Kilian nog. Alleen niet de dekens waar hij op lag maar dat was een dekbed dat we in tweeën hadden geknipt. Alles ligt op zolder. Alleen de voerbakken zijn nu in gebruik, als waterbakken voor de katten. Ik zal er denk ik geen problemen mee hebben als de nieuwe pup gebruik maakt van zijn spullen. De mand zullen we sowieso weer neerzetten. Alleen de halsband zal ik niet hergebruiken omdat ik het leuk vind om een nieuwe te geven aan de pup. En de riemen zal ik ook nieuw kopen maar meer omdat ze misschien wat versleten zullen zijn :mrgreen: En het is ook leuk om dingen voor de pup te kopen denk ik zo :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”