Op de website van Natuurmonumenten kun je je mening geven op een artikel in hun blad over Honden aan de lijn, ja of nee.
http://www.natuurmonumenten.nl/content/ ... an-de-lijn
Ik hoop dat er veel mensen zullen reageren. Ik vind het heel erg jammer dat Natuurmonumenten zoveel gebieden beheert en zo weinig openstelt als losloopgebied, zelfs geen stukjes. Voor mij reden geweest om mijn lidmaatschap op te zeggen. In vergelijking met Natuurmonumenten houdt Staatsbosbeheer toch iets meer rekening met hondenbezitters.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Peiling Natuurmonumenten: Honden aan de lijn, ja of nee?
Moderator: moderatorteam
-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Peiling Natuurmonumenten: Honden aan de lijn, ja of nee?
Ik heb een reactie van Natuurmonumenten gekregen:
Onlangs heeft u op onze website gereageerd op de vraag of honden in de natuur aan de lijn moeten. U was, zoals u misschien gezien heeft, niet de enige die vertelde hoe hij erover dacht.
We zijn heel blij met deze stroom aan reacties. Dat wil niet zeggen dat we nu meteen weten wat ons te doen staat. Want het scala aan meningen is breed: van nergens honden los tot overal honden los.
Dat neemt niet weg dat we gaan kijken hoe we aan de uiteenlopende wensen tegemoet kunnen komen. Over enkele weken laten we u weten waar we op uit komen.
Met vriendelijke groet,
Frans Bosscher,
Eindredacteur Natuurbehoud
Natuurmonumenten
Het zou al heel wat zijn als NM eindelijk wat meer stukken als losloopgebied inricht. Compromissen moeten toch mogelijk zijn?? Hopelijk reageren er nog meer mensen die dat graag zouden willen.
Onlangs heeft u op onze website gereageerd op de vraag of honden in de natuur aan de lijn moeten. U was, zoals u misschien gezien heeft, niet de enige die vertelde hoe hij erover dacht.
We zijn heel blij met deze stroom aan reacties. Dat wil niet zeggen dat we nu meteen weten wat ons te doen staat. Want het scala aan meningen is breed: van nergens honden los tot overal honden los.
Dat neemt niet weg dat we gaan kijken hoe we aan de uiteenlopende wensen tegemoet kunnen komen. Over enkele weken laten we u weten waar we op uit komen.
Met vriendelijke groet,
Frans Bosscher,
Eindredacteur Natuurbehoud
Natuurmonumenten
Het zou al heel wat zijn als NM eindelijk wat meer stukken als losloopgebied inricht. Compromissen moeten toch mogelijk zijn?? Hopelijk reageren er nog meer mensen die dat graag zouden willen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
natuurmonumenten is verschrikkelijk
hier is het meeste van gooisch natuurbeheer of zoiets, en vrijwel overal mogen honden los.
op de hilversumse hei (heel groot gebied) lopen runderen, maar ook daar mogen de honden los. er gebeurt nooit iets. honden & runderen zijn aan elkaar gewend.
hun ledenaantal loopt terug en er komt geen/minder subsidie: nu gaan ze ineens aandacht besteden aan hun leden en bezoekers.
hier is het meeste van gooisch natuurbeheer of zoiets, en vrijwel overal mogen honden los.
op de hilversumse hei (heel groot gebied) lopen runderen, maar ook daar mogen de honden los. er gebeurt nooit iets. honden & runderen zijn aan elkaar gewend.
hun ledenaantal loopt terug en er komt geen/minder subsidie: nu gaan ze ineens aandacht besteden aan hun leden en bezoekers.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Het is toch makkelijk om overal de honden de schuld van te geven.
Dat kinderen en opgeschoten jongeren de boel in de fik steken in het bos en de huisgezinnen die lekker zitten te barbequen al hun rotzooi achterlaten dat geeft niet.
Je moet hier eens komen kijken hoeveel plastic er in het bos ligt als er weer lekker gebarbequed is. We hebben in het bos sinds een jaartje of twee een speeltuintje daar word ook alles maar op de grond gegooid terwijl er toch een vuilnisbak staat.
Een kennis van me loopt altijd met een plastic zak en die ruimt alle troep op die hij vindt. En dat is een hondenbezitter die dus de rotzooi opruimt van niet hondenbezitters.
In het Hitlandbos ligt na elk weekend het tafeltje en bankje weer op de grond dat doen honden niet dat doet de hangjeugd maar dat moet allemaal kunnen.
Ze kunnen beter mensen weren uit natuurgebieden denk dat die de meeste schade aanrichten aan de natuur.
Er heeft ooit ook een uitkijktoren gestaan, maar die is in de hens gestoken.
Dat kinderen en opgeschoten jongeren de boel in de fik steken in het bos en de huisgezinnen die lekker zitten te barbequen al hun rotzooi achterlaten dat geeft niet.
Je moet hier eens komen kijken hoeveel plastic er in het bos ligt als er weer lekker gebarbequed is. We hebben in het bos sinds een jaartje of twee een speeltuintje daar word ook alles maar op de grond gegooid terwijl er toch een vuilnisbak staat.
Een kennis van me loopt altijd met een plastic zak en die ruimt alle troep op die hij vindt. En dat is een hondenbezitter die dus de rotzooi opruimt van niet hondenbezitters.
In het Hitlandbos ligt na elk weekend het tafeltje en bankje weer op de grond dat doen honden niet dat doet de hangjeugd maar dat moet allemaal kunnen.
Ze kunnen beter mensen weren uit natuurgebieden denk dat die de meeste schade aanrichten aan de natuur.
Er heeft ooit ook een uitkijktoren gestaan, maar die is in de hens gestoken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
lets have fun
Ik srel voor dat de mountainbikers niet meer los mogen in het bos. Al dat gecross over die smalle paadjes die er helemaal niet op berekend zijn en dan ook nog een harde brul geven als ze je van achteren naderen en je niet snel genoeg aan de kant springt. Over natuurverstoring gesproken!

- sabje84
- Actief
- Mijn ras(sen): Jackrussel,Staffordshire bullterrier
- Aantal honden: 2
Wij hebben hier het hele park als losloop gebied alleen rondom de vijver is aanlijn gebied.
Maar ik kan makkelijk 2uur wandelen zonder een zelfde pad te moeten nemen in het losloop gebied dus ik heb niet te klagen.
Maar ik kan makkelijk 2uur wandelen zonder een zelfde pad te moeten nemen in het losloop gebied dus ik heb niet te klagen.