Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prijsstijging lotgering

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Prijsstijging lotgering

Ongelezen bericht door Valerie »

Analyse vlees

Op veler verzoek van onze klanten gaan wij ons vlees laten analyseren. Dit betekent echter ook dat de prijzen van de vleespaketten na het vakantierooster verhoogd zullen gaan worden. Wij gaan u hierover zo spoedig mogelijk nader informeren.

http://www.lotgering.nl/Start/Nieuws/ta ... vlees.aspx

Zonde maar het was te verwachten denk ik.
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Re: Prijsstijging lotgering

Ongelezen bericht door Lance »

Ja, ik lees het net op de site... Ik ben benieuwd naar de verhoging aangezien ik nu juist van Smuldier naar Lotgering wil overstappen ivm de prijsverhoging...
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Zolang het geen 3 euro per kilo gaat kosten vind ik het prima. :wink:
Ik vind het kwalitatief goed vlees en véél beter dan Smuldier. Daarbij eet Senna het goed en dat is zeldzaam. :mrgreen:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Het is ook wel erg goedkoop ook natuurlijk. Het zal vast niet 2x zo duur worden..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

dan nog maar even snel voor de vakantie een bestelling plaatsen!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

gauw een bestelling geplaatst
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Misschien even dom doen. Maar waarom na een analyse de prijs omhoog gooien?

Ik kan begrijpen dat ze de prijs omhoog (moeten) gooien. Ze halen overal vlees vandaan en als daar de prijzen omhoog gaan zullen zij dit zelf ook moeten doen. Maar waarom de analyse als excuus gebruiken?
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

vanmorgen net besteld maar had dit niet gezien.

ik kan weer een halfjaar vooruit. dus we zien wel wat de prijs gaat doen.
Afbeelding
gevni havanezers
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

dogo4ever schreef:Misschien even dom doen. Maar waarom na een analyse de prijs omhoog gooien?

Ik kan begrijpen dat ze de prijs omhoog (moeten) gooien. Ze halen overal vlees vandaan en als daar de prijzen omhoog gaan zullen zij dit zelf ook moeten doen. Maar waarom de analyse als excuus gebruiken?
volgens mij doen ze zo'n analyse niet voor 100 euri?
dogo4ever
Zeer actief

Nee, dat begrijp ik ook wel. Dit zou betekenen dat hun marge op het vlees zo minimaal is dat ze de analyse er dus niet op een fatsoenlijke manier op lange termijn uit kunnen halen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Beetje jammer dan ik maar 72 kilo kan bestellen per keer...
met 4 honden die daarvan eten gaat het snel :engel:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

van mij had het echt niet gehoeven :19: :roll: fijn, weer wat extra centjes uit mijn zak die ik maar al te goed kan gebruiken.
Wat winnen we ermee? Zouden er mensen die na het analyseren het niet meer kopen omdat de cijfertjes dit zeggen?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ik ben benieuwd hoe groot de stijging is. 5 cnt ofzo vind ik geen enkel probleem. Maar gaan ze ineens 50 cnt per kilo doen...
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

EschaenStefanie schreef:van mij had het echt niet gehoeven :19: :roll: fijn, weer wat extra centjes uit mijn zak die ik maar al te goed kan gebruiken.
Wat winnen we ermee? Zouden er mensen die na het analyseren het niet meer kopen omdat de cijfertjes dit zeggen?
Of juist mensen die het kopen omdat de cijfertjes dit zeggen ;)

persoonlijk heb ik er een verhoging wel voor over. Hun prijzen zijn absurd laag.
Echter is het wel afhankelijk van hoeveel de verhoging is.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Ik ben benieuwd hoe groot de stijging is. 5 cnt ofzo vind ik geen enkel probleem. Maar gaan ze ineens 50 cnt per kilo doen...
als dat het geval is zal ik erg hard moeten nadenken of ik nog wel door wil gaan of terug zet op smuldier, want hier kost een pakje smuldier nog wel 42 cent
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ben benieuwd.
Het is een gedoe, gelukkig heb ik meer dan één leverancier.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:
Machie schreef:Ik ben benieuwd hoe groot de stijging is. 5 cnt ofzo vind ik geen enkel probleem. Maar gaan ze ineens 50 cnt per kilo doen...
als dat het geval is zal ik erg hard moeten nadenken of ik nog wel door wil gaan of terug zet op smuldier, want hier kost een pakje smuldier nog wel 42 cent
smuldier is hier 66 cnt per 400 gram...
Mijn honden vinden lotgering trouwens wel echt 10x lekkerder. en het stinkt ook 10x minder :F:
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

daarom, ik blijf ook wel het liefst als hoofdvoer lotgering geven, maar ik merk wel dat financiën hier ook belangrijker zijn geworden en mijn hond is volgens mij gewoon een wandelend vuilnisvat dus die eet toch wel wat ik haar voorschotel.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als het veel duurder maken ga ik weer gewoon terug op Smuldier... ik ben niet voor niets overgestapt.... :19: mijn honden maakt het niks uit, vinden het allebei even lekker.
Vorige week net een bestelling binnengekregen zal volgende week weer even bestellen dan heb ik wat extra's tot de prijsstijging iig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

inmiddels zijn de nieuwe prijzen bekend......en ik vind het best meevallen
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Danielle schreef:inmiddels zijn de nieuwe prijzen bekend......en ik vind het best meevallen
Valt idd heel erg mee! :ok:

Voordeel van dat ze een analyse hebben laten doen, is dat het nu misschien ook op andere verkooppunten verkrijgbaar wordt. Hier in de buurt zit Via Natura in Beekbergen en zij mag geen vlees verkopen waarvan geen analyse gedaan is geloof ik. Want ik had haar al eens gevraagd of ze het ging verkopen, maar om de reden dat er geen analyse van was kon dat niet.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

He, dat zijn maar een paar centen! Jammer dat de analyses niet online staan, ben wel benieuwd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb vandaag mijn bak opgehaald, iemand in de buurt had de vraag om met meerderen te bestellen, scheelt toch weer in leveringskosten.
dogo4ever
Zeer actief

Meike schreef:He, dat zijn maar een paar centen! Jammer dat de analyses niet online staan, ben wel benieuwd.
Een vriend van ons neemt altijd een combikrat voor ons mee en tegen hem was gezegd dat hij tevreden was over de analyses. Wel dat het vetter was dan dat hij had verwacht. Dat het vet was, was ik allang achter. Ik heb echt een sopje en warm water nodig om het van mijn handen af te wassen. Ik vind dat zelf niet erg want een beetje vet vind ik niet verkeerd. Ze krijgen het hier ook niet elke dag. Het is meer voor de afgelopen vakantie bijvoorbeeld of als ik niet op tijd ben met ander vlees uit de vriezer te halen.

Ben ook benieuwd naar de analyses.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik ben ook benieuwd naar de analyses. Het is wel VET met een hoofdletter hoor. Ik droog wel eens kvv, een hele droger CB actief, of Bibi of Rodi, nooit druipt er vet onderin. Droog ik alleen Lotgering ligt er echt een plas dikke olie onderin alsof ik met olie heb gesproeid eerst. Ben ook benieuwd wat het vlees zo vet maakt.
Ik voer Lotgering er bij omdat de honden het allemaal lekker vinden, het is niet duur, en ik heb geen honden die snel dik worden. Voor langere tijd vind ik het niet zo. Ik vind het te vet en ik vind er te weinig bot inzitten. Ik geef vaak nekken of karkas erbij om d eontlasting stevig te houden terwijl ik dat bij andere kvv's nooit heb.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Meike
Zeer actief

Ik heb even gemaild en de huidige prijsstijging heeft niets te maken met de analyses, maar met de stijgende prijzen van de ingredienten die ze door berekenen. Ik neem aan dat het dus nog duurder wordt door de analyses straks. Ook werd me verteld dat op de sticker van Totaalvoer al de analyse staat. Wie heeft 'm al gezien? Wie wil 'm hier posten?
dogo4ever
Zeer actief

sirene schreef:Ik ben ook benieuwd naar de analyses. Het is wel VET met een hoofdletter hoor. Ik droog wel eens kvv, een hele droger CB actief, of Bibi of Rodi, nooit druipt er vet onderin. Droog ik alleen Lotgering ligt er echt een plas dikke olie onderin alsof ik met olie heb gesproeid eerst. Ben ook benieuwd wat het vlees zo vet maakt.
Ik voer Lotgering er bij omdat de honden het allemaal lekker vinden, het is niet duur, en ik heb geen honden die snel dik worden. Voor langere tijd vind ik het niet zo. Ik vind het te vet en ik vind er te weinig bot inzitten. Ik geef vaak nekken of karkas erbij om d eontlasting stevig te houden terwijl ik dat bij andere kvv's nooit heb.
Tegen mijn vriendin zei hij dat de vellen van de kip er doorheen gaan. En dat maakt het inderdaad vet. Dat zie je ook bij die goedkope kipgehakt die je kan kopen voor de honden. Daar zitten ook vellen door heen.

Maar de prijsstijging komt dus niet door de analyses. Dan wacht ik wel af wanneer die dan er door komt. Het is wel slim om het in etappes te doen. Mensen kunnen eerst even wennen aan een geringe prijsverhoging. En na een poosje doe je het weer een stapje omhoog. Heel goed commercieel bedacht.

Voor 14 dagen terug heb ik een combi krat gehad en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op de etiketten gekeken heb. Dus ik weet niet of het er toen al op stond.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Afgelopen week een kratje totaalvoer gehaald, vraag me niet wat ik er voor betaald heb want daar heb ik niet op gelet.
Ik vind het deze keer veel minder vet trouwens.
Dit is de analyse die erbij zat:
vocht:62%
droge stof:38%
ruw eiwit:16%
ruw vet:19,5%
ruwe celstof:3%
ruwe as:2%
fosfor:2200mg
calcium:3200mg
Groetjes Patries
Afbeelding
Meike
Zeer actief

Ok, aan de vette kant inderdaad. Maar opvallend vind ik vooral de fosfor- en calciumgehaltes, die zijn erg hoog. 3.2% calcium... dat kan niet kloppen toch? Als je bedenkt dat er maar 15% bot inzit? Misschien waag ik er weer een mailtje tegenaan.
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

sirene schreef:Ik ben ook benieuwd naar de analyses. Het is wel VET met een hoofdletter hoor. Ik droog wel eens kvv, een hele droger CB actief, of Bibi of Rodi, nooit druipt er vet onderin. Droog ik alleen Lotgering ligt er echt een plas dikke olie onderin alsof ik met olie heb gesproeid eerst. Ben ook benieuwd wat het vlees zo vet maakt.
Aha dit kan wellicht oorzaak zijn dat het lijkt alsof Sepp opeens geexplodeerd is..en dit terwijl hij nooit last had van overtollig vet. Sinds 4 weken voer ik Lotgering en van de week dacht ik poehieh Sepp is te dik!

Sowieso ga ik weer terug naar ander merk. Mijn honden hebben nog nooit zoveel gras gegeten en slappe poep gehad. Ik vond het een fijn alternatief omdat ik scheel betaal aan andere merken...maar ze reageren niet goed op deze KVV, helaas. Want had hun mijn geld graag gegund...vroeger waren zij de slager bij mij op de hoe nml :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”