Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mastiff Barto (miniman) update 2/3/12 pag. 32

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Mastiff puppies, GROEPSFOTO PAGINA 17

Ongelezen bericht door carine »

zalige beren zeg :I: :I: :I:
wat betreft mini man :denken:
goed dat hij "groeit" :cheer: en verder vrij normaal functioneert maar als ik naar zijn oogjes kijk en hem op de groepsfoto zie zitten stemt me dat tot nadenken...hij loopt een flink pak achter de rest aan hé...hoeveel dekkingen heb je gehad? kan het zijn dat hij niet even oud is als zijn broers/zussen?
maar persoonlijk zou ik geen twee weken wachten om hem te laten nakijken (ik baseer me enkel op wat ik zie op je foto's hé)...het is ook niet om je nog ongeruster te maken dan je al bent maar iets zegt me dat er iets is met dat manneke...
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Geweldige foto's :I:
Als ex-fokker kriebelt er wat, ik zou je kleintje heel goed laten nakijken.
Je wilt toch weten waar het vandaan komt en of hij extra zorg nodig heeft :ok:
Het is een scheetje hoor :engel:
Smieszka1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Smieszka1 »

Prachtige pups!!
En wat betreft miniman.....ik hoop dat alles oke is met hem.
Komt er levershunt voor binnen het ras?
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een geweldige pups! :I:

En mini-mannetje is wel erg mini.....Ik hoop dat hij gezond op mag groeien. Ik dacht ook al even aan een dwergje.....hopelijk is dat niet zo. Het is wel een schatje, en een vechtertje! :I:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

wat een prachtig stel pups!!
Wat betreft Miniman, ik heb het precies zo gezien met een nestje een paar jaar terug in een asiel. Rottweiler teef kwam zwanger binnen en wierp een flink nest, waarvan 1 pupje op deze manier achterbleef. Op de entingsdag bij bloedafname, bleek het pupje ernstige orgaan afwijkingen te hebben en is toen ook overleden (ingeslapen) ik hoop van ganse harte dat het anders verloopt bij jullie, maar t klopt toch vaak niet als er zoveel verschil optreedt. Ook dit pupje groeide gestaag wel iets, maar is nooit boven de kilo uitgekomen...
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

carine schreef: goed dat hij "groeit" :cheer: en verder vrij normaal functioneert maar als ik naar zijn oogjes kijk en hem op de groepsfoto zie zitten stemt me dat tot nadenken...hij loopt een flink pak achter de rest aan hé...hoeveel dekkingen heb je gehad? kan het zijn dat hij niet even oud is als zijn broers/zussen?
maar persoonlijk zou ik geen twee weken wachten om hem te laten nakijken (ik baseer me enkel op wat ik zie op je foto's hé)...het is ook niet om je nog ongeruster te maken dan je al bent maar iets zegt me dat er iets is met dat manneke...
Exact wat ik ook gezien heb en eerder in dit topic heb gemeld.
Ik kan me, hoe graag ik ook wil, niet voorstellen dat dit extreem kleine ventje de groeiachterstand die hij nu al heeft opgelopen op enigerlei wijze nog in zal kunnen halen. En die blik die hij heeft, daar is echt iets mee voor mijn gevoel.
Ik zal er verder niets meer over zeggen want ik begrijp maar al te goed dat je als fokker van dit hondje helemaal verliefd op hem bent geworden, en wellicht iets van je objectiviteit kwijtraakt. Maar ik vind wel dat je als buitenstaander hierin eerlijk zou mogen of zelfs moeten zijn.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze zijn echt onwijs leuk, :I: :I: wat vliegt die tijd en wat gaan ze hard zeg :ok: super
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Go, kleintje!!!!!!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Geweldig die poging, wat een heerlijke puppen en het ukkie blijf ik apart vinden. Hopelijk mankeerd hij verder niets en kan je nog heel lang van hem genieten :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Het zijn echt kanjertjes! Ik ben dan natuurlijk ook onwijs in love... :I:

Verder wordt er natuurlijk hard geduimd dat Mini-man in orde is.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

Boutje schreef:Hoe gaat het nu met je minimannetje?
Ben ik ook benieuwd naar
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Hij doet het super! Hij speelt met de rest (dat gaat natuurlijk niet helemaal goed... maar hij probeert het toch steeds weer) en ik heb hem net gewogen: 758 gram!!!!! Dat is natuurlijk nog niks vergeleken met de 4,5 kilo van zijn dikke broers, maar hij is in de laatste week gewoon 300 gram gegroeid. Ik ben helemaal blij! (en ja ik weet dat het nog steeds mis kan gaan, maar voor nu geniet ik gewoon van hem).

Op mijn "oude site" http://www.mastiff.homespot.nl heb ik gisterenavond een paar foto's neergezet waar hij ook op staat (staan nog niet op de nieuwe site). Ik zal ze vanavond of zo ook ff hier plaatsen. ook een foto van Nala met hem samen, echt om te smelten :I: Ga nu snel weer verder!!
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Of het komt door de (toevallig rottige) foto maar ik vind miniman er niet gezond uitzien :ugh:
Ik snap best dat die kleine je hart gestolen heeft en hoop dat hij gezond is en ik het mis heb. :ok:
De foto van Nala en Mini doet het niet.
Groetjes Patries
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

patricia schreef:Of het komt door de (toevallig rottige) foto maar ik vind miniman er niet gezond uitzien :ugh:
Ik snap best dat die kleine je hart gestolen heeft en hoop dat hij gezond is en ik het mis heb. :ok:
De foto van Nala en Mini doet het niet.
Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. Ik vind hem op die ene foto ook "eng". Hieronder is het al een stuk beter, of niet dan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel dit er natuurlijk mooier, leuker en beter uit ziet..... Dat dan weer wel :ugh:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mini woog overigens vanmorgen 800 gram! Dus hij groeit nog steeds erg goed!
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Mooi dat Mini "goed" groeit!!

ik hoop dat het zo de goede kant op blijft gaan!! :cheer:

heb je misschien een foto van zijn koppie??
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik vind hem er ook op deze laatste foto's verre van goed uitzien hoor. Het is natuurlijk prachtig dat hij aankomt maar de achterstand die hij heeft opgelopen is mijns inziens echt enorm groot en ik ben echt heel bang dat daag veel meer achter zit dan alleen een groei achterstand. :roos:
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

nee sorry, ook op die foto's blijf ik het een zielig hoopje hond vinden :(:
Groetjes Patries
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind 'm er ook steeds slechter uit gaan zien :roos:
Kijk als hij gewoon een normaal koppie, lijfje en vacht had, maar gewoon klein zou zijn,
dan lijkt me het gewoon duidelijk dat hij gewoon enkel een groeiachterstand heeft. Maar
hij doet heel vreemd aan. Ik hoop stiekem wel dat hij gewoon helemaal gezond is, en gewoon 12 kan worden!!
Hoe reageert de rest op hem?
The Alpha Bitch
Zeer actief

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

LongFields schreef:Ik vind hem er ook op deze laatste foto's verre van goed uitzien hoor. Het is natuurlijk prachtig dat hij aankomt maar de achterstand die hij heeft opgelopen is mijns inziens echt enorm groot en ik ben echt heel bang dat daag veel meer achter zit dan alleen een groei achterstand. :roos:

Ik deel deze mening volledig. Ik hoop echt voor je dat het meevalt, maar hou er rekening mee dat het niet goed kan zijn! :flower:
If i trow a stick...... will you leave????
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

LongFields schreef:Ik vind hem er ook op deze laatste foto's verre van goed uitzien hoor. Het is natuurlijk prachtig dat hij aankomt maar de achterstand die hij heeft opgelopen is mijns inziens echt enorm groot en ik ben echt heel bang dat daag veel meer achter zit dan alleen een groei achterstand. :roos:
sluit ik me bij aan...zijn vacht is ook niet goed, hij staat niet goed, héél zijn lichaamstaal zegt dat er iets mis is...
zijn snuitje kan ik niet zien op de laatste foto's maar dit is echt niet goed hoor...
en ja, ik begrijp dat die ukkepuk helemaal in je hart zit, hij is zo aandoenlijk klein maar ik zou hem asap laten nakijken zodat je 1 weet wat er scheelt en 2 daarnaar kan handelen...
Smieszka1
Zeer actief
Contacteer:

carine schreef:
sluit ik me bij aan...zijn vacht is ook niet goed, hij staat niet goed, héél zijn lichaamstaal zegt dat er iets mis is...
zijn snuitje kan ik niet zien op de laatste foto's maar dit is echt niet goed hoor...
en ja, ik begrijp dat die ukkepuk helemaal in je hart zit, hij is zo aandoenlijk klein maar ik zou hem asap laten nakijken zodat je 1 weet wat er scheelt en 2 daarnaar kan handelen...

Mee eens.....sorry.
Ik zou echt vandaag met hem naar de dierenarts gaan. Hij ziet er echt slecht uit en wie weet heeft hij wel pijn oid.
T is het eerlijkst tegenover het hondje om te gaan, t gaat om hem.
En wie weet hebben wij het allemaal fout....ik hoop het!!
Groetjes Linda

Afbeelding Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat een heerlijke puppy's :I:

Wat betreft het ienimini pupje. Je kan eens googlen op Intra uterine Growth Retardation (IUGR). Dit komt voor bij oa. mensen en varkens. Een vriendin van me doet hier een onderzoek naar en die vond dat er veel gelijkenis was.
Dit is een stukje over baby's, maar komt redelijk overeen voor dieren: http://www.medicinfo.nl/d_groeivertraging
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik moet me ben ik bang ook bij de rest aansluiten. Hij komt niet echt lekker over, geen gezonde puppyvacht etc, kun je er foto's naast leggen van je andere pups toen ze dat gewicht hadden? Het is niet zo'n lekker bolletje, wat een pup zou moeten zijn volgens mij.
Afbeelding
de blaffers
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door de blaffers »

Maar ook 2 teefjes hebben " die " uitdrukking ....... of ben ik de enige die dat ziet ???
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Je moet die kleine laten inslapen. Die is echt heel heel erg ziek. Spijtig om te zeggen maar helaas is dit echt kansloos als je het mij vraagt. Ik zie een heel klein hondje met hele grote problemen. No way dat dat bij gaat trekken. Ik zie dat meer mensen op deze pagina al zo reageren. Ik was aan het doorbladeren naar de laatste pagina en wilde al zeggen, laat dat kleintje maar gewoon gaan. Hij is totaal vergiftigd waarschijnlijk en daarom kan hij niet groeien. Of hij heeft een verkeerd bloedvatenstelsel, mist enzymen of iets anders dramatisch.

Dit is nl geen groei-achterstand maar een echt probleem. Niet leuk om te zeggen maar bij mij was hij al meteen ingeslapen ben ik bang. Zieke honden moet je niet redden als ze niet te redden zijn :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

de blaffers schreef:Maar ook 2 teefjes hebben " die " uitdrukking ....... of ben ik de enige die dat ziet ???
Ik zie het alleen bij het allerkleinste pupje. :19:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik ben blij dat meer mensen het schrijven over de mini man, ik durfte het niet goed aan te halen en dacht dat het mischien aan mij zou liggen. Maar ik vind hem er ook zo ontzettend slecht uit zien en mijn hart breekt elke keer als ik hem zie..
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

laeken schreef:Je moet die kleine laten inslapen. Die is echt heel heel erg ziek. Spijtig om te zeggen maar helaas is dit echt kansloos als je het mij vraagt. Ik zie een heel klein hondje met hele grote problemen. No way dat dat bij gaat trekken. Ik zie dat meer mensen op deze pagina al zo reageren. Ik was aan het doorbladeren naar de laatste pagina en wilde al zeggen, laat dat kleintje maar gewoon gaan. Hij is totaal vergiftigd waarschijnlijk en daarom kan hij niet groeien. Of hij heeft een verkeerd bloedvatenstelsel, mist enzymen of iets anders dramatisch.

Dit is nl geen groei-achterstand maar een echt probleem. Niet leuk om te zeggen maar bij mij was hij al meteen ingeslapen ben ik bang. Zieke honden moet je niet redden als ze niet te redden zijn :wink:
Je stelt het wel erg zwart / wit. Zo oordelen zonder dat er een dierenarts een kundig oordeel over heeft kunnen vellen. Is mij wat te kort door de bocht. Ja, miniman ziet er anders uit en kijkt anders uit zijn koppie, maar inslapen zonder onderzoek, nee. Eerst maar eens laten onderzoeken wat er mis is en of dat te verhelpen is (of niet). En dan kun je pas wat zeggen over het inslapen of niet. Maar zo simpel gaan roeptoeteren zonder enige onderbouwing slaat natuurlijk nergens op.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik vind de foto van Bonita & Mini samen (B nest week 5) erg zorgwekkend... :(
Wanneer zou de DA komen? Ik denk niet dat het al te lang moet wachten....

Het ziet er ook vreemd uit; allemaal prachtige van gezondheid blakende puppen met ééntje die duidelijk niet in orde is.

Ik wens je veel succes met Mini en hoop echt dat het helemaal goed mag komen. Maar ik zou hem volledig laten onderzoeken, en zo snel mogelijk... want ik maak me echt zorgen over wat ik zie. :(
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Muk schreef:
laeken schreef:Je moet die kleine laten inslapen. Die is echt heel heel erg ziek. Spijtig om te zeggen maar helaas is dit echt kansloos als je het mij vraagt. Ik zie een heel klein hondje met hele grote problemen. No way dat dat bij gaat trekken. Ik zie dat meer mensen op deze pagina al zo reageren. Ik was aan het doorbladeren naar de laatste pagina en wilde al zeggen, laat dat kleintje maar gewoon gaan. Hij is totaal vergiftigd waarschijnlijk en daarom kan hij niet groeien. Of hij heeft een verkeerd bloedvatenstelsel, mist enzymen of iets anders dramatisch.

Je stelt het wel erg zwart / wit. Zo oordelen zonder dat er een dierenarts een kundig oordeel over heeft kunnen vellen. Is mij wat te kort door de bocht. Ja, miniman ziet er anders uit en kijkt anders uit zijn koppie, maar inslapen zonder onderzoek, nee. Eerst maar eens laten onderzoeken wat er mis is en of dat te verhelpen is (of niet). En dan kun je pas wat zeggen over het inslapen of niet. Maar zo simpel gaan roeptoeteren zonder enige onderbouwing slaat natuurlijk nergens op.
Geloof me, ik heb genoeg kennis om dit te onderbouwen. Maar dat lijkt mij niet eens nodig aangezien het beestje er voor mij stervende uitziet. We kunnen wel allemaal "aah wat schattig" gaan roepen, maar ondertussen zie ik een hondje dat al bezig is met doodgaan. Alleen gaat dat heel langzaam door de goede zorgen. De broers en zussen zijn bijna 10 keer zo groot. Hoeveel onderbouwing heb je nodig? Als een baby van 1 jaar 2,5 kilo weegt is hij ook heel erg ziek. Dat geldt dus ook voor dit hondje. Dit ziet er helemaal niet uit als een groei-achterstand maar als een probleem. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”