Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Ongelezen bericht door Inne »

En het juiste woord is kostwinner. Kostwinnaar, wat is dat? Iemand die de kost wint? :roll:
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Wel triest voor het beessie.
Maar van het idee dat er mensen zijn die hun hand ophouden een goed idee vinden in zo'n situatie schrik ik eigenlijk nog meer. :eek:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Nanna schreef:
Joy C schreef:Wel triest voor het beessie.
Maar van het idee dat er mensen zijn die hun hand ophouden een goed idee vinden in zo'n situatie schrik ik eigenlijk nog meer. :eek:
Je hebt veel mensen die sowieso onnodig hun hand ophouden een goed idee vinden, ongeacht beessie :19:
Daar probeer ik maar zoveel mogelijk niet bij stil te staan. :ugh: :devil:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maar het gaat toch niet om 'je hand ophouden'? Als eerste kun je beginnen om ruim op tijd en zeer zorgvuldig naar oplossingen te zoeken voor de verzorging van je oude hond, mocht die ineens niet meer in je nieuwe leven passen. Lijkt mij niet meer dan normaal. Maar goed, op MP pleuren is wel zo makkelijk. :ugh:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik vind wel dat er nogal een verschil bestaat tussen naar het buitenland moeten verhuizen voor een baan, en je baan opzeggen voor de hond. Naar het buitenland zou ik me iig niet laten dwingen; puur vanwege het sociale aspect; ik heb mijn leven hier opgebouwd en heb geen zin om dat daar nogmaals te gaan doen. Mensen kunnen dit natuurlijk wel als droom hebben, prima; maar zoiets kan natuurlijk never-nooit niet afgedwongen worden door een baas. En ja, een gedwongen functie aannemen in t verre buitenland zie ik wel zeer zeker als goede reden om ontslag te nemen. Ongeacht de hond.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als mijn baas me zou aanbieden om in het buitenland te gaan werken, kan hij toch mooi de pot op.
Zelfs als dat mijn droom zou zijn, als mijn dieren dan niet mee kunnen blijf ik mooi in Nederland.
Geen enkele baas kan je dwingen om naar het buitenland te vertrekken.
Het enige dat hij zou kunnen proberen is je ontslaan, en dan krijg je toch mooi die uitkering hoor, en heb je mooi de tijd en de kans om ander werk te gaan zoeken.
En ja, dat zou ik persoonlijk dus zeker wel verkiezen boven vertrekken en mijn dieren herplaatsen.
Ik heb op mijn werk een mooi aanbod gekregen waarbij ik veel meer uren zou gaan werken (ook hoger uurloon en meteen vaste aanstelling), maar ik heb het geweigerd.
Ik ga mijn dieren thuis niet zolang alleen laten, en ik ga de cavia opvang niet stoppen (daar zou ik dan geen tijd meer voor hebben).
Als ze me dan de laan uitgestuurd hadden, jammer dan, ik zoek wel ander werk.
:zweep:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Het is natuurlijk zielig voor het oude beestje, maar ik vind niet dat je kan en mag oordelen over wat de eigenaar al dan niet moet doen qua werk.
Een paar jaar wachten gaat ook niet altijd op, bij sommige banen is er zelfs een grote kans dat hij nooit meer voorbij komt.
Met mijn huidige baan heb ik dat ook. Het was makkelijker geweest als ik een relatie had gehad ivm Bo. Er zitten dagen tussen dat ik lang van huis ben, soms zelfs met hotel overnachting ter plekke. Toch heb ik hem genomen toen hij me werd aangeboden. Voor Bo heb ik voor de lange dagen eea geregeld. Ik moet ook zeggen dat ik voor alsnog meer thuis kan werken dan ik had gedacht. Dat kan veranderen, er zitten een 2-tal grote projecten aan te komen.
Als ik hem nu had laten schieten dan weet ik niet of hij nog voorbij was gekomen, het is een klein bedrijf en het werk wat wij doen wordt door geen enkel ander bedrijf in deze mate gedaan. We werken met 3 personen. Daarnaast zit ik over drie jaar misschien wel in de luiers, dan is de keuze veel lastiger, dan enkel wat voor de hond te hoeven regelen. Ook hoef ik aan de andere kant nu geen rekening te houden met mn partner.
Sorry, ik ga niet mn hele leven hetzelfde blijven doen omwille van de hond, ik wil mezelf ook ontwikkelen. En ja ook de financiele kant speelt een rol, het is voor mezelf allemaal wat makkelijker en ik kan veel meer met Bo op stap.
Ook kan ik over 1-1,5 jaar verhuizen naar een huis met een lekkere tuin.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik vind het ook nogal wat.
tuurlijk wil je niet je hond moeten herplaatsen,maar er komen soms dingen op je pad waardoor je misschien toch die keuze maakt.
Ik vind het nogal wat als je een droombaan kunt krijgen en die laat lopen omdat je een hond hebt.
Maar dat is een keuze en de 1 wil die wel maken en de ander maakt een andere keuze.
Is het wel sneu voor de hond maar wie weet krijgt ie nog een prachtig huisje voor de tijd die hij nog heeft.
Ik zou in ieder geval geen ontslag nemen,en een andere baan bij dezelfde baas is vaak ook in overleg ,niet persee een verplichting maar zo'n kans krijg je echt niet iedere week aangeboden.
Zolang je niet weet hoe het zit is het makkelijk lullen aan de zijlijn.

Ik vind overigens de opmerkingen over uitkeringen enz vanwege de hond echt te idioot voor woorden,spijt me vreselijk :piew:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Jeannettebo schreef:Het is natuurlijk zielig voor het oude beestje, maar ik vind niet dat je kan en mag oordelen over wat de eigenaar al dan niet moet doen qua werk.
Een paar jaar wachten gaat ook niet altijd op, bij sommige banen is er zelfs een grote kans dat hij nooit meer voorbij komt.
Met mijn huidige baan heb ik dat ook. Het was makkelijker geweest als ik een relatie had gehad ivm Bo. Er zitten dagen tussen dat ik lang van huis ben, soms zelfs met hotel overnachting ter plekke. Toch heb ik hem genomen toen hij me werd aangeboden. Voor Bo heb ik voor de lange dagen eea geregeld. Ik moet ook zeggen dat ik voor alsnog meer thuis kan werken dan ik had gedacht. Dat kan veranderen, er zitten een 2-tal grote projecten aan te komen.
Als ik hem nu had laten schieten dan weet ik niet of hij nog voorbij was gekomen, het is een klein bedrijf en het werk wat wij doen wordt door geen enkel ander bedrijf in deze mate gedaan. We werken met 3 personen. Daarnaast zit ik over drie jaar misschien wel in de luiers, dan is de keuze veel lastiger, dan enkel wat voor de hond te hoeven regelen. Ook hoef ik aan de andere kant nu geen rekening te houden met mn partner.
Sorry, ik ga niet mn hele leven hetzelfde blijven doen omwille van de hond, ik wil mezelf ook ontwikkelen. En ja ook de financiele kant speelt een rol, het is voor mezelf allemaal wat makkelijker en ik kan veel meer met Bo op stap.
Dat dus en ik heb lang genoeg bij Philips gewerkt om te weten dat dat soort bedrijven mensen soms wèl hals over kop naar het buitenland sturen als er ergens problemen zijn. En waar staat trouwens dat ze heel snel weg gaan, wie weet hebben ze tijd genoeg. En waarom is het niet ok om het op Marktplaats te zetten? Er zijn toch ook genoeg goede fokkers die hun pups op Marktplaats zetten?
Rami
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Het is natuurlijk zielig voor het oude beestje, maar ik vind niet dat je kan en mag oordelen over wat de eigenaar al dan niet moet doen qua werk.
En toch zie ik jou Bo niet op MP zetten, of wel?
Maar goed, ik hou er over op. Volgens mij hebben wel meer mensen (waaronder ikzelf) hier aangeven dat het niet gaat om wel of geen baan maar om de manier waarop een 13 jaar oude hond afgedankt wordt.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Inne schreef:En het juiste woord is kostwinner. Kostwinnaar, wat is dat? Iemand die de kost wint? :roll:
Ohja, op dit forum mag je alleen mee discussieren als je de Nederlandse taal tot in de perfectie beheerst.
Sorry, was ik even vergeten. :oohja:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Jeannettebo
Zeer actief

Rami schreef:
Maar goed, ik hou er over op. Volgens mij hebben wel meer mensen (waaronder ikzelf) hier aangeven dat het niet gaat om wel of geen baan maar om de manier waarop een 13 jaar oude hond afgedankt wordt.
Klopt, maar ik heb andere mogelijkheden.
Ik vind vooral dat je niet mag oordelen over hoe een ander zn leven indeelt en hoe hij/zij deze keuze maakt. Ik vind dit bv ook weer wat anders dan wanneer het voor de kinderen is die geboren worden.
Je weet de achtergrond niet, wat de afwegingen zijn. Het is allemaal makkelijk roepen vanaf de zijlijn, net als over fulltime werken. Dat doe ik ook, ook nadat ik uit elkaar ben gegaan met mijn ex. Ik ben fulltime blijven werken, 36 uur, nu zelfs 40 uur. En ik woon ook nog eens op een klein flatje met mijn reuze hond. Maar niemand kan met alleen die feiten oordelen over de werkelijke situatie. En dat vind ik ook met dit soort advertenties
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Jeannettebo schreef:
Rami schreef:
Ik vind vooral dat je niet mag oordelen over hoe een ander zn leven indeelt en hoe hij/zij deze keuze maakt. Ik vind dit bv ook weer wat anders dan wanneer het voor de kinderen is die geboren worden.
Je weet de achtergrond niet, wat de afwegingen zijn. Het is allemaal makkelijk roepen vanaf de zijlijn, net als over fulltime werken. Dat doe ik ook, ook nadat ik uit elkaar ben gegaan met mijn ex. Ik ben fulltime blijven werken, 36 uur, nu zelfs 40 uur. En ik woon ook nog eens op een klein flatje met mijn reuze hond. Maar niemand kan met alleen die feiten oordelen over de werkelijke situatie. En dat vind ik ook met dit soort advertenties
Nee, maar jij weet de achtergrond ook niet. Dat weet alleen de eigenaar en ik mag hopen dat deze er werkelijk alles aan doet om zijn oude hond een hoop gedoe te besparen, hoe dan ook. Zoek voor een goed nieuw tehuis (zonder heen en weer gesleep en van hot naar her) of kies voor euthanaseren. Maar je moet iets doen in het belang van je oude hond, dat ben je domweg verplicht.

En natuurlijk weet je nooit wat er allemaal in je leven kan veranderen. Je kunt ziek worden, zo ziek dat je niet meer voor je honden kunt zorgen, je kunt in een scheiding terecht komen, werkloos worden. Kan allemaal.
Maar je kunt ook bewuste keuzes maken in je leven. Kiezen voor minder werken en meer vrije tijd, kiezen voor een andere baan. Of op een later tijdstip aan honden beginnen. Zo koos ik bijv. pas voor honden toen ik mijn wilde haren (qua relaties/carrière) wel zo'n beetje kwijt was. En ja, dan nog kunnen er dingen gebeuren waar je niet op gerekend had. Ik weet er alles van. Maar mijn honden zullen niet op MP komen te staan. Mocht het ooit zo ver komen dat ik niet meer voor mijn honden zou kunnen zorgen, zijn er gelukkig ook mogelijkheden met een wat hogere drempel.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

ik weet de achtergrond ook niet bij deze advertentie en juist daarom vind ik niet dat we er maar met zn allen over moeten oordelen. Als ik in mijn huidige situatie geen hond had gehad, was er ook geen gekomen, maar Bo was er al. De rest is bekend volgens mij
Afbeelding
javi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): staffordshire/ norder collie

Ongelezen bericht door javi »

BeschrijvingIn verband met werk in het buitenland zoeken wij een goed thuis voor onze bruine labrador. Truffel is te oud om mee te gaan. Het is een lieve hond, hij hoort en ziet niet meer goed, maar is verder wel gezond. Heeft u een plekje voor hem waar hij aandacht krijgt en makkelijk naar buiten kan dan komen wij graag met u in contact.

Tabe en Victoria

Hoezo te oud om mee te gaan? Ik snap het niet zo helemaal. Hij is 13, mijn hond was het ook toen ik van Bussum naar Middelburg ben verhuist. Hij heeft nog lekker op het strand kunnen genieten 2 jaar lang en ik van hem. Ok het is geen buitenland ( al voelt dat soms zo :W: ), maar het is toch niet zo dat je Truffel dan opeens in het frans/engels/spaans etc. moet blaffen.
Ik zou het nooit over mijn hart verkrijgen, al moest hij in quarantaine om mee te gaan naar het einde van de wereld, maar mee zou hij gaan hoor.
If you don't risk anything, you risk everything.
Jeannettebo
Zeer actief

javi schreef:BeschrijvingIn verband met werk in het buitenland zoeken wij een goed thuis voor onze bruine labrador. Truffel is te oud om mee te gaan. Het is een lieve hond, hij hoort en ziet niet meer goed, maar is verder wel gezond. Heeft u een plekje voor hem waar hij aandacht krijgt en makkelijk naar buiten kan dan komen wij graag met u in contact.

Tabe en Victoria

Hoezo te oud om mee te gaan? Ik snap het niet zo helemaal. Hij is 13, mijn hond was het ook toen ik van Bussum naar Middelburg ben verhuist. Hij heeft nog lekker op het strand kunnen genieten 2 jaar lang en ik van hem. Ok het is geen buitenland ( al voelt dat soms zo :W: ), maar het is toch niet zo dat je Truffel dan opeens in het frans/engels/spaans etc. moet blaffen.
Ik zou het nooit over mijn hart verkrijgen, al moest hij in quarantaine om mee te gaan naar het einde van de wereld, maar mee zou hij gaan hoor.
als je naar amerika of een of ander warm ver oord moet....Je weet het niet, ik zou zeggen stuur een mailtje met al je vragen.

Het is sneu voor de hond.
Afbeelding
Nylan
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Duitse Herder / Akita Inu
Kruising Akita Inu / Duitse Herder

Ongelezen bericht door Nylan »

Was er niet een topic waarin gesteld werd dat je eigenlijk geen huisdieren zou mogen hebben als je een uitkering hebt?
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Nylan schreef:Was er niet een topic waarin gesteld werd dat je eigenlijk geen huisdieren zou mogen hebben als je een uitkering hebt?
wat heeft dat met dit topic te maken, het gaat over een hond die met 13 jaar op mp wordt gezet omdat de baas naar het buitenland gaat voor zn werk
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Nylan schreef:Was er niet een topic waarin gesteld werd dat je eigenlijk geen huisdieren zou mogen hebben als je een uitkering hebt?
Ja maar ja maar......dan heb je em al :mrgreen:
Een paar jaar je hand ophouden voor je hond...er zijn er die het doen om minder. En ik denk dat die er in grotere getalen zijn.
Maar dan krijgen we een heel ander discussiepunt. :W:

Ik zou in ieder geval mijn hond niet zomaar na 13 jaar weg kunnen doen. Sen heb ik er 6 en dat kan ik niet eens.
Het lijkt me hel als je in die situatie belandt maar zoek het dan binnen familiekring of vrienden, kennissen.
Zo'n opaatje in quarantaine doen lijkt me ook niet jofel, om em mee te kunnen nemen.
Zou het enkel om preventieve inentingen gaan dan zeg ik, je weet ver van te voren dat je gaat verhuizen, geef em die prikken en neem em nog ff mee.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Rami schreef:
Jeannettebo schreef:
Rami schreef:
Nee, maar jij weet de achtergrond ook niet. Dat weet alleen de eigenaar en ik mag hopen dat deze er werkelijk alles aan doet om zijn oude hond een hoop gedoe te besparen, hoe dan ook. Zoek voor een goed nieuw tehuis (zonder heen en weer gesleep en van hot naar her) of kies voor euthanaseren. Maar je moet iets doen in het belang van je oude hond, dat ben je domweg verplicht.

En natuurlijk weet je nooit wat er allemaal in je leven kan veranderen. Je kunt ziek worden, zo ziek dat je niet meer voor je honden kunt zorgen, je kunt in een scheiding terecht komen, werkloos worden. Kan allemaal.
Maar je kunt ook bewuste keuzes maken in je leven. Kiezen voor minder werken en meer vrije tijd, kiezen voor een andere baan. Of op een later tijdstip aan honden beginnen. Zo koos ik bijv. pas voor honden toen ik mijn wilde haren (qua relaties/carrière) wel zo'n beetje kwijt was. En ja, dan nog kunnen er dingen gebeuren waar je niet op gerekend had. Ik weet er alles van. Maar mijn honden zullen niet op MP komen te staan. Mocht het ooit zo ver komen dat ik niet meer voor mijn honden zou kunnen zorgen, zijn er gelukkig ook mogelijkheden met een wat hogere drempel.
Helemaal eens met Irmelin!
Niemand wordt gedwongen om een hond te nemen. Als je er een neemt is dat (vind ik) een enorme verantwoordelijkheid. Zo'n verantwoordelijkheid dat je vooruit kijkt in je leven of je het aankan om een hond te houden. Komen er dan onverwachte dingen op je pad dan behoor je het fatsoenlijk 'af te handelen'.
Ik vind het ook een enorm verschil of het over een hond in de bloei van zijn leven gaat of zo'n oud hondje 'van alle dag'. Die vergroeit is met zijn baasje(s), omgeving en het vaste ritueel wat dat met zich meebrengt. Wiens zintuigen niet meer optimaal zijn zodat hij niet meer zo snel kan anticiperen op situaties..
Nogmaals, als ik me inleef in de situatie (wat haast niet mogelijk voor me is, maar goed :wink: ) dan zou ik proberen mijn hond onder te brengen bij mensen die ik vertrouw, bijv. familie of bekenden. En de (medische) kosten op me nemen die er dik in zitten bij een hond van die leeftijd. Kan dat niet dan vind ik, nogmaals, euthanasie de meest humane oplossing..
Gr. Marijke
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rami schreef:[Maar goed, ik hou er over op. Volgens mij hebben wel meer mensen (waaronder ikzelf) hier aangeven dat het niet gaat om wel of geen baan maar om de manier waarop een 13 jaar oude hond afgedankt wordt.
Maar sommioge mensen weten daar echt de weg niet in.
Je zou ze ook een vriendelijk mailtje kunnen sturen natuurlijk, en ze vertellen over honden bejaardentehuizen, of dat een plaatsing op een labjesforum wellicht veel succesvoller(weet ik bijna wel zeker) zal zijn dan dit :wink:
Rami
Zeer actief

Moon schreef:
Nogmaals, als ik me inleef in de situatie (wat haast niet mogelijk voor me is, maar goed :wink: ) dan zou ik proberen mijn hond onder te brengen bij mensen die ik vertrouw, bijv. familie of bekenden. En de (medische) kosten op me nemen die er dik in zitten bij een hond van die leeftijd. Kan dat niet dan vind ik, nogmaals, euthanasie de meest humane oplossing..
Ja, zo zou ik het ook doen. Precies zo. (Alhoewel ik er niet aan moet denken... ik hoop echt dat ik tot de laatste snik voor Billy en Silka kan zorgen, maar dat zal iedereen wel zo ervaren met een hond die al zo lang aan je zijde is).
Afbeelding
Rami
Zeer actief

tineke schreef:
Rami schreef:[Maar goed, ik hou er over op. Volgens mij hebben wel meer mensen (waaronder ikzelf) hier aangeven dat het niet gaat om wel of geen baan maar om de manier waarop een 13 jaar oude hond afgedankt wordt.
Je zou ze ook een vriendelijk mailtje kunnen sturen natuurlijk, en ze vertellen over honden bejaardentehuizen, of dat een plaatsing op een labjesforum wellicht veel succesvoller(weet ik bijna wel zeker) zal zijn dan dit :wink:
Je hebt helemaal gelijk Tineke. Ik ga er een mail aan wagen. :ok:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rami schreef:
tineke schreef:
Je hebt helemaal gelijk Tineke. Ik ga er een mail aan wagen. :ok:
Dat zullen ze vast op prijs stellen :wink:
Als mensen serieus op zoek zijn en de weg daarin niet weten vinden ze een helpende hand vaak heel fijn :wink:
Mojuan
Zeer actief

Hopelijk heb je uit mijn teksten wel kunnen opmaken dat ik daar absoluut niet over wil oordelen.
Ja de topictitel doet anders vermoeden, maar verder schrijf ik nergens veroordelend.
Alleen maar dat ikzelf het niet zou doen en niet zou kunnen.
En uiteraard gewoon dat ik het zo triest vind voor het oude beestje.
Mojuan
Zeer actief

eefje+huig schreef:
Ik vind overigens de opmerkingen over uitkeringen enz vanwege de hond echt te idioot voor woorden,spijt me vreselijk :piew:
Dus jij mag wel oordelen over het feit dat ik zelf zou kiezen voor een uitkering en verder zou zoeken naar ander werk?
Nogmaals, die uitkering zou mijn keuze zijn, ik heb nog nergens beweerd dat ik vind dat een ander die zelfde keuze ook moet maken. En zo'n uitkering is natuurlijk ook maar tijdelijk, want uiteraard wordt er direct fulltime gezocht naar ander werk.
Dan kan jij wel vinden dat ik te idioot ben voor woorden omdat ik deze keuze zou maken, ik vind het te idioot voor woorden dat uit heel jouw tekst blijkt dat het 'maar' om een hond gaat.
Voor mij zijn mijn honden nml veel meer dan 'maar' honden. Dan vind jij dat maar fijn idioot.
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Cash schreef:
Inne schreef:En het juiste woord is kostwinner. Kostwinnaar, wat is dat? Iemand die de kost wint? :roll:
Ohja, op dit forum mag je alleen mee discussieren als je de Nederlandse taal tot in de perfectie beheerst.
Sorry, was ik even vergeten. :oohja:
Wie zegt dat?
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Jeannettebo
Zeer actief

Paulala schreef:

Hopelijk heb je uit mijn teksten wel kunnen opmaken dat ik daar absoluut niet over wil oordelen.
Ja de topictitel doet anders vermoeden, maar verder schrijf ik nergens veroordelend.
Alleen maar dat ikzelf het niet zou doen en niet zou kunnen.
En uiteraard gewoon dat ik het zo triest vind voor het oude beestje.
ik heb het over het algemeen, iemand wordt neergesabelt om zijn of haar keuze, terwijl we de hele achtergrond niet kennen. Mijn keuze vwb werk is ook anders dan menigeen hier. De achtergrond achter mijn keuzes is ook anders
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tjemig, wat een aannames weer. Het woord droombaan komt vrij regelmatig terug, wie zegt dat dat dat hier het geval is? Wij kunnen niet in de portemonnaie of de situatie van iemand anders kijken.

Ik ben in de situatie om mijn werktijden enigszins aan te passen aan onze honden, dat houdt wel in dat ik nu steeds avonddiensten draai en door de week mijn echtgenoot en kinderen daardoor nauwelijks zie. Ik ga om 14.00 uur weg en ben rond 00.15 uur weer thuis. Dat doe ik puur omdat de honden anders vanaf een uur of half 8 's morgens tot 4 uur 's middags alleen zitten en dat vind ik teveel. Nu is dat van 2 tot 4 uur en dat vind ik te doen.
Ik zou natuurlijk ander werk kunnen zoeken, maar daar schiet ik wss niks mee op, ALS ik al ander werk kan krijgen. Ik zit nou niet echt in de groep die makkelijk weer aan de bak komt :ugh: .
Iemand op mijn leeftijd (52) vindt niet meer zo makkelijk ander werk, maar heeft misschien wel allerlei financiële verplichtingen. Als je dan voor de keus wordt gesteld om elders (ver weg) zeker te zijn van je baan of ontslag te krijgen, tja, dan weet ik het nog niet zo.

Ik weet wel dat ik het een hond op die leeftijd en met die kwalen niet aan zou doen om ver te reizen. Wat dán de beste oplossing is hangt een beetje af van de hond, maar ik zou (denk ik) defintief afscheid nemen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Droombaan of niet. Wat hun reden ook is is hun keuze en ga ik hun dan niet om beoordelen of veroordelen.

Wel zeg ik erbij dat mijn eigen keuze anders zou zijn!!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”