Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

O nee, ik ben verliefd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: O nee, ik ben verliefd

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ben twee keer verliefd geworden op een foto, en ik heb een heerlijk stel honden aan mijn Spanjaardjes. :D

Het lijkt me een hele leuke sociale jonge hond, maar ik heb geen notie wat deze combi van rassen uiteindelijk aan karakter gaat geven. Ik zou daar wel duidelijke info over willen van de stichting. Ik vind het ook helemaal niet teveel gevraagd als ze proberen de hond eerst in opvang in Nederland te krijgen zodat je (vrijblijvend) kennis kan gaan maken, en ook kan zien hoe hij in een gezin functioneert en hoe hij op visite en vooral kindervisite reageert. Ik kan me de twijfels van je man dus zeker wel voorstellen.

Maar een goeie stichting gaat 100% voor een goeie match, en een goeie stichting zal dus ook zeker eventuele nadelen belichten.

Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen ja, heerlijke vrolijke sociale gezinshond, maar ik denk dat je alleen door heel veel contact met de stichting en hopelijk een kennismaking met de hond pas weloverwogen ja (of nee) moet zeggen.

Ik duim dat het wat wordt!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

:19: Tja iedereen vind hem lieve ogen hebben en ik juist niet. Ik vind zijn blik niet vriendelijk maar zoals een hond kan kijken die niets van je moet weten. Als hij bij jullie past moet je het zeker doen. Maar Mastino's zijn geen makkelijke honden volgens mij en hij is pas 1 jaar dus van zijn echte reuen karakter kun je nog weinig zeggen. Onderdanig zegt op deze leeftijd nog niets.
Afbeelding
gevni havanezers
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

blacky schreef::19: Tja iedereen vind hem lieve ogen hebben en ik juist niet. Ik vind zijn blik niet vriendelijk maar zoals een hond kan kijken die niets van je moet weten. Als hij bij jullie past moet je het zeker doen. Maar Mastino's zijn geen makkelijke honden volgens mij en hij is pas 1 jaar dus van zijn echte reuen karakter kun je nog weinig zeggen. Onderdanig zegt op deze leeftijd nog niets.
Het is een kruising Mastin geen Mastino een wezenlijk verschil lijkt mij :wink:
Mastini kunnen inderdaad niet makkelijk zijn ,zeker de reuen maar ik meen dat de Mastin's wat zachter zijn van karakter.

Ik zou contact opnemen met de stichting ,kan me je verliefdheid goed voorstellen hoor :wink:
Een goede stichting kan je alle in's en out's over de hond van je keuze vertellen.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Geen mastino he maar een mastin :wink:
In de beschrijving staat dat hij erg mensgericht is, dus daar durf ik wel van uit te gaan. Dat onderdanige vind ik inderdaad ook iets waar ik extra informatie over wil. Een reu van net 1 jaar die onderdanig is, vind ik een ander verhaal van een reu die al bijna 2 is.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik wens je veel succes :I: .
Maar het lijkt me absoluut geen makkelijke hond, tenzij jullie met dit soort honden bekend zijn.
Ik zou voor de Poedel gaan :E:
Miezemuis
Zeer actief

De combinatie is inderdaad wel een beetje "onmogelijk"ja.
Maar misschien dat hij juist de goede kanten van beide rassen heeft?
Ik lijkt qua karakter ook niet echt op mijn moeder.
Maar je ehbt gelijk want als ik een pup zou kiezen zou ik niet voor een Mastin keizen en ook zeker niet voor een border collie.
Iets te pittig voor mij. Daarom snap ik ook niet waarom ik interesse heb in deze hond. het is echt niet alleen zijn uiterlijk hoor, de beschrijving trof mij ook. Al lijkt hij niet zo te passen bij de combinatie tussen deze twee rassen.
Afbeelding
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Gewoon goed informeren bij de stichting. Het is sowieso nooit goed overhaast te beslissen, dus dan kun je rustig een oordeel vormen. Veel succes bij je uiteindelijke keuze in ieder geval! Vind wel dat je een super lief zoontje hebt, om op die leeftijd al zoiets te zeggen :I: :ok:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Ik heb lang lopen zoeken naar een leuk buitenlandertje.
In nl. ging je kijken was het een heel ander type hondje, heel klein/groot of druk etc.
In dec. een hond in huis gehaald die beschreven was als een engeltje, niet dus. :ugh:

Maar liefde maakt blind, succes :wink: :balon:
Miezemuis
Zeer actief

Lillith schreef:Ik heb lang lopen zoeken naar een leuk buitenlandertje.
In nl. ging je kijken was het een heel ander type hondje, heel klein/groot of druk etc.
In dec. een hond in huis gehaald die beschreven was als een engeltje, niet dus. :ugh:

Maar liefde maakt blind, succes :wink: :balon:
Echt?
Wat erg, ik ga er helemaal van uit dat ik de mensen van de stichting wel kan vertrouwen.
Was dat ook bij deze stichting?
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik heb nu 2 buitenlandertjes, ik vind sos-strays zelf een hele goede stichting waar ze echt de waarheid over de hond vertellen. Ook gaan de honden daar eerst in een opvanggezin. Daar hebben ze ook leuke mastin mixen. Ik vind de stichting van jouw hond zelf niet geweldig eigenlijk. Maar goed, je moet gewoon kijken wat bij je past.
Afbeelding
rex2008
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door rex2008 »

Het is een mooie hond om te zien, eerlijk waar :lol1:
Ik hoop oprecht voor jullie dat er een mogelijkheid is om 'm alvast te reserveren!
Arthos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijs

Ongelezen bericht door Arthos »

Is het echt mastin bloed?? Heeft namelijk ook veel weg van de anatolische (turkse) herder.

Wellicht belangrijk om te weten welke karaktergenen er prominent door het bloedstromen. Als het een geboren verdedigingshond van huis & haard is, en je hebt doorgaans veel visite over de vloer of stoeiende kinderen, kan het (mogelijk) uiteindelijk resulteren in ongewenst gedrag van de hond.

Maar hoe dan ook, een mooie sprekende kop.
Een Drent is eigenlijk net een hond.

Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

De volgende vragen wilde ik sturen in een email:
-- denken jullie dat Lear geschikt is om te leven in een jong gezin, waarbij er ook veel vriendjes over de vloer komen?
- - Dushi is een erg onderdanig hondje, denken jullie dat Lear bij een onderdanige hond past, of denken jullie dat hij haar gaat ondersneeuwen?
- In hoeverre vertoont Lear de eigenschappen van de border collie of de mastin?
- Zijn er plannen om Lear in Nederland bij een gastgezin te plaatsen?
- Wat kunnen wij verwachten van een hond die nooit in huis geleefd heeft? Ik ga ervan uit dat hij niet zindelijk is, dat is verder geen probleem, maar weet hij bv wel dat hij de kinderen niet mag bijten uit speelsheid?
- Hij is nog jong, in hoeverre moet ik ervan uitgaan dat zijn gedrag naar andere reuen nog veranderd (ik heb altijd teefjes gehad)
- Heeft hij bak/ voernijd?

wat zouden jullie nog meer vragen (ik heb natuurlijk ook een stukje over mezelf opgeschrveen)
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Miezemuis schreef:nee hij is nog in Spanje.
Mijn zoontje zei dat hij zag dat hij op een familie zat te wachten. Hij zei: die hond zou zo blij zijn als er eens iemand van hem hield. Wij zouden van hem kunnen houden he mam. Hier zou hij toch gelukkig worden?
Toen dacht ik ja dat zou inderdaad kunnen....
Als je zoontje dat al zegt dan moet je het maar doen denk!!
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

O, die is echt leuk.
Ik hoop dat hij heel snel een goed thuis krijgt.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik vind die ogen juist heel typisch de sullige Mastinblik. En ze kunnen echt wel moeilijk zijn, je moet weten wat je in huis haalt, zeker met een reu, maar het zijn toch ook wel geweldig gemoedelijke, kalme honden als alles verder klopt (lees: baasje goede begeleiding geeft). Je moet ze geen kans geven zelf de leiding te nemen, dan krijg je wel rampen.
Miezemuis
Zeer actief

Kijk en daar maak ik me zo langzamerhand wel een beetje zorgen over. Ik zal wel de baas zijn, maar ik heb wel 2 kinderen rondlopen, ik wil dan niet in potentie een onbetrouwbare hond. Waarbij ik de kinderen zo moet drillen om ze op regels te wijzen. Daarbij zou ik het zielig vinden als Dushi steeds op haar plaatst gezet wordt (ik weet niet hoe dat normaal gaat, maar mijn broer heeft een ontzettende dominante maltezer (die daarin ook niet goed gestuurd wordt), maar daar moet ik steeds ogen in mijn achterhoofd hebben met de kidneren en mijn hond mag van die hond gewoon niets, niet van de bak af, niet drinken niet eten :neenee: dat wil ik niet).
Ik ben juist op de hond gevallen omdat ze in de intro zeiden dat hij erg onderdanig is.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Inge O schreef:
Hanneke2 schreef: maar ik heb geen notie wat deze combi van rassen uiteindelijk aan karakter gaat geven.
waarbij het maar zéér de vraag is of die gok klopt - we weten allemaal dat ze er hier in asiels ook vaak mijlenver naast zitten maar in spanje zou zo'n gok plots een feit worden?

het kan net zo goed de 35e generatie zijn na wat ooit eens een rashond was - ik vind het overigens altijd al vreemd dat er veel en veel meer mastin-kruisingen uit spanje schijnen te komen dan wat daar ooit aan echte mastins te zien is :oeps: .
Volgens mij waren beide ouders aanwezig en zijn de pups in het asiel geboren, of meteen daar afgegeven.
Inge O schreef:
Miezemuis schreef: Ik ben juist op de hond gevallen omdat ze in de intro zeiden dat hij erg onderdanig is.
dan zou ik het niet doen want daar kan je bij zo een jonge hond nog erg weinig over zeggen.

het is vast een heel leuke hond maar ik zou het zonde vinden dat hij in de problemen zou komen omwille van een eisenpakket waar hij niet kan aan voldoen :wink: .
Het si niet zo zeer een eisenpakket, maar ik wil gewoon niet een hele dominante hond. Als kind hebben we een erg dominante hond gehad die hondagressief was, dat was echt klote. Ik wil een iedergeval een hondsociale hond (hoeft dus niet super onderdanig, maar wel sociaal)
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Inge O schreef:zonde voor deze hond want ik vind hem echt leuk (en zijn rosse speelmaatje nog leuker :I: ).
Ze zijn aardig aan elkaar gewaagd, die twee.
Leukerds allebei!
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miezemuis
Zeer actief

je hebt denk ik gelijk hoor. Mijn hond is echt het toppunt sufkut. Gisteren was een moeder op school met haar(kleine) pup van 14 weken en mijn hond gaat ervoor op haar rug (en niet spelen he).
Dit lipje vind ik inderdaad een beetje eng eerlijk gezegd, maar dat is ook omdat ik de hond niet ken. Mijn hond gromt bv erg als ze speelt. Dat vind ik bij andere honden ook niet leuk, maar mijn hond speelt nu eenmaal zo.
Maar de combinatie van rassen en het feit dat het een reu is, is wellicht niet zo ideaal voor mij.
Ik zou het ook vreselijk vinden als zo'n hond ergens woont waar men niet blij met hem is.
Ik weet natuurlijk ook n iet hoe oud hij is, misschien is zijn karakter als wel helemaal af en is hij bv bijna 2, en blijft hij zo.

Feit blijft dat ik niet moet kiezen voor een zielig hondje, maar ook moet kijken of hij/zij wel past bij wat ik wil en te bieden heb...
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik denk dat je er ook rekening mee moet houden dat je pas het karakter van een hond pas echt weet als deze een aantal maanden bij je woont. Opvang/stichting obseveerd een hond, maar dat is zeer betrekkelijk want de hond voel zich pas na een bepaalde periode zichzelf en dan komt het ''ware'' karrakter naar boven.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Miezemuis schreef:je hebt denk ik gelijk hoor. Mijn hond is echt het toppunt sufkut. Gisteren was een moeder op school met haar(kleine) pup van 14 weken en mijn hond gaat ervoor op haar rug (en niet spelen he).
Dit lipje vind ik inderdaad een beetje eng eerlijk gezegd, maar dat is ook omdat ik de hond niet ken. Mijn hond gromt bv erg als ze speelt. Dat vind ik bij andere honden ook niet leuk, maar mijn hond speelt nu eenmaal zo.
Maar de combinatie van rassen en het feit dat het een reu is, is wellicht niet zo ideaal voor mij.
Ik zou het ook vreselijk vinden als zo'n hond ergens woont waar men niet blij met hem is.
Ik weet natuurlijk ook n iet hoe oud hij is, misschien is zijn karakter als wel helemaal af en is hij bv bijna 2, en blijft hij zo.

Feit blijft dat ik niet moet kiezen voor een zielig hondje, maar ook moet kijken of hij/zij wel past bij wat ik wil en te bieden heb...
Inderdaad is de reden dat ze zielig zouden zijn, nooit een goede reden om zo'n hond in huis te halen.
En als je zoals je schrijft, het eigenlijk al een beetje engig vindt dat je hond gromt tijdens spel (wat doodnormale hondentaal is, wat verder helemaal niets betekent naar jou toe) moet je misschien gaan voor een hondje gaan waarvan je wat beter kunt zeggen of het bij je gaat passen. En die karaktereigenschappen heeft die voorspelbaarder zijn. Van deze hond weet je gewoon weinig.
Het lijkt mij zeker geen verkeerde hond, maar tis wel een grote jongen en hij zal zeker opgevoed moeten worden. Ik denk dat jij met een handzamer hondje (qua grootte en karakter) meer schik zou hebben.
Miezemuis
Zeer actief

*Esther schreef:
Miezemuis schreef:je hebt denk ik gelijk hoor. Mijn hond is echt het toppunt sufkut. Gisteren was een moeder op school met haar(kleine) pup van 14 weken en mijn hond gaat ervoor op haar rug (en niet spelen he).

Inderdaad is de reden dat ze zielig zouden zijn, nooit een goede reden om zo'n hond in huis te halen.
En als je zoals je schrijft, het eigenlijk al een beetje engig vindt dat je hond gromt tijdens spel (wat doodnormale hondentaal is, wat verder helemaal niets betekent naar jou toe) moet je misschien gaan voor een hondje gaan waarvan je wat beter kunt zeggen of het bij je gaat passen. En die karaktereigenschappen heeft die voorspelbaarder zijn. Van deze hond weet je gewoon weinig.
Het lijkt mij zeker geen verkeerde hond, maar tis wel een grote jongen en hij zal zeker opgevoed moeten worden. Ik denk dat jij met een handzamer hondje (qua grootte en karakter) meer schik zou hebben.
Ik vind grommen niet eng, maar als mijn hond dat niet gedaan had zou ik dat bij andere honden ook niet leuk vinden, dat bedoel ik meer.
En mijn hond is heel gemakklijk maar eigenlijk een beetje te tam voor mij. Daarom zocht ik nu ook een wat grotere hond.
Het voordeel van een volwassen hond leek me dat je zijn karakter wat meer kan voorspellen, omdat hij hier natuurlijk wel in een bestaand systeem komt.
Hij lijkt me echt zo leuk, maar ga nu wel een beetje twijfelen na alle "waarschuwingen"en verhalen hier.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Ik zit iig niet te wachten op een dominante hond en nadat ik me nog maar eens goed ingelzen heb in de mastin en de border collie denk ik dat het gewoon wat te pittig voor mij is.
Ik weet dat er een enorm groot gebied zit tussen onderdanig en dominant, ik hoef ook niet zo'n onderdanige hond als die van mij is hoor. het is ook niet dat ik een dominatere hond niet op zou kunnen voeden denk ik, maar ik vind het niet leuk, als ik constant bepaalde regels moet volgen omdat de hond daar anders een strijd over aan zou gaan. Ik vind het bv leuk als mijn hond komt knuffelen op de bank...
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Miezemuis schreef:
*Esther schreef:

Ik vind grommen niet eng, maar als mijn hond dat niet gedaan had zou ik dat bij andere honden ook niet leuk vinden, dat bedoel ik meer.
En mijn hond is heel gemakklijk maar eigenlijk een beetje te tam voor mij. Daarom zocht ik nu ook een wat grotere hond.
Het voordeel van een volwassen hond leek me dat je zijn karakter wat meer kan voorspellen, omdat hij hier natuurlijk wel in een bestaand systeem komt.
Hij lijkt me echt zo leuk, maar ga nu wel een beetje twijfelen na alle "waarschuwingen"en verhalen hier.
Deze hond is nog niet volwassen :wink: Die is nu aan het puberen en komt erachter dat hij een mannetje is, zijn gedrag kan nog wat onvoorspelbaar zijn en is nu geen peil op te trekken...Als ik afga op hoe jij overkomt met wat je hier neerzet, zou ik het je afraden om voor deze hond te gaan...
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Miezemuis schreef:Ik zit iig niet te wachten op een dominante hond en nadat ik me nog maar eens goed ingelzen heb in de mastin en de border collie denk ik dat het gewoon wat te pittig voor mij is.
Ik weet dat er een enorm groot gebied zit tussen onderdanig en dominant, ik hoef ook niet zo'n onderdanige hond als die van mij is hoor. het is ook niet dat ik een dominatere hond niet op zou kunnen voeden denk ik, maar ik vind het niet leuk, als ik constant bepaalde regels moet volgen omdat de hond daar anders een strijd over aan zou gaan. Ik vind het bv leuk als mijn hond komt knuffelen op de bank...
Dat dominante is altijd onvoorspelbaar bij een hond...Natuurlijk zijn er rassen waar je het soms op voorhand weet, maar in elk ras heb je dominante en minder dominante honden, dat is karakter en heb je geen directe invloed op...Je opvoeding bepaalt in hoeverre de hond richting jou dominant of onderdanig is, maar hoe een hond qua dominantie is naar andere honden dat heb je niet echt zelf in de hand...
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

ik vind hem hele leuke ogen hebben, zie er geen kwaad in zitten, alles wat uit spanje komt en groot en fors is, krijgt de noemer mastin of mastin kruising, heb er zelf ook een rond lopen, in de mijne zit wel heel veel mastin, met een vleugje galgo ( vermoed ik zelf) ik vind het heerlijke honden, maar heb wel mijn handen vol aan de opvoeding, als ik lees naar wat jij zoekt in een hond, midden in jullie gezin, zou ik niet voor een mastin(mix) gaan, wij hebben ook vier kinderen(jongste 2,5 jaar) maar er gaat gewoon een hoop tijd in zitten, vind een mastin(mix) eigenlijk sowieso geen hond voor onervaren hondenbaasjes, teveel mensen vallen op het grote smeltgehalte van een mastin(mix) pup, maar vergissen zich wat het allemaal met zich meebrengt qua opvoeding, en dan gaat het op een gegeven moment mis, ik vind ze erg puur in hun hondengedrag en een onervaren hondenbaasje zal daardoor bepaalde signalen niet merken en oppikken, tot ze tegen de half volwassen leeftijd aanlopen en dan zijn de gemiste steken in de opvoeding een probleem geworden.
Groetjes,

Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

dat denk ik eigenlijk ook :(: :cry:
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

het zou mooi zijn als hij al in opvang zou zitten in nederland, dan kon je eens gaan kennismaken en kijken of die belangrijke klik er is, ook kan het opvanggezin je dan meer vertellen over zijn karakter, ik heb ook opvangers in huis gehad, waarvan werd gezegd, oohhh een engeltje, lief voor andere honden, kan goed met katten....nou mooi niet, daarom zijn opvanggezinnen zo belangrijk, ik liet mensen nooit snel langs komen, ik wilde eerst een duidelijke beschrijving van het karakter kunnen maken. mijn gezin leent zich daar bij uitstek voor, vier kinderen(in varierende leeftijden), katten, kleine hondjes, tamme ratten, geregeld bezoek, andere kinderen over de vloer, kortom een hectisch gezin, op die manier kan je een beter beeld krijgen van een hond, maar ook komt het dan nog vaak voor, dat als een opvanger geadopteerd is en hij voelt zich daar echt helemaal thuis en is vertrouwd, dat er dan ander gedrag naar boven komt.
Groetjes,

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”