Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: Ga dan lekker ander werk doen ofzo!

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Inne schreef:Wat de reden ook is, ik vind het sneu voor die hond :( . Jammer dat een hond niet altijd vanzelfsprekend blijft/ meegaat, ongeacht situatie of omstandigheden. Onvoorwaardelijkheid mag van twee kanten komen. Ik zou altijd een oplossing bedenken waarin mijn hond een plaats heeft, hoe dan ook.
ook je droombaan laten schieten?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inne schreef:Wat de reden ook is, ik vind het sneu voor die hond :( . Jammer dat een hond niet altijd vanzelfsprekend blijft/ meegaat, ongeacht situatie of omstandigheden. Onvoorwaardelijkheid mag van twee kanten komen. Ik zou altijd een oplossing bedenken waarin mijn hond een plaats heeft, hoe dan ook.
Wat is sneu voor de hond als deze goed wordt herplaatst? Kun je je niet voorstellen dat het soms gewoon echt niet mogelijk is om je hond mee te nemen of dat je je hond er geen goed aan doet. Moet je dan je leven maar stil zetten als je zo'n kans krijgt?
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik vind m mager..
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Neeltje schreef:Ik mag toch hopen dat mensen geen uitkering krijgen als ze niet meer werken omdat hun hond te oud/ziek of weet ik wat is. Ik ken meer dan genoeg mensen die voor hun werk een paar jaar naar het buitenland gaan en zelfs van land naar land gaan. Je weet natuurlijk nooit wanneer je zo'n kans krijgt, maar omdat dan voor een hond te laten schieten als dat je toekomst is? Als de hond toch goed wordt herplaatst, waar is dan het probleem??
dat dus...
Al zou ik er alles aan doen om de hond met me mee te laten gaan of eea te regelen
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Rami schreef:
Moon schreef:Je hart draait om inderdaad :(:
Ik ga geen oordeel vellen, geen idee van de achtergronden en zo. Maar ik zou deze oude dibbes in laten slapen in plaats van het risico te lopen dat er nog mee rondgezeuld gaat worden. Lekker eten, veel knuffels en inslapen in de armen van het baasje...
Ja, of je moet echt iemand weten (goed kennen / vertrouwen) die zo'n ouwetje nog een een paar fijne laatste maanden geeft, die weet waar een oudere hond van kan genieten, wat hij of zij nodig heeft.
Als ik zie hoe dik tevreden Billy is met zijn dagelijkse rondjes door de polder, de interactie met Silka, een lekker dik kussen in zijn mand, heel veel tijd met de baasjes doorbrengen en bovenal lekkere maaltjes pens, kippennekken, panharing, haas etc., dan zou ik 'm dat niet willen ontnemen. Zo'n oude hond kan nog zo enorm genieten. Soms denk ik zelfs meer dan vroeger, Bill is echt helemaal zijn eigenwijze zelf zonder zich druk te maken, echt een relaxte hond. :D
Maar goed, ik zou 'm ook voor geen goud willen missen, in die zin lijkt het me een ondoenlijke beslissing mocht ik in de schoenen van baasjes van die bruine lab op MP staan.
Ik krijg ook de koude rillingen als ik aan zoiets denk, maar ik hoop dat je snapt hoe ik het bedoel. Ik krijg nog veel meer rillingen als dit oudje nog eens van hand tot hand zou gaan, of in een asiel terecht zou komen. Dan vind ik inslapen veel humaner..
Gr. Marijke
Afbeelding
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Inslapen is veel makkelijker, het beestje is al oud, maar dat willen ze niet, zon lange reis ook niet
dus ja dan zoek je een ander baasje waar die misschien nog ff meekan
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

eefje+huig schreef:
Is het echt je droombaan als je daardoor je honden weg moet doen?
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Voor mij wel, ik kan me moeilijk een leven zonder mijn honden voorstellen.
Maar er is meer dan alleen honden hoor...
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Och dat grijze bekkie... :(
senna en odin schreef:aaaah wat sneu :boos:
al moest ik gaan putjes scheppen bij mij om de hoek maar mooi dat ik mijn oudje niet afdankte....gatver hoe harteloos!!
Nou inderdaad, dan die buitenlandse carrière maar effe een paar jaartjes uitstellen. Triest.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

eefje+huig schreef:
Als je een stokouwe hond hebt kan je er ook voor kiezen om nog even niet op zoek te gaan naar die buitenlandse droombaan. Er ligt echt niet zomaar plotseling een brief op de deurmat dat je aangenomen bent. Aan zoiets gaat een heel proces vooraf, en dat heb je lekker zitten bedenken en bepraten met die ouwe hond aan je voeten. Dan zal ik wel een meut zijn, maar dat zou ik niet kunnen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moon schreef:
Rami schreef:
Moon schreef:Je hart draait om inderdaad :(:
Ik ga geen oordeel vellen, geen idee van de achtergronden en zo. Maar ik zou deze oude dibbes in laten slapen in plaats van het risico te lopen dat er nog mee rondgezeuld gaat worden. Lekker eten, veel knuffels en inslapen in de armen van het baasje...
Ja, of je moet echt iemand weten (goed kennen / vertrouwen) die zo'n ouwetje nog een een paar fijne laatste maanden geeft, die weet waar een oudere hond van kan genieten, wat hij of zij nodig heeft.
Als ik zie hoe dik tevreden Billy is met zijn dagelijkse rondjes door de polder, de interactie met Silka, een lekker dik kussen in zijn mand, heel veel tijd met de baasjes doorbrengen en bovenal lekkere maaltjes pens, kippennekken, panharing, haas etc., dan zou ik 'm dat niet willen ontnemen. Zo'n oude hond kan nog zo enorm genieten. Soms denk ik zelfs meer dan vroeger, Bill is echt helemaal zijn eigenwijze zelf zonder zich druk te maken, echt een relaxte hond. :D
Maar goed, ik zou 'm ook voor geen goud willen missen, in die zin lijkt het me een ondoenlijke beslissing mocht ik in de schoenen van baasjes van die bruine lab op MP staan.
Ik krijg ook de koude rillingen als ik aan zoiets denk, maar ik hoop dat je snapt hoe ik het bedoel. Ik krijg nog veel meer rillingen als dit oudje nog eens van hand tot hand zou gaan, of in een asiel terecht zou komen. Dan vind ik inslapen veel humaner..
Ja, tuurlijk, helemaal mee eens hoor. Maar zo'n baan komt toch niet zomaar uit de lucht vallen, denk ik dan. Dat iemand dan zelf niet iets beter weet te regelen dan 'm op MP zetten. Arme ouwe dibbes. :(:
Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Nanna schreef:Ach wat, dat buitenland is gewoon een smoes.
Die hond is oud en gaat geld kosten, plus: moeders de vrouw snákt naar een jong poedeltje.
Dus die ouwe lab kan optiefen. En om het op het internet nog enigzins sjiek te houden wordt dat buitenland er als verhaal bijgehaald.
dat komt dicht bij de waarheid denk ik ook :wink:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door xAmberx »

Rami schreef: Ja, tuurlijk, helemaal mee eens hoor. Maar zo'n baan komt toch niet zomaar uit de lucht vallen, denk ik dan. Dat iemand dan zelf niet iets beter weet te regelen dan 'm op MP zetten. Arme ouwe dibbes. :(:
Precies dat. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat niet iedereen een mooie baan laat schieten voor een hond en hoewel ik er een oneervol baantje op na houd waardoor ik altijd thuis ben voor huisdieren, snap ik dat dat voor veel mensen geen optie is, maar om hem dan maar met drie zinnen op Marktplaats te gooien, dat vind ik sneu en daar had wel beter over nagedacht kunnen worden. Daardoor heb ik ook een beetje moeite om te geloven dat ze inderdaad naar het buitenland verhuizen, natuurlijk kan ik dat niet weten, maar mijn eerste idee is dan: vakantie of anderzijds te lastig :19:
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -

Ongelezen bericht door daywalker »

Hanneke2 schreef:Och dat grijze bekkie... :(
al moest ik gaan putjes scheppen bij mij om de hoek maar mooi dat ik mijn oudje niet afdankte....gatver hoe harteloos!!
Nou inderdaad, dan die buitenlandse carrière maar effe een paar jaartjes uitstellen. Triest.
niet iedereen is die mening toegedaan. Mensen kunnen hard zijn als het om hun eigenbelang gaat
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Zolang je het werkelijke verhaal hierachter niet kent, kan je allerlei scenario's bedenken.
Wie weet is de kostwinner overgeplaatst naar een warm land, op 6 uur vliegen en was het alternatief soliiciteren naar een andere baan of een uitkering op je 45e :19: .

Ik moet wel zeggen dat ik dit een in-en-in-trieste advertentie vind, wat er ook de reden voor mag zijn.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

daywalker schreef:
Hanneke2 schreef:Och dat grijze bekkie... :(
niet iedereen is die mening toegedaan. Mensen kunnen hard zijn als het om hun eigenbelang gaat
Als je moest kiezen tussen het belang van je kinderen aan het eten houden en je rekeingen kunnnen betalen en niet uit je huis gezet worden omdat je in een uitkering kwam was bij iedereen geloof ik ook snel de keus gemaakt.
Niet leuk ,maar soms dan blijven er weing keuzes over in het leven. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

nathalie schreef:
Cash schreef:Ik vind dat er hier nu wel gemakkelijk geoordeeld wordt hoor.
Dus je moet werk maar laten schieten voor je hond? En dan lekker fijn ene uitkering gaan trekken? Wat is dat nou weer voor iets raars? Mag hopen dat je mooi bij de instanties een schop onder je reet krijgt zeg....
Mijn honden gaan voor mijn werk ja. En dat weet mijn baas ook en die accepteerd dat. Ik ben wel vaker thuis gebleven toen Bowie op z'n eind liep. En dat zal ik met deze 2 honden ook doen. Echt wel. En als hij moeilijk gaat doen neem ik acuut ontslag.
Makkelijk pratne natuurlijk.
Totdat je een gezin hebt te onderhouden of je vaste lasten niet meer kunt betalen zonder werk....
Als je daarvoor vakantiedagen opneemt is dat prima toch? Frank komt hier ook weleens 2 uurtjes eerder naar huis om een van de dieren bij de DA op te halen.
Maar als kostwinnaar je baan gedag zeggen en de uitkering ingaan vanwege een hond gaat mij echt te ver. En ik mag dus hopen dat je die uitkering dan ook niet krijgt.

Ik vind dat hier ook wel makkelijk gezegd wordt dat je die droombaan dan maar fijn moet laten schieten en hopen dat je nog eens zo'n aanbieding krijgt.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

doordat een gezin zendelingenwerk ging doen hebben wij een schat van een hond. zij hadden duc 4 jaar toen ze de kans kregen om naar malawi te gaan. echter malawi is iets te warm voor een toller. in overleg met de fokker is duc bij ons terecht gekomen. ik kan mij voorstellen dat als je zo`n kans krijgt je het aanpakt.
(ver)oordelen over iets wat je niet weet is altijd makkelijk.
ellen
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

tollerlover schreef:doordat een gezin zendelingenwerk ging doen hebben wij een schat van een hond. zij hadden duc 4 jaar toen ze de kans kregen om naar malawi te gaan. echter malawi is iets te warm voor een toller. in overleg met de fokker is duc bij ons terecht gekomen. ik kan mij voorstellen dat als je zo`n kans krijgt je het aanpakt.
ellen
Ik vind een hond van 4 jaar via de fokker herplaatsen toch een heel ander verhaal dan een 13 jaar oude hond op MP 'pleuren'.
De manier waarop, daar valt of staat dit hele verhaal - wat mij betreft - bij.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Neeltje schreef:Ik mag toch hopen dat mensen geen uitkering krijgen als ze niet meer werken omdat hun hond te oud/ziek of weet ik wat is. Ik ken meer dan genoeg mensen die voor hun werk een paar jaar naar het buitenland gaan en zelfs van land naar land gaan. Je weet natuurlijk nooit wanneer je zo'n kans krijgt, maar omdat dan voor een hond te laten schieten als dat je toekomst is? Als de hond toch goed wordt herplaatst, waar is dan het probleem??
Dit. :ok: Dat is ieder zijn keuze. Ik zou niet naar het buitenland gaan om te werken en Luna herplaatsen, als ze niet mee kan, ga ik ook niet! (Dat kan ik overigens makkelijk zeggen, want ik ben zo'n huismiep die niet te lang te ver van huis wil zijn ;)) Vaak hangt overigens een baan in het buitenland niet samen met ontslag, dus komt een uitkering niet eens in beeld. Vaak is het ook tijdelijk. Maar als deze mensen gekozen hebben voor een baan in het buitenland (misschien is dat wel hun grote droom?) en de hond kan niet mee, dan kunnen ze beter een poging doen tot goed herplaatsen... (Hoewel ik MP nou niet echt een goede plek vind om een goed herplaatsingsadres te vinden, maar goed..)

Overigens is de enige uitkering die in beeld komt als je ontslag neemt omdat je hond te oud of te ziek wordt, een WWB-uitkering en dan alleen als je partner een laag inkomen verdient, waardoor je onder het sociaal minimum voor een echtpaar komt te zitten. Die uitkering is dus niet zomaar geregeld ;)
Laatst gewijzigd door luna2906 op 22 jun 2011 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

tollerlover schreef:doordat een gezin zendelingenwerk ging doen hebben wij een schat van een hond. zij hadden duc 4 jaar toen ze de kans kregen om naar malawi te gaan. echter malawi is iets te warm voor een toller. in overleg met de fokker is duc bij ons terecht gekomen. ik kan mij voorstellen dat als je zo`n kans krijgt je het aanpakt.
ellen
Zij hebben dat ook netjes aangepakt en ik begrijp helemaal dat ze die hond hebben herplaats. Maar met een paar zinnen op Marktplaats gooien is toch wel wat anders. Vind ik.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Cash schreef:
nathalie schreef:
Cash schreef:Ik vind dat er hier nu wel gemakkelijk geoordeeld wordt hoor.
Dus je moet werk maar laten schieten voor je hond? En dan lekker fijn ene uitkering gaan trekken? Wat is dat nou weer voor iets raars? Mag hopen dat je mooi bij de instanties een schop onder je reet krijgt zeg....
Mijn honden gaan voor mijn werk ja. En dat weet mijn baas ook en die accepteerd dat. Ik ben wel vaker thuis gebleven toen Bowie op z'n eind liep. En dat zal ik met deze 2 honden ook doen. Echt wel. En als hij moeilijk gaat doen neem ik acuut ontslag.
Makkelijk pratne natuurlijk.
Totdat je een gezin hebt te onderhouden of je vaste lasten niet meer kunt betalen zonder werk....
Als je daarvoor vakantiedagen opneemt is dat prima toch? Frank komt hier ook weleens 2 uurtjes eerder naar huis om een van de dieren bij de DA op te halen.
Maar als kostwinnaar je baan gedag zeggen en de uitkering ingaan vanwege een hond gaat mij echt te ver. En ik mag dus hopen dat je die uitkering dan ook niet krijgt.

Ik vind dat hier ook wel makkelijk gezegd wordt dat je die droombaan dan maar fijn moet laten schieten en hopen dat je nog eens zo'n aanbieding krijgt.
Je quote mij, maar je neemt niet de moeite om het stukje eronde te lezen? Er staat toch dat ik die uitkering niet nodig heb? Ik wil hem niet eens. En ik zeg ook dat ik makkelijk praten heb ja..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
bouvierpoedel
Zeer actief

xAmberx schreef:
ellen
Zij hebben dat ook netjes aangepakt en ik begrijp helemaal dat ze die hond hebben herplaats. Maar met een paar zinnen op Marktplaats gooien is toch wel wat anders. Vind ik.
Misschien niet voor jou de manier.
Maar voor hun misschien wel de enige manier.??
Niet iedereen heeft een netwerkje of fokker die de hond kan nemen.
En afspuiten is voor die mensen misschien niet bespreekbaar of om over na te denken.
Die zoeken gewoon een fijn tehuis voor hun oudje en zijn daar eerlijk over.
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Wat ik trouwens heel vreemd vind... is hoe een labrador van 6 al bejaard is.... :blauwoog:
Afbeelding

Made by _Inge_
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

nathalie schreef:Je quote mij, maar je neemt niet de moeite om het stukje eronde te lezen? Er staat toch dat ik die uitkering niet nodig heb? Ik wil hem niet eens. En ik zeg ook dat ik makkelijk praten heb ja..
Dat had ik prima gelezen hoor.
Je kunt jouw situatie dan toch niet vergelijken met iemand die kostwinnaar is?
Ik heb het namelij kniet over iemand die erbij werkt voor de leuk maar dat geld ook prima zou kunnen missen.
Bij mij gaat het over iemand die kostwinnaar is en bijv. een gezin heeft te onderhouden.
Dat is nogal andere koek en dan kun je, in mijn ogen, dus niet even zeggen dat je je baan gedag zegt omdat je hondje niet mee kan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
bouvierpoedel
Zeer actief

Cash schreef:
nathalie schreef:Je quote mij, maar je neemt niet de moeite om het stukje eronde te lezen? Er staat toch dat ik die uitkering niet nodig heb? Ik wil hem niet eens. En ik zeg ook dat ik makkelijk praten heb ja..
Ik heb het namelij kniet over iemand die erbij werkt voor de leuk maar dat geld ook prima zou kunnen missen.
Bij mij gaat het over iemand die kostwinnaar is en bijv. een gezin heeft te onderhouden.
Dat is nogal andere koek en dan kun je, in mijn ogen, dus niet even zeggen dat je je baan gedag zegt omdat je hondje niet mee kan.
Juist allemaal gelul vanuit een luxe positie als princesje op de gouden erwt. :pffff:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Esmay87 schreef:Wat ik trouwens heel vreemd vind... is hoe een labrador van 6 al bejaard is.... :blauwoog:
Hij is 13.

En inderdaad, als je van die baan afhankelijk bent heb je weinig te willen.
Ze zoeken er in ieder geval een ander baasje voor; hadden hem ook ergens voor het asiel vast kunnen binden.
Of de roze spuit kunnen geven (misschien nog wel beter ook na 13 jaar)
Je kunt niet raden wat er achter de voordeur afspeelt, dus dit vind ik wel makkelijk...

Er staan wat mij betreft veel ergere gevallen op marktplaats :U:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
Cash schreef:
Juist allemaal gelul vanuit een luxe positie als princesje op de gouden erwt. :pffff:
:blah:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
Volgens mij kan ik prima zeggen dat MIJN honden voor MIJN werk gaan. En op de eerste pagina schrijf ik dit:

Ik heb die uitkering niet nodig, daarom heb ik zo makkelijk praten. Als ik alleen zou zijn, en mijn salaris echt nodig had omdat mijn honden en ik dan zouden verhongeren, dan zou ik wel anders piepen.
Afbeelding
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

En al zou je wel een baan hebben die je nodig hebt... is dat dan een goede reden om je hond te herplaatsen? Ik vind van niet. Je kiest voor een hond en gaat daarmee een bepaalde verantwoordelijkheid aan. En ik heb het niet over deze situatie maar praat in het algemeen. Er worden zo ontzettend veel honden ter herplaatsing aangeboden, en natuurlijk komen er echt schrijnende situaties voor waar geen andere mogelijkheid is. Veel vaker zijn er wel mogelijkheden.
En voor mij is een droombaan dat al niet meer als ik daarvoor mijn hond weg moet doen.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”